World of Tank ve verzi 9.6 přinášejí zhoršení přesnosti střelby a snížení dohledů. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 09 únor 2015
altVelká změna hratelnosti hry přijde ve verzi 9.6. Další snaha o vyvážení nevyvážené hry.

 

 

 

Tvůrci World of Tanks se snaží svou hru nadále vyvažovat. Bohužel už zjevně rezignovali na technická zlepšení neuvěřitelně zastaralého a skoro nefunkčního engine, kdy hra stále neumí více než jedno jádro CPU, neumí moderní grafické technologie, neumí pořádně ani SLI ani CrossFire, slibovaný HAVOK není vůbec na pořadu dne a to všechno znamená mizernou efektivitu, lagy a tak můžeme pokračovat. S každým novým patchem (0.9.6 nebude výjímkou!) se ve hře objeví další rychlý střední tank s rychlopalným dělem, což udělalo z pancíře a hlavně těžkých tanků nejen věc zbytečnou, ale dokonce ke škodě těch obrněných tanků. Ale o všem jsem se dopodrobna rozepisoval v nedávné recenzi:

Už nějakou dobu je ohlášený a testuje se nový update 0.9.6, který opět nepřináší žádná tolik potřebná technologická vylepšení. Za to však významně zasáhne do hratelnosti hry a nejvíce postižené jimi budou lovci tanků (TD). Většina z nich nemá výhodu pancíře, takže spoléhají na to, že nejsou hned vidět (stojí víc vzadu), a že mají delší dohled. To se mění.

  • Přepracování dohledů u stíhačů

Nebudeme si nalhávat, ve hře je několik stíhačů s extrémním dohledem, kteří si vystačí i bez scoutů (zejména německá větev bezpancéřovaných TD) a jsou i takové, kteří musí zastávat roli scouta (americká T67 (bývalá T49)). Tvůrci WoT však usoudili, že přes nedávné odebrání maskovacího bonusu při výstřelu, který značně poškodil TD bez pancíře (mají jej jen prémiová TD), jsou TD stále obecně příliš silné. Verze hry 0.9.6 tak výrazně snižuje dohledy většiny TD ve hře. A to ne o málo, bavíme se běžně o 20-50m, což znamená, že úloha lehkých tanků a schopných scoutů bude nyní mnohem důležitější v teamu.

  • Lehké tanky a střední tanky si výrazně polepší, až na ...

Velké omezení dohledu TD je požehnání pro lehké tanky, zastávající úlohou scoutů a také pro střední tanky, které tak nyní budou moci být ještě agresivnější na bojišti. Nicméně ne všechny lehké tanky si ve verzi 0.9.6 polepší. Výrazných úprav schopností (k horšímu) se dočká zejména americká větev lehkých tanků, v čele v současnosti s nejvíce "OP" tankem v celé hře, což je M41 Walker Bulldog, který v současné verzi je přímo postrachem bojiště, a to i když jede proti TIER 10. Tahle neuvěřitelně rychlá věc není skoro vidět, přitom má dělo, které co 2 sekundy střílí s velmi slušnou penetrací a slušným damage tak, že nasází 2800 dmg za minutu a i když má autoloader, je celé nabití velmi rychlé! Nejsou tedy výjimkou bitvy, kde kromě značného naspotovaného damage, končí M41 i v čele výsledkové listiny s největším nastříleným damage. Právě tento tank bude zaslouženě výrazně zhoršen ve svých schopnostech a nebude sám.

  • Vyvážení přesnosti, aneb vracíme se o rok zpět

Nevětší ohlas ale vzbudila ohlášená změna přesnosti střelby (u všech tanků, TD i dělostřelectva). Tvůrci sníží pravděpodobnost toho, že střela poletí přesně do středu a více střel tak bude lítat více od středu zaměřovače. Vracíme se tak o více než rok zpátky, kdy v jednom ze starších update tvůrci právě tuto přesnost/pravděpodobnost zvýšili. Proč se tedy snižuje?

Tvůrci jsou pod oprávněnou kritikou toho, že těžké tanky jsou v současném WoT na hranici použitelnosti. Jejich jedinou výhodou je pancíř, ovšem díky přesnosti střelby se jim většina protivníků velmi snadno strefuje do slabých míst, takže je o jejich jedinou výhodu kompletně připravuje. V kombinaci s enormním dohledem některých TD a zejména s rychlostí pohybu i střelby některých středních tanků, jsou těžké tanky v současnosti nejvíce nepoužitelnou skupinou vozidel v současném WoT. Snížení dohledu TD a obecné zhoršení přesnosti jim má trochu pomoci. Ačkoliv zhoršení přesnosti zní hrozně, není dopad této úpravy až tak velký, ne pokud jste trochu schopný hráč a míříte:

Jak vidíte, distribuce střel v 9.6 se proti 9.5 opravdu změnila a mnohem více jich jde od středu. Ta nepřesnost se zvyšuje, pokud nemáte doměřeno, což je jedna z velmi pozitivních věcí na té úpravě. Postihuje zejména ruské tanky s děly velkých ráží, které jsou známi svou "kouzelnou" přesností a hráče, kteří střílí za jízdy bez doměření, kdy se tak sníží šance na úspěšný zásah. Nicméně pokud si myslíte, že bude těžší tanky zasáhnout při doměření, tak o moc ne:

Ta šance toho, že střela poletí přesně na střed, se údajně snižuje z 16% na 10%, nicméně i tak při doměření nebude pro schopného hráče tank nebo dokonce jeho slabší místo, žádný problém zasáhnout, byť tedy o něco méně střel bude lítat přesně do křížku. Pochopitelně při nedoměření bude mnohem větší šance, že se netrefíte, než nyní, což je myslím dobrá věc. Bohužel věc má i stinnou stránku. Mnozí si myslí, že díky této úpravě začnou mnozí více používat "Goldovou" munici, která má podstatně větší průraznost a z pancíře tak dělá věc úplně nepoužitelnou. Obava je oprávněná, bohužel tvůrci s "goldovou" municí, která je už delší čas dostupná i za běžné kredity, zatím nic dělat nehodlají. Netají se tím, že jim dost vydělává (je drahá, hráči mnozí tak častěji nakupují GOLDY nebo stříbrné, bitvy jsou s ní rychlejší, méně střel se odráží, což znamená další výdaje za spotřební doplňky atd.). Zatím neprošly ani návrhy na početní omezení APCR munice na bitvu.

  • Závěr

Určitě se shodneme, že WoT potřebuje vyvážení jako sůl. Bohužel i v testované 0.9.6 verzi tvůrci opět sáhnout na úpravu některých map, kdy skoro všechny jsou horší, než jejich staré verze. V 0.9.6 se nepříjemného přepracování dočká mapa "Doly", kde bude přepracován kopec. Osobně souhlasím s úpravou dohledů TD, protože některé jsou v tomto ohledu i samostatně a bez pancíře hodně silné. Souhlasím i s oslabením některých lehkých tanků, protože mají sloužit jakou scouti, a ne být v udílení damage lepší, než leckterý těžký/střední tank. A zhoršení přesnosti střel je také podle mě ku prospěchu věci (dobré hráče postihne neznatelně). Přesto si myslím, že tyhle věci k vyvážení hry nestačí.

Ani náhodou totiž neřeší fakt, že v současném WoT zcela dominují střední tanky, které pancíř dělají zbytečným a dokonce škodlivým. Skoro na každém tieru je střední tank, který je rychlý a má rychlopalné velmi přesné dělo s výbornou penetrací. V kombinaci s faktem, jak tvůrci zničili většinu map tím, že je "otevřeli" a "znerovnili", umožňují rychlým tankům se rychle dostat na pozice, ve kterých zničí těžký tank jedna dvě. Bohužel patch 0.9.6 dopadne s velkým negativním vlivem ne kategorii TD, obecně i na kategorii lehkých tanků (které pokud budou na randomech teamy neschopné a nebudou ničit naspotované cíle, nebudou mít nic) a naopak to opět všechno zvýhodní střední tanky. Ty snížení přesnosti netrápí, mají dostatečně přesná děla a střílí rychle a hlavně se mohou rychle pohybovat do bezpečí. Snížení dohledu TD jim velmi pomůže a zhoršení lehkých tanků také. Jinými slovy střední tanky budou ještě více dominantní silou ve WoT.

Bohužel to hlavní tvůrci stále neřeší. A tím je nefunkční MM, který proti sobě staví velmi slabé hráče do jednoho teamu a silné do druhého a to často tak, že o výsledku bitvy je rozhodnuto v 90% případů ještě než se začne odpočítávat. Tvůrci ale nechtějí o MM založeném na hodnocení hráčů, ani slyšet, ačkoliv systém hodnocení hráčů ve hře mají sami. Neřeší ani booty, tedy hráče, kteří i při obrovském počtu bitev mají tak mizerná hodnocení, protože nedělají nic a kazí hru celému teamu. Počet bootů a idiotů ve hře stále narůstá a systém, který je měl postihovat, zjevně nefunguje. V tomto stavu věcí zní plány o tom, jak snížení dohledu TD zvýší úlohu scoutů (lehkých tanků), tragikomicky. V90% bitvách na randomech se stanou 2 věci: lehké tanky vyrazí na nepřítele sebevražedným útokem nebo hráči s TD jsou tak mizerní, že netrefí nic, co s lehkým tankem nasvítíte. Absence jakéhokoliv rozumu u mnohých hráčů je zarážející, ovšem tvůrci nedělají nic proto, aby tito **** nekazili hru všem ostatním.

Je to škoda, ale musím zopakovat, že Wargaming si nadále řeže větev sám pod sebou a kazí vlastní hru. Důrazně doporučuji všem neutrácet za hraní této hry již ani korunu, protože pokud nebudou hráči utrácet, budou muset tvůrci skutečně začít hru zase vylepšovat. Upřímně si myslím, že pokud tvůrci nechtějí o některých změnách ani slyšet, měli by zvážit to, že vítězství v bitvě nebude zvýhodněno (zisk zk/kreditů) proti prohře teamu. Jinými slovy, hráči budou hodnoceni vždy za svůj výkon v bitvě stejně, ať už team prohraje nebo vyhraje. Ze zkušenosti s tím zimním 8-bit módem (kde to tak je), by to rozhodně šlo. Pak by se výrazně ulevilo mnoha dobrým hráčům, které zbytečně frustruje, že přes svůj maximální výkon v bitvě prohrají díky neschopnosti teamu a dostanou méně, než jim náleží a přitom pro to nemohli udělat víc. A také bych zavedl to, že když někdo neudělá žádný dmg (vlastní nebo spot), že by dostal 0 zk a 0 kreditů, i když team vyhraje. Uvidíme, zda se k tvůrcům vrátí trochu zdravého rozumu. Stále si myslím, že WoT byla skvělá hra a má pořád potenciál se k tomu zase vrátit ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 891x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1803x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1859x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1249x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1266x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3873x
Komentářů: 0