Počítačové pirátství je u her velký problém – na 1 legální kopii 100 nelegálních? Co s tím? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 22 listopad 2011
altBohemia Interactive, která stojí za hrou ARMA, zveřejnila zajímavé údaje …

Nemá cenu si cokoliv nalhávat, zejména hry se pirátí dnes jako o život. Vysoká míra piráství sužuje kromě PC platformy hlavně malé konzole typu PSP, DS apod. Pirátství se ale nevyhýbá ani velkým konzolím Xbox360 a dnes i PS3, i když tam je to složitější pro hráče udělat (většina by to možná ani neuměla) a jednoduší pro firmy uhlídat a banovat, a protože nejsou ani tak rozšířené jako PC, není tam míra pirátství takový problém. Vývojáři her tak v poslední době vymýšlejí hlavně technologie na ochranu jejich produktů. Ať jsou to různé ochrany pomocí stálého připojení k internetu, či různé další způsoby. Jedním, který se uplatňuje v poslední době, je takzvaná degradace hry, kdy pokud nemáte legální verzi, tak se během hraní dočkáte různých nepříjemností.

Celkem daleko tuto technologii dovedla firma Bohemia Interactive, které do své ARMA a její síťové verzi zavedla systém degradací. S nelegální kopií můžete sice hrát, ale máte třeba nižší účinnost a přesnost zbraní, či vás dokonce hra občas promění v ptáka a vykopne s upozorněním, že legální hry nedegradují. Systém také sbírá statistiky, které ukazují, že na 1 legální připojení připadá 100 pokusů s nelegální kopií. Statistiky se týkají jen online hry. Je otázkou, kolik lidí s nelegální kopií si vůbec troufne se na legální online servery připojit a jsem si jistý, že singlplayeru bude ten podíl legálních vůči nelegálním ještě mnohem horší, takže v nadpisu uvedený poměr 1:100 bude asi ještě mnohem horší.  

 

  • Co s tím?

Na jedné straně stojí vývojáři, kde skutečně ještě existují vývojářská studia, které hry skutečně vyvíjejí. Na straně druhé zde stojí většinový herní průmysl s „vývojáři“ kteří jen berou velké peníze a kvalita her obecně upadá. Ty peníze jsou navíc sypány do reklam a podplácení neuvěřitelného množství herních magazínů, které samozřejmě rádi za ty tisíce a tisíce dolarů udělují ocenění 9/10 snad všemu, co vyjde. A to všechno má dnes zaplatit zákazník (hráč).

Ten samozřejmě nemá peníze na to, aby si kupovat 70% všech her, které dnes podle magazínů stojí za ocenění 9/10 a vyšší. Navíc bolestně zjišťuje, že drtivá většina takto ceněných her za ten nákup ani nestojí. Postrádají inovace, kvalitu, technologickou pokročilost a hratelnost. Navíc tvůrci mnoha her ví dobře, proč ty miliony dolarů utratí za reklamu a podplacení herních magazínů a ne třeba za vytvoření demo verze. DEMO totiž slouží k předvedení kvalit produktu, kdy máte zadarmo možnost jej vyzkoušet před tím, než koupíte plnou verzi. Jenže většina her s hodnoceními 8-10/10 ve skutečnosti kvalitních není a to by DEMO naplno odhalilo. Takže by prodeje byly nižší a to by se vydavatelům nelíbilo. Do pirátství se tedy započítávají i hry, které si hráč stáhne, po 5 minutách zjistí, že je to odpad a smaže a nikdy nekoupí, nekoupil a ani nehraje.   

Nicméně případ ARMA toto rozhodně není. Hrát hodiny a hodiny MP hru, která se mi zjevně líbí a používat nezaplacenou verzi je otázkou spíše absence dobrého vychování. Ano, je faktem, že mnozí omlouvají věci s tím, že někdy je nutné hrát s crackem, protože online ochrana obtěžuje, že je cena hry vysoká apod. Každopádně tento konkrétní problém ukazuje, že problém není v kvalitě hry ani s online ochranou ani ceně, ale jen v tom vychování. A protože morálka a dobré mravy obecně upadají, nedivím se mnoha vývojářům, že toho mají dost a hledají snadné cesty k výdělkům produkováním nekvalitních her, co je moc práce nestojí, investicím do reklamy a podplácení herních magazínů a na platformy, kde je pirátit složitější.

V tom všem jsou ale poražení hlavně platící hráči, neboť mnozí by si rádi koupili kvalitní hru, ale těch ubývá. Systém degradací je velmi mírnou cestou, jak neplatícím znepříjemnit život, bohužel se obávám, že ti si cestu k hraní stejně najdou a neřeší to tedy samotný problém pro výrobce hry ani pro platící hráče. Celý problém by vyřešila jen kompletní změna celého herního průmyslu a trhu, kdy by se vycházející počet her omezil jen na ty skutečně kvalitní tituly, tedy místo 1500-2000 her ročně by jich vyšlo třeba jen 100-200, tím by byla zajištěna i jejich kvalita a každý by si tak už dokázal ušetřit na těch pár titulů pro sebe. Bohužel to se samozřejmě nehodí do plánů mnoha vydavatelů, kteří levně udělají nekvalitní titul, ví o tom, a chtějí v tom současném marastu na tom vydělat a daří se jim to. Jinými slovy tedy říkám, že vina za současný stav leží obecně v úpadku morálky a slušnosti, jak na straně mnoha vývojářů a vydavatelů, tak na straně zákazníků.

