MAFIA2 čistě DX10 – Majitelé Windows XP ze hry? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 08 prosinec 2008
altNejnovější informace hovoří o tom, že jedna z nejočekávanějších her roku 2009 je postavena nativně jako DX10. Pod Windows XP nepoběží …

 

 

   Na mnoha webech se aktuálně objevila informace o tom, že MAFIA2 bude mít herní engin nové generace. Ten bude výhradně stavět na DX10. Dokonce se hovoří, že oním engine bude CryEngine2! To je však zatím spekulace. Co však vypadá více, než jasně je, že nový engine bude nativní DX10. Budete tedy potřebovat DX10, abyste hru spustili. Ten se ale (nachází jen v herních konzolích XBoX360 a PS3) OPRAVA: nenachází! a nebo na operačním systému Windows Vista a Windows 7. On to ale vlastně není žádný problém. Hra vyjde téměř dva roky po oficiálním vypuštění DX10 do světa a tak je nejvyšší čas, aby se nativní DX10 hry konečně objevily. Jako nativní DX10.1 vyjít nemůže, protože XBox360 ani PS3 DX10.1 neumí, pro PC ale vyjít DX10.1 verze klidně může.

mafia-2-f
 

  Někteří lidé ihned začali křičet, že je to velice špatný nápad vydávat hru jen pro Windows Vista a Windows 7. Jenže z ekonomického hlediska to zase tak špatný nápad není. Prodeje her dnes lépe běží na konzole a Mafia 2 vyjde na XBOX360 i PS3. Zde se tedy nemají tvůrci hry čeho obávat. A na PC? Problémy s pirátstvím značné a vydání Mafia2 na Vista možná počet upirátěných kopií sníží, aniž by se snížil počet prodaných legálních kopií. Proč? Nechci samozřejmě tvrdit, že výhradně současní uživatele Windows XP kradou jako straky, ale má úvaha je jednoduchá. Má se za to, že bohužel počítače jsou postiženy pirátstvím v neúnosné míře, a 90% pirátských kopií proti 10% legálních je normál. Pokud tedy bereme, že 10% hry kupuje, pak se musíme zabývat tím, kdo ti kupci jsou. Většinou jsou to lidé, kteří si dávno koupili spolu s novým počítačem i Windows Vista. Samozřejmě určitě to nejsou všichni, mezi majiteli XP jsou samozřejmě také poctiví lidé, ale osobně si myslím, už z logiky věci by mezi majiteli Vista mělo být těch poctivců větší procento.  A protože počet legálních kopií hry je kolem 10% a počet uživatelů Vista pomalu stoupá a v době vydání Mafia2 by mohl být těch 15%, tak si myslím, že Vydání čistě DX10 hry Mafia2 by mohlo být ještě z hlediska příjmů dobrý krok. Navíc dobrý krok je to i z důvodu posunutí vývoje. Odstřihnout OS starý téměř 8 let je skutečně nejvyšší čas, jinak se dál neposuneme. Mělo se to udělat už dávno :(. Vista není o nic horší než XP, kdyby byla politka MS co k čemu, tak udělal ceny tak, aby uživatelé sami chtěli přejít a nemusel je k tomu nutit. Stálá přítomnost DX9 a 32bit brzdí vývoj neustále ...  

mafia-2-c

   Samozřejmě vidím i druhou stránku věci. Ti co kradou jako straky pravidelně, si jednoduše k upirátěné hře upirátí ještě Vistu a budou se tlemit na celé kolo, jak to zase všem nandali. Pokud se Mafia 2 povede a skutečně vyjde nativně pro DX10, tak si myslím, že se procento uživatelů Vista a posléze Windows 7 rychle zvýší. Zda legálních, to je již jiná otázka. Jasně že problémem her je dnes to, že 9,5 z 10 stojí za starou belu, ale když už se nějaká povede, tak ji 9,5 hráče z 10 hráčů klidně ukradne. To taky není v pořádku.

Zdroj: WP

EDIT by DD: omlouvám se za svůj omyl. Xbox360 neumí DX10, umí jen SM3.0. PS3 dokonce vůbec na DX nepracuje a ani neobsahuje unifikovaný grafický čip. Vydání nativně DX10 hry pro konzole je tedy nemožné. Což trochu dost nabourává fakt, že by Mafia2 byla vyvíjena jen pro DX10. Autoři ji totiž plánují i pro konzole.




Vadila by Vám hra jen v DX10 pro Vista a Windows7?


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Citanek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 02:44:56

Ja sem jen pro, co se zatím zkoušel tak všechny hry mě jely líp na DX 10 než na DX 9, tak proč se s nim zbytečně trápit :-). DX 10 už má těď každá karta a když lidi chtějí hrát nové hry, musí mít lepší karty, které ty DX 10 už mají, tak já v tom žádný problém nevidím a visty ? teď už tolik nestojí :-) a upřímě warez vládne, tak 3,5giga sosnout nikoho nezabije
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 03:29:33
avatar
Vy máte kradený i operační systém? Nebo sem to jen špatně pochopil, případně se omlouvám
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 04:17:02
avatar
A kdo ne. No dobře, legálních lidí je asi ještě docela dost, ale ne každého baví cpát MSku do chřtánu několik tisíc za něco co vlastně ani nechceme..

Ale na Windows 7 sem zvědavej, pokud z toho vyleze tak úspěšnej systém jako XPčka, tak si ho klidně koupim..

A nebo si radši koupim novou grafiku. Pokud nebudeme mít podobné ceny OS jako v USA.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 11:32:29
avatar
Diť vám to nikdo nenutí, můžete jet na linuxu který je zadarmo. Já sem myslel, že ho chcete když chcete na operačnim systému hrát hry, nějaká podivná logika...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:08:22
avatar
Ve chvíli kdy půjdou bez problémů hrát hry na linuxu, tak z fleku opustim MSko.. ale to se pravděpodobně nikdy nestane. I když mam pocit, že díky DirectX má MSko lehce monopolní postavení.. možná by to nějaká žaloba vyřešila.. ale těžko říct, přece jen je to víceméně jejich technologie.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:48:10

