TOMB RAIDER ukazuje maximální možnosti Xbox One a PS4 vedle s PC - omezený výkon je znát Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 30 leden 2014
altVýkonová omezení konzolí jsou znát, proti předchozí generaci je tu ale jasné zlepšení.

 

 

 

Na konzole dorazila nová verze loňského hitu TOMB RAIDER v tzv. DEFINITIVE EDICI. Ta přinesla přiblížení technologické a vizuální úrovně PC verze. Jako taková ale krásně demonstruje omezení a maximální možnosti, které nabízí HW nových konzolí Xbox One a PS4 proti technologicky stejnému, ale výkonově mnohem lepšímu HW u současných herních PC.

Ačkoliv se najdou tací, kteří budou tvrdit, že TR vypadá na konzolích stejně, či dokonce lépe než na PC, jsou buď úplně slepí, nebo hloupí, či se jedná o trolly. Samozřejmě že ani v Definitive edici nevypadá TR tak dobře jako na PC a ani nemůže. Důvod je prostý, konzole na to nemají grafický výkon. Snad i proto se někteří porovnávači snažili PC verzi trochu ubrat na kvalitě.

Přesto rozdíly jsou jasně zřetelné. PC verze má mnohem vyšší rozlišení některých textur, vykresluje také více objektů, TressFX, post processing a další technologie jsou bohatší, PC verze má i Tessellaci, která je u konzolí kvůli náročnosti vypnutá. Obrovský rozdíl je v nasvícení scén, kde PC verze je o několik tříd a úrovní výše a zase kvůli omezenému výkonu konzole mají osvětlení výrazně jednodušší se značným dopadem na kvalitu a atmosféru, což vynikne na velkých obrazovkách. A tak bychom mohli pokračovat třeba u kvality vyhlazování a tak dále ...

Nicméně ty rozdíly jsou pochopitelné. PC a konzole PS4/Xbox One mají (mohou mít) vlastně stejné technologické základy. Jsou to PC nyní s x86 procesory AMD a grafikami GCN+ Radeon. Nicméně konzole jsou samozřejmě slabší než běžný současný herní PC. Graficky lépe rozhodně vypadá PS4 než Xbox One, což má zase původ v tom, že PS4 má Radeon GCN grafiku s 1152 jednotkami, která poskytuje výkon někde kolem úrovně Radeonu HD 7850, kdy má samozřejmě grafika v PS4 nižší výkon i díky nižším taktům jádra i pamětí s ohledem na požadavek nižší spotřeby a dlouhé životnosti. Xbox One má sice architekturou tu samou grafiku AMD Radeon GCN, jenomže má jen 768 jednotek, což poskytuje výkon zhruba na úrovni Radeonu HD 7790 a navíc se musí spoléhat jen na pomalejší DDR3 paměti, proti GDDR5 u PS4. I proto některé hry na XBOX ONE běží jen při 30FPS, zatímco PS4 zvládá 60FPS. PC verze si tak samozřejmě může dopřát mnohem vyšší detaily a náročnější technologie, neboť současné TOP grafické modely (třeba Radeon R9 290X) mají 2-3x více grafického výkonu a to můžeme skutečně srovnávat technologické stejné grafické karty.

Tomb Raider DEFINITIVE EDICE tak krásně demonstruje, co dokáže nabídnout konzole a co PC. KONZOLE už nyní samozřejmě nestačí úrovni běžných PC. Jedinou pozitivní věcí na tom všem je, že nyní jsou to vlastně obojí PC se stejným aktuálním technologickým základem a že proti staré generaci je zde opravdu masivní zlepšení. Xbox 360 a PS3 byly extrémně zastaralé, hry na nich běhaly jen v nízkých rozlišeních na 30FPS a pohled to byl opravdu hrozný, protože i tak musely hry běhat v extrémně omezených a osekaných detailech a většina moderních technologií byla vypnutá. Takže rozdíl mezi vizuální kvalitou TR na staré a na nové generaci konzolí je opravdu značný. Nicméně na PC samozřejmě nestačí a rozdíly mezi konzolemi a PC zase rychle narostou nástupem 4K rozlišení, na které nemají konzole jednoduše dost výkonu.

A perlička na závěr. Pokud jste si Tomb Raider koupili na konzoli už loni, tak jestli si chcete užít lepší kvality DEFINITIVE EDICE, musíte za ni zaplatit znovu. A to ne málo - na PS4 stojí 1600 korun! I zde se opět projevuje ekonomická hloupost nákupu herní konzole pro hráče, kdy za nižší kvalitu než jakou nabízí a nabízelo PC už před skoro rokem, musí zaplatit ohromné peníze a to na PC byla hra zdarma k novým grafikám a nedáno i ve výprodeji asi za 5 dolarů na STEAMu. Inu za lenost se platí a Xbox One nebo PS4 si opravdu koupí jen ten, kdo ekonomicky příliš neuvažuje a neváží si svého času. Když už si hrát hru a věnovat domu čas, tak to má k něčemu vypadat ne?

PS: zdá se to jenom mě, nebo té chudince Laře udělali pro PS4/Xbox One nějakou nepovedenou plastiku obličeje. Vypadá strašně ... 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:16:27

Rozdíl celkem znatelnej. Jsem PCčkař, konzole mně nebaví. Nicméně řekl bych, že je taky celkem rozdíl, jestli člověk hraje na konzoli s kvalitní LED/Plasma TV a na PC, pokud používá LCD se starou TN technologií s Full HD rozlišením. IPSko je pro PCčkáře úplně jinde. Samozřejmě, pokud bereme v potaz, že mám obojí kvalitně vybavené, pak je hraní na PC graficky úplně jiná liga dle obrázků v článku.
jugularis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 11:00:52

Copak IPS, ale to nehomogenní podsvícení, input lag jak prase na TV a nutnost použít přepálenej "herní" režim. Na hraní asi jedině plazma, ty LCD s LED podsvícením jsou do 30k-40k pěknej humus
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-04 15:27:48

ja mam lacnejsi led ips-kovy tv, a humus to teda rozhodne nie je.

a plazmu si este chytro uzi lebo uz konci.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 00:42:22
avatar
Souhlas s Tebou .. mám domácí PC propojený na PLASMU a rozdíl je sakra znatelný, zkoušel jsem PS4 ku a ani ta se proti PC kvalitě nehrabe ve FULLHD.
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:24:12

Rozdíl je hodně znatelný... Lidé, kteří tvrdí, že na konzolích to vypadá stejně nebo lépe, jsou za to buď placení nebo nejsou úplně v pořádku...
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:27:00
avatar
PC=lepsi grafika na mensi zobrazovaci plose (vetsinou)
konzole=horsi grafika na obrovske plazme, kde to jeste 100x vic vynikne, jak je to hnusny . Nemuzu soudit novy konzole, ty jsem nevidel, ale hral jsem u kamosa na PS3 na 127cm plazme a bylo mi z toho na bliti. Zkousel jsem asi kolem 10 novych AAA titulu a byl to hnus velebnosti. Troufam si rict, ze na PC na nejnizsi detaily by ta hra vypadala lip a co byl uplnej vrchol, tak nez se ty hry nacetli, tak jsem stihl uvarit veceri, vysprchovat se a pomilovat pritelkyni a napsat roman... U tekkena s kamosem vzdycky zestarnem a kdyz prijde na radu takovy diablo nebo AC, tak to je uplna smrt. Cena her je kapitola sama pro sebe, kdyz si vezmu, kolik za tu konzoli, kterou vyprodavali za par tisicovek zaplatil, po nakupu her, tak by mel ted high end PC... Skoda mluvit
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:34:58

Fakt? A mne se to zda prave celkem v pohode u konzoli, kdyz mas kvalitni TV a mas od ni dostatecnou vzdalenost. Ale PC bych za to nevymenil ani za nic. A ty ceny her, 100% souhlas. Nemluve o Steamovych slevach atd.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:46:07
avatar
Mohu se zeptat jakou mas TV a jaká je u tebe dostatečná vzdálenost, aby to u konzolí bylo v pohodě?
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:52:50

My, co máme brejle, tak od dvou metrů je to fakt jedno, jestli je to na metrový telce Ultra 16K HDx Brilliance, nebo 720p
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 14:53:46
avatar
I ti co brejle nemají tak od 2,5m taky nevidí rozdíl mezi 1080p a 720p.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 14:04:04

Já hlavně nemam konzoli, zkouseno u kamose na 50" Plasme Samsung (typ ti nepovim), ale prislo mi to celkem ok ze 3m. Je to proste hlavne jiny nez monitor u PC.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 14:56:29
avatar
Jj je to jiné. Ale opravdu mne překvapilo, že se ti to zdálo OK. A ještě k tomu na plasmě, protože dle toho co jsem viděl tak obraz na PS3 byl oproti PC strašný.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:35:17

Ty ale teď mně napadá, že jsme u toho dali pár plzniček, tak jestli to nebylo tím
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 07:08:51
avatar
Jj bez pivního antialiazingu by to na konzolích nešlo
Orleanus88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 08:50:26

Pivní antialiasing :-D:-D:-D. Pobavil.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 07:18:37
avatar
jj to pak máš i Antialiasing

Edit: Kurnik sem tam nemel Mikiho reakci zobrazenou ;-)
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:46:48

Proč hraje Laru na PC a na XBOXONE a PS4 konzolích jiná herečka
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 13:50:29

Nejsu ani slepý, ani hloupý, ani troll, ale verze Xbox One a PS4 mně přijdou hezčí, než na PC. Ono je sice super pozorovat jednotlivé lístečky na stromu apod., jenomže celkový obraz je nevyvážený. "Dokonalejší" obraz (realismus v malířství) nutně neznamená, že celkový dojem z obrazu musí byt lepší (impresionismus).

PS: a všimněte si, že ve scéně u vysílačky má Lara "hranaté" vlasy jenom u starých konzolí a u PC, vykreslení u nových konzolí je lepší. To samé u vody a vodní tříště na pobřeží.

PPS: Lara Croft je kus a ačkoliv su zastáncem klasiky, nová Lara mně přijde nejlepší
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 14:26:51
avatar
takže jednoznačně objektivně (ano dá se to objektivně určit) horší grafická kvalita a nastavení ti přijde jako lepší?! Zvlášť to nasvícení dělá ohromný rozdíl nemluvě o tesselaci a větší detailnosti objektů a mnohem lepšího stínování.

jestli ale tvrdíš, že to horší nastavení dělá lepší dojem Tak to je úžasný ... no pak nemá být všechno tam kde je, že ... rozhodně patříš do některé z kategorií co tvrdíš že ne ... takže jaká to je?
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 19:24:27

tessalácia v konzolových verziách chýba, s tým súhlasím.
Ale ako som pozeral to video, tak 90% z ukážok mi subjektívne prišlo krajších na konzolách. Proste nie vždy tlačenie do reality pri dnejšnej technológii je to pravé.


Osobný názor ohľadne konzol: ich výkon je taký aký je vzhľadom na dnešnú technológiu, spotrebu a požadovanú cenu adekvátny. To, že sa cez to DD nevie preniesť neznamená, že sú zlé.
Osobne mi príde nastavenie konzol ako akýsi tlak na vývojárov aby vytlačili z HW maximum a trochu sa snažili optimalizovať. Ak by tu tie vami zatracované konzoly neboli, tak dnes už by Vám na hranie nestačilo ani 6jadro od Intelu na 4GHz k tomu 16GB RAM (musela by to už ale byť DDR4) a 4 Titany v SLI.
Proste vďaka bohu za konzoly, ktoré nútia programátorov trochu sa zamyslieť nad tým čo píšu.
Sám som programátor a viem aký je náš druh lenivý keď ide o optimalizácie: kým nás niečo nedonúti tak to nezoptimalizujeme. Navyše optimalizácia je drahá záležitosť a tak by tu bola nie len tá lenivosť ale aj tlak manažérov ušetriť peniaze skrátením vývoja a odstránením procesu optimalizácie.


Takže prosím Vás už prestaňte (prepáčte za výraz) onanovať nad vašími výkonnými PC a začnite trochu rozmýšľať.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 07:22:08
avatar
lol, tak jako technologicky to dnešku rozhodně neodpovida, už jen proto že tam je GPU na urovni 7790 (v tom lepším případě).. což je jak staré GPU ?

A tím "vďaka bohu zakonzole" si tomu nasadil korunu
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 07:59:22

On ale napsal cituji:
"vzhľadom na dnešnú technológiu, spotrebu a požadovanú cenu"
eXp10it [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 07:09:45
avatar
Musím se ho zastat. Xbox one i Playstation 4 podávají aslespoň podle mého vkusu V TOMTO VIDEU neporovnatelně lépe pleťovou barvu. Nevím jestli to je způsobem jakým bylo video pořízeno, ale všechny záběry PC v něm vypadají jakoby lara trpěla poruchou krevního systému.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-06 16:30:24
avatar
Jako DD, já s tebou souhlasím v tom, že celkově to prostředí na PC je modelované lépe, tam je prostě znát výkon PC a teselace, ale koukni se třeba na model Lary. Co se týče líbivosti obličeje, to je věc vkusu (mě se třeba ta nová líbí víc), ale ten starý model, který má společné PC se starými konzolemi má hroznou kvalitu textur...například oči vypadají jako ručně namalované na papíře, kdežto ten nový model v "Definitive Edition" má oči téměř reálné a takových věcí bys tam našel víc.

Jasně, pokud vydají pro PC patch,který hru povýší na "Definitive Edition", tak bude určitě vypadat mnohem lépe než na PSX4/Xbox One, ale s těmi starými texturami vypadá v některých ohledech hůř.
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-05 10:10:22

PC verze mi přijde rozhodně hezčí. Žádné hranaté vlasy v PC verzi nevidím, akorát u xbox one je tam hranatý rameno Lary, u PC vypadá krásně jak má. Zrovna teď jsem na tom majáku byl tak jsem vytípnul screenshot tak můžete porovnat s videem:

http://imgur.com/emaQHJS
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 14:55:42
avatar
a nějaký porovnání na PC v ceně PS4 by nebylo?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 15:04:07
avatar
troll detected ...
lubxa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 17:03:56

Proč trol? Že řekl svůj názor?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 17:14:12
avatar
nejde o názor ... ale vzhledem k jeho historii zde a jeho výlevům ;)
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 19:27:20

história nehistória. Otázku dal dobrú. DD skús postaviť PC v cene PS4. A nezabudni že v konfigurácii má byť bezdrôtový gamepad, headset, blu-ray machanika. čo za 400€ poskladáš? skús to dať do tak malej krabičky a aby to žralo len okolo 100W a vtedy skús porovnávať
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 08:01:07

Jak je někdo jednou označen aurou, tak to má za pár. Otázka neotázka.:-)
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 09:38:32

tak to si strašne krátkozraký, človeku treba dať šancu ukázať zlepšenie
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 12:49:24
avatar
Konzole jsou tak trochu dotované vyšší cenou her... Chceš porovnávat PC a konzoli ve stejné ceně, nebo PC a 10 her a konzoli a 10 her za stejnou cenu, nebo PC a 500 her a konzoli a 500 her ve stejné ceně?
PAVEK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-02 16:46:32
avatar
Slušný herní PC se dá poskládat za 475€ Dobře, spotřeba je vyšší, ale radost se na to dívat...nemůžeš srovnávat
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-03 09:21:49
avatar
ano.. souhlas.. z dnešního pohledu... Ale bude takovej PC stačit na hry za těch cca 5 let, co je plánovaná životnost konzolí..? Ono i když se to někomu nelíbí, tak ta PS4 není zas takovej aušus, jak by si někteří přáli.. 8 jádro, 8GB GDDR5 pamětí není úplně marný.. Ano grafika je na úrovni dnešního spodního mainstreamu, ale při dobrých optimalizacích (a ty jsou na konzolích téměř vždy) se z toho bude dát vymáčknout slušnej výkon...
PAVEK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-03 19:30:05
avatar
Osobně to řeším upgradem po cca třech letech, loni na vánoce nový mainbord s 8GB pamětí, FX-6300 + HD Radeon s 2GB...tohle už je dostačující železo na pár let dopředu pro většinu hráčů. Co mě bude srát po 3 letech? Hučící zdroj za cenu 1500,- a možná lepší grafika s protiúčtem za 2500,- V tomhle směru uživatele konzolí fakt nepochopím, jde tu víceméně fakt jen o pohodlnost...PC uživatel si s chutí složí něco lepšího nebo se obrátí na známé a navíc mu stroj poslouží k více věcem...
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 18:10:02
avatar
Ono je to vlastne celkom dobrá otázka.
Mne už tieto články prídu absolútne zbytočné.
Vždy keď výjde nejaká multiplatformná hra tak sa porovnávajú
jednotlivé verzie aj keď je nám tu všetkým jasné,
že na PC to bude vždy vyzerať najlepšie.
Pravda je taká, že keď ti v mašine tiká R9 290X,
ktorá aj pri skvelej cene je stále drahšia ako PS4,
tak by bolo dosť smutné aby to na tej PS4 vyzeralo lepšie.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OMG zase nízké fps... 2014-01-30 20:10:02
avatar
Já jsem hlavně čekal vyšší fps, protože oproti starým konzolím jsou ty nové opravdu úplně jinde, ale zase čtu něco o 30fps u xka což mi přijde divné. Asi se ještě chvíli budou programátoři učit, protože z těch současných pamětí a GPU musí vytáhnout víc, než z toho šrotu v PS3 a X360.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 20:15:34
avatar
je to nesrovnatelné, ty nová GPU umožňují s těma 30FPS provozovat ty hry na 1920x1080 s mnohem lepšími texturami a efekty, které na starých konzolích vůbec nebyly, nemluvě o tom, že ty hry tam jeli v rozlišeních 680x520 apod.
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TR 2014-01-30 16:02:27

Stejně je to jen hra založená na stále se opakujících minihrách a vcelku zajímavém příběhu s dobrou hlavní postavou, ve kterém vykosíte více nepřáte než v COD. Hodně velký průměr navíc s dosti zvláštním fyzikálním modelem, kdy 90% vypadá spíše jako scrypt než počítaná fyzika.

Na té konzoli to vypadá spíše směšně.
Wakizashi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 16:30:56

Někomu hra založena na psychologii hlavní postavy stačí. Třeba mně se TR překvapivě zalíbil už jen kvůli tomu. Zbytek jsem zas až tak neřešil. Verze na PC má, dle mého, MNOHEM lepší mimiku obličeje. Lara vypadá ustrašeně, když má. Na konzolích vypadá stále podobně. Nejvíce se mi líbila verze pro PC a překvapivě pro Xbox360 (nepočítaje chybící efekt pro vlasy).
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ano... 2014-01-30 17:36:56
avatar
Ten obličej je vážně strašný na těch nových konzolích, vypadá chudák jak Čínanka trochu, šílená plastika.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 19:16:58
avatar
Taky jsem hned jak jsem poprvé viděl Laru po té plastice řikal, že je to děs ... se zbláznily asi ... přitom původní vzhled se mi mrtě líbil ... holt někdo nemá asi evidentně vkus
aleesi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 19:33:56

trochu velky oční koutky ne?
savage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 20:09:59

je to zvláštní, ale mně se nejvíce líbí XBOX ONE verze
Bazo777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 20:25:12
avatar
To sa teraz ako zasa vývoj na 5 rokov zastaví!?
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 21:18:06

Akeze to mali nastavenie PC grafiky v tom porovnavacom videu ?
High ci Ultra alebo Ultimate ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 21:33:39
avatar
prý max
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 08:41:44

OK. Mne to priamo pri hrani na Ultimate prislo krajsie ako vo videu. To bude asi kompresiou videa.
BTW tu na DDW mi nejde updatovat user profile. Nadava ze "Session expired" Odskusane na viac PC a roznych prehliadacoch.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 10:06:59
avatar
vím vím řešíme to
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 22:31:42
avatar
Ako nech sa na mňa nikto nehnevá (v podstate mi to je jedno), ale na PS4 konzole nevidím zásadný problém v porovnaní s PC.

Citace:
Xbox One má sice architekturou tu samou grafiku AMD Radeon GCN, jenomže má jen 768 jednotek, což poskytuje výkon zhruba na úrovni Radeonu HD 7790 a navíc se musí spoléhat jen na pomalejší DDR3 paměti, proti GDDR5 u PS4. I proto některé hry na XBOX ONE běží jen při 30FPS, zatímco PS4 zvládá 60FPS.


1. AMD Radeon HD7790 má 896 stream processorov a 56 texturovacích jednotiek a 16 ROP a hlavne GDDR5 pamäte.
2. Xbox one má aktívnych 768 stream processorov a 48 texturovacích jednotiek a 16 ROP a hlavne DDR3 pamäte a keďže AMD Radeon HD7790 sa nikdy s DDR3 pamäťami nevyrábal tak nejaké nasadzovanie výkonu na úroveň Radeonu HD7790 je absolútne nenáležité. Xbox One je proste deklasovaný DDR3 pamäťami.

Už len pripomeniem samotný rozdiel medzi GPU v konzolách a domnievam sa, že PS4 často dopláca pri porovnaniach v balíku konzol vs. PC práve na Xbox One:

Xbox One GPU:
1.18 TF GPU (12 CUs aktívnych)
768 Stream Processors
48 Texture units
16 ROPs
2 ACE/ 16 queues

Playstation 4 GPU:
1.84TF GPU (18 CUs aktívnych) (+56%)
1152 Stream Processors (+50%)
72 Texture units (+50%)
32 ROPs (+100%)
8 ACE/64 queues (+400%)
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 22:44:01
avatar
ale na tom xbox one a ps4 to nevypadá až tak zle proti PC, rozhodne to je konečne posun proti starým konzolám.
Ale keď tak pozerám na cenu PS4 tak to nevypadá až tak zlá investicia. Za tú cenu sa veľmi nedá poskladať výkonnejšie PC. Ako náhradu za HTPC by som si PS4 celkom vedel predstaviť.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-30 22:54:30
avatar
prosímtě přičti si k tomu ceny her (zrvona TR stojí 1600 na tu PS4 a 400 na PC), přičti si k tomu nemožnost upgrade a to že ty stejné ale dražší hry budeš nucen hrát v mnohem nižších detailech a že si stejně asi ještě nějaké to PC koupíš, protože na PS4 neuděláš nic moc a HTPC rozhodně nenahradí .... pořád je to výhodné?
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 09:13:49

Ano, a to je přesně ono, co tady asi většina řeší.
HW konzole je vzhledem k ceně OK, ale ekosystem okolo už ne.
A lidi většinou vidí pouze cenu zařízení, protože doufají, že si hru seženou někde, řekněme od kamaráda.

End of story.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 10:17:14
avatar
Tak ja by som do konzoly nikdy nešiel, spomenul som to len ako alternatívu. Ja by som si aj tak zložil radšej PC, už len preto že si to môžem zložiť sám + ďalšie výhody proti konzole Ale pre ľudí ktorím PC veľa nehovorí to nemusí byť až tak zlá voľba, keď PS4 je vlastne také HTPC.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 11:52:51
avatar
- PS4 verze TR stojí od 1239 Kč (tj skoro 25% ROZDÍL oproti tomu co uvádíš ty); je to novinka na PS4.. pokud si počká ten cca rok, co to je na PC tak taky bude za pár stovek
- nemožnost upgrade je PLUS, když si za 5 let koupí hru na PS4 a může začít hrát, nemusí zkoumat nějaké HW požadavky, nic...
- lidi co PC potřebujou už ho stejně mají, takže si asi další kupovat nebudou..
mitulko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ...... 2014-01-31 07:33:47

Ja si myslím, že Addmin má pravdu, momentálne konzoly sú v pohode ale podla mna to nie je žiadny neviem aký next gen. Zvlášť nie pri cene hier u nás 50-70euro. Za tu cenu na steame ked su zlavy nakupi človek aj 10 hier ked sa zadarí. A hovoriť o konzolach ako o nahrade HTPC je u nas utopia. V Amerike ano u Nas bohužiaľ 3/4 multimedialneho obsahu nefunkčná. Nepíšem to ako zarytý PCčkár do mája 2013 som bol konzolista mal som niekolko kusov Xbox360 počas 5 ročneho obdobia, nehovoriac o Psx a PS2ke na ktorých som vyrastal.Zažil som dobu ked som kupil PC 386ku za 46 000Sk.Chcel som kupiť novú konzolu, ale po zvažení som investoval do PC. Cena pC 700euro, konzoly cena PS4 450euro momentálne. Xbox One totalne predražený aj za 650euro. Ciže v konečnom dosledku som "nadinvestoval" do PC priemerne 200euro, ktore sa mi už na Vianoce vratili pri kupe hier na steame. Nehovoriac o tom , že PC používa celá rodina...."moja rodina aby niekto nenamietal že mi PC kupil otec alebo mama" mám 38rokov takže nie som žiadny začiatočník s konzolami. Treba si uvedomiť že cena konyol je preto tak nízka aby zabezpečili čo najväčšie rozširenie medzi ludi a potom si to zarobia na cenách hier. Aby som dal 60euro za hru tak by musela vyzerať o dosť lepšie ako vyzerá teraz a to nie je len moj názor. Nebranim sa názoru že "next gen" je posun vpred, ale ten mal prisť už pred troma rokmi podla mna a dnes by sme boli možno niekde inde.
Neberiem nikomu jeho postoj, kazdý si aj tak kupi čo mu a jeho srdcu vyhovuje. Ja som od minuleho roka PCčkár a možno príde doba, že ma presvedčia o tom, že kupa konzoly je dobra volba, no momentálne nie som toho názoru.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 11:59:05
avatar
trochu mimo ne.. porovnávat plný ceny novinek na PS4 (to jsou dneska všechny hry na PS4) a vánoční výprodej na steamu?
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 10:48:47
avatar
Já nevím, ze všeho nejvíc vidím odlišné barvy (a ty jsou spíš o osobních preferencích a nastavení monitoru/televize) a detaily jsou až druhá věc, které si všímám.

Jinak ve srovnání chybí dvě extrémně dlůežité věci, alespoň pro mě.

a) Framerate. Osobně preferuji 120fps na FullHD monitoru, chce to vyzkoušet, ale když se člověku podaří dosáhnout stabilního vysokého framerate, tak je obraz najednou mnohem plynulejší, i když poznat to je, až když se vrátí k 60 nebo 30 fps.
b) Rozlišení. No dobrém PC si člověk může užít výrazně lepší obraz než 720p/1080p. 4K je pro většinu hudba budoucnosti, nejen kvůli náročnosti na HW, ale především kvůli ceně monitorů, ale podobně jako u vyššího framerate si člověk při přechodu zpět všimne, kolik detailů mu chybí. Navíc u 4K monitorů (28-32 palců) je prakticky nemožné rozpoznat jednotlivé pixely a obraz vypadá skvěle i bez AA. Chce to vyzkoušet, ale je to něco, co bude člověku za pár let chybět, protože u PC upgraduje grafiku a může hrát ve 4K na nové televizi/monitoru). U konzole musí počkat na next-next-(next)gen.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 11:57:48
avatar
s těma 120 fps je placebo efekt, nic víc.. A pokud potřebuješ k plynulosti 120 fps, tak to se ti musejí všechny filmy zdát naprosto neplynulý a sekaný...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 13:09:49
avatar
No, některé filmy se mi zdají sekané, ale to je něčím trochu jiným. Je vidět, že jsi to nezkusil a netušíš, o čem píšeš.

Každopádně film je zpravidla zachycován stejnou rychlostí jako je přehráván a objekty jsou rozmázlé, takže obraz je plynulý (ale pohyblivé scény jsou neostré). Pokud by byly ostré (vybrané snímky z vysokorychlostní kamery, tak obraz skáče). U hry (bez použití nedokonalého motion bluru) je vše vykresleno ostře a obraz skáče.

Ale člověk musí vidět, aby pochopil, zkus tenhle test: Odkaz na 120Hz monitoru a pochopíš, jde tam nastavit motion blur, rychlost objektů i pozadí a především jejich obnovavcí frekvence. V tomhle přímém porovnání totiž pochopíš, jak moc sekaný 60Hz obraz ve skutečnosti je.

Prý placebo efekt
Julo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 11:54:49

Je veľmi zaujímavé čítať tento nekonečný príbeh, človek sa aj pobaví Každý chce mať svoju pravdu, ale tu podľa mňa nejde o to kto má pravdu, ale hlavne o to, či si tie konzoly nájdu kupujúcich. Ak áno, tak je to v poriadku. Ten kto si ju kúpi je možno zmierený s tým, čo mu ponúkne, alebo o tom ani nevie, že je slabšia oproti PC, lebo nikdy ten rozdiel nevidel. Myslíte si, že ak by v predajniach každému pred kúpou ukázali rozdiely, že by si ľudia okamžite kúpili PC s RADEON 290X ? Podľa mňa nie. Lebo ľudia kupujú to, na čo v tej chvíli majú a vôbec im nevadí, že na hrách neskôr prerobia. Jednoducho chcú sa hrať, nič viac a neriešia "hlúposti" , ktoré sa tu opakujú x-krát.
Neberte ľuďom možnosť výberu. Je plno produktov, ktoré sú nevýhodné a napriek tomu sa predávajú. Ak je spokojný zákazník, nevidím dôvod tieto veci riešiť.
A na tomto webe by malo platiť: predaná (AMD) konzola je vždy lepší prípad ako PC s NV grafikou To by malo aj DD-ho tešiť a nepripomínať neustále nevýhodnosť konzol.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 12:07:39
avatar
Citace:
A na tomto webe by malo platiť: predaná (AMD) konzola je vždy lepší prípad ako PC s NV grafikou To by malo aj DD-ho tešiť a nepripomínať neustále nevýhodnosť konzol.


jako proč?? Nám je úplně ukradené, jaké jsou v tom čipy ... pokud je to výhodé a zajímavé, ať je na tom čipu klidně PEPA
Julo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 12:29:16

Bolo to myslené zo žartu, ale podľa niektorých diskutujúcich mám občas pocit, že akákoľvek NV grafika je nevhodná a je tu až nebezpečné o nich písať.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 12:38:31
avatar
no stejně tak by někteří mohli říci, že jakmile se někde zmíní, že AMD má taky něco dobrého, hned jsou za fanATIky
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-31 20:21:07
avatar
Vypadá to dobře na obojím. Spíš mi vadí, že na konzolové verzi udělali tvůrci "ošklivější" obličej... ale je to subjektivní dojem.
Alphonse800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-01 10:45:04
avatar
S článkem plně souhlasím. Definitive edice je ždímačka pro hráče nové generace konzolí. Nový obličej Lary je vážně zrůdný, bez výrazu. Celá scéna má akorát vetší kontrast a celkově působí dost tmavě. Nemluvě o ceně, kdy na PC ji ve slevě seženete za hubičku a oni na to napálí plnou cenu jako by se jedna o úplně novou hru.
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sporty? 2014-02-03 03:25:38
avatar
sportove hry budu na PC? lebo ja uz som vyrastol z hrania 3D-ciek a bavia ma hlavne sportove hry.

inak hosi ja sa vam divim, ze vas bavi sa hadat, napisem raz, dvakrat a ak vidim, ze to s nim ani nehne, kludne nech zostane aj v nevedomosti a nie furt dokola. nemyslim konkretne tu ale vseobecne. je to jeho zivot a jeho web, nech si mysli co chce a pise aj pohadky na dobru noc alebo basne. ja osobne, co sa mi tu zalubi to si precitam, s niecim suhlasim s niecim nie a hotovo, zhasla fajka.
clanky o AMD/Nvidii rovno preskakujem, lebo uz dopredu viem ak to dopadne. a o tom to je. treba si to tu vedet dobre selektovat.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-03 09:34:10
avatar
Mám to velmi podobně... Nejvíc času u mě zabírá Fifa (PESko stojí poslední 2 roky za starou bačkoru) a Diablo (resp. to zase začne až vyjde RoS).. Poslední závodní hra, která za něco stála (pro běžnýho hráče, ne HC simulátor) byl první Grid, pak už jen bída a utrpení.. A ostatní hry co mi fakt bavily, bych spočítal na prstech-oba Portaly (zejména dvojka je naprostá bomba), AC (dvojka), ten Tomb Raider, novej Deus Ex, a Max Payne (i když to je jen koridorovka, tak s bullet timem je sranda...)

Jinak taky v to doufám, že se objeví zase objeví NHL pro PC...
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blablabla 2014-02-04 15:26:37

dnesni hraci tusim hry posudzuju iba podla grafiky...

a stymi poslednymi vetami v clanku agbsolutne nesuhlasim, za 320eur + (80 eur windows) si clovek nepostavi herne pc...ktore mu vydrzi dlho, ale konzola dlho vydrzi a zahra si stale, a konzola stoji tie 4 stovky. A nezere to 400 watt ako high endove pc.

nechapem tieto vojny stale a narazky pc vs konzole. kazde je urcene pre iny typ hracov.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-04 16:49:03
avatar
hráč je hráč a platforma nechaje roli, tohle je o tom, kdo umí a kdo neumí počítat a kdo si váží svého času a kdo ne ...

vzhledem k tomu, že konzole je postavena na X86 CPU a DX11 GPU není důvod, rpčo by ti PC postavený na stejném základu nevydržel stejně použitelný .... navíc pokud bereš do úvahy jen tu cenu konzole a nevidíš, že na hrách do ní nasypeš o 1/3 více než za ty stejné hry v lepší grafice na PC pak skutečně chápu, proč nechápeš ;)
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-04 17:25:51
avatar
konzole su umelo vytvorene a nasilu tlacene, to je kazdemu jasne. ale nekupuje si ich len ten, "kdo neumí počítat" ale aj ten, kto chce hrat exkluzivne hry, sportove hry.
ja som v zivote konzolu nemal ale mi velmi chyba, lebo na PC nemam skoro ziadne zaujimave sportove hry. jedine co mam bavi je fifa, inak je to bieda.
PAVEK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-04 15:57:31
avatar
konzole je pro líné...jinak kvůli pár superexclusive titulům mě teda nikdo nepřesvědčí vzít do ruky nejaký gamepad. Co dodat.. elektřinu je třeba pálit
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 495x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1930x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1281x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1168x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1863x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1665x
Komentářů: 0