A ještě jedna věc: Hráčům, kteří kradou hry, se říká piráti a zloději. Co je pak ale vydavatel, který vydává nekvalitní hru, nebo DLC vyrabované z původní hry za cenu celé hry, utrácí více milionů za reklamu a podplácení herních magazínů na tu nekvalitní, recyklovanou a technicky zastaralou a nedokonalou hru, než za její vývoj a líčí tak na důvěřivé zákazníky? To je taky zloděj, podle mě. Teď kdo je horší?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:22:16
avatar
Tak musím se přiznat, že originálky kupuju jen CoD a ostatní hry jen sem tam vyzkouším, kdyby mě nějaká bavila, jistě bych si ji pořídil, ale nebaví Třeba u Battlefield 3 jsem si myslel, že si taky koupím originálku, ale když jsem viděl, jak se na velké mapě - Caspian Border hraje, že každý si dělá co chce a o nějakém kolektivním hraní nemůže bejt řeč, tak bylo po kaufu no
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:18:37
avatar
Hrozně se omlouvám tomu, koho nějak popíchnu ale...

Platit zrovna za CoD?
Připadá mi to nefér vůči vývojářům kteří fakt udělaj nějakou práci a snaží se ti prodat produkt, jenž si svoji drahotu (ano 1 000Kč není málo) v rámci možností obhájí.

Myslím, že letos vyšlo opravdu hodně her, které si peníze hráče zaslouží: Deus Ex, Skyrim, BF3, Zaklínač II atd.

Mě osobně je těch vývojářů líto. Leckdy jsou to perfektní tituly, ale když uvidí prodejní čísla a kravaťáci je seřvou zato, že zisky jsou zlomkové vůči CoDu...

P.S.: Doufám, že si zvykneš na FOV, který je tam asi 60° (Stačilo mi hru sledovat a dělalo se mi z toho zle (mozek si s tím neví rady)).
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 21:11:37

Přesně tak, za CoD zpětně (a ono není problém si týden po vydání počkat na recenze, nemusí to mít člověk hned v den vydání) se vyplatilo dát peníze maximálně za CoD 2 a CoD: MW1. Ostatní jsou urážka dobrých her.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 22:39:43
avatar
Na jednej strane súhlasím, no na druhú si nemyslím, že zrovna tebou vymenované hry si zaslúžia to čo si pýtajú...teda vlastne sa môžem vyjadrovať iba ku BF3 pri ktorom som sa príšerne nudil...dobré hry už skoro ani nevychádzajú...možno ak vyjde nový Stalker, či Risen...
Jaruna007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 12:38:58

Naprosto souhlasím...
Paxan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 16:27:36

Tak je rozdíl hrát SP a MP, u BF3 jsem zkusil singl a řekl jsem si další CoD titul...MP je něco jiného, kdybych hrál stále často tak popřemýšlím i do investice BF3, od CoD5 mě už série přestala bavit, protože to začalo být jak datadisky u WoW, čím dál víc přehypovaný.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 17:57:36
avatar
Nudil jsi se u SP? Nepřipadá mi pravděpodobný, že by někoho nudil mulťák... SP jsou bohužel u dnesšních stříleček úděsný. Fakt si nepamatuju FPSku, kde by mě bavilo hrát nějakou kampaň.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 22:29:33
avatar
Tak napr. u spomenutého Stalkeru ma kampaň rozhodne bavila a to najviac v Clear Sky...alebo také Metro ma myslím tiež celkom bavilo. A samozrejme aj FarCry (1) a Crysis (1), Half-life 2 i s epizódami a aj Doom 3 sa dalo(aj keď to som nejak nikdy nedohral...som to hral už dávno a bol som z toho vtedy posratý :lol. No možno som ešte dačo zabudol, ale moc ma toho nenapadá. Samozrejme najzábavnejšie vojenské FPS v singleplayeri bolo asi CoD 1

Ono mulťák je zábavný vďaka živým protihráčom, ale neviem o ničom v čom by mal byť ten u BF3 zábavnejší v porovnaní s konkurenciou. Zato kvalitný SP je stále menej zriedkavejšia záležitosť a v BF3 je to vrchol nudy....
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 00:58:58
avatar
Tak to máš určitě pravdu. Dříve byl single opravdu luxusní záležitost (internet byl leckdy problém). Když vzpomenu na plno her, které jsi vypsal, tak mě napadají prima kampaně. Dnešní velké tituly jsou fakt bída. BF3 jsem to toho "Top" seznamu napsal jen kvůli MP. Jinak bych tam žádnou FPS uvést nemohl :-)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 08:33:06

Ono to tak divoké nebude. Oni měří počet pokusu o připojení, ale to není počet nelegálů. Neboť mnozí to zkouší opakovaně a mění si adresu. Malá část (bohužel) si jí po opakovaném neúspěchu koupí.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 08:27:05

Jo casy ked stalo zato kupit CoD su prec.Sam mam 1,2,4 MW.Za dalsie pokracovania som uz peniaze nedal(po vyskusani).Najvsi dohrany SP za 6 hod. Hratelnost SP asi ako Morhun. MP som ani neskusal,zostavam pri 4MW.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 16:41:52

No ja si myslim ze castecne cesta existuje treba zpusob ala steam a jeho akce. Nakoupil jsem tam her tolik (vcetne Arma 2 kterou jsem jeste po nekolika mesicich nespustil) ze zacinam pochybovat ze to nekdy zahraju. A to jsem se snazil kupovat jen ty lepsi. CO tak ctu fora tak nejsem sam.
S tema DLC naprosty souhlas to me toci neskutecne, je to zlodejna. Holt vyvojari musi slevit z naroku jako vsichni (je krize) vratit se na zem a zacit delat poctivou praci protoze za chvily o ten brak nikdo nezavadi. Zit se da i za mene penez ale vsichni jsou dneska rozezrani (viz Recko) a divi se ze by meli dostat mene.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:36:01

Ono je videt, ze uzivatel je ochotnej zaplatit jenom neco.
10E je super 300Kc taky, vic neni pro normalni lidi.

Je to videt na aplikacich pro smartphony miliony prodanejch kusu pri cenach v jednotkach dolaru. Pri akci na steamu stoupnou prodeje o tisice procent, kdyz to nahodou nekdo uverejni. (nekdo se priznal se k 7000% narustu prodeju pri weakend dealu)

A DLC je zlo samo o sobe, misto toho aby to byly veci navic tak to jsou veci co nedali do hry jenom, aby meli taky DLC. Jak casto se najde hra jako Borderlands nebo Magicka, kde DLC za neco stojej, to je naprosto zoufali.

Oni vubec nejak posledni dobou nevychazej hry se zabavnym singlem (diky bohu za skyrim a portal). MP je o lidech, a ze coop ma najednou kazda hra je k nicemu. Clovek co ma penize na nakup vetsinou nema bandu kamosu co maj cas vsichni ve stejnou dobu. Takze kdyz multak tak jenom s velkym mnozstvim lidi, aby se vzdycky seslo aspon par online. A nejlip v casove nenarocny hre (Eve online treba, clovek se tam mesic skoro neukaze a mezitims e podstatne zlepsil...)
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 07:29:57
avatar
Jenže tahle statistika je dost pokřivená...většinu času se dají sehnat hry levněji mimo Steam a akce je časově omezená, takže přitáhne víc lidí, kteří koupi zvažují, ale nejsou odhodlaní, těžko říci, jestli se na ni lze úplně spoléhat. Navíc spousta lidí ví, že Steam má akce a čekají nan ě.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 07:53:04

Jo, ale je na tom vidět, že kdyby ty hry byly levnější, takk že existuje dost velká skupina lidí co je koupí.
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 23:08:44
avatar
máš pravdu ja tiež využívam tie steam akcie

DD má pravdu s tými kvázi vývojármi veď v COD MW3 je ešte upravený engine z COD 2 nie tak náhodou?

btw nahrať CFW do PS3 neni až taký problém stačí si nájsť na nete pár krokový postup a je to, horšie sa hackujú prenosné konzole

Podla mna by bolo pirátstvo omnoho nižšie keby TOP hry stáli max 15 euro určite by sa dosiahol omnoho väčší zisk ako teraz ...neviem či vlastne niekto v mojom okolí má zakúpenú nejakú original hru
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 17:03:10

Kdyby hra stala 500Kc jako novinka, pak po roce klesla na 200-300. A neotravovalo me DRM a uchylacky ochrany tak toho nakoupim daleko vic.

Takhle dost casto nakupuju tak rok potom co dohraju. A porad mam daleko vic veci v originale nez znami..

Naposled sem si predobednal koupil heroes 6, neni to dobrej napad :/
Igoreso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 17:21:19

Je to dnes těžký,
Sice si opravdu dobré hry kupuji,ale ostatní kradu.
Třeba ted akce ANNO 2070. Normální edice v prodeji od pátku. Speciální edice bude nejdříve tento pátek,ale spíše později to má bejt jako co? rozhodl jsem se že i když tu hru chci koupit,bude li dříve crack,tak nekoupím už jen kuli chování vydavatele.
Navíc cena nad 1000kč je opravdu v tuto dobu moc. Jo dat třeba dva dny na vyzkoušení,tak mi to neva. Ale vypláznout tolik peněz bez dema a bez zkoušky ani náhodou.
FlameBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:43:54

Hlaně že máš výmluvu, viď? Pokud ti tisícovka připadá hodně (nad to opravdu není, viz alfa.cz), tak si počkej, až cena půjde dolů a bude. Prostě si to zahraješ později, pokud nemáš na plnou cenu. Pokud to musíš hrát už teď hned, tak si hezky zaplať.
totra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 14:12:04
avatar
Přesně. Pokud ji chceš hned, tak zaplať. Nebo počkej. A pokud ti to za to hraní nestojí, tak nic nekupuj. Ale ani nestahuj.
Navíc na steamu bývají hodně zajímavý akce (např. 75% apod.).
LaCosta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 17:29:54

Cca 7 rokov kupujem len legalne, momentalne mam na steame kopec vec ktore som ani nestihol hrat To ze je dlc svinstvo suhlasim a ako vzdy legalny zakaznik to najviac odnesie.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 17:49:12

Kdyz ona je skoda, kdyz na to ma clovek zelezo obcas nezkusit neco novyho. A ceny jsou rozumny jenom kdyz je zrovna 50%+ sleva.

Platit za neco pro co nevyjde demo a po par minutach hry zjistis, ze je to nudna koridorovka a dohravas to po 6h jenom proto, ze uz si zato vyhodil 1500Kc neni prijemny. Recenze jsou vetsinou k nicemu, jelikoz ted je 8/10 kolikrat nehratelny.

Dema prestali vychazet v dobe, kdy hry zacali zabirat DVD, vetsinou s duvodem, ze 1.5GB a vetsi demo si stejne nikdo nestahne (v dobe kdy mel clovek 700MB na mesic). Ted uz by to zdaleka nebyl problem, ale dema zase nejsou, skoda no.
Cache11 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:05:48
avatar
Podla gamplay na youtube vidim ci mi hra sadne. (nove tipy uz moc neskusam..)
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:38:52

To ja nepoznam. Video kolikrat vypada pekne, ale casto se stane, ze v 10min gameplay je videt vsechno dobry z cely hry.
Allesgute [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 17:40:02

ja kupuju jen origo na steamu kdyz je v akci. protoze davat prez litr za hru ktera je dohrana za par hodin se fakt nevyplati.. max kdyz je to nejaka onlinovka
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 17:58:46
avatar
Citace:
Ty peníze jsou navíc sypány do reklam a podplácení neuvěřitelného množství herních magazínů, které samozřejmě rádi za ty tisíce a tisíce dolarů udělují ocenění 9/10 snad všemu, co vyjde. A to všechno má dnes zaplatit zákazník (hráč).

a kolik beres ty DD? naprosta vetsina her ktere recenzujes maji hodnoceni 8-10/10 i kdyz je v textu kritizujes tak, ze to vypada max na 3/10....