Tak, tak .. nebýt toho, že má malýměkký monopol na herní pc scéně letěl by už dávno (takže neříkej, že nám to nikdo nenutí), už mě nebaví provozovat dva systémy, jinak nativní dx10 bych uvítal, tohle je přesně ta jediná možnost jak se posunout dál .. někdo tady psal, že je blbost aby nový win7 neobsahoval 32bit, protože bychom nespustily nějaké aplikace, ale to není chyba win, ale toho, že jsou programátoři zhnilý a proč by se namáhali s 64bit, když můžou stále vydávat 32bit. Já chci prostě posun a né placat se na jednom místě .. si vemte, že by to takhle dělalí vývojáři hw, to by jsme dnes asi měli stále gf4ku.
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 20:52:45
avatar
a povedz mi jeden dvovod ist na linux??? zato ze je zadarmo??? ved ajtak vecsina vas ma win piratsky (ja mam z MSDNAA
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-09 16:26:53

Ale tady se nikdo nebavil o důvodech proč přejít na linux, kterých je btw spousta (o tom někdy jindy), ale o tom, že prostě nemáme na výběr když si chceme zahrát a kvůli tomu, že si občas pustím nějakou gamesku, tak přebootovávat systém .. to mě opravdu baví z celého dne nejvíc, občas kvůli tomu nemůžu v noci dospat a ráno se probouzím vlhký a ano mám pirátskou vistu a popravdě se za to nestydím, jelikož je ten systém cenově nadhodnocen na to co nabízí v poměru s linuxem, který je zdarma .. a teď mě můžou ukamenovat všichni.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 21:40:39
avatar
"A nebo si radši koupim novou grafiku"

Tak tohle opravdu miluju. Lidi vrážím tisíce do grafik procesorů a dalšího nej hardware, ale dát 2-3 tisice za OS se jim zdá moc a obhajuji to tim že system neni dokonalý.


"Ale na Windows 7 sem zvědavej, pokud z toho vyleze tak úspěšnej systém jako XPčka, tak si ho klidně koupim.."

No když vyšel Win Xp tak ho všihni považovali za ten nejhorší OS všech dob, ale člověk si jednoduše zvykl. Kdyby nevycházeli Win7 zvykl by sis i na Vista


Pokud nebudeme mít podobné ceny OS jako v USA.

tak si mužes v dnesni dobe ten win objednat z USA a pokud by ti vadila Angličtiny tak hold za přeložené win si musíš u nas připlatit.
MaJJ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - XP -> Vista 2008-12-08 02:43:45

No, třeba já osobně jsem na WinXP jednak proto, že mi jsou sympatické (minimalistické, aspoň po prvním spuštění ), ale hlavně proto, že bych si s Vistama moc neškrtl.

Až budu mít nový počítač, tak s Vistama (nebo rovnou sedmičkama), protože už budu mít lepší graf. kartu atd.
Proč bych se brzdil na DX 9, nu ni?
Citanek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 02:58:41

No jistě brzdit se to nemá význam na DX 10 vytáhneš mnohem více FPS než na DX 9 :-)
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OLD PC 2008-12-08 10:00:20
avatar
Mno ale pokud "třeba jako já" nemáš ani Dx10 grafiku tak to opravdu rychlejší nebude Tím asi myslel to brždění...
Citanek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 13:31:21

A co máš za kartu ?
MaJJ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 15:43:50

Jo, momentálně moje grafika DX 10 fakt nepodporuje, takže vlastně nemá smysl s tím lézt na Visty kvůli hrám (= DX 10).

Až budu mít grafiku s DX 10, tak Visty (nebo sedmičky) jsou jasná volba, protože kdybych byl na XP tak mi je ta nová karta vlastně na nic (pro rejpaly: samozřejmě, nárust výkonu na DX 9 taky bude).
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 03:05:06
avatar
Počkejte počkejte, kde je zdroj, že současné konzole umí DX10?
Citanek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 03:03:33

Tak PS3 je samozřejmostí, ale XBOX360 u toho bych si tak moc jistej nebyl
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 03:05:53
avatar
Jo na PS3 je ta grafika založena na geforce 7800, opravdu si nejsem jistej, jestli to DX10 zvládá....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 03:08:54
avatar
jak Xbox360 tak PS3 mají vlastně první generaci unifikovaných grafických čipů oba by měly tedy DX10 zvládat ...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 03:12:53
avatar
PS3 nemá v RSX unifikované jednotky je to normálně ještě 8 vertex a 24 pixel shader...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 03:22:21
avatar
no já mám za to, že je technicky pokročilá, takže má ... ale hádat se nebudu, zjistím ... samozřejmě pokud by konzole neměli DX10 pak asi antivní DX10 Mafia2 padá ... elda že by ji pro PS3 neuvedli, což pochybuji ...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 03:29:04
avatar
Čerpal sem ze (můžu to uvést?) svethardware.cz tam je pěkný článek o konzolích a je tam psáno, že RSX je na jádře G70, což byly ještě jádra s neunifikovanou architekturou...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 04:18:38
avatar
Mno, pokud se nepletu tak CryEngine 2 neni nativní DX 10.. to by musel bejt úplně novej engine. Nativní DX10 má tušim jen Lost Planet, ne? A to je spíš technologický demo než hra.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 11:22:49
avatar
Stačilo by se podívat na wiki ... ani PS3 ani XBOX360 DX10 neumí.. jen DX9 .. mimochodem běží hry na PS3 vůbec pod DX nebo pod Open GL?

PS3:
Based on NV47 Chip (Nvidia GeForce 7800 Architecture) [2]http://en.wikipedia.org/wiki/RSX_%27Reality_Synthesizer%27
Support for OpenGL ES 2.0

XBOX360:
it is in many waysthe precursor to the R600 desktop PC
http://en.wikipedia.org/wiki/Xenos
Support for a superset of DirectX 9.0c API DirectX Xbox 360, and Shader Model 3.0
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 09:35:40

Ani XBOX 360 ani PS3 samozřejmě DirectX 10 neumí. Je to jen další základní neznalost a mystifikace od pana Stacha. Jak typické pro tento web.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:12:11
avatar
Pan Stach není profesionál ani není za tenhle web placený, takže narozdíl od jiných webů tvářících se profesionálně si tuhle drobnou chybičku ohledně konzolí dovolit může. Ostatně, je to chyba naprosto nepodstatná.. asi tu jsou lidi co hrajou na konzolích, ale tohle je předevšim web o PC.
radecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lzi 2008-12-08 06:21:09

Jestlize si nekdo dovoli tvrdit, ze: "Vista není o nic horší než XP", tak prachsproste lze.
Kdyz uz se navazite do piratu a rikate o nich, ze kradou (chtelo by si to precist Trestni zakon paragraf 247), tak mi vysvetlete, proc nekradou Visty. Nekradou Visty, protoze jsou horsi. 90% veci, kterymi se Visty lisi od XPcek, slouzi k buzerovani a otravovani uzivatelu.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 06:39:35
avatar
Podle mého názoru jsou Visty lepší než XP. Z mého uživatelského hlediska mi vyhovují mnohem lépe. Je to o názoru, takže bych nevytahoval tak ostrá slova, co člověk to názor. Jasně, že když je nainstaluju tak musim udělat hned pár úprav, aby se v tom dalo něco dělat, tak třeba u XP jsem taky musel instalovat tuny svých ovladačů, což tady skoro nemusím, takže je to jedno.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 08:38:32
avatar
ale tady proboha nejde o ovladače (ty člověk stejně nainstaluje jen jednou, a pak má roky klid - teda až na blbouny, kterým windows vydrží funkční jen pár měsíců, protože tam cpou kdejaký bordel, dělají "optimalizace registrů" podle návodů z časopisů pro BFU jiné vylomeniny). Tady jde o ergonomii práce, a ta je u Visty otřesná. Člověk si koupí velký monitor s velkým rozlišením, aby mu tam vlezlo vše potřebné, a ti idioti z MS následně zvětší ovládací prvky, aby to jó zase bylo všechno stejně velké a na monitor se zase vlezlo jedno prťavé okýnko. O nesmyslném přihlašovacím dialogu vhodném tak na doma, podělané síti, která je za všech okolností "chytřejší" jak admin je darmo mluvit. Ale BFU je v sedmém nebi, protože "vista dělá všechno sama a ono to funguje" - bohužel jen do doby, kdy po tom šajzesystému chce člověk trochu neobvyklejší konfiguraci. O otřesné NEoptimalizaci Visty na výkon netřeba debatovat, už první (řádově rychlejší) bety Win7 jasně ukazují, jaký to je obrovský šit. Debilní UAC a rádobybezpečná konfigurace síťových služeb je pak už jen taková shnilá třešinka na nejedlém dortu.

Win Vista je pro mě mrtvé, čekám na Win7. XP jsou vynikající (a po 8 letech praticky dovedené k dokonalosti) a MS má druhé podání s Win7 - pokud se nezlepší, bude to pomalý začátek konce MS hegemonie. MS Office pomalu ale jistě ztrácí (zvláště s Office2007, které jsou pro "power" usery noční můra), Windows, pokud se nepovede Win7, taky, protože alternativy (i pro korporátní sféru) už existují a nabízejí nesrovnatelně stabilnější a srovnatelně spravovatelné prostředí (to tvrdím jako člověk, který zná a spravuje prostředí active directory).
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 09:38:28

Jestli on spíš nebude problém mezi židlí a klávesnicí, že?
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 10:56:16

ehm můžu se zeptat jestli máš vůbec nějaké zkušenosti s administrací systémů založených na windows vista a xp?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 12:30:16
avatar
Ja jen podporim Tynyta co se tyka sitoveho prostredi. Rozchodit sit na Vistach jako nic moc, na XP uplne lahoda a pohoda. BFU ktery pise jen ve wordu je spokojenej ale jinak pokud nekdo ma neco nastavovat pro sebe...treba domaci sit tak je to porod....jen osobni zkusenosti se sitemi XP SP2, XP SP3 a Vista
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 13:45:32
avatar
me visty nevadej ale nadsenej nejsem... nejdrive jsem musel prekousnout problemy s ovladaci a udelat tlustou caru pro stary hry-ty se nespusti ani za nic(nerikam ze vsechny) ale v cem s vama souhlasim je, ze prvni co je treba udelat je vypnout UAC... a nastaavovat sit je o nervy protoze vam vyndovs tvrdi jaky jste neuveritelny jelito, i kdyz jsem admin menit neco je fakt zabava nebo menit soubory v system32 to si taky uzijete:-D
h0n24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 16:37:28
avatar
Souhlasím, nastavit síť je noční můra. Když se na to vezme nějaký software třetí strany, už je to kapke lepší...

A měnit soubory v system32 pro mě byla šílenost do té doby, než jsem se prohlásil za autora.

Jinak bych dneska už Visty neměnil. Je to krok dopředu, malý ale ano... Uvidíme, co přinesou sedmičky...
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 19:27:11
avatar
Teda neviem, ale ja ked som prvy raz instaloval vistu,siet som mal aj s pokus-omyl asi za 5-min.
Snowii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:26:04

v zasade s tynytem taky souhlasim ale nechapu koment o Office 2007, to si myslim ze je zmena k mnohem lepsimu. Osobne se sam jako student za celkem powerusera povazuju, urcite jsou lidi kteri ve wordu zijou a ti asi prvni 2 tydny byli nastvani ze je vsechno jinde, ale vseobecne to byl imho krok k lepsimu.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 23:16:45
avatar
tak si zkus třeba něco vyvinout v Accessu. I 24" (tu mám já) ti bude málo :-(, nehledě na to, že zmizelo okno databáze, místo toho je tam totálně nepřehledný postranní panel, prostě ergonomický masakr. Excel je to stejné, navíc externí pluginy pro firemní middleware (fakt zvučná jména) s tím moc nefungují, navíc menu jsou opět velmi nedosažitelná (to nejdůležitější je na několik kliknutí)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 23:50:30
avatar
jj souhlas..hlavne ten access je totalne podelanej. a u excelu se mi take se starsi verzi pracovalo snaze, ale tam to nastesti neni takova krize jak u accesu. ale zas na druhou stranu novej word se mi zda docela povedenej a powerpoint je o hodne lepsi nez stara verze.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 20:39:29
avatar
Můžeš mi vysvětlit, co má §247 trestního zákona společného s nelicencovaným kopírováním Vist?)))))))

Nepleteš si to s těmi jednookými s hákem, co přepadávají lodě? )))
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 06:41:34
avatar
Konzole DX10 nepodporuji, uz jen ta graficka architektura na kterych jsou postaveny jejich GPU (RSX - G70 u PS3 a R570?? tusim u ATI na Xboxu.) Dokonce si kdysi sam psal ze DX10 to podporovat nemuze, uz jen z toho duvodu ze to vychazi z jader DX9 only.

Spis nez DX10 bych to pojmenoval DX9.2

OT: Docela by me zajimalo jak budou vybaveny po strance HW next-gen konzole. Jestli to bude stejna bida jako ty soucasne, tak se zase herni trh zakukli a graficky to bude vicemene stagnovat. Doufam ze se v takove PS4 neobjevi Larrabee..
Neznámý  2008-12-08 13:02:41

Zdar Lacomme, mně, se zdá, že je to, spíš, takové Rozhraní DirectX9.5, asi nějaká verze CZ, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 06:45:53
avatar
Tak jsem zjistil jak je to s tim enginem.

The Illusion engine was specifically written for Mafia II, and successor to IS' LS3D engine which was used in the original game. According to the few details out there the new engine will rival CryEngine 2 (Crysis Warhead) and support only DirectX 10.

Engine bude opravdu DX10 only, je to jakysi nastupce LS3Dcka ktere bylo v puvodni Mafii, mel by se stat rivalem CryEnginu 2.

PS: Znova hraju starou dobrou Mafii, a muzu rict ze ji prichazim na chut vice nez kdysi, je to proste "hra".
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kravina 2008-12-08 06:47:16
avatar
Nějak mi ta logika kulhá. Proč má být vydání jen pro Visty z hlediska prodaných kopií lepší? Vždyť je to blbost, ti co mají Visty by si jí koupili stejně, nikdo si jí nebude kupovat jen proto, že na XP nejde. Akorát se připraví o příjmy od těch, kterým to nepůjde.
A rozšířenost Vist je horší hlavně proto, že krátce po vydání už byl ohlašován nový OS, a dále že Visty sice nejsou o nic horší než XP, ale taky nejsou nikterak zásadně lepší.
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 07:30:31

Téměř v roce 2009 používat na počítači, kerý zvládne rozhýbat alternativu CryEngine2, 8 let starý operační systém je minimálně hloupost. K modernímu PC patří moderní operační systém. Navíc Vista neí vůbec špatná a bez problémů chodí i na podtaktovaném notebookovém Athlon QL 60 na 900MHz, stačí mít dost RAMky.
Tak vy co máte PC který nerozhýbe Vistu, nemá cenu uvažovat o mafii 2 i kdyby na XP šla, protože to neutáhne Vás PC.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 08:42:29
avatar
co je na Vistě moderního? Schválně omezený (rozuměj omezený v nemožnosti instalace na XP) DX10? Vista nic jiného (kromě násilně a špatně překopaného TCP/IP a špatně nastaveného cachingu v jádře) nepřináší, pokud tedy nepočítáme změny v GUI, které já za vývojové změny nepovažuju (to je jen eye-candy pro BFU)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 09:08:59

Podle meho nejde ani tak o XP vs Vista, ale o 32-bit vs 64-bit. Tam je ta modernost a ten vyvoj. 64-bit system je stabilnejsi, vykonejsi, rychlejsi, spolehlivejsi. Sam taky jedu jeste na XP, ale pokud prechod tak jedine na 64-bit. 32-bit Visty podle mne nic lepsiho nez XP nenabizeji.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 09:40:03
avatar
64b OS je pěkná věc, ale dokud na něm nepojedou všechny důležité aplikace (včetně 1-2 verzí zpět) a dokud bude stále pro SWhouses existovat berlička v podobně 32bit verze téhož OS, nebude mít přechod na 64b smysl. Už vista měla být 64b only, a vypadá to, že i Win7 bude ve 32b mutaci :-(

Reálně vidím opravdový nástup 64b tak v horizontu 2-3 let.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 12:33:40
avatar
Ja bych nerikal casovy horizont, ale proste dalsi generaci systemu. Jinak s tebou docela dost souhlasim. Vyse si psal o BFU a pro ne je vazne Vista lepsi.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 09:46:03

Můžu tě poprosit, aby sis nejdřív něco o Vistě opravdu nastudoval, než začneš pořvávat v diskuzích? A nemyslím tím články a diskuze na českých rádoby IT webech, ze kterých očividně čerpáš.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 08:48:49
avatar
upirátit vistu je stejně těžké jako upirátit XPčka. Zloděj zůstane zlodějem. A ohledně Visty je to přesně jak říkáš - mají ji jen ti, kdo si koupili nový PC a neví nebo nemohou downgradovat. Tito ubozí uživatelé jen dokupují paměti a ptají se, jak by ještě šlo ten PC zrychlit. Obzvláště "nadšenými" uživateli Vist jsou pak majitelé různých levných notebookových křápů značek Acer, Asus apod., kde výrobce šetřil úplně na všem, včetně osazené RAM a čipsetu, který zhusta umožňuje osazení max. 2GB RAM celkem..

Takže naprostý souhlas. Mafii2 zatím (pokud to bude pravda, že bude DX10) odkládám k ledu, třeba si ji koupím ve výprodeji, za rok-dva, až bude venku Win7 (a bude použitelný, na což to zatím doufejme vypadá, podle raných beta verzí)
Cze_Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 09:58:30

Ano ano, máš jinou značku než Asus nebo Acer a hned je to křáp, chytré
Snowii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:33:56

tak tady spise citim dotceneho majitele jedne z techto dvou znacek ale je to tak.

O Aceru se doufam prit nebudeme, protoze tam to je bez diskuze. A Asus M6Va jsem si pred cca 4 lety sam v dobre vire, ze to nebude stejny svinstvo jako Acer,k oupil. Trochu lepsi nez Acer to je, ale hlavne co se kvality zpracovani tyce, je to skoro stejny nestesti jako Acer. Hned to vrza, displej nedovira atd. A servis je taky joke (obzvlaste nezarucni, platit nejakych 50 eur za dopravu lol!)

Ted mam Xko od IBM a jsem uz 2 roky spokojenej jak ryba.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 23:19:58
avatar
můžeš se uklikat na palec dolů, ale až uvidíš pořádný notebook, tak jej poznáš na první pohled, to ti garantuju. A nebude to výše zmiňovaný šunt.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 23:47:06
avatar
no tak asus, acer nebo jeste msi jsou oproti spicce opravdu krapy ale vyvazujou to zas priznivou cenou..
Acci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Blábol měsíce 2008-12-08 08:20:05

Pane Stach, říci o PS3, že podporuje DirectX a k tomu ještě verzi 10, si podle mne zaslouží nominaci na blábol tohoto měsíce. Nic takového samozřejmě PS3 nepodporuje, má své vlastní knihovny jako libGCM a OpenGL ES. A Xbox 360 DirectX 10 nepodporuje také, je na hranici mezi verzí 9 a 10.
Nechcete se začít věnovat nějaké jiné „novinářské“ činnosti, kde nejsou potřeba odborné znalosti?
Mimochodem, vyvíjet hru jen pro Vistu, když u nás má pouze 15 % zastoupení a nevypadá to, že v dohledné době by na tom měla být výrazně lépe, je podle mne blbost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 12:20:40
avatar
Omlouvám se za svůj omyl .... myslím, že se to stát může ne o konzolové čipy se moc nezajímám - měl jsem zato, že jsou moderní
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 08:37:16
avatar
Byl by to pěknej článek krom jedný věci: Vážně 9z10? já těmhle tvejm obratum nemůžu nějak přijít na chuť... ze statistiky to nemáš, tak proč neříct většina lidí (počítačů) případně výrazná většina lidí (počítačů). Přijde mi, že psát v technickém textu přesná čísla bez podkladů je tak trochu nešťastné
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nadšení je hezké,ale.. 2008-12-08 09:19:03

...těžce pokulhává logika.Nechci nikomu a hlavně autorovi brát iluze ale stane se toto.Pokuď hra poběží pouze pod Vistou budou prodeje hry PC verze tragické a autoři budou tradičně brečet nad mírou pirátství na PC...Skoro nikdo nebude kupovat pro jednu,dvě,tři hry nepovedený OS nad kterým mezi řádky láme hůl i MS.Možná je na čase přiznat že Visty jsou nedodělaný odpad konkurující ME.Nic víc nic méně.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 10:16:24

vsadím se, že je v PC nemáš a ani jsi je nikdy neměl ...jinak bys tenhle blábol nesepsal
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 10:56:14

Ano máš pravdu...Odpad typu Vista mně do kompu nesmí.V práci ho na některých stojích máme a fakt je to zážitek
Nějak jsi poslední dobou zaspinkal,co doktůrku.MS na všechny strany roztrubuje o tom jak budou Win7 lepší než Visty,tedy nepřímo přiznává to se Vista je propadák.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 11:49:20
avatar
A co je na tom zazitok Vista je to iste co xp len niektore veci su prehodene za par dni sa da nato pohode zvyknut a ponachadzat ze co kde je len netreba byt lenivy a pisat keci ze Vista je odpad....Mat XP na nowom pc ktore ma 2jadro aspon 2gb ram je asi tak logicke ako tam nahrat win 98
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:04:56

Mít 2GB RAM a provozovat Visty je mírně řečeno nerozum.Právě že na dvou megách poběží lépe XP.Spíše řečeno software pod OS.Jinak řeči o lepší podpoře dvouch a více jader pod Vistou jsou pouze marketingové keci...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 17:45:43
avatar
Vidno ze si vzivote Vistu nemal nainstalovanu kedze tam beha vsetko lepsie nez na XP-cku aj s iba 2gb ram staci len vypnut aero a zabera hned tak isto ako XP, ktore tiez z SP3 v cistej instalacii zere cez 200mb z ramky
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 12:51:39
avatar
On Microsoft vždycky roztruboval že novější verze bude lepší než předchozí a vždycky ta novinka byla naprostý propadák. Vemte si to po řadě:
W3.1 -> nástupce W95 - naprostá nestabilita, na prd systém, všechno jinak, omalovánky.
W95SE -> nástupce W98 - žrout paměti a nestabilita
W98SE -> W2000 - žrout paměti, nejedou hry a multimédia, do SP2 (pro W2K) nepoužitelný systém, hodně věcí jinak, nejsou drivery a na mnoho věcí se už nikdy neobjevily
W2K -> XP - žrout paměti a omalovánky
XP -> Vista - žrout paměti a omalovánky, nejsou drivery a na mnoho věcí se už nikdy neobjeví
Vista -> W7 - žrout paměti a omalovánky

Jejda, nějak jsem se rozjel , pokaždé je to stejná písnička, vznikají flame atd. . Se divím, že nejedeme stále ještě na DOSu 6.22 , když jsou ty nové OS tak strašné shitky.
Nepočítám řadu NT do NT4, která se v soukromém sektoru objevila sporadicky a Milenia, to byl opravdu krok vedle a setrvačnost a přímým nástupcem W98SE byly W2K.
Snowii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:38:01

takze soude dle prispevku bud frcis linux a nebo 3.11
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-09 07:16:45
avatar
Ne, jsem pokrokový. Vista 64 HP. Linuxy si zkouším různá distra, ale u linucha je problém s poloprofi střihem videa (nejsou aplikace). A pak ještě MacOSX, ale holt podpora Aple je na jiném železe než jejich tak žalostná, že se to hodí pouze k amaterskému ošahaní.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 18:01:41
avatar
Widle stale stoja za prd a za prd stat budu kedze je to od MS ale nato sme si uz po tych rokoch zvykli takze ja nechapem dovody diskusii ze stary os je lepsi nez novy...zalovte v pamati jak ste nadavali ze xp je shit a 98/win 2k je uzasny a ked sa vam nepaci prejdite na Linuxa......
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 15:49:00

s tebou Tomášku diskutovat to je fakt zážitek (tipoval jsem tě na adolescenta ale vzhledem k tomu, že pracuješ to bude ještě o něco horší)...pokud dobře čtu tak jsme se o Vistách bavili v souvislosti s jejich vhodností či nevhodností pro PC hry. Že je stále s některými aplikacemi problém je pravda ale to je věcí spíše třetích stran než Microsoftu. Pokud považuješ 180 mio prodaných kopií za propadák tak už vážně nevím. Windows 7 budou lepší o tom jsem se také nepřel a klidně na ně přejdu, možná budou i lepší podmínky pro majitele Vist.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 10:15:16

Opět se tady u řady diskutujících projevuje naprostá neznalost problematiky a spolu s tím ihned negativní příspěvěk vůči MS. Visty jsou dneska výborným OS, který je na nové hry jednoznačně lepší než XP. Prokázalo se to v případě FC2, Crysis Warhead, Fallout 3 atd. To že vyjdou konečně nativní DX 10 hry je jedině dobře ..XP bylo třeba z herní branže vystrnadit, abysme se někam posunuly. Hlavně to usnadní vývoj dalších her.
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 11:29:43

Ano máš pravdu,ostatně jako vždy.. .Visty jsou sice prvotřídní zabiják výkonu,nižší výkon proti XP je skoro pravidlo.Než začneš plkat kraviny tak se podívej na podíl trhu Vist,který nelze hodnotit jinak než tragický.ještě tragičtější je že v tomto je započítán prodej kde není jiná volba,typicky u notebooku.Tedy,přetaň plkat bláboly propagačního oddělení MS.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 13:54:40

jediný kdo tady plká nesmysli seš ty sám ... vsadím se, že si Visty ani neviděl natož měl možnost vyzkoušet si je v praxi ..pokud nejsi schopen přijmout fakt, že je Vista pro hry lepším OS než XP tak s tím nic nenadělám. Mohu jen zopakovat, že kolem Vist panuje řada mýtů ..ale jen neinformovaní uživatelé tyto nesmysly šíří dál ..takže si se zařadil.
Tom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:24:18

Evidentně máš problém s pochopením psaného textu.Tedy polopaticky pro pomalejší jedince .To že někomu nesedí Visty neznamená že je neměl/nepoužíval atd.Ostatně rekordní přechody z novější na starší verzi OS mluví za vše.A to prosím umožňuje kolik že licencí? .Možná je na čase přiznat že Vista je jakási ALFA verze prodávaná jako hotový produkt.Smutné a současně nadějné je že BETA verze Win.7 je ve všem znatelně lepší než Visty.Znova podotýkám BETA verze...
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 21:23:20

jediný kdo má problém s pochopením a správným výkladem textu jsi ty sám. Vist se prodalo přes 180 mio kopií, takže žádný propadák. Kromě toho jsme se bavili o vhodnosti Vist pro hry a né o jiných aplikacích. Jinak pro domácí použití je Vista naprosto o.k. Pokud bude Windows 7 lepší rád na něj přejdu ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 21:52:57
avatar
přesně tak visty jsou mnohem prodávanější než xp když přišli na trh. V té době všichni XP považovali za špatný vtip a zuby nechty se drželi win98. Je to uplně stejné a kdyby Visty mněli více času stali by se stejně úspěšné. Ted se každý modlí k Win7 a čekají od toho bůh ví jak zázračný os to bude, přitom je to jen poupravené visty.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 22:48:52
avatar
kdyz zacali winxp tak se neprodavalo zdaleka tolik pc a hlavne notebooku jako dnes. ta situace je nesrovnatelna. jak vista zacla tak ji hned vyrobci cpali ke vsem notebookum i k tem treba s 512MB RAM.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 10:31:04
avatar
KOnzole podporuji DX10? Tak to slysim poprve... Zvlast kdyz Nvidia RSX v PS3 je vlastne GeForce 7800GTX a ta o nejakem Dx10 v zivote neslysela. CryEngine 2 take zdaleka neni nativne DX10
Podle me je to kachna. A jestli ne, kvuli Mafii si Visty nekoupim (mam prece GTA IV ) a pochybuju ze kvuli jedne hre zacnou na Visty prechazet uzivatele nejak hromadne. Muj dalsi OS bude nejdriv Win7, at se Take2 treba stavi na hlavu...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX10 na PS3 :) 2008-12-08 12:26:22

Ta podpora DX u PS3 mě opravdu pobavila.

DirectX je jen software, který zastřešuje funkce ovladače grafické karty. Hra nebo jiný software volá interface metody DX a nikoliv přímo ovladač grafiky. A DX je samozřejmě pouze a jen záležitosti microsoftu.

Jestli je DX na XBoxu nebo ne se dohadovat nebudu, protože to opravdu nevím. Ale že je DX a ještě k tomu verze 10 na PS3 je opravdu perla.

Můžu prosím vědět, jak jsi na to Honzo přišel?

EDIT:
Ještě bych doplnil, že RSX grafika v PS3 nemá unifikované shadery. RSX je založena na GF7800 a obsahuje 24 pixel shaderů a 8 vertex shaderů.

Xenos v X360 má sice společné znaky s R600, ale R600 to není. Xenos má 48 unifikovaných shaderů, to je pravda, ale umí pouze shadery verze 3 a DirectX 9.0c API DirectX Xbox 360.

Zdroj: wiki
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 12:21:33
avatar
Není ani jedno DX10 ... jsem si prostě myslel, že konzole jsou modernější, když nám je tu cpou ještě do dalších let. Když vidím jejich zaostalost, už se nedivím, že vývoj her se téměř zastavil
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 12:46:33

Heh zaostalost.

V dobách Core i7 a Phenomů X4 je drtivá většina PC aplikací kompilována kompilerem, který využívá instrukční sady i386, v lepším případě i586. To zase mi osobně příjde jako zaostalost.

Jakákoliv konzole je schopna podávat mnohem vyšší reálný výkon než PC, i když je papírově šmejd. Stačí se podívat, že takové GTA:SA běží i na PS2, který má prosím pěkně 4 MB video paměti a 300 Mhz procesor. Kdežto požadavky PC verze jsou 1Ghz procesor a 64 MB video paměti a to je minimum, na kterém je hra ráda, že je ráda.

HW není vše.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 13:22:01
avatar
no já vím ... ale v oblasti grafik ...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 13:34:46

To nevím no. Těžko spekulovat, jak hodně zpomaluje práci grafiky DX oproti přímému přístupu.

Ale je fakt, že hry na konzolích mívají v určitých směrech zjednodušenou grafiku oproti PC. Ale u nich to zase tak nevadí, je zde předpoklad, že jsou napojeny na TV a člověk na obraz hledí dost z dálky a nedokonalostí si nevšímá.

Taky záleží na osobních preferencích. Pokud je hra dobrá, tak mi horší grafika vůbec nevadí. Stále za jedny z nejlepších her považuji Diablo (1 a 2) a Command and Conquer, které mají VGA grafiku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 13:57:24
avatar
jasně že hlavní má na kvalitní hře být kvalitní herní náplň a zábavnost, ale grafika je tak nějak autmoatická, konzole mají odrbané textury halvně proto, že mají málo paměti

Bohužel v sučasné situaci, kdy piráství je problém a hry s eprodávají na konzole, to vlastně zanemná STOP inovacím, protžoe možnosti konzolí jsou jasně dané a ohraničené
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 17:53:50
avatar
strop neni zas tak jasne dany, jako idealni priklad je opet PS2, kdyz na ni vysel BLACK, dodnes asi graficky nejdokonalejsi PS2 hra vsichni si z grafiky sedli na zadek a to bylo peknych par let po vydani PS2. Vyvojari se s konzoli postupem casu uci a optimalizuji. Na PC to dopada jako GTA IV, proc optimalizovat kdyz ma PC tolik pameti a vykonu?
maca89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj 2008-12-08 12:25:12
avatar
tak tak, xbox podporuje podobné funkce/efekty jako directX 10.0, ale žádný directX nemá. u ps3 to bude asi podobné a to, že nemá unifikované shadery neznamená, že je horší - ps3 je tak specifický systém, že jen červt ví, co všechno se z něj dá vytřískat...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 12:26:30
avatar
"Pokud se Mafia 2 povede a skutečně vyjde nativně pro DX10, tak si myslím, že se procento uživatelů Vista a posléze Windows 7 rychle zvýší." To je vtip? Jako že si každý kdo bude chtít hrát jednu hru ihned poběží do obchodu a koupí si systém za 3k k tomu? Nezlobte se na mě, ale to jsem sám komu to zní jako dobrý fór?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 12:31:36
avatar
kdy si byl naposled v obchodě a koukal si na cenu Vista?
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 18:03:04
avatar
Home Basic ignoruju, a Premium je kolem 2,7k.Spletl jsem se o 10%.Ale i když si vezmu jen Basic za 2,1k je to pro mě moc koupit je kvůli jedné hře.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 13:45:46
avatar
Podle mě je to myšleno spolu s dalším vývojem. Je jasné, že Mafia 2 bude tak cca za půl roku, to už zase bude DX11 a do roka se určitě posune běžná hranice operační paměti v počítači. Jelikož na XP 64bit moc dobré ohlasy nejsou, tak jediné, co zbyde je přechod na Vista 64 potažmo další budoucí OS 64bit. A i hra jako Mafia 2 může k tomu přispět svým malým dílem. Jenom co znám ty mladé kluky, tak vyjde hra, kamarádi si jí zahrají ale někteří ne, protože nemají 64 systém (grafiku, ramku cokoliv). Tak budou škemrat o nový komp a i o tom to je. Jinak ta normální Vista verze Basic je okolo dvou tisíc korun.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 17:55:25
avatar
home basic je ale az moc osekana. A DVD verze home premium (ne OEM) je pekne predrazeny kotoucek
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 20:19:55
avatar
tak si kup OEM verzi......
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - WAREZ 2008-12-08 12:36:34

Mno ja si tu trosicku zapomemizuju .) nejspis mke za to polovina lidi ukamenuje jakej jsem "pirat" ale beztak ze vy jste jeste vetsi .)

Takze proc je piratstvi ? .) - lol podle me je to jednoduche .) vemte si kolik vyslo napr tento rok dobrejch hernich titulu (nebylo jich moc ale minimalne 5ktere za to staly urcite vysly) to mame 5x tisic korun (v lepsim pripade) zda se vam cenu za jednu hru 1000kc lidova ? .) me rozhodne ne ale asi pochazim z chudeho kraje ...

Ted se dostavame k mistu urazu - WAREZ - nastupuji na scenu nasi mili warezaci kteri nam poskytuji hru zdarma.

Co myslite kdyz ma clovek moznost mit neco zadarmo nebo za tucne penize co si asi vybere ?

Z jedne strany v podstate hazime vinu na warezaky ale z druhe strany jim dekujem ze nam to poskytly zadarmo a tim nam usetrily penizky.

A to se nebavim pouzeo hrach MS je kapitolasama o sobe...

Priznam se za celej zivt jsem si koupil hrydrazsi nez za 500kc jen 2 a to cs:s (to je nutnost to se obejit nijak neda) a Witchera kterej me naprosto uchvatil ... au toho to nelituju tech penez ... Ale ostatni ....
Citanek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 13:43:38

1000Kč není hrozná cena to se upřímně ještě dá, když si těch her koupíš do roka 5, horší je to u konzole, sám vlastním Nintendo Wii a hry na to nejsou žádná levná záležitost, třeba nový star wars unleashed dal sem do něj 1600kč, ale zase sem byl velice překvapen, jelikož hra za tu cenu opravdu stála. No každopádně musiš to brat tak, že když si to na PC nikdo nekoupí, nemá cenu pak pro vývojáře nějaký hry na PC dělat, vem si GTA IV prvně vydali na konzole kde se toho prodalo mraky a už na tom vydělali, tak proč to nevydat na PC. To samé Assasins creed ? a co Gears of War ? Podle mě to hodně brzo zanikne na PC, přece jen na konzolých není warez tolik rozšířený jako na PC.
Snowii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:45:34

ja si takovyhle utraty sam vetsinou prepocitavam podle poctu hodin zabavy:

hra za 1000 a 40h, tj. 25kc za hodku a to nepocitam potom treba multiplayer... to je celkem ferova cena ne? zvlast kdyz kdyz si jdu zahrat treba badminton tak utratim 160kc za hodku jen to hvizdne... kino je za kolik? - prumerne 80kc na h?

na brigade se dneska da uz taky vetsinou tech dejme tomu 70kc/h udelat takze

work hard, play hard
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:00:20

kdyby to takhle dělal každý další PC tituly nevyjdou ale to ty nikdy nemáš šanci pochopit ..neber si to ve zlém ale tvůj článek je přesně o tom kde všude hledat důvody pro svůj čin. Tím není ani tak krádež ale poškozování slušných PC hráčů. Argument, že je to drahé neberu ..nemáš-li nato nehraj. Také nemám nato každý den pít šampaňské Don Perignon ale to neznamená, že půjdu a ukradnu si ho ..prostě si ho jen odpustím a tak by to mělo být i s hrama, na které nemám. Pak by totiž možná zlevnili ..takhle budou vvydavatelé cpát raději protivné ochrany, které nic neřeší. Bohužel ke škodě nás vše. Tvůj příspěvek jsem si vybral protože jsi doslova modelový případ.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 15:06:00

No vis hodne je to taky o tom, ze je clovek tvor nenazrany. Cim vic, tim lip. A v zabave obzvlast. Taky piratim, priznavam na rovinu. Ale hry, ktere me bavi a hraju, si koupim. A uz mi taky neni 20, abych 90% sveho casu travil hranim. Takze dneska mam nainstalovane 3-4 hry a novych moc nepribyva. Ale priznavam, ze bez testu pomoci warezu do hry nejdu. Ovsem ted jsem treba po jednom zahrani L4D, tu hru koupil a nelituju. Pokud nekdo zbrbla, ze nebude kupovat hry, kdyz jich ze 100 je 10 dobrych, tak ten by je nekoupil nikdy. Tohle je pouze vymluva. Kdyz si vyberes hru, ktera te bavi a vydrzi nejakej cas, nemusis kupovat kazdy mesic novou. Operacni system preferuji legalni a vsem znamym co stavim novy PC doporucuji ten original zakoupit. Komfort je nesporny.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - M 2008-12-08 14:04:07
avatar
Problém je ten že XP dříve i pro mě byly naprosto zbytečné omalovánky. Jenže čas ukázal že jsou funkční a výborné. Zatímco jehoVISTY ukázaly s příchodem bety W7 že jsou opravdu nedodělaný zprzněný systém. Proto jsem a budu zarytým odpůrcem vist. I po opatchování vist je výrazný rodzíl ve výkonu(hry) oproti stařičkému XP. Ale ve W7beta je rozdíl minimální, spíš se hodí říct že nejnovější hry jsou rychlejší, někde o chlup někde mnohem víc. Takže proto zůstávám u pro někoho už archaického systému. Mám ale u něj i W7 a upřímě se těším až se bude prodávat. BYE
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to je poctenicko :) 2008-12-08 14:13:13
avatar
Hele DD, kdyz to tady tak ctu tak si rikam, jestli by neslo o nekterych "prispevatelich" hlasovat, zda maji pravo vubec tady na foru neco vypustit... pac nekteri, to je teda matros.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 14:58:59
avatar
a přijít o tu srandu ?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 15:26:40
avatar
hehe to by tady mozna ubyla vetsina takovejch diskuzi.....
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vista a DX9 karta 2008-12-08 15:31:34
avatar
A keď má niekto vistu a k tomu DX9 kartu tak to pôjde alebo treba aj DX10 kartu, samozrejme ak sa toto potvrdí že to bude čisto DX10 hra.
P.S: Urobte už niečo s tou rýchlosťou servera lebo človek si zatiaľ môže pomaly odskočiť sa aj najesť kým sa mu niečo načíta.
Neznámý  - illusion 2008-12-08 15:53:52

nekde sem cetl (uz nevim kde)ze mafia II bude mit svuj vlastni engine s nazvem illusion
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 16:38:32
avatar
No konečne sa na grafických kartách snáď začnú využívať také tie srandovné must-have featurky ako je podpora DX10.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 16:47:15
avatar
Tak každopadně pro ty neznalé..na Xbox360 jde sehnat jakakoli hra a samozřejmně existuje čip proti ochraně stejně jako na PS2,kde se pirátí snad více něž u PC.Jen pro informaci,že největší zloději jsou PCčkáří.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 17:57:08
avatar
jsou, na konzoli musis dat cip - rozebrat ji - prijdes o zaruku. To dela jen hodne male procento uzivatelu. Naproti tomu kazde PC bez jakehokoli dalsiho zasahu (staci jen aspon trosku znaly uzivatel) muze slouzit pro hrani piratskych kopii.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 21:09:19
avatar
Modčipy se prodávají po kamionech )))
http://www.mod-chip.com/home.php

Vám taky nepřijde divné sundavat z grafárny chladič nebo dělat dokonce voltmod tak proč ne čip na konzoli?
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 19:16:59
avatar
Malé procento?Pokud se tak zamyslím tak neznám člověka,který by jsi koupil konzoli bez čipu,anebo si ho nenechal montnout.I když si koupil origo hry.PS:jestli bude Mafie 2 na PC konverze z konzolí,tak to bude další p.....á hra.
Foxnec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jáá nesouhlasím.! 2008-12-08 20:18:38
avatar
Protože ačkoliv vlastním legální Vista x64 Ultimate Retail (což je bratru pár kaček...), moje grafika X1950GT si asi s DX10 rozumět nebude.... no nic, du se modlit, abych v DD soutěži měl štěstí ;-)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-08 21:56:58
avatar
tak to ti poradim: prodej Ultimate, kup Home Premium a za rozdíl koupiš slušnou DX10 grafiku
Foxnec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Když ju naučíš 2008-12-08 22:56:03
avatar
Hostovat vzdálenou plochu (ano, pro ovládání PC z notesu fakt stačí tohlenco, nehledě na to že prej s jinejma VNC sou ve Vista neskutečný lapálie -ale to nemám ověřeno), ShadowCopy(párkrát už mi to zachránilo zadnici, když sem upravoval fotku, a pak sem se uklik a nějak si ji domršil, ale dobrý, to bych obětoval) a hlavně BitLocker, a já to beru
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-10 02:54:27
avatar
Tak to zas jo. Je přeci jen velmi málo lidí co skutečně využijí funkce ULtimate verze.
V kažkém případě obdivuju. Koupit si Ultimate a navíc retail to už nějak provětrá peněženku.
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kupovat Visty jen kvůli DX10? 2008-12-09 11:40:03

Jen kvůli DX10 hraní není nutné Visty kupovat. Stačí si je hodit na jinou "herní" partition. Pak se dají používat až 120 dní. 3x ročně je smáznout a nainstalovat znovu není přeci problém. A utrácet 2500,- za OEM verzi Vist pro starší PC? Já si tedy koupím až WIN7 k nové desce.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-09 12:43:25
avatar
co sem zkousel s SP1 ve VM tak ten 30 denni odpocet uz nejde resetovat....
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-09 13:44:58

Mě to jde bez problému, snad že mám Vista ENG 32-bit a instaluji je jako Ultimate, abych mohl doinstalovat češtinu. Aktualizace se SP1 způsobí, že se 30 dní začne počítat od začátku, ale slmgr i pak funguje.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-10 10:42:38
avatar
...zase nekonečná diskuzia sa tu vytvorila, ale tak verím, že pre mnohých, tak ako aj pre mňa, je táto hra najočakávanejšou vôbec spomedzi všetkých
Ja používam Vistu Ultimate 64bit SP1, takže som za nejaký ten technologický pokrok, ale na druhej strane nesúhlasím s tým, že Vista nie je o nič horšia, než XP...Ja Vistu doslova nenávidím, potom, ako mám s ňou v poslednej dobe skúsenosti a to by som vedel na celú stranu rozpísať, v čom všetkom je to doslova až katastrofa a koľko šedín mi už kvôli nej pribudlo
No a k tej legálnosti, hmm, ktovie ako to je naozaj a Ja som samozrejme pre legalitu, no sám som študent a potom čo som nedávno vyhodil nejakých 50 tácov za poskladané nové PCčko, tak jednoducho nemám ďalšie desiatky tisíc na legálny OS, resp. hry a keďže to u nás funguje tak, ako to funguje, tak to jednoducho zatiaľ využívam, i keď v budúcnosti, keď sa stanem zárobkovo samostatne činný a financie sa stanú pre mňa bezpredmetnými(snáď to tak bude), tak prečo si legalitu nezaplatiť
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 576x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1532x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1229x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1907x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1159x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1911x
Komentářů: 3