Windows 8 prý budou obrovský úspěch slibuje si Microsoft - přestoupíte na W8? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 23 květen 2012
altWindows 8 budou multiplatformní, ale nebudou mít některé funkce starších Windows.

 

 

 

 

Společnost Microsoft věří ve velký úspěch Windows 8. Odhaduje, že do konce roku 2013 bude Windows 8 používat 500 milionů počítačů po celém světě. Microsoft chce u Windows 8 více sbližovat různé platformy. Windows 8 proto zamíří i na Tablety a SmartPhony, kde  se ale počítá hlavně s jeho ARM verzí, která nebude plně kompatibilní s x86 verzí pro PC. Ale různé systémy cloudového typu a funkce by mohly být sdílené. Odhaduje se také, že Windows 8 bude i platformou nové konzole Xbox.

Nicméně ne vše je kolem W8 pozitivní. Mnohým se nepozdává styl, kterým se W8 vydaly. Už u současné testovací verze zmizelo ze systému spoustu běžných prvků, na které jsme byli zvyklí. Chybí tlačítko start a také Auero funkce, se kterými MS nepočítá. U ARM verzí také mnozí poukazují na absurdní ceny licence, která má stát 90-100 dolarů u Tabletů! To by samozřejmě W8 Tablety proti konkurenci zdražilo.

Uvidíme, zatím si nemyslím, že běžný uživatel PC bude mít chuť ze současných vyladěných Windows 7 na W8 přestupovat - ať už jen proto, že W8 myslí spíše na Tablety než na PC, jak to zatím tak vypadá. MS ale nabídne zvýhodněný upgrade pro ty, kteří přestoupit budou chtít. U Tabletů a SmartPhone to teprve uvidíme. Otázkou je ten dlaždicový design, který MS zvolil. Ten se nelíbí zdaleka každému.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To sotva 2012-05-23 17:22:53
avatar
Sotva jsem na PC si zvykl na W7 po XP a měl bych dát na umělou balmerovu vlnu W8? To sotva!
Anonymní  2012-05-24 03:06:41

Pritom to žiaden zázrak nieje
venca68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 11:06:13

Přesně tak, ještě jsem se ve Win7 ani nerozkoukal (přecházel jsem z Win2000), takže to v mém případě vidím až tak na Win15 .
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 17:29:28
avatar
Určitě budou mít úspěch a minimálně stejný nebo i "lepší" než windows phone 7. Každý o něm slyšel, ale kdo ho má... Nevím kde berou tyhle analýzy, ale mám takový neblahý pocit, že si je cucají z prstu. Holt je budou muset protlačit "násilím"
A nebo že bych se mýlil...?
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 17:55:05
avatar
Já určitě nebudu upgradovat, dokud nebudu muset z nějakýho nevysvětlitelnýho důvodu. Vůbec se mi 8 nelíbí. Možná s dotykovým zařízením (monitorem) proč ne? ale takhle, je to podle mě paskvil.
Anonymní  2012-05-24 03:09:52

súhlas malo to isť len na tablety ale po pravde kto by to tam za 100daval?
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 09:44:26

Citace:
Já určitě nebudu upgradovat, dokud nebudu muset z nějakýho nevysvětlitelnýho důvodu.

Ako poznáme MS, tak jedným z nevysletliteľných dôvodou môže byť napr. DX12 nekompatibilné s modelom DX10, tak ako bolo DX10 vs DX9 (iný Driver Model).

Nehovorím, že to bude zrovna tento prípad, lebo W8 vychádzajú z W7 a kompatibilita s DX12 by mala byť, ale keď to bude pre MS výhodné, tak si určito nejaký spôsob nájde
Anonymní  2012-05-24 10:13:09

o to je to smutnejšie keby bolo XP SP3 a dx 10 pren tak možno by bolo lepšie XP ako 7
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 15:20:52
avatar
Na tablet - dobrá. Ale mít dotykovej monitor... To jako myslíš u PC? To bych nechtěl, natahovat k tomu ruku. To bych viděl jako praktičtější Kinect pro PC. Lehce mávnout levou rukou doleva - návrat v průzkumníkovi či v prohlížeči zpět, například. Jenom tak ji lehce zvednout a mávnout nad klávesnicí. A nemusel bych si upatlat monitor.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-25 13:04:26
avatar
jo... a když tam budeš nahánět komára tak si zfomátuješ disk...
foxa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Druhe Windows ME? 2012-05-23 17:57:36

Ohladne uspechu W8 som velmi pesimisticky. Na tabletoch sa mozno trochu chytia (naivna predstava kupujucich, ze si uziju desktopovych programov, co hl. na ARM-och je uplna fikcia, ale to kupci pochopia - ako obvykle - neskoro), no nevidim to na vaznu konkurenciu pre iPad a ani pre Android. Na desktope a NB sa budu hl. predavat s novymi pocitacmi, ked to kupca bude moct ovplyvnit len minimalne (vyber hl. v NB bez OS nie je velky), vo firmach to vidim na totalny nezaujem - a to nie len kvoli kompatibilite, ale aj kvoli uplne odlisnemu (podla mojho nazoru - uplne hnusnemu) dizajnu a ovladaniu. Keby v MS trocha rozmyslali, stacilo len pridat aktivne ikony do desktopu a dat ku klasickej "teme" na vyber aj "temu" s vacsimi ovladacimi prvkami. Ale asi to pochopia, az ked s tym pridu ich hlavni konkurenti (Apple?). Osobne to vidim na "uspech" nie ala Vista, ale skor ala Windows Me.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 18:18:15

To se ví už od ohlášení Windows 8 ARM, že desktopové aplikace z x86-x64 platformy na nich nepoběží. Navíc to zatím vypadá, že celý desktop na Windows 8 ARM bude jen takový runtime pro Office, Windows Explorer a další MS nástroje a aplikace, které nemají Metro style verzi. Podle některých zpráv to totiž vypadá, že do normálního desktopu nepůjdou instalovat další aplikace, protože všechny aplikace se budou instalovat z online obchodu a v tom budou jen ty Metro aplikace.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 18:20:26

Na osmicky jsem zvedavej ale asi ne natolik abych si je porizoval.
Vlastnim sedmicky a jsem naprosto spokojen. Osobne predpokladam ze si poridim az devitky, spis desitky(pokud nebude dlouha doba mezi vydanim).
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 19:31:03

Nečekej na desítky, sudé verze se Microsoftu nedaří(Me, Vista)
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 21:32:23

janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 22:08:27
avatar
Ja som tiež so 7mičkami spokojný a kým sa nedostaví DX12, ktorý bude podporovať len nový operačný systém tak ozaj nevidím dôvod pchať tam dotykovku.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 19:29:20

Pokial to nebude nevyhnutne potrebne tak prechadzat z W7 na W8 nebudem.
Anonymní  - W8 2012-05-23 19:30:28

vždyť je to strašnej bastl...dokonce bych řek až nepoužitelný. Tímhle stylem jde microsoft ale už delší dobu (viz office 2007-dnešek), kdy sice to hezky vypadá, kle funkčnost oproti předchozím verzím značně poklesla. Vidím za tim, snahu kopírovat apple, kterej jde stylem hezké grafiky s tím rozdílem, že apple k tomu přidává funkčnost.
Z Win 7 úspěšně přesedlal na linux, konkrétně mám kubuntu 12.04, kde si opravdu může člověk změnit co potřebuje k obrazu svému.
W8 je sra*ka a nic mě nepřinutí ji používat
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NE a NE 2012-05-23 19:36:59
avatar
NE.
Píše člověk co vždy měl nejnovější "widle" jako první. Je to bastl bohužel na PC nic nepřidá, a to co přidá tak je akorát opruzárna. Na tablety a smartphony je zbytečně náročný, a tam mu halvně dávno vypálil rybník Google s Applem...
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 19:59:13
avatar
NE.
momentálně mi Windows 7 prof. 64bit. bohatě dostačuje. Když už win. 8, tak snad jedině i updatem lcd za dotekový + s updatem HW PC, ale zatím není potřeba.
stese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 20:16:35

Zaujimave by bolo zistit,ci su tu este taky ktory pouzivaju
XP.
Nepocitaju sa ludia, ktory to maju z donutenia.
Inak uz by sa mohly ojavit aj nejake priznaky AI.
Vypoctova sila tu uz je.Procesory s x jadramy,vykonne grafiky ktore sa v 90 percentach flakaju.
Ktory ze to bude bude Windows 9,10,11.....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 21:00:30
avatar
no možná win 8 přeskočím jako visty, když jsem přecházel z XP na seveny
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 22:41:17

jojo udělal jsem to stejně a stejně to i plánuju. Na dotykáči ty dlažky budou asi docela OK, ale já si u pecka ani notebooku po displeji prstem patlat nehodlám (stačí mi to na telefonu), tak nevím proč mi tam tu dlažku nutěj. Počkám, až dostanou rozum.
jenyk001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 21:08:35

přiznám se XP jsem měl jako pirát rok,pak jsem si je koupil(vydržely mi 4 roky).W7 to samé a nehodlám od nich odejít(i když ze začátku to s nima byla fuška v 64 skoro žádná podpora)jelikož nejsem profík tak mluvím o osobní skušenosti
iam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 21:13:17

Win 8? Nie vdaka. Nemam naladu byt pokusnym kralikom MS. Nevidim jeden jediny dovod preco by mi Win 7 nemal stacit a musel by som prechadzat na Win 8.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 21:23:17
avatar
Chtěl jsem napsat komentář dříve ale nemohl jsem se z toho smíchu uklidnit.Steve Ballmer má občas záblesk humoru Jana Wericha .Teda jedna možnost jak naplnit tu predikci by tu byla ale tady jde už humor stranou je okamžitě zastavit prodej Win7.Když říkám zastavit tak tím myslím že všechny noťasy + desktopy včetně volně prodejných OS budou jen s Win8.To by byla drsná ukázka monopolního chování v praxi o kterém se tu psalo včera.To by byl mazec,MS by stylem Norymberského trychtýře se pokusil lidi přimět Win8 milovat a rychle si k tomu koupit ještě mobil s jejich super systémem.Je to šílená dedukce že ?Ne tak úplně MS se netají tím že přes OS Win8 na počítačích budou tlačit(já spíš to beru že doufají že si lidi rychle na ty dlaždice zvyknou)na lidi si pořídit telefon s vidlema.
LadislavM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-23 23:15:33

MS udělal zásadní chybu, když W8 přestavil pouze jako Metro a spol. Druhou chybu udělal, když nedovolil uživateli návrat k normální nabídce Start a klasickému Aeru.

Druhý problém se dá částečně vyřešit, protože Metro jde vypnout a vrátí se zpět klasická nabídka Start. Je s tim docela cvičení, protoře se na to jde přes registry. Jak moc to ovlivní funkce Aera nevim. Celkem očekávám, že se možnost vypnout Metro nakonec někam do nastavení dostane, protože Metro na Windows Server 8 je opravdu špatnej vtip.

W8 přináší i další novinky, které se jaksi za propagací Metra ztratily. Mě přijde např. zajímavá možnost instalace na flash disk - tzv. Windows To Go (takže by neměl být problém mít hlavní systém W7 a W8 na "hraní" na USB 3.0 flash disku) a konečně zpřistupněná virtualizace Hyper-V na desktopovym systému.

Nepochybuji o tom, že MS bude tlačit W8 vší silou a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se stalo přesně to co píše Rafan = tj. W7 by zmizely v den vydání W8 z maloobchodní prodeje a byly by nadále dostupné pouze firemním zákazníkům.
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 01:00:23

Podle diskuzí koukám, že budu asi jedinej v republice, kdo si je pořídí krátce po vydání .
Bogosian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 08:46:05

Pokud platí jako u HW sinusoida, že jedna generace dobrá a druhá špatná, tak budou W8 kvalitativně něco jako Visty a to teda díky ne soudruzi!
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 09:13:09

A mě se zrovna Win 8 líbí, od prvního dne co bylo možné vyzkoušet Consumer preview je používám doma jako hlavní systém. Jediné co mi tam trochu vadí, je existence metro a nemetro aplikací, třeba jako IE, kdy IE spuštěné skrze metro je jiné než to spuštěné z normální plochy.
Ale jinak se mi ten systém líbí mnohem více než jsem očekával.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 10:07:21
avatar
vtipalci ti microsoftaci, bolo by cudne keby si neverili. Uspech nebude hned ale casom aj tak prejde vacsina z w7 na w8, okolnosti ich prinutia.
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 10:05:12

NIKDY !!! nebo na vždy!
SpiddeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 10:11:41

Já si počkám a uvidím... Chci časem udělat spojení PC + Mobil + Tablet na Win.. tak uvidíme, jestli ten plán neskončí v koši
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 10:46:17
avatar
az s novym pc, stejne jako vetsina rekl bych..
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 11:33:07

na tu skarede vyzerajucu hranatu blbost ma nik nedostane.....
To nemozu myslet vazne ze taky dizajnersky hnus chcu predavat.
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - W8 mě minou 2012-05-24 13:41:14

Do nového PC jsem kupoval W7, protože jsem potřeboval 64bit systém - XP by neumožnily využívat schopnosti HW. S tím co mám ještě nejakou dobu fungovat určitě budu, maximálně upgradnu grafiku, a na tomhle železe už s W7 i dožiju. Další Wokna (devítky ne, spíš 11) budou zase až při nákupu novýho železa někdy v daleké budoucnosti.
vagi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-24 22:34:14
avatar
Nasrat, W7 jsou pro mne dostačující a spolehlivě fungující software.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1133x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1570x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1127x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1199x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3783x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1465x
Komentářů: 0