On-live služba - Budoucnost nejen hraní přichází, CloudComputing v praxi! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 12 březen 2010
altPomalu o sobě dává vědět budoucnost.

 

 

Jistě víte, že výkon počítačů roste. Rostě počet procesorových jader, strmě rostě výkon grafik. Rostou ale i jejich nároky a co si budeme povídat, většině uživatelů tyhle věci poskytují mnohem více výkonu, než jsou reálně schopni využít. Navíc, co si budeme povídat, jsou drahé a většina uživatelů ani nemá páru o tom, jak fungují. Jsou to prostě jen uživatelé, co před ně postavíte, to používají a musí to být skutečně blbům vzdorné, takže když to má více jak jedno tlačítko, je tu problém.

Spolu s rostoucí rychlostí Internetu se do budoucna hodně mluví o tom, že velmi brzy nastane doba CloudComputingu. Stručně řečeno jde o to, že kdesi budou výkonné servery, složené z procesorů a grafik, které budou poskytovat ohromný výkon. Každý takový server bude mít možnost obsloužit stovky, možná tisíce uživatelů. Doma tito uživatelé budou mít jen jednoduché zařízení v podstatě periferii s konektory pro připojení monitorů, klávesnici atd. Toto zařízení bude připojeno přes internet a všechno co budete dělat, bude zpracováváno na serverech a k vám domů půjdou hned jen výstupy.

Ano, osobně si myslím, že cca za 5-10 let se tohle ve velkém skutečně objeví (to bude znamenat konec konzolí). Stále to bude PC, jen s tím rozdílem, že místo abyste si grafiku a CPU pořizovali do svého domácího PC, budete ji mít někde ve vzdáleném serveru a budete jen platit za službu, výkon atd. Navíc by měly být tyto stroje stále maximálně technicky aktuální a jednoduchý je jejich upgrade - prostě se v noci přepne zátěž na zálohu, vymění se grafiky a CPU a přes den mají všichni k dispozici více výkonu a nejnovější technologie. Samozřejmě konec klasických PC to znamenat nebude, protože ne všichni by se vypořádali s tím, že svá data a všechno mají někde, kde k nim nemají fyzicky přístup, je také otázka úrovně poskytovaného výkonu atd. Navíc tuhle službu samozřejmě na PC používat můžete, je to prostě internetová služba.

Nicméně proč o tom mluvím. V podstatě průkopník podobné technologie pro hraní her se jmenuje On-Live. Tahle služba právě nabídne to, že přes internet budete moci hrát i nejnovější DX11 hry třeba na netbooku. Samozřejmě k tomu je ještě trochu daleko, základem mají být zatím starší hry. Podmínkou je ale opravdu hodně rychlý internet, minimálně 1,5MB/s. Služba se má objevit v USA už v červnu a to za cenu 15 dolarů na měsíc. Za to si budete moci zahrát různé demoverze her a dívat se i na to, jak hrají jiní v reálném čase. Plné hry si budete muset dál kupovat anebo také půjčovat za ceny, lepší, než by stála hra v obchodech. Služba má rozhodně velké cíle, ale nejsou úplně nereálné.

Závěr: Onlive a CloudComputing jsou hudbou budoucnosti. Zatím jsou to začátky a bude ještě trvat, než se vychytají mouchy atd. Služba ale bude stát a padat s rychlostí internetu. Samozřejmě nadále je důležitý vývoj výkonného HW a možná více, než kdy dříve a také vývoj her podporujících nejnovější standardy atd. Změna bude v podstatě jen ta, že místo jednoho PC pro jednoho uživatele, bude jeden supervýkonný PC třeba pro 100 uživatelů a platit bude měsíční poplatky za jeho používání a nebudete se muset starat o jeho provoz atd. Nadále budete platit za plné hry, filmy a software, vše ale bude akcelerována na tom centrálním PC a k vám domů poběží po internetu jen výstupy, takže vám bude doma stačit jednoduché zařízení, ke kterému si připojíte periferie atd. Klasická PC to určitě neohrozí a bude ještě zapotřebí řady let vývoje, aby se podobná služba stala normální všední běžnou záležitostí. Kolem roku 2015-2020 už bych je ale viděl reálné.

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2010-03-12 14:10:59

Nevim no podle me hodne optimistickej odhad, nejvetsim problemem bude v soucasnem stavu cr kdy vetsina lidi setri kde to jde, platit jeste za neco navic, kazdej si investuje tolik penez do vlastniho pc podle toho co a kolik vykonu od nej ocekava, v dnesni dobe muze met temer kazdy za lidovy peniz celkem slusnej stroj tak proc platit za vykon nekde jinde ? silne pochybuju ze by toto bylo levnejsi.

V profesionalnim (tam kde ten vykon je opravdu poterba) vyuziti to samozrejme najde velke uplatneni. ALE TOTO NENI NIC NOVEHO a existuje uz par radku let, renderfarmy pro 3dgrafiky atd ...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-13 17:56:36

Toto je sen Velkeho bratra a Velkeho obsahu.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-14 23:23:54
avatar
jenomze nikdo to nepouziva tak bezne jako web browser. vzdyt by se dal na stejny zpusob zajistit net bez moznosti infekce PC viry, proste bys dostaval akorat obraz a kdyz bys neco stahoval tak to muze zkontrolovat vsema antivirama.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-13 16:15:21
avatar
mě překvapilo že pro Onlive je potřeba připojení 1,5MB/s to je 12Mb/s já mám sotva 6Mb/s , asi si nechám domu zavést optiku přecejenom je to rychlejší než to wi-fi a cenově dnes už dostupné - u nás 60/40 Mbps za 5 stovek po optice

Edit: moje současné připojení: Odkaz

Edit 2: bydliště mám v profilu
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 16:38:17
avatar
Kruci, kde bydlíš, že tam máte optiku?
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 19:12:49
avatar
U nás už je taky optika a to bydlim relativně v malém městě do 20 000 obyvatel
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 19:24:57
avatar
Pro zajímavost - koukni Odkaz. 30/30 Mbit za 350 Kč měsíčně. Nemůžu se dočkat. Bohužel mají půlroku zpoždění oproti plánu .
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 23:00:18
avatar
ohh, my jsme taková vesnička 3300 obyvatel. Optiku tady máme asi 5 let, momentálně mám 8Mbit za 300 měsíčně, ale na podzim by to měli zvýšit na 16Mbit což už bude příjemnější
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-13 01:47:50
avatar
Pánové, kam se to hrabe na ADSL od O2 8Mb za 750 mesíčně + nutnost mít přikoupenou daší službu za min 120 Kč měsíčně. Žhavý kandidát na cenu PRODUKT ROKU. Možná že po novém roce mají trochu atraktivnější nabídku, ale proti poskytovatelům WiFi je to jako kdyby říkali "my jsme O2 a v jste banda debilů co si od nás koupí předraženou službu".
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 11:29:00

No tak já, bohužel, bydlím v Praze. Je to prdel...
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 14:24:26
avatar
no já téhle technologii pro BFU nevěřím, protože by tímhle padl obrovský kus trhu s PC, což by znamenalo obrovské propady v ziscích výrobců HW. Myslím že tohle bude spíše doplněk k TV, na které budu moct i hrát. Běžní hráči si pojedou stále na svých domácích létajících strojích
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 14:48:35
avatar
Dokud nebude v kazem baraku opticky kabel tak nejak nehrozi, kdybys mel hrat hru tak potrebujes hodne male latence aby necekal od stisknuti tlacitka po stahnuti vysledneho obrazu na monitor, to jeste ve velkem rozliseni a 60x za sekundu + nejaky 6tikanalovy kvalitni zvuk.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 15:33:09
avatar
jj, no ver, ze ani ta optika ti nepomoze co sa tika odozvy ... v tomto bude urcite problem, pri strategii to vadit nebude, ale pri takom FPSku kde ludia kupuju 2ms monitory to uz problem bude
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 15:40:44
avatar
+ nejaky 6tikanalovy kvalitni zvuk tak to je to nejmenší to má pár Kb/s ale pokud by to video bylo přenášený v FullHD (1920x1080) tak by to muselo mýt nějakej odpovídající datový tok,na Blu-ray Discu má video v tomto rozlišení dat. tok cca 50 Mb/s to je limit pro mnoho lidí ke kterým dodnes nedorazilo ani ADSL nebo kabel. televize a mají připojení typu wi-fi (nebo horší..nebudu rači jmenovat ) kde bývá dost často stabilita na bodu mrazu a s ping taky žádná sláva ...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 12:16:46
avatar
Tak zatím dnes mají Blu-ray filmy maximální bitrate 47MBit/s Odkaz spíše se to ale pohybuje kolem 20MBit/s
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 14:55:40
avatar
Hry na ONLIVE zatial pobezia iba v SD + detialy na Medium.
Chce to cas a peniaze , ktore mozu ziskat od hracov v USA.
Citace:
Dokud nebude v kazem baraku opticky kabel

plne suhlasim , s mojim ADSL 2.9 mb / 300 kb by som spustil hru na ONLIVE , kde na servery by uz behalo MENU a ja by som na obrazovke videl iba spustanie hry
Super napad , ale este je moc skoro na taketo nieco.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 14:59:31
avatar
Ja osobne nie som zastancom technologii, ktore by mali pracovat z mojimi udajmi. Podobne snazenia vnimam ako vyssiu formu nuteneho facebooku atp.; doslova ohrozenie mojho sukromia . Ja budem radsej verny PCcku aj za cenu vyssich nakladov spojenych s uzivanim
Sajmoska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 15:00:47
avatar
Ja bych to videl jako celkem realnou zalezitost, kdyz chce google obsadit zemekouli optikou az 1Gb/s za par korun mesicne. Do budoucna se bude internet asi brat jako elektřina, nebo třeba teplá voda. Myslim si, ze tak do 3 let by to mohla být konkurence pc, pak by mohly začít exklusivni tituly, dál si to domyslete. Bral bych to jako velkou konkurenci tv a jsem rád, že se hry začínají světem obracet jako třeba za kinematografie...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 15:03:33

Tak na tohle jsem skepticky, s rostouci kvalitou her poroste i datovy tok, a na hru v HD(dneska HD = 40mb/s a to se nebavim o pokryti lagu, vypadku a take predimenzovanosti lajny na nejake to buffovani takze 60mb/s minimum, 100mb/s lajna optimum) asi tezko bude stacit 1,5Mb lajna....

Tohle bude nastoupit do masoveho pouziti az bude mit kazdy doma 100mb/s lajnu za 200kc/mesic max., jakmile bude dotycny platit 1k Kc+/mesic a plus 300Kc/mesic za sluzbu on-line tak si to hodne rychle spocita ze tudy cesta nevede pac za rok mu to hodi na slusnou masinku ty poplatky....
A dovoluji si predvidat ze v Cechach bude 100mb/s lajna bezne v domacnostech nejdrive 2030, ale spise vyrazne pozdeji jeste o nejake to desetileti....
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 15:15:12
avatar
Tak s tou rychlostou si velky skeptik Myslim, ze velke mesta budu mat optiku ako uplny standard do 5 rokov a to v celej europe; mozem sa mylit ale beriem to vzhladom k tomu, ze aj u nas na podubanom slovensku je optika 70mb/s za 40eur; ale pozor iba vo velky mestach!
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 15:54:49
avatar
no ale tak to sa vytahujes trocha lebo podla planov ORANGE Slovensko ma mat optika na slovensku najhustejsiu si na obyvatela na svete to je uz co povedat, ked planuju predbehnut aj Japonsko
Klamath [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 15:33:00
avatar
On June 17, 2010, during the E3 2010 show, the OnLive Game Service will be available for users in the 48 contiguous United States!

taky si myslim, ze si skeptik. souhlasim s amartinem.
hele ja bydlim fakt ted v prdelakove v irsku a nejnizsi internet d upc co si muzes poridit ted je 6Mb/s. takze v praze to bude uz realny mit 50Mb nebo 100Mb za par drobnejch....... rekneme 100Mb za 1200Kc
a 15 dolaru za servrovnu to vychazi mesicne na 1500Kc a to neni zas tak moc. internet musis pouzivat tak jako tak.....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 15:31:29
avatar
Zajimava myslenka. Ja jsem zatim zastancem "co mam doma, to se pocita" Takze vzdalene servery zatim nic pro me
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 16:09:17
avatar
konec konzoli jo, ale konec PC ne Pokud by se to prosadilo (v to nedoufam a nechci, chci si hrat tam kde chci a ne jen pripojeny na kvalitni net), tak zkonci oboji, protoze platit teuhle nelevnoou hracku a i si doma vybavovat PC (zbytecne, kdyz budete platit nemalou sumu za hrani na tomhle) na to bude mit malokdo.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 17:01:29

Podla mna vela uzivatelov, ktori maju pomaly hardware na hry si aj tak nakoniec kupia vykonne pc po tom ako budu mat moznost hrat cez Cloudcomputing hry na max detaily.
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 17:02:50

coo sak ja mam download 2500 Kb/s takze celkom pomale mozno to vyzera zauimavo ale v realnom case hrat z toho servernu no ... neviem to by ten server nemohol byt na druhej strane zemegule a kto by tu v SK robil taky megaserver
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Závěr 2010-03-12 17:47:47

Dobrý večer,

rád bych Vám pane Stachu poděkoval za zařazení závěrů. Udělal jste mi radost a zpříjemnil čtení aktualit. Děkuji :-)
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-13 14:28:32
avatar
tak tak, ještě by to chtělo z hlavní části aktuality dostat osobní názory a ponechat tam jen fakta, na názory by bylo místo v závěru.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-13 19:19:49
avatar
www.reuters.com. www.ctk.cz příjemné počtení já bych asi umřel nudou ...
TOBiAS02 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NĚCO BY TO VYŘEŠILO 2010-03-12 18:48:20
avatar
jednu velkou věc by to vyřešilo a to je SW kriminalita.. jak bude hra poskytovaná danym serverem, jen těžko si ji nacrackujete, že.. možná proto se na to opravdoví hráči vyrpdnou.. otázou je zda stále ještě bude SW existovat ve formě DVD které někdo koupí a hodí na net ke stažení..
Silas15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 23:46:52

souhlasím, konečně by bylo pěkně vidět, jak se drahý hry, který sou o ničem, nehrajou. Teď si na to studia stěžujou, že piráctví jim bere ziksky. Klidně si třeba přes kartu, pay pal zaplatím na den přístup ke hře. Když mě nebude bavit tak nic, kdy jo, koupím si týdenní či měsíční přístup. Beru to. Lepší než vypláznout naráz 999 kč za něco co budu hrát jen jednou či mě to v půlce přestane bavit.
Ale myslím, že chvilku potrvá, než k tomuto studia přistoupí.
Jakmile by se pořádně rozjelo i mobilní připojení, bral bych i podobnou službu pro hudbu a klidně i video.
MRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-14 15:06:48

Já si právě myslím, že pirátství by to neřešilo. To by hry nesměli být vůbec v prodeji, ale jen přes tuto službu a to se pravděpodobně nestane. Pirátů stačí jediná verze hry a mají ji všichni
Navíc jen za přístup k té službě máš zaplatit 15 USD za měsíc a za hry platíš dál, takže úspora oproti normálnímu kupování her nebude moc velká a navíc takto tu hru nikdy mít nebudeš...
Já osobně to vidím spíš jako slepou uličku, ale důležité bude, jak se to uchytí v USA.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 20:53:57
avatar
Tak dle mého to u her moc šancí nemá ale ve firemním sektoru to bude mít velkou budoucnost. Každý pracovník bude mít svůj terminál (obrazovka a klávesnice) a od toho jen kabel kamsi do zásuvky. Ale u herních PC to ne.... Jak píše autor, málokdo si bude chtít nechat svá data kdesi v luftu ikdyž mu budou přisahat jak je to bezpečný
Ale když by byla rychlost tak by to odrovnalo konzole a vydavatelé her by si namastili kapsy ještě víc jak dnes protože by to absolutně vymítilo pirátství. Když by to bylo jako služba tak by nic nešlo cracknout a muselo by se jen platit.. to by měli vydavatelé žně
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 23:27:24
avatar
Prepáčte mi moju nevedomosť, takže keď si bude chcieť zahrať pol milióna ľudí naraz Crysis na FullDetail FullHD, tak potom v tej serverovni musia mať pol milióna Ati 5870 tiek???
Ak sa pýtam debilinu, tak moju otázku ignorujte
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 23:45:14
avatar
Intel,AMD,Nvidia,Microsoft atd todle nikdy nedovolí-tímto by se dostali na pokraj krachu,nikdo by si od nich nic kupova totiž nemusel,stačil by mu notas za pár šlupek kerej se mu už ted válí na půdě,tohle je prostě nemyslitelné.
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nesmysl 2010-03-13 00:51:13

podle me je to pri soucasne architekture Internetu prakticky nemozny...zkousel jsem hrat hru pres vzdalenou plochu mezi dvema kompy v mistni siti pripojenymi pres switch a opravdu se to hrat neda...porad je tam dost velka odezva...sice na siti je pod 1ms, ale ten cas, co to trva zpracovani od toho co pohnu mysi nez uvidim odezvu je velkej...kdyz si predstavim Internet, kde se data siri nedefinovanou cestou metodou best effort, tak neni mozne dosahnout dostatecne nizkych odezev pro realne hrani...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1,5MB/s - to má byť veľa??? :p 2010-03-13 05:27:30
avatar
Citace:
Podmínkou je ale opravdu hodně rychlý internet, minimálně 1,5MB/s.

Opravdu rýchly??? No ono je to trošku subjektívny pojem, pretože rýchly ako pre koho. Ono niektoré krajiny to majú katastrofické, teda napr. tu v UK to nie je žiadna sláva a o optike tu ani nechyrovať, ale trebárs už sú tomu asi nejaké dva roky, čo som čítal článok o optických pripojeniach a Slovensko bolo aktuálne na druhom mieste po Japonsku, čo sa týka hustoty optických pripojení vzhľadom na domácnosti a možno, že už i japončíci sú na tom v momentálnej dobe horšie, no ktovie. Každopádne ale do niekoľkých rokov by mala byť na Slovensku optika štandardom i v tých najmenších dedinkách(ako som si i ja sám zisťoval, tak je v pláne pokrytie i mojej maličkej dedinky s 1200 obyvateľmi v strednom slovensku), takže v niektorých krajinách bude mať možno takáto služba problém preniknúť, no myslím si, že tu v samotnom strede Európy to problém nebude
Ono najlepšie je, keď funguje pekná konkurencia a potom to vyzerá takto nejak(btw tie rýchlosti internetu nie sú maximálne, ale minimálne a spravidla to chodí o čo to rýchlejšie bez ohľadu na deň a čas) - Odkaz, Odkaz pričom pokrytie narastá maximálnou rýchlosťou...škoda len, že takto krásne to v SR nevyzerá aj s politikou
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-13 14:24:16
avatar
tak to je pekne ze je to v plane mozno tak o 5rokov ked teraz ledva pokryli nasu dedinku so 100k obyvatelmi optikou a to tiez len stare mesto a sidliska okolie ma stale len wifi alebo dsl takze celkom hudba buducnosti...
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cloudcomputing 2010-03-13 06:53:25
avatar
V rámci jedné firmy si cloudcomputing dokážu dobře představit, ale nabízet to jako službu pro hraní nových náročných her? V roce 2020? V ČR? Tak to mi přijde docela naivní, že by pro všechny ty, co mají dnes alespoň trochu herní PC bude rychlá linka (1,5MB/s bez výkyvů) a super výkonné servery, které ty hráče dokáže bez lagů ve špičce obsloužit.
Předvedl někdo už testovací hraní? Např. multiplayer Crysis, 16 hráčů, server stovky kilometrů od hráče?


Nedávám tomu šanci hlavně z důvodu odezvy a osobně se mě prostě nelíbí, že bych byl závislý na dalším subjektu, když si chcu zapařit...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - humor 2010-03-13 14:14:02
avatar
A proč to řešíte vůbec? 2020 tak 2030 stejně to nikdo nezažije, když podle jistých končí svět 2012 :-)
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-13 18:57:03

mno , je to pekne , ale ako dd hovoril , konzole zmiznu ALE. Predpokladam , ze aj cez ten vykon , zase tu budu rozdiely , napriklad , nieko si kupi drahsiu verziu a daju mu vykon cca i7920 + 5870 , no ale taky iny uivatel , ktory si to nemoze dovolit , si kupi zhruba o vykone C2D a 9600 GT. Dals problem je vysokorychlostne pripojenie. u nas , kosice okolie am rychlost 3,5 Mbit / s co je 420 kb/s !!! a to uz na tejto like sme cca 3 roky , podla mna je tych 10 rokov nerealnych. Ja hovorim , ze to nahradi konzoly , ale my hraci , budeme si narokovat vykkonejsi system. Ale vyhoda bude urcite ochrana. Urcite sa sice najde nieco ako cierny odberatelia , ale kym je software , dovtedy budu cracky. No a este som nezabudol , ked cez PCI-E 2.0 ide 8k MB/s , tak jak sa im to podari dostat do ubohych 12 MB ? mozno u starych hier , ale na poriadne tituly ( dirt 2 gta IV BFBC2 , ... ) asi zabudneme urcite na plnej grafike. Vysledok , pekna nahrada konzoly. A dalsi problem , v amerike su napriklad realne nakupovania cez amazon , no tu na slovensku takmer nemozne , tak isto ebay. S tym istym sa stretneme aj tu , mala poptavka . Napriklad na psn slovensko ani nema povolene store - not avaible in ur country !!!
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-13 19:02:01

a teraz ma este napadlo , neexistuje niec take , ze napriklad svoj pc (ci7920 , 12 GB ram , 295 GTX) , by som rozpolil vykon a dal na domacu cloud computing siet ? Pripada mi to realnejsie pri spojeni 1 Gbit/s.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 07:58:48
avatar
Zajimavy napad, nicmene mam k tomu par otazek:
Kdyz hraju nejakou hru, tak to nejdulezitejsi je, ze nedokazu rozpoznat odezvu mezi pohybem mysi a pohybem obrazovky. Jednoduse moc dobre poznam, co se deje na mem PC a co ceka azh na reakci serveru. Nedokazu si moc dobre predstavit, jak hraju nejakou FPS a mam odezvu tak 40ms :/ (Aktualni mam UPC a to ma osklive odezvy)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 15:30:30

cipy do hlavy.. cipy do hlavy.. cipy do hlavy..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 656x
Komentářů: 2
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1387x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1064x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1156x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3742x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1449x
Komentářů: 0