ad DLC. sak vas to nikdo nenuti kupovat? stejne az na vyjimky jsou to uplne nepodstatny veci...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:20:30
avatar
no neberu nic, oceňuji jen za zásluhy a pokud možno objektivně ... máme jasně daná hlediska a hodnotící parametry, které lze etablovat na každou hru ....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:43:00
avatar
skyrimu dat za hratelnost 99,9% i pres takovou hromadu chyb je objektivni? veci jako ze tam musim 3x loadovat hru aby me muj spolecnik (hrou vynucenej, ne ten kteryho si k sobe muzu vzit dobrovolne) v dungeonu pustil pres dvere, ktery blokuje neovlivnuji hratelnost? nepouzitelne ovladani gui take ne? "rpg" system, ktery je vysmechem vsem predchozim dilum serie pak taky neovlivnuje hratelnost? nebo tyhle veci maji vahu jen te jedne desetiny ze sta? ja chapu ze si z te hry nadsenej, ale potom o jakekoli objektivite tu nemuze byt rec. takze se zkus prestat navazet do ostatnich recenzetu at berou prachy bokem nebo ne, minimalne do te doby dokud tvoje hodnoceni tebou recenzovanych her budou temer totozne.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 21:21:40

I když se systémem hodnocení DDho taky moc nesouhlasím (sračky dostávají 70-80 a dobré hry 85-95 - k čemu potom ta stupnice má 100 dílků?), tak zatím u všech her jsem se z recenze ty zápory dočetl. To, že někdo nečte recenzi a kouká rovnou na hodnocení už je jeho věc.

Ale pokud jsi někdy četl ty zahraniční podplacené servery, tak jde jasně poznat, že je to psané prostě jinak, než by se slušelo.

Stejně si ale myslím, že ty "herní" magazíny na to dojedou, protože když průměrné hráčské hodnocení na metacritics je 3 z 10 a magazín tomu dá 9/10, tak si o něm hráči udělají svůj obrázek.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 08:43:16

To máš těžké, lidí rádi čtou a diskutují o hrách a počítačích. Přijde nový, nezávislý server lidi tam "naskáčou" a je živá diskuze. Šéfové prodeje si ho najdou, přijdou, PODĚKUJÍ, a je to 9/10. Někde diskutovat musíš.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 08:58:43

Je to pecka a následník po X letech. Což pak se neumíme trochu odvázat, když je po tom herním suchu
Myslím tady u nás na hromádce, nikoliv komplexně v měřítku světovém
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:24:13
avatar
Dám svého pokémona na to že se tady za chvíli na toto téma strhne nějaká "vášnivá debata"
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 08:44:36

Pokud to nebude - po kém on je tak blbéj Bohóšu, tak beru
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 08:01:47
avatar
Tak takhle jsem nad tím přiznám se nepřemýšlel
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 11:54:50

To víš, my, genitální eeee geniální lidé, jsme už takoví
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:09:53
avatar
Ja hraju jen mmorpg, singleplayer me uz nekolik let nebere. Najde se i vyjimka, ale spis ne a proto si o me rikejte co chcete, ale nekoupil bych si zadnou singleplayer hru za 1000 a vic, podle me vyhozeny penize... Treba takovej HL orange box, za 200, neskutecna hra i na tuto dobu, nemam problem si koupit, ale kdyz jdu po obchode a koukam jeste na konzolovy hry, tak se smeju lidem, co za to plati
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:14:22

A pak jsou situace, kdy clovek ma originalni hru ale na servry se nedostane protoze ho punkbuster po minute vykopne :-(. Dela to bf3 jeste nekomu?
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 21:24:07

Ano, obrazovka najednou zamrzne a musím přes správce programů vypínat.

Řešením je prý vymazat složku Punkbuster a nechat updater, aby ho znovu stáhl.

Až mi v BF3 pojede Eyefinity, tak si dám tu práci, jinak je to zatím ztráta času
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 01:01:04
avatar
DD!

nepřihlašuj se sem s alternativníma nickama ...

Teď vážně. Stáhni si punkbuster updater. Uvnitř zvol hru k updatování (BF3) a nech to aktualizovat. Pokud ti to nepomůže, najdi složku s PB a (tuším dva) texťáky. Přepiš je poslední verzí, co je taktéž on-line na PB webu.
Executor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:21:55
avatar
Citace:
...s nelegální kopií můžete sice hrát, ale máte třeba nižší účinnost a přesnost zbraní, či vás dokonce hra občas promění v ptáka a vykopne..


Tak tohle se mi stát tak si připadám že jsem si právě dal ten nejlepší matroš pod sluncem
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:29:14
avatar
kemo tak ty si mě dneska rozsekal víc jak komenty na NDR
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 18:27:40
avatar
A teď si představte že existují lidé kteří čekají než vyjde crack a až pak si koupí hru. Na origin, steam a podobné bych se zvysoka víte co. To že nevydají demo je mi už ukradené, vzhledem ke kvalitě produktů a ochraně často demo ani vydat nemohou. A samozřejmě vydavatelé budou bečet pirátství a dál budou vydávat hry s čím dál horším obsahem bez možnosti cokoliv nastavit díky konzolím za 1500. Když fotograf bude špatně fotit taky nic neprodá.
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - U mě je to obráceně 2011-11-22 19:13:25

Na 100 koupených tak jedna nekoupená. Jenže drtivá většina her, co jsem za nějakých 15 let koupil, nestála víc než 200 korun. Jen pár her mi stálo za to, abych za ně dal něco přes 500.
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:05:51
avatar
Tak ja kupujem hry jedine cez Steam, bežná krabicová verzia mi neponúkne nič navyše od cracknutej, okrem ľahšej peňaženky samozrejme. Na Steame to má zmysel, mám všetky hry prístupné z akéhokoľvek PC s uloženými jednotnými nastaveniami, uloženými pozíciami, screenshotmi a rankami.

Momentálne sa dokonca nachádzam v situácii, kedy mám v PC výlučne legálne hry zo Steamu + jednu krabicovú- som moc lenivý na crackovanie, keď Steam je tak krásne user-friendly
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 22:52:49

S tým Steamom je to v pohode. Akurát sa tam neoplatí kupovať nové hry. Dnes som si napríklad predobjednal krabicovú verziu Batmana Arkham City za o 11E menšiu cenu za akú ju má Steam. Ale akcie sú tam super. Hlavne tie s 50% a 75% zľavou. Výhoda krabicovky je aj v tom, že nemusíš hru ťahať z netu ale nainštaluješ ju hneď a počkáš maximálne na stiahnutie aktualizácií.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 20:23:19
avatar
Ona bude pravda nekde uprostred .... hraci by nemeli stahovat a vyvojari a studia vydavat kvalitni tituly
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 21:25:54

...což článek říká
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 22:57:25
avatar
Co s tím? Nic je to výmysl statistiky... Když nedělaji dema co by chtěli? 90% stažených her se po 10minutách hraní maže protože je to kravina.

Piráství na PC je odpověď na zoufalou situaci. Při nákupu z půlky hotové betaverze hry za plnou palbu se můžete maximálně těšit na grafické chyby, pády a 3,5hodiny "singl" zábavy. Ta první část se zlepší, když studio dojde k závěru, že na základě prodejů a množících se "flame" na oficiálním fóru, tedy hru dodělají a 3měsíce po uvedení hry vydají patch (obvykle pojmenovaný 1.1) kdy konečně hra poběží stabilně a bez grafických chyb. Mno a s tou polovinou singlu co? Udělají přece pokračování za další nálož v podobě 1500 kč.

Tohle se nevyhlo ani BattleFieldu 3 (a jejich okrádačkou Back to karkland). Ano mám originál ale kvůli multi. Sing byl průměr, neměl fyziku, dynamiku a bournovkým vypravěním příběhu s kapkou zabíjení hlavních postav ala CoD mě moc nedostali. Hra měla vyjít o rok pozdějí jako hotový, optimalizovaný produkt.

Další je absolutně uměle přemrštěná cena her. Bohužel současný trh tomu jen nahrává ale to už se dostávám jinam.

Říkám že krást je špatné ale také, že PC "piráství" nemá s kradením nic společného.

RE: Pro Bohemia interactive
Své oddělení pro vývoj degradací hry nahraďte oddělením pro optimalizaci aby bylo možné vaše hry hrát na vysoké detaily aspoň na PC za 45000Kč protože na tom mém za 50 (který tedy už pár měsíců nemám) to možné nebylo. Uvidíte co Vám to udělá s prodejem když nebude mít v každé recenzi napsáno že si to stejně nikdo nezahraje.(Ano hru ARMA II jsem si koupil, ano druhý den jsem jí odnesl do bazaru...)

Kdybych si jí stáhnul ušetřil bych 500, kdyby bylo demo... kdyby... kdyby nebyly ryby... kdyby ale... co kdyby.... dalších 500.... ale přece.... www.rapidshare.com... Asi mě ale chápete.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 11:33:20
avatar
ARMA 2 je nenazrana akorat na procesor mam i7-870 OC 4.0 a vsechno mi behalo v pohode v 1920/1200 bez AA i na prumerny grafice HD5750.

S optimalizaci to bude tezky, ze je tam proste moc jednotek na velkym prostoru, kterym se pocita AI, ne jako v COD a podobnejch hrach, kde se to vsechno resi scriptama
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 17:32:58
avatar
S těmi cenami her se to má asi takhle - nejdůležitější trh je USA, takže se určují ceny dle něj. A tam ty ceny které nás středoevropany (kterým ještě hodí zámořskou přirážku 20% ) serou. jsou naprosto v pohodě....
TheDuck [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-22 23:42:24
avatar
No uprimne, po 2 letech si stahuju nelegalne hru , konkretne BF3, mam ho na konzoli, tak si jenom chci zkusit jak to pobezi na pc.. a samozrejme kvuly MP bych koupil origo, jenom me mrzi, ze v dnesni dobe se dema nevydavaji, driv to byla samorejmost a to pro kazdou hru, prave kvuly demum jsem si kupoval skore/level/gamestar takovy casy uz jsou fuc )
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 00:16:57
avatar
dnes som kupil bf3, len tolko k tomu... kto chce podpori...
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 00:54:38

Nejsou dema, tak se hry kradou. Navic kdo mi vrati 1500 kdyz po nainstalovani zjistim, ze hra stoji za hovn0 jak po graficke tak po herni strance? Nikdo. Podle me je hodne lidi, kteri si prave kvuli zahrani stazene hry nakonec koupi origo.
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 04:21:27
avatar
Všem asi uniká podstatný detail. V oběhu je určité omezené množství peněz, které jsou lidé schopni vydat za zábavu.
Takže pokud si koupí každý měsíc např hry za 2k, nekoupí si místo toho něco jiného (auto, grafiku, oblečení)...

Ovšem tady není moc co řešit, pokud jsou prodejní čísla BF3 a posledního CoD pravdivá. Nicméně pakliže se ceny sníží na polovinu, logicky přibude majitelů originálů... To se však nestane, vydavatelé potřebují vykazovat každoročně nárůst zisku 20%+, což je dlouhodobě neudržitelné.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 05:34:12
avatar
Když kupuju, tak jen v akcích na Steamu (to zas bude o Vánocích peněz ). Steam je sice obecně dražší než krabicovky, ale právě v tomhle systému akcí, kdy i na špičkový hry bejvá 33% sleva (třeba jsem tak kupoval o prázdninách Portal 2) je docela výhodnej.

Je třeba souhlasit s tím co tu bylo napsaný. Nevydávání DEMO verzí mi taky se.e. Systém DLC vykradených z původní hry ještě víc. O tom, že drtivá většina her nestojí ani za tu námahu to stáhnout z warezu asi nemá smysl diskutovat.

Jinak CoD bych moc neodsuzoval.. Chápu že to některý lidi baví. Ono konec konců to je dobrej relax, jen tak bezmyšlenkovitě vyprázdnit pár zásobníků, třeba do cicilistů na letišti
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 06:27:38
avatar
Na otázku: "Co s tím?" Odpovím hned, Stačí udělat hru, která dosáhne kvalit a zábavy za tu cenu. Leda kupuju na Steamu o Vánoce a slevy, nebo v Rusku.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já už pirát nejsem 2011-11-23 07:27:11
avatar
Ale čím dál tím víc zvažuji alternativu hry s DRM nekupovat, taková buzerace obyčejného uživatele se občas nevidí...
Navíc jako hráč nechci platit za to, že budu buzerován, ale že si hru užiju a asi přes peníze je jediný způsob, jak vydavatelům ukázat, kudy vede cesta...
rpdrak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 07:53:42

Věčný boj , osobně to řeším tak, že v den vydání kupuji pouze věci, o kterých jsem přesvědčen, že je budu hrát a hlavně dlouho - zatím mi to vychází, všeostatní kupujju ve zlevněných edicích. Pravda ochranu her považuju za hnus vůči platícím hráčům, které otravuje - pirát s tím má podstatně míň problémů. Jo a demoverze mi přijde bývaly častěji než dnes což je dost na nic. A ano - stane se mi, že si stáhnu hru právě proto, abych ji vyzkoušel a většinou ji i potom koupím, když se mi líbí. V opačném případě jde velice brzo z disku .
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 09:00:18
avatar
V dávnověku bývaly shareware verze, kdy jsi měl k dispozici v podstatě třetinu hry zdarma
lukecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Demoverze a cena 2011-11-23 09:00:32

Já si myslím, že si za to vydavatelé můžou sami. 1)Často není žádná demoverze, kde bych si vyzkoušel, jak se to hraje a jak mi to běží, takže vlastně ani nevím, co kupuju. Díky warezu jsem ušetřil mraky peněz třeba za několik dílů Call of Duty, který jsem vyzkoušel a NEDOHRÁL, protože ačkoliv střílečky miluju, polovina dílů je taková pí_ovina, že se to prostě hrát nedá. A za 2)kdyby to nestálo litr, ale třeba jenom padesátku, kupoval bych všechno a myslím, že ne jen já. Od té doby, co začali dávat filmy k časákům za padesátku, všichni je kupujou jako diví, ani se na to třeba nekouknou, jenom do sbírky :-)))Navíc mulťák nehraju a když je singl dohranej za jedno odpoledne, tak je to fakt drahej špás. Kupuju jenom trvanlivý tituly a stejně pak hraju warez verzi, často jsou daleko míň problémový. Na Androida je všechno za pár korun, žádný ochrany, prostě pohoda, není důvod pirátit.
BoredSeal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 09:13:48

Já kupuju jen kvalitní RPGčka, který jsou většinou tak nějak očekávaně kvalitní - Fallout New Vegas, Skyrim... Cena je v poměru k počtu strávených hodin příjemná. Jinej žánr mě už v podstatě nezajímá, střílečky typu Call of Duty už žánr nikam neposouvají, střílení se koná maximálně v lepší grafice (v době diktátu konzolí tohle navíc moc nehrozí) a po nějakém svěžím prvku v singleplayeru se propadla zem (možná už nic nového ani vymyslet nejde).

Myslím, že pro prodejnost hry je hodně důležitý zapůsobit hned v období "premiéry". Nevím, jestli je dobrý vědět, že další RPG od Bethesdy se bude přes patche vylaďovat minimálně dva tři měsíce nebo že ke hře plánuje vydavatel vydat přídavnej obsah, kterej po necelým roce vyjde s aktuálníma záplatama v komplet balení typu Fallout New Vegas: Game of the Year nebo jak tomu říkaj. To může dost váhání skalního fanouška odradit, hru mezitím dohraje z pirátské verze a za rok už většinou není tak podstatné pořizovat originálku do police.
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 10:13:36
avatar
Jedine hry ktere hraju bezi na source enginu a vsechny mam legalne koupene. Treba takovy half-life me bavi doted
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 15:21:05
avatar
Sem na tom stejně...
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 10:46:35

Mno, pro mě je opravdu rozhodující cena. Za novinku jsem ochoten zaplatit 500, za starší hru 300. Proto jsem si koupil Deus Ex hned po týdnu co vyšel, zaklínače si nadělím asi až k vánocům, protože na něj nemám čas. Ale třeba díky politice Cenegy si Skyrim jen tak nekoupím.
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 11:26:20

No, já teď kromě Steamu často nakupuju hry na www.humblebundle.com a www.indieroyale.com. Ty většinou nejsou technologicky nijak obvzlášť vyspělé, ale zato jsou často až překvapivě zábavné a nápadité, a k tomu za pár korun...
Revolutions [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 11:50:36
avatar
Ono pirátství a zloději tu budou vždy, ale je otázka spíš firem, jak se postaví ve své politice ke hráčům... Kdyby vyšel nový titul hry třeba CoD za 100 korun, tak by bylo zajímavé kolik lidí by si to pak oficiálně koupilo a kolik stáhlo a hrálo na černo... Je to samé jak s Evropou a Čínou, v Číně si taky nikdo s patenty hlavu neláme a jak to funguje a vydělává se na tom. Nasadí nějakou nízkou cenu a už se to prodává samo...
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 12:33:29
avatar
mozno by bolo dobre keby vychadzala zvlast single a zvlast multiplayer verzia. ja osobne si rad zahram len singla a priplacat za multak sa mi nechce.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 12:48:48
avatar
hraju vetsinou jen MMORPG a to se proste koupit musi a platim mesicne. Offline hry vyzkousim a nekoupim jedine co stoji za kup je assassins creed a ted skyrim, jinak ty strilecky na 6 hodin hrani za ty penize nestoji.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 13:46:58
avatar
Online hraní je asi nejlepší ochrana, nevím o tom že takový BF3 nebo BC2 by šli hrát s crackem...
gabriel.roxer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prekrucanie faktov? 2011-11-23 13:51:43

preco pises nepravdy. z vyhlasenia BIS :"Naše statistiky z multiplayeru ukazují, že na každé tři legitimní hráče připadá 100 nevydařených pokusů o připojení s pirátskou verzí.". to je troska rozdiel 3:100 alebo tvoje 1:100, kde sto je pocet neuspesnych pokusov, to muze by aj z jednej neleganej verzie
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 15:42:30
avatar
Pirátství bylo, je a bude, je to jako boj se zlem(piráti), na jedné straně je zlo(piráti) poraženo, ale na jiné straně, vyroste zlo(piráti) nové a ještě horší a ve větším počtu než předchozí.

Kdo si dneska z obyč. pracujících lidí, může dovolit vyhodit litr a více za hru co nestojí zanic, a to nepočítám, že vycházejí klidně i 2 - 3 hry klidně za jeden měsíc to je pak minimálně 3 000, - jen za hry.

Zy tyhle peníze průměrná rodina dokáže žít možná tak necelý týden, jelikož je dneska vše předražené a má to být ještě horší, proto se většinou každý uchyluje k pirátstsví, kde to má zadarmo a nemusí platit ty nekřesťanské peníze za hru těm vydřiduchům.

Slevnění nepomůže, jelikož by se nenasytili vydavatelé(kteří berou nekřesťanské peníze a zbytečné miliony vrážejí do podvodných reklam a magazínů, aby získaly co nejlepší hodnocení) a proto hru neslevní, pokud to není již vyběhaný titul, nebo se neprodává.

Alespoň kdyby ty hry co vycházejí byly kvalitní, ale když dohraju singl kampaň za necelé 2hodinky viz NFS Run, kde chybí snad vše, béčkový příběh, ovládání, grafika, žádný tuning a vůbec celé zpracování hry mi přišlo jak kdyby to bylo ušité horkou jehlou s jediním cílem co nejvíce vytáhnout peníze z platícího zákazníka a nazdar.(Ano měl jsme warez verzi a po 2 hodinách hraní šla z PC, a uštřila mi velké peníze), naproti tomu nový TES V Skyrim, je naprostý opak, není to sice kdovíjaký zázrak, ale vzhledem k tomu co dneska vychází za "šmejdy" je to poměrně kvalitní dlouhá(i když Singl je taky dost krátký, ale jsou tam vedlejší questy) hra, kterou jsem si neváhal koupit v originále, protože ta hra za tu cenu opravdu stojí.

Ke zmírnění pirátství nedojde nejspíše nikdy, jelikož by museli ceny her klesnout někam ke 100 korunám(ale to vývojaři nedospustí, pač by přišli o své nekřesťanské platy), ochrany her by se musely zmírnit, a vůbec hry by se musely začít dělat kvalitní, a dema by musely vycházet ke každé hře.

Zkrátka vývojáři by měli poslouchat hráče a podle nich hry vývijet.
War [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 14:06:40
avatar
uplne s tebou suhlasim skoda len ze v takejto veci
Imran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 15:48:46

Proč platit za něco, co můžu mít zadarmo a nikdo mi vůbec nic neřekne a nic se mi nestane
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 16:18:55

Ten posledni odstavec je opravdu na hlavu. A vubec cela logika toho ze nevychazeji kvalitni tituly a proto krademe. TO je naprosto smesne

"A ještě jedna věc: Hráčům, kteří kradou hry, se říká piráti a zloději. Co je pak ale vydavatel, který vydává nekvalitní hru, nebo DLC vyrabované z původní hry za cenu celé hry, utrácí více milionů za reklamu a podplácení herních magazínů na tu nekvalitní, recyklovanou a technicky zastaralou a nedokonalou hru, než za její vývoj a líčí tak na důvěřivé zákazníky? To je taky zloděj, podle mě. Teď kdo je horší?"

Naprosta hloupost. Takze podle vasi logiky kdyz nejaka spolecnost vyda nekvalitni hru, tak vas tim ji nuti okamzite koupit/ukradnout ? Mame snad svobodnou vuli ne ?

Stejne tak kvalitni vs nekvalitni hry. Pokud je hra nekvalitni tak ji prece hrat nechci nebo jo ? A nikdo me rozhodne nenuti ji koupit. TO znamena ze i kdybych byl pirat a nekoupil ji, tak nebudu ztracet cas sosanim a hrani hry ktera je spatna. Tim neuskodim nikomu jinemu nez sobe. A na druhou stranu obhajovat to ze kdyby bylo vice kvalitnich her tak by si je lide vice kupovali je podle logiky uplne stejna hloupost jako vyse uvedene.

To ze dneska drtiva vetsina her stoji za prd muze bejt klidne fakt (osobne me to moc netrapi jelikoz uz tolik nehraji jako za mladejch let). Netajim se tim ze i ja sem si z torrentu neco sosnul. Aůe jak rikam uz nehraji tolik jako za mlada a navic nikdy jsem nebyl hloupa ovce co hraje singplayerove hry proti hloupemu AI. V drtive vetsine jsem hral ciste onlineovky ktere jsem pochopitelne koupit musel.
hury [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 21:37:22

"Naprosta hloupost. Takze podle vasi logiky kdyz nejaka spolecnost vyda nekvalitni hru, tak vas tim ji nuti okamzite koupit/ukradnout ? Mame snad svobodnou vuli ne ?

Stejne tak kvalitni vs nekvalitni hry. Pokud je hra nekvalitni tak ji prece hrat nechci nebo jo ? A nikdo me rozhodne nenuti ji koupit. TO znamena ze i kdybych byl pirat a nekoupil ji, tak nebudu ztracet cas sosanim a hrani hry ktera je spatna. Tim neuskodim nikomu jinemu nez sobe. A na druhou stranu obhajovat to ze kdyby bylo vice kvalitnich her tak by si je lide vice kupovali je podle logiky uplne stejna hloupost jako vyse uvedene."

Asi si to cele nepochopil. Ako ja zistim , ze vydavatel vydal nekvalitnu hru, ked podplati recenzentov a oni daju nakvalitnej hre 8-9/10. Potom si myslim , ze uvedena je spicka a za tie peniaze stoji. PODLA MNA JE TO PODVOD! O tomto bol ten odstavec.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 16:48:05
avatar
Mno, vzhledem k tomu že nám chybí jakýkoliv zdroj, statistika nebo cokoli co podporuje výsledek 1 legální/100 kradených, budu tyto výsledky brát asi tak vážně jako když émerický zábavní průmysl pláče jak ročně přijde o 20 miliard dolarů jen kvůli těm zlým zlým stahovačům filmů a hudby. Obou čísel totiž zjevně bylo dosaženo vynásobením účtu z KFC platem kosmetičky podlahových krytin a vynásobením dosud neznámou maďarsko-tureckou konstantou, to vše zaokrouhleno na nejbližší vhodné vyšší číslo které má dostatečný "WOOOOW" efekt....

Takže asi tak, když už, DD, prosím zdroj odkud jsi na to přišel, dík.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-23 19:44:46
avatar
Odkaz Ale je pravda, že by to malo byť 3/100... Neviem, kde zobral 1/100...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 08:21:49
avatar
Nejspíš podělil číslo 3 zmiňovanou konstantou
Navíc i zdrojový článek je pěkný blábol, 100 nevydařených pokusů o přihlášení != 100 pirátů! Prostě cucáme si čísla z prstu a nic neřešíme.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 11:56:02

jj jeden to zkouší vícekrát přes různé účty.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 12:38:22

Zřejmě byla nápověda ve screenu toho článku ... 3 Myšáci na jednoho Guvernéra. Jinak článek má asi za úkol se zamyslet nad problematikou a né slovíčkařit, protože tyhle statistiky jsou už z logiky věci sami o sobě nepřesné
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 13:39:11
avatar
A nad čím se chceš zamyslet? nad hromadou keců které se furt a stále opakují dokola a kde se změnilo jen to, kdo to tvrdí a jaký je poměr pirátů na legální kopie?

Ne, nad tímhle článkem se nedá zamyslet, neměl ani vyjít.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 13:48:21

Je to tvůj názor a jestli měl nebo neměl vyjít ty neovlivníš a naštěstí jen dobře.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 16:34:18
avatar
Jestli si myslíš že měl, prosím, to je zase tvůj názor. Ale článek, který zkopíruje pár polopravd a dat vycucaných z prstu z rozhovoru s maníkem, který se takhle snaží vysvětlit slabé prodeje aneb "za všechno vždy můžou piráti" mi nějak zajímavý nepřijde, hlavně když vypadá jak kdyby to byl ten samý co vychází každé 3 měsíce.

Ale kdyby jsme se měli zamyslet nad tématem tak se ani myslet nemusí, stačilo by aby ti blbci začali dávat NORMÁLNÍ cenovky, tak jak tady napsalo 50% lidí....


P.S.: osobně mám jiný názor proč tu tyhle kydy vychází, ale to si nechám, protože by zase DD neunesl že na něj někdo má kritický názor a zase to smazal....
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 13:42:16
avatar
dobré ale to nijak nevylučuje že k tomu ti ignoranti přišli +- tak jak jsem popsal.... protože cokoli co ti řekne kdokoli z toho průmyslu je asi tak vypovídající hodnota jako že si já vycucám z prstu že na 3 koupené rohlíky je 100 ukradených.....
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 15:50:26
avatar
No takto, ja si tiež myslím, že to CEO Španěl prestrelil. A tiež ma zamrzelo, že to musel zverejniť práve PC Gamer. Triezvo uvažujúcemu človeku je jasné, že je to blbosť.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 16:27:41

Účelem těchto článků s tímto tématem je připomínat hlavně mladším hráčům, (kteří nejsou x let nacucaní kecama okolo) že pirátsví = blabla pro nás hráče (když už chlapsky a povrchně) ... Mezi námi. Jen ať si to někteří uvědomí, co pirátějí ve velkém a nikdy nic nekoupí..
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 16:46:27
avatar
Nikdo netvrdí že piráti vymizí, je mi jasné že existovat vždy nějací budou.

... ale tyhle články snížení počtu stahovačů NIJAK nepomůžou. Ti co mají ve sbírce minimum koupených her se tomuhle jen smějí. Takže, jaký že je účel článku? Ve chvíli kdy opakuje dokola xkrát opakované polopravdy žádný.....

...maximálně tak příjem z reklamy
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 16:51:36

Mám jiný názor, i nijak valná prevence může způsobit u někoho změnu. Lepší než nedělat nic a smířit se se stavem jaký je
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 13:49:11
avatar
Tomuhle ty říkáš prevence?? tohle je jen článek co má vyvolat diskuse, stálé navštěvování a zobrazování reklam. NIC VÍC.

Prevencí pirátství je v českých luzích a hájích rozumná cena. Tu dnes splňuje jedna hra za rok....
swifty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 09:36:29

Uplny suhlas.Splnujem pomer 1:100 a tento clanok ma nehava uplne chladnym.peace
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co s tim? 2011-11-24 11:35:17

No zlevnit. Rekneme tak 10x. A nepridavat pitome drm, neomezovat legalni uzivatele.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 12:22:44
avatar
no pani podme vylepsit statistiky, na steame su zase velke jesenne akcie
War [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-24 13:55:20
avatar
Je to isto vec nazoru moj je taky ze platit za hry sa oplati od Blizzardu a Valve (vsetky),a sem tam za nieco od ostatnych vydavatelov napr.:Mafia 1,Crysis 1,Gears of War a tak podobne,ja by som za cod-bo nedal 45€ a viac alebo medal of honor 2011 to mi pride ako co najviac penazi za co najmenej muziky, niesom vyvojar ale podla mna je to oproti hram od Blizzardu flakanie,poriadna hra nemoze byt vyrobena za rok-troj ackova
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-25 23:46:17

Já jsem trapný a zaplatil bych jen za něco co mi přenese víc než pirátská verze.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 312x
Komentářů: 0
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1123x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1263x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1156x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1856x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1660x
Komentářů: 0