RECENZE: World of Tanks (9.5) - další rok v tanku, aneb jak tvůrci kazí hru víc a víc Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 29 prosinec 2014
Přejít na obsah
RECENZE: World of Tanks (9.5) - další rok v tanku, aneb jak tvůrci kazí hru víc a víc
World of Tanks v roce 2014 - Revoluce v hratelnosti evoluce obsahu
Problémy World of Tanks v roce 2014 - narůstají a prohlubují se
World of Tanks - Byla to super hra, dnes už je jen dobrá
alt

 

 

 

 

  • RECENZE: World of Tanks (9.5)

                           - další rok v tanku, aneb jak tvůrci kazí hru víc a víc

Online hra má výhodu stálého vývoje. Ale bohužel WoT se vyvíjí směrem od 10 k 5. Další rok je za námi. Jaké je aktuálně WoT? Jedna z nejpopulárnějších současných her, která opravdu dlouho vydrží a bude vás bavit. Již v minulosti jsem se jí několikrát věnoval:

Nyní je za námi další rok v tancích a další rok vývