Mládež tráví u 11 hodin denně u videoher – řítíme se do záhuby? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 22 January 2010
altNejnovější studie uvádí, že vysoká část mládeže tráví u her většinu volného času.

 

 

 

Kdo si hraje, nezlobí, ovšem nic se nemá přehánět a skoro to vypadá, že se už přehnalo. Nejnovější studie uvádí, že v USA tráví americká mládež od 8 – 18 let až 11 hodin denně hraním počítačových her. V roce 2004 to přitom bylo „pouze“ 6,5 hodiny. Počítačové a konzolové hry získaly na popularitě na úkor televize, přesto je 11 hodin denně opravdu alarmující číslo. V podstatě když si vezmete, že den má 24 hodin, odečtete 8 hodin spánku, vypadá to, že většina nedělá nic jiného, než hraje hry. Průzkum sice platí jen v USA, ale kdybychom jej udělali v ČR, myslím, že bychom se dostali k číslu jen o málo nižšímu.

Zatímco v dobách nedávno minulých bylo hraní her považováno za okrajovou zábavu a podle toho herní průmysl vypadal, dnes povýšil na spotřební průmysl a vykazuje větší zisky než ten filmový. Jinými slovy lidé si stále více hrají. To zní na jednu stranu dobře, na druhou stranu trávit polovinu života u her a zábavy se mi nezdá zrovna produktivní. Jako hráč počítačových her přiznám, že jsou hry, které hraji jedním dechem i pár dní, ale protože kvalitních her velmi ubylo, není to tak často. 11 hodin denně v průměru opravdu netrhnu a myslím si, že pokud někdo takhle hraje, už je nemocný. Podobně je to s čučením na TV. A to ani nemluvím o následcích tohoto nedělání – zanedbané studium, příprava do života. Mnozí doslova prohrají svůj život. A tím prohrají myslím ve smyslu prohry ne zábavy. Není potom divu, že většinu tvoří hloupé snadno ovládatelné ovce se zakrnělými mozečky, povrchním uvažováním, které jen spotřebovává a nevytváří žádnou hodnotu.

Než někdo začne vinit hry, tak pozor. Hry za to nemůžou, stejně jako za to nemůže televize a další mass zábava. Každý člověk by měl mít tolik rozumu, aby věděl, kde je míra a kde je ta hranice mezi tím, kdy je hranní neškodná zábava a relaxace a kdy se stává otrokem zábavy člověk sám. No a jak jste na tom vy? Jste ovce, která ví, že je ovce, nebo ovce co si myslí, že ovce není? :)

Zdroj: news.cnet.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:12:01
avatar
myslím, že tímto hry trumfly "silnou trojku", cigarety, alkohol a drogy
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:51:13
avatar
No enom jestli u toho nehulí, nechlastaj a nefetujou
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:18:47

Kdybych chtěl hrát 11 hodin denně, tak bych u toho musel minimálně chlastat. Jinak bych to nevydržel.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:42:42
avatar
no dobre, ale 11 hodín vydržať jeden deň ako v poho, či pár dní už ltt, ale každý deň v roku??? A to je priemer a myslím, že nie každý deň môžu u toho sedieť 11 hodín, či musia chodiť do školy, takže cez iné dni to musia ešte doháňať, aby sa vytvoril taký priemer a ak sú do priemeru zahrnuté i pár takých detí, čo nehrá vôbec, či také, ktoré nehrajú toľko, tak zase iné ten priemer musia vyrovnať a potom fakt 11 hodín je brutálne veľa a podaktorý už musia byť potom fakt šialený

PS: 11 hodín nemôže byť ani zďaleka reálne číslo...to nie je fyzicky možné
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 21:05:29
avatar
Asi tak, vydžím 1-2 dny možná i týden dva při nějaké nové hře. Ale když jsem byl na Lan-party a musel jsem hrát 3 dny 12 hodin v kuse a doslova musel. Bylto záhul a týden sem si ke kompu nečuchnul. Už takhle si myslím, když jsem denně u PC kolem 3-4 hodin - práce,zábava,škola. Tak jsem na tom bledě.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 22:47:29
avatar
no ono to mozna ani nerealny cislo nebude...jeden kolega je zavislej na wowku a ten nema problem u toho sedet snad i celej den v kuse, kdyz nemusi do prace, coz je docela casto.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 10:26:56
avatar
Klinček na gebuĺku - zajimalo by me, jak WOW promluvil do techto statistik od zmineneho roku 2004, kdy byl WOW vydan. Tebou popisovanych wowkaru znam asi nejen ja docela dost.

A co se tyce vlastniho chlivku, tak treba me pritulkyne prave pred 5 minutama vycetla, ze jsem nejvic PC gamer ze vsech, co zna. Uz pres mesic hraju KB:Armored princess na Hard, coz je docela dlouho (jenze do toho prace, jine povinnosti atd...). Z me perspektivy jsou to prumerne tak 2-3h denne, z jeji jsou to 2/3 casu, kdy jsme doma spolu vzhuru (pracovni dny). Ja tvrdim, ze tohle je hrani na normalni urovni...

Kdo ma pravdu, ja nebo ona
VARIAL_ISM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 14:33:11

jn ....přesně
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 10:00:33

To není tak jednoduché - už za starých časů byli lidé, které dlouho bývali mimo real - ponořené do knih. No a? - Z těch čitajících kluků a holek stávali skvělé lidé.
Problém není v tom, že mnoho lidi mnoho hraje. Problém je, CO oni hrají. Hra musi rozvijet mozek a duši. A ne jen v jednom směru - rychlost reakce nebo prostorové citění. A takových je strašně malo. Hry, které se dělají, jako rozvijející, většinou jsou velice nizkokvalitní.
Stejně, jako společnost podporuje dobrou literaturu, dobré filmy atd, musí se podporovat i DOBRÉ HRY.
Strogg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:14:26

Bohužel je to tak, sice si nemyslím , že 11 hodin denně je reálné číslo, ale když dnes slyším, jak se chová v tomto směru mládež je mi špatně, ale hlavně z těch některých rodičů, kteří nechaj klidně sedět dítě u počítače od doby , kdy přijde ze školy až do doby, kdy jde spát.
Jak moc děti školou povinné neznají sport a nějakou přípravu do školu, tak aby podávali nějaké dobré výkony. Hlavně, že dnes slýcháme o tom, jak někteří absolventi škol jsou total neschopní.
Jediné co se naučili je zmáčknout tlačítko start a ukončit program.
Richardv2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:17:09

No abych se priznal tak nekdy travim i vic nez 11 hodin. je dobre se treba po dvou hodinach se trochu protahnout. Caste sedeni muze zpusobovat neelasticidu cev v nohach a tudiz potom brneni koncetin aj. zdravotni problemy.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 00:16:20
avatar
To mi nehrozí, já si chodim pro pivo
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:23:15
avatar
Vzhledem k tomu, že řada dětí/mladých tráví u her jen dvě hodiny nebo tři, tak ti opační extrémisté asi vůbec nespí...
8 hodin spánnk, 16 hodin zbývá, hodina jídlo, zbývá 15 hodin, minimálně hodinu lidé tráví nějakými drobnými činostmi, hygiena, oblékání se, obouvání, telefonování, prostě tím, co spadá pod ostatní, takže mi zbývá 14 hodin.
Škola bude zabírat průměrně tak 4 hodiny, cesta do školy/ze školy hodinu, domácí práce hodinu, jsem na 8 hodinách volného času...evidentně dost těch lidí musí hrát i mimo svůj volný čas, jinak si to neumím vysvětlit
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 14:15:59

Nebylo to 11 hodin týdně?
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 11:38:57

to je tim ze novinari prejimaji clanky, ale moc o tom uz nepremysli, podle me je hacek ve slove "az" protoze prumerne skolou povinne decko zkratka nema 11 hodin volneho casu, takze bych rekl ze urcita mala skupina deti(nechodi do skoly, rodice na ne kaslou, ..) fakt muze hrat tech 11 hodin, ale kolik je skutecny prumer se nedozvime :-(
je to jako s pitim, mala skupina nepije vubec, vetsina si da semtam pivko(nebo nejaky ekvivalent) a par lidi se uchlasta k smrti, extremy budou ve vsech odvetvich a protoze tyto hodnoty jsou bombastictejsi nez skutecny prumer tak se o tom pise
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:21:43
avatar
Njn, ale co jinýho mam dělat, buď je venku zima, vedro, nebo mokro, tak radši budu doma hrát.
s0me0ne [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:38:03
avatar
to je slaba vyhovorka kamarat .... som zvedavy co ti na to rodicia hovoria ... kludne mozes hrat aj karty
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:52:49
avatar
No s rodiči už nebydlím a i kdyby, tak 11 hodin denně nehraju. Dokonce bych řekl, že je nemožné hrát průměrně 11 hodin denně a celý tento průzkum bych označil za hovadinu, kterou si vymyslela nějaká zarytá odpůrkyně her.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:22:49
avatar
ja mam pocitac zapnuty od 120 - 000 a z toho hrajem asi 1-2 hodiny , niekedy ani to ne
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:23:55
avatar
11h?? preboha a to co hraju aj ja chcem ale nie vazne to je sila najme ked som minule dal na jeden sup cod za 5h som si myslel ze mi hrabe...
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:27:06

11h. denně? Tomu nevěřím. V tom případě nechodí ani do školy. Není to jen o víkendu?
Candys.SLR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:47:29
avatar
souhlas, podle mě to musí bejt kravina když minimálně 7 hodin strávíš ve škole + cesta tam a zpátky :-D + by ještě musela být ta mládež slepá...
1adad1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - v 2010-01-22 14:28:24

9h spanok
8h skola + ucenie
1h hygiena a obliekanie
2h telka
a ostali 4h na pc a sporty
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:34:41
avatar
Tu telku přeceňuješ, a škola s učením a dojížděním (docházením) ti nedá 8 hodin, když započteš prázdniny a víkendy...ale těch 11 hodin je pořád moc, hlavně, když vezmu, že to je průměr (nebo se mýlím a je to čas nějakého hardcore hráče?), tak nemálo lidí by muselo hrát přes 15 hodin denně a to je nesmysl...
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:52:41
avatar
tak zas zalezi ako u koho napr ja som mal raz semester kde som bol od 7 do 7 v skole s pauzami of course. ale tych 11h je fakt moc aj na vikendy ak je to neustale hranie v priemere to moze byt par % hracov wow pochybujem ze je to dak 80% opytanych hracov
Anonymní  2010-01-22 15:15:52

Tak to já také, ale bavíme se o věku 8-18, pokud nemají kroužky, tak ve škole tak dlouho nejsou
Pochopil bych, kdyby měli 11hodin denně puštěný počítač, to není problém
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:17:04
avatar
Už zase jsem anonymní, někdo mi bude muset vysvětlit, jak to dělám
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:47:10

7h spanek
9h skola + dojizdeni + uceni
1h jidlo a hygiena
na televizi uz tri roky nekoukam

7h volny cas - ted v zime padne prakticky vzdy vsechno na pc, za lepsiho pocasi hodne uzere motorka a ruzny akce...

11h prumerne je blbost - vzdyt je tam psano az 11h = nejvyssi uvedena prumerna hodnota od jednoho z dotazovanych
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - šotek "u 11" 2010-01-22 14:35:15
avatar
V nadpisu je šotek "u 11"-> "už 11"...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:22:31
avatar
Možná, kdyby to bylo až, tak by se tomu dalo i věřit
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:40:56

Ten výsledek by mohl být reálný, pokud by se počítal jen víkend. Není možný aby dítě školou povinný bylo u PC 11 hodin denně průměrně ! Já mám na palubním PC v autě průměrnou rychlost 39km/h a městem po cestě do práce jedu přes 2 semafory, jinak jezdím po silnicích kde je 90ka a občas i po dálnici.
Z toho by vyplývalo, že ti nadprůměrní musí být u PC tak 20 hodin, což nejde při škole stihnout. Ledaže hrají na mobilu pod lavicí a nespí.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:37:29
avatar
Tohle je blbost, možna to tak funguje v USA ale ne u nás,u nás co vím se moc nehraje spíš se hulí,kouří a chlastá to je problém našich mladistvích, zkušenosti . Hráčů u nás moc není, spíš sou jen občasní hráči co si občas sosnou na netu nakou hru a dohrajou ale tim to u nich hasne.
Mintin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:39:51

No číslo zajímavé,ale u těch co mají školu nevím jestli je to možné..Když si vemete,že v nějakých 6 vstanete od 8 už je škola a ve 4 přijdete domů máte pak nějakých 5 hodin na PC a to nemůžete dělat nic jiného než být u PC...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:41:15
avatar
v USA je škola tušim až od desíti a je kratší max. 6h
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 22:57:12
avatar
no i kdyby si mel od 4 hodin cas na pc, tak to si jako myslis ze decka tady kolem 15-18 let chodi jako v 9 vecer spat? myslim ze driv jak o pulnoci je malokdo dostane do postele...takze mas na pc klidne 8-9 hodin.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:46:21

vsetci sme ovce.. ;-)
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 14:50:55
avatar
Co bych za to dal,aby jsem mohl hrát aspoň občas v jednom dni 11 hodin.Ale radši si zajdu zahrát fotbal nebo jinou sportovní činnost.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:12:41

Pocitac sice nevypinam, na TV koukam tak 2-3 hodky za tejden. Ale at pocitam jak pocitam tak i s volnym vysokoskolskym rezimem mi proste ze dne 11hodin nikdy nemuze zbejvat. Navic podobne jako DD hry hraju v narazovejch akcich kdyz vyjde neco co stoji za zminku. Ale stejne vic jak 8-9hodin denne se neda ani takhle narazove zvladnout
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:22:09
avatar
Ale dá, nárazově jo, člověk si může jednu, dvě noci odpustit, sice se pak týden bude dávat dohromady, ale jde to Jinak na LANce s kámošem jsem mohli hrát i přes 12 hodin denně, ale je to speciální akce o prázdninách, ne běžný život.
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 18:35:30

Tak nejak ... my sme mali lanku od 21: 00 do 08: 00 a hrali sme nepretržite 10 hodin
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 15:11:06

Ja to myslel jako tak kdyz mas dalsi den neco delat, ve vztahu k tomu narazovemu hrani novinek. Jinak hrat 16+ hodin denne celej vikend vcetne patku se pokud clovek pak ma tejden na zotaveni da.(aneb at zijou LANky)

Navic pokud si tri dny dam 16hodinovku a tejden se budu davat dohromady tak prumer zase klesne hluboko pod 8
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:13:10

chvalabohu...az taky "magor" nesom....ja stravim pri pc max. 3 hodiny denne....a aj to iba malokedy...

rekord mam 5,5 hodiny
barny9810@gmail.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:28:26
avatar
Ja mam PC zapnute od kedy pridem domu (cca 16hod) do 22-24hod...a to je PC podtaktovane a beži len stahovanie, hry hrajem na notebooku (lebo je asi 3x silnejši ako PC ) približne 2-3hod denne...piatok idem von s kamaratmi a ked sobotu vstanem ( okolo 15 hod...som rozbity po piatku) tak hrajem do noci alebo pozeram TV (minule sa my podarilo hrať 10hod. DA: Origins - no môžem zato že je to taka navykovka ? )

btw: rekord mam 14hod
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:35:20
avatar
Hehe muj rekord je asi od pátku 180 do neděle 200 Ultima Online asi pred 11ti lety. To byl bozi vikend u kamose a jen asi hodinu prestavku denne na jidlo jsme meli pac meli udrzby serveru. Jinak kdyz se naskytne dost casu taky u toho vydrzim dost dlouho, prece jen MMO jsou navykovejsi :o)). A kdyz se sejde dobra parta lidi, kteri maji cas proc toho nevyuzit, lepsi jak chlast
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:53:59

Neni nad to ked sa na LANke aj cosi popije :-D. Ale taketo akcie mam nastastie tak raz rocne.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jsem vlk... 2010-01-22 15:36:56
avatar
Jsem vlk a ovce si dávám k snídani. Holt mě baví jít proti proudu.
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:39:57
avatar
Není to nereálné, od 09 -> 13 škola, od 14 -> 01 komp. Tadá 11 hodin. Zahraniční škola je kratší, než u nás, pokud vím. Průměrnou délku spánku beru 8 hodin, což je ještě krapet dost.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 21:47:02
avatar
Prosím? zahraniční škola a kratší? Nevím nevím, myslím, že jsou ve škole od 9 do 2-3 a pak jdou na zájmové útvary ne?
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 15:42:39
avatar
Mozna by clovek mel mit dost rozumu, ale kde brat v dnesni dobe inspiraci kdyz je vse podrizeno zisku a tim padem reklamam, ktere vabi lidi na všechno, jen ne na to rozume a nejlepsi reseni, protoze to nema se ziskem mnoho spolecneho.
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:08:41
avatar
tech 11 hodin je, podle toho pruzkumu, doba pouzivani multimedialni zabavy, treba i televize; takze to neni "11 hodin hrani"
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 22:09:49
avatar
pokud to je jak píšeš, tak asi ok
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:17:36
avatar
No před 7 lety sem dostal svuj první PC, tehdá mě bylo 11 a pařil sem a pařil...přesně od doby co sem přišel ze školy do večera, či spíše noci. Rodiče mi nic nezakazovali páč výsledky jsem měl vynikající tak co...začalo se to projevovat později, a to horší komunikační schopností s vrstevníky a ne moc dobrou fyzičkou...nekdy před dvouma rokama me to tedy konečně došlo, že takhle dál to nepude(s prichodem na SŠ se vysledky samozřejmě zhoršily)...takže ačkoli i ted u PC v týdnu muzu stravit tak 6-7 hodin(myslim celkem, ne hraní), neco taky věnuju příprave na školu a hlavně, vikend se nese ve znamení Freeride a Downhillu na horském kole, čemuž sem skutečně propadl, a sem tam nejake to mirne posilovani, hlavne ted v zimě...když se tak podívám zpátky, tak své díte bych tak permamente u PC, jak sem byval, a jak očividně bývá značná věčina mládeže, nenechal...i když to samozřejmě nemělo jen negativní účinky. Naučil sem se celkem slušně anglicky, dost sem se dozvěděl o HW+SW atd atd...ale jak se zrkátka říká, všeho s mírou.
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:25:19
avatar
Někdo kouká na TV, někdo hraje hry, někdo krade, někdo vraždí, atd. Co je podle autora hodnotnější a jak si autor představuje vytváření hodnot? Tím myslí materiální hodnoty? Co je lepší hrát nebo krást? Co je lepší? Makat v práci od rána do večera nebo hrát od rána do večera? No, berme to tak, že pan autor to má tak, je to jeho pohled na svět. Možná trošku materiální, ale přesto jeho
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 23:12:31
avatar
proc hned krast, proc hned vrazdit?vzdyt dneska muzes delat spoustu veci pro sebe nebo tvuj budouci zivot mnohem prospesnejsich nez jenom hrani her. at uz to je nakej sport (od fotbalu pres tenisy az po plavani nebo posilovani) nebo jen nejaka jina zabava s prateli, klidne i posezeni v hospode a hrani biliardu. jenom uplnej idiot stravi cely detstvi a mladi zalezlej u pc her.
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 09:13:00
avatar
A proč ne krást? Chtěl jsem ukázat, že posuzovat, co je lepší či horší činnost je dosti problematické, dosti subjektivní. Takovéto soudy si nechávám od cesty. Kdo řekl, sport je prospěšnější? Proč je "příprava" na budoucí profesní život prospěšnější? Že to dělají ostatní? Že to dělají ti dobří hoši? Co pan autor ví? Třeba se z nich stanou herní vývojáři. Co my víme
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:35:20
avatar
Já mám rekord 10h a 20 (možná víc, ale už si nevzpomínám), kdy jsem hrál kampaň v Age of Empires II (děsně návyková a moje snad první hra).. Jinak já chodím spát brzy (kolem 20:45, jen když dávají něco zajímavého, to jdu déle), protože mám nedostatek spánku z dob prvních paření (musel sem toho využít).. Na počítači jsem 7 hodin denně, z čehož hodinu tvoří DDWorld (tady ty komentáře číst ), půl hodinky FB (kompletně za den), hodinu-hodinu a půl Divoké kmeny a zbytek především Counter-Strike a Call of Duty 2 po Internetu (nic jiného nehraju, v DA sem se zasekl na jednou místě a po dvou hodínách mě to přestalo bavit zkoušet různý variace )

Nevím, jen o víkendu (spíše v pátek, což je dnes, no huráá ) jedu přes noc, ale přes pracovní týden to dospávám.. Já hrát nemusím, občas zkouknu film nebo si čtu a u toho mám puštěnou hudbu (s ní samozřejmě počítač), tudíž jsem na počítači tak 3-4 (maximálně ) ve virtuální realitě.. 11 hodin je opravdu moc, mě kolikrát ani ta hra po 2 hodinách nebaví, ale jiná záležitost jsou srdcovky, tam jsem i kolem 7 hodin (AoE II, Devil May Cry 4,
Gothic a naposledy DA), což už je (podle mně) o zdraví.. Lepší je chodit venku s kámošema/kama, číst si nebo jít hrát stolní hry na motivy počítačových her
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 12:27:25

No ja mam rekort deni 9h ale to my uz bylo na bliti. Ale mam na to pocitadlo dene priemerne stravim za PC 4,2h
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 16:41:49
avatar
Někdo tráví čas hraním, jiní spekulacemi v diskusích o Fermi a která karta je o 5% výkonnější než jiná. Jak kdo chce
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 13:49:17

Trochu off topic, ale: I kdyby to mělo být o jedno procento, pořád jde o to kdo je lepší.

Když dá někdo stovku za 10,00s a někdo za 9,99 tak je to rozdíl jedno promile, ale dělá to z tebe mistra světa. (Teda nevím jaký je aktuálně nejlepší čas)
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:02:18
avatar
11 hod. priemer je kravina, logicky to nieje realne, sa cudujem ze tu zvrerejnili, je to clanok ako z bulvaru
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:39:29
avatar
proč by to nebylo reálné? máš 6h spánku, 6h ve škole, nějakou 2-3h k jídlu atd. a zbývá 9-10h a když k tomu dáš výkendy prázdniny, svátky atd. v klidu dáš v průměru 11h
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 21:32:09
avatar
vies co znamena slovo priemer ?
1. pocitajme s tym ze urciete percento (nieje podstatne kolko) hra menej povedzme 2 hod. denne, to by potom znamenalo ze by niektori museli hrat 20 hod aby si sa dostal na 11 hodinovy priemer.
2. ani ten najvacsi hrac nehra kazdy den, to znamena ze na 11 hodinovy priemer v pripade ze by si 1 den v tyzdni nehral tak by si ostatne dni musel hrat takmer 13 hodin

z uvedeneho vyplyva ze clanok je nerealny vymysel, a celkom by ma zaujimalo z akeho zdroja ma DD tieto info, lebo je to velmi zavadzajuce, resp. nakom v skutocnosti robili ten prieskum

DD s najvacsou pravdepodobnostou sa jedna o prekladatelsku chybu
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 21:51:51
avatar
Realné nereálné. Záleží na člověku Pokud to je takový ten co mu vše platí rodiče nemusí nic atd tak se nedivím. Ale pokud musí do školy/práce nebo má rozum a hlavně ten čas as itam tak dlouho nezkysne.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:14:35
avatar
no ked som zacal hrat dragon age tak som ju dohral za 5dni s hernym casom 60h. takze to vychadza 12h denne. da sa to ale to by nemohol clovek chodit do skoly, prace, von. vtedy som mal dovolenku tak som si to mohol dovolit
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:26:13
avatar
Řek bych, že je to docela reálné.
I když při školní docházce jde horkotěžko udělat 8.. pokud spí
Vlastní zkušenost.
Taky jsem měl na střední kámoše, co měsíc v kuse nespal kvůli Lineage
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 17:29:24
avatar
Teď jsem si všim toho obrázku pod nadpisem.
Můžou za to konzole
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 19:58:52
avatar
vzhledem k tomu, že konkzole jsou jednoúčelová zařízení, tak z velké části to jde na jejich bedra ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 23:18:51
avatar
to tve navazeni do konzoli je uz opravdu hodne trapne. uz trochu otevri oci. ne tohle ani nahodou nejde z velke casti na bedra konzoli, ktera prave naopak slouzi ke kratkodobejsi zabave a to hlavne kvuli te jednoucelovosti. podle me za tohle z uplne nejvetsi casti muzou MMO hry, ktery sou domenou PC.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 00:14:10

Krom toho, ze drtiva vetsina PC zakoupenych domu je pouzivana predevsim...wait for it...na hry.......
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 11:56:09
avatar
Teď nevim jestli je to ironie nebo ne...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 19:48:31

Mysleno tak, ze u nas prevazuje PC nad konzolemi. V domacnosti. Domu je prioritni nakup PC pro deti. Ktere predevsim pouzivaji PC na hrani. Takze si nemyslim, ze 11 hodin prumerneho hrani jde na vrub predevsim konzolim.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 13:51:50

Nesouhlasím s tím, že jsou konzole jednoúčelová zařízení. Viděl jsem PS3 u kamaráda a docela mě to překvapilo. Fotky, video, hry, internet ... Na to všechno normálně používám PC. Ale uznávám, že kreslit v AutoCADu se na konzoli nedá.
matej71 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 18:05:40

No mne by to na 11hod nemohlo výjsť, pretože od 90-180 som iba v práci ale tak teraz výjde mass effect 2 a už mám aj vybavenú dovolenku. Ináč hrám presne ako DD iba keď výjde nejaká ozaj dobrá hra, čo je tak 3-4x do roka.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 21:54:58
avatar
Jo a někdy třeba ani to ne že? :-D Až vyjde , pokud vyjde Half - Epo3 nebo Half 3 náhle se hodím marod a 11-12 hodin to denně bude, pokud to bude za něco stát :-) v což doufám.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 22:46:07
avatar
no a za 4 dni mas po HL oplati sa ti to ?
Ja urobim to iste z Mafia 2 tusim sa chysta na vtedy volno v skole. Len aby isla
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 12:38:48
avatar
Mno tak budu mít celistvý zážitek ze hry. Zajimá mě kdo mi dává ten palec dolů :-)
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 11 hodin 2010-01-22 20:40:38
avatar
11 hodin, jasne. :-D A muzi myslia 90% bdeleho stavu na sex. ;-) To jest i v praci, pri soferovani, pri jedle, pri pozerani filmu a citani novin. :-D

11 hodin ako statisticky priemer je naprosta hovadina a uverit tomu moze len uplny debil. 11 hodin + 8 hodin spanku nam dava 5 hodin na jedlo, skolu, prepravu, akukolvek inu cinnost. Navyse ak 20% populacie nehra povedzme vobec, tak 20% musi za nich zatiahnut 22 hodinove sichty. ;-)
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 12:46:16
avatar
Proč? Já debil nejsem a věřím tomu, protože dnešní mládež je buď zkažená fetováním, alkoholem atd. A nebo pařením u kompu. Proč 8 hodin spaní? Pařanům je jedno kolik naspí, hlavně že až vztanou můžou pařit zase. (pokud jdou vůbec spát)
A hlavně musíš číst mezi řádky. Ten článek je namířen jen na určité % populace. A škola, práce. Někomu to nedělá problém. Co si cigáni dělajů ze školy? Nechodí tam, tak proč by pařani museli?
Všici to dělíte tak, že berete že chodí do školy/práce, spí a jí. Jíst se dá u kompa, škola a práce to se dá obejít, pokud pro něj je paření víc než to. A jak jsem psal spaní. Někomu stačí 2 někomu 4 hodiny spaní :-) (mimo) Můj rekord nespaní je asi 43 hodin (ale ani hodinku jsem nebyl u kompu)..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 17:46:47
avatar
nechapu jak nekomu muzou stacit 4 hodiny spani...ja jak nemam svych minimalne 10 hodin spanku tak sem na tom spatne
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 21:45:05
avatar
11 hodín pri hraní hier som zažil len párkrát a to na Lan Party ktoré trvali 3-5 dní. Samozrejme nehralo sa vkuse ale s malými prestávkami na toaletu, hygienu a vyváženú zdravú stravu (chlieb s paštétou a pepsi colou )
Čudujem sa že sme v noci "nesvietily" všetci sme mali CRT monitory a podaktorý hrali ešte na starých klobásach s nápísom Low Radiation.

Dnes keď zahrajem 2-3 hodiny vkuse tak som rád.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 22:40:14

Pepsi a chleba? U nas na lankach jedine Coca-cola a rohliky se salamem. Na lance se da hrat vic jak 11h denne, ale at delas co delas tak dlouhodobejsi prumer tak proste nemuze vyjit.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 22:42:39
avatar
ja mam teraz volno po skuskach ... som celi den doma musim priznat ze za PC sedim 10 hodin ale stoho sa nehram viac ako 3-4 lebo to cloveka nebavi ... BTW co mam ine robit ..rano kuknem serial na nete potom precitam clanky potom kuknem druhy serial a uz je tu obed po obede pribudli clanky na nete popiseme z kamaratom. medzi tymto je hranie 1-2 Hry HoN tj tak 40-80 min je tam 2X pes obed a spravy o 5 a o 7 .fakt uz neviem kedy by som mal hrat viac aby to bolo 11hodin ..
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 22:44:13
avatar
ktomu naruzivemu hraniu ..ak je 11 hodin priemer su ludia ktory hraju aj 15 denne aby vyrovnali tych 6 hodinovych ...no tak to je iny fail 15 hodin denne sa da za PC sedet leda tak ak mate tv kartu inak neni sancaa
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 23:48:04
avatar
Mno, 11 hodin prumer u videoher u deti/mladeze od 8 let do 18 let si dokazu predstavit jen tak, ze jsou do nej zapocitane vsechny prazdniny, a to vcetne tech letnich, jinak to je totalni blbost nebo nedorozumeni. :/

Btw: Pokud ten prumer nedelali jen u hracu, kteri hrajou WoW, tam by ten prumer byl i vetsi.

Sam sem byl 2 roky otrokem WoW .. ze skoly - WoW - nespat - do skoly - ve skole spat - ze skoly - WoW - usnout unavou na klavesce nebo omdlit - do skoly (kdyz sem zrovna nesimuloval a nehral WoW :oP) ..
z pokoje vychazet jen na jidlo a do koupelny, zasadne neroztahovat zaluzije .. brr, ale vylecil sem se
Ego [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 04:32:02

To je tak, když jsou lidé naučeni hledat štěstí ve vnějším světě místo uvnitř sebe. Ten vnější svět tzv. Real life je pro ně kolikrát horší než ten Virtuální a potom to takhle vypadá. Myslím, že lidé si sami vybrali co je pro ně "lepší", ať je reálný život sebelepší volí radši ten virtuální. Navíc většinu hráčů netvoří děti ale dospělí lidé kolem 30ti let!
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 12:21:36
avatar
Tak tak...já jsem v LOTRO v našem kinu jasně nejmladší(bude mi 18 )a jinak to jsou samí třicátníci a skoro-třicátníci...a ještě je nutno říct že já jsem v tom kinu jediný, co tu hru nebere nějak vážně, narozdíl od těch starších, kteří u toho stráví prakticky všechen čas mimo práci(a jeden hrál dokonce i v práci). Takže ono to asi bude i v rodičích a celém systému ne?
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 11:20:37
avatar
je reálne hrat 11 hodín.
ved keď si zoberiete , tak v europe skola konci od 130 - 150 a maniaci prídu domov , hodia tašku do kúta a hrajú do rana.
co je na tom tazke pochopit ?
h0n24 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 12:52:32
avatar
11 hodin na průměrného hráče je kravina. Třebas Xfire, což je kecálek pro hráče, má vlastní interní statistiky a ty hlásí, že jeho uživatelé nahrají přibližně 4,5 hodiny denně. U Xfire je malá pravděpodobnost, že ho využívají spíš víkendoví hráči (jsou to statistiky závisláků), což znamená, že málokdo bude mít vyšší hodnoty, aby číslo průměroval na 11 hodin...

Ale každopádně dostat se občas na 11 hodin není problém - po příchodu ze školy ve 13 (14) hodin zapnout WOWko a hrát do půlnoci (1 hodiny), není zas tak nemožné...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 13:19:56
avatar
Opět. Ať čtu jak čtu, pořád čtu, že mládež, žádní průměrní hráči. To je jedinec od jedince. Můj známý (kolem 36) taky bývá u PC nad 11hodin deně. :-) A to tam hraje hry. (mno spíš je fanda do létání takže simulátory) Ale takhle to dělá asi 3x týdně. Pak jen upravuje fotky atd. Ale to je prostě jedinec od jedince. "průměr" to můžeš mít 4 lidi - 2 - A a 2 - B áčka hrají 2 hodiny deně b 11 hodin deně. Udělej si průměr 6.5 hodiny. Pokud by se jednalo o průměrné hráče tak se počítá, že mají 8hodin povinosti (práce, škole atd) 8 volno (zájmy kompl atd) 8 hodin spánku. Ale jak říkáš není to problém záleží vážně na člověku.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 15:45:00
avatar
kdo vi jak to s tim prumerem je, ale jak se tu uz psalo, za den to neni nemozne ale z dlouhodobeho hlediska spise nerealne pro vetsinu hracu
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 15:49:52
avatar
Jistě tak nějak to je :-) pokud ta většina hráčů ma určené priority. Já mám - rodinu-školu-kamarády a pak je komp. Takže 11 hodin nedám ani kdybych se ždímal. Možná týden ale dlouho době jak říkáš vůbec.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-23 18:18:09
avatar
no když na to mají čas a unesou to jejich oči.
Michga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 01:20:17

omg, tady slyším komenty tipu spánek 8h / 9h.. no pokud to sou fakt pařani, což vím z vlastní zkušenosti.. tak bud nespí což sem si taky jednu dobu zažil nebo chodí spát v jednu ve dvě a vstávají v 6.. čili spánek 4h.. pokud su na tom dobře tak du spat o půlnoci tak to máme 4-6 HODIN spánku cesta mě dá celkem 1,5h škola 7h, tak hodina jídlo, hodina ráno.. nom tak celkem na komplu sem 8,5-10,5 hodin podle výpočtů..
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No way 2010-01-24 05:44:32
avatar
Sorry, ale ja som "paran", naposledy som hral Dragon Age 48 hodin v kuse pocas dovolenky tento mesiac :-). Ale dlhodobo je 11 hodin denne proste neudrzatelne. Biologiu neofajcis, mozes nespat dva dni v kuse, ale v priemere minimalne 7 hodin spanku potrebujes, teenageri este viac.

A samozrejme sa chodi do skoly, musis aj jest, obcas robit neico ine a hlavne zatiahnut za vsetkych tych co _nehraju_ 11 hodin v kuse este aj bonus naviac. Ako priemer je to NAPROSTA KRAVINA.
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 11:21:11
avatar
ja dokazu nej dlouho kvuli hrani vzhuru, ale kdyz mam rano vstat, tak chut jeste spat zvitezi nez chut hrat
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 09:01:58
avatar
Já mám rekord 2,5 dnů v kuse Mé Tělo podporováno chlastem a dobrou zábavou okolo...Ostatní lidé chlast + drogy :-) Rekordy se nejlépe drtí na LAN párty
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 11:20:02
avatar
to jsi si toho ale asi moc neuzil, me stacila v LANku jedna nocka a uz jsem toho mel plny rafky Me se to libi vic doma nez v herne
Anonymní  - blbost 2010-01-24 14:46:01

je to totální kravina, ale treba pocitali dobu kterou je pc zaplej..priznejte se lidi...kdo z vas vypina PC, kdyz tam zrovna neni...znam nekolik lidi, co PC nevypinaj vubec, ale hrajou jen 1-2 hod denne...zbytek casu maj zaply akorat ICQ nebo neco a semtam se mrknou, jestli jim nekdo nepise...
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 11 hodin 2010-01-24 16:10:16

No clanek ma divny nadpis sotci asi radi
Nicmene v clanku se pise
"Nejnovější studie uvádí, že v USA tráví americká mládež od 8 – 18 let až 11 hodin denně hraním počítačových her."
To je to stejne jako ze slevou kdyz je nekde napsany sleva az 50% neznamena to ze tam je vsechno za 50% ale klidne treba jen jedna vec ma takovou slevu a zbytek mnohem mensi neli zadnou. Stejne tak se da brat veta z clanku ze pokud jeden amik z ty studie hraje 11 hodin denne tak se o celku da rict ze americka mladez hraje az 11 hodin denne.
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 17:18:01
avatar
Zapominate na jednu vec ze jsou taky vikendy a prazdniny

a kdyz si clovek vezme ve vsedni den 8 hodin a o vikendu klidne 14 hodin + prazdniny tak se v prumeru dostaneme na slusny cislo. Ale ne kazdy takhle hraje roky ale spise rok dva a pak uz ho to omrzi a omezi to. Jinak behem ligy sem nemel problem udrzet si 11 hodin denne po dobu jednoho mesice ale dele by to cloveka znicilo ;)
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 11:47:26

vsak ale montr nepise ze nejde hrat 11 hodin denne, ale ze tech 11 hodin bude hrat jen minimum pripadu, takze tezko se da mluvit o nejake prumerne hodnote, vzdyt sam pises ze 11 hodin jsi hral jen kdyz jsi delal ligu, ale kolik procent hracu ligu hraje? 2%?5%? vic urcite ne
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 11:17:44
avatar
lepsi hrat doma hry nez litat po diskoskach, chlastat a fetovat Jak ja vzpominam na stary dobry casy kdy jsem jeste bez starosti sedel doma u Drivera 2 a nebo se synovcem do 7h do rana paril MGS2 ci endurance zavody v GT3 Ale hodne vody uplynulo a ted uz ma clovek jiny starosti. Ale kdyz se mi naskytne moznost prosedet u hry cely den, vyuziju ji na plno
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 16:40:37
avatar
Citace:
lepsi hrat doma hry nez litat po diskoskach, chlastat a fetovat

a pak byt ve 25 letech panic a jediny pratele mit ty virtualni?ano opravdu o hodne lepsi
VARIAL_ISM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 14:31:36

Celekem trefný s těma přátelema ....panictví vem čert ale co ten promarněnej život . Je to prostě jak s drogama a se vším všeho moc uškodí.
velký mozek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - u svatého důma 2010-01-25 16:17:15
avatar
který u debil nechal tu chybu v nadpisu, čtvrtý den na titulní straně, máte u padáka všichni
U
VARIAL_ISM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-27 14:29:19

Taky to trošku svěďte na rodiče ... ať v tom nejsou nevině, 15ti letý děcko většinou nemá "dost rozumu" jak se to píše ve článku ....Každopádně trávit tolik času u her je kravina a má to znatelný následky.

11 hodin je na průměr celkem dost, ale jen ať to přehánějí, je potřeba na tento zanedbávaný problém hodně poukázat a konečně ho začít řešit a odtrhnout ty krvavý oči od monitorů .
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 516x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1522x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1221x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1900x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1151x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1907x
Komentářů: 3