TESTUJEME: Quantum Break - Další DX12 hra pro společnou platformu Windows/Xbox Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pátek, 08 duben 2016
Přejít na obsah
TESTUJEME: Quantum Break - Další DX12 hra pro společnou platformu Windows/Xbox
Benchmark a hodnocení
alt

 

 

 

 

  • TESTUJEME: Quantum Break

                     - Další DX12 hra pro společnou platformu Windows/Xbox

Třetí velká hra pro Windows Xbox platformu s DirectX12. Jak nám běhá na našich PC a jaká je?

Potenciálem zajímavá akční hra z pohledu třetí osoby, ve které si pořádně zařádíme s časem, dorazila na naše Windows 10 počítače (tedy konzole Xbox One i běžná PC s Windows 10). Quantum Break je exkluzivní DirectX12 hra, tedy jede pouze na Windows 10 platformě. Hra samotná však technicky vzato nativní DirectX12 není, a z možností tohoto rozhraní mnoho nevyužívá, ale něco přeci jen ano.

Hra dorazila i na běžná PC, ačkoliv to původně tak být nemělo. Microsoft ale zavelel k masivnímu nástupu Windows 10, co by herní platformy a většina her pro jeho Xbox konzoli bude vycházet i na PC, což je díky tomu, že obě zařízení jsou vlastně Windows 10 počítače. Bohužel Quantum Break je hra dělaná na omezené konzole s konzoloidními zjednodušeními a bez propracovaných detailů a funkcí. Na PC je to tak v podstatě "konzolový" port Xbox verze, bez dalších úprav.

Hra dokonce nemá ani v hlavním menu položku vypnout hru. Možnosti nastavení jsou minimální, opět nefunguje CrossFire a SLI a další věci, které fungovat nebudou, dokud Microsoft neupraví a nedoplní podporu patřičných technologií do svého WUP. Na PC hra přeci jen jede lépe, textury a detaily jsou ostřejší, hra podporuje vysoké rozlišení a vyšší FPS. Na konzoli jede v pouhých 720p rozlišení a na 30FPS. U PC si můžete užívat i 4K rozlišení a i více než 60FPS.

Nicméně pro PC hardware zjevně hra nebyla nijak zásadně optimalizována. AMD i NVIDIA dodaly "game ready ovladače", ale nejsou jimi schopny mnoho ovlivnit, DirectX12 nevyžaduje ani neumožňuje výraznější optimalizace a prostě využívá výkonu HW jaký je, tedy alespoň tak by to mělo být, ale Quantum Break nativní DX12 hrou není.

Bohužel AMD ani NV nejsou schopni zprovoznit SLI/CF, protože jejich fungování blokuje nepodpora ze strany Microsoft WUP Xbox rozhraní, pod kterým hra na W10 běží. MS ale slíbil aktualizaci Widnows, která SLI/CF i GSync/FreeSync bude fungovat, ale na to si ještě počkáme. Hra je však tady, tak se podívejme, jak nám běhá.



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Superman – nový film nebude mít na růžích ustláno
Superman – nový film nebude mít na růžích ustlánoČtvrtek, 15 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 692x
Komentářů: 0
Starší STALKER hry dostanou nové hezčí verze!
Starší STALKER hry dostanou nové hezčí verze!Středa, 14 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 862x
Komentářů: 1
GTA 6 se představuje v rekordní ukázce – další odklad je možný
GTA 6 se představuje v rekordní ukázce – další odklad je možnýÚterý, 13 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1624x
Komentářů: 1
DOOM: The Dark Ages přichází - první dojmy
DOOM: The Dark Ages přichází - první dojmyPondělí, 12 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1211x
Komentářů: 3
MAFIA: Old Country se představuje v herní ukázce!
MAFIA: Old Country se představuje v herní ukázce!Čtvrtek, 08 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1922x
Komentářů: 2
Thunderbolts* v kinech – dobrý film ale prý to není úspěch
Thunderbolts* v kinech – dobrý film ale prý to není úspěchPondělí, 05 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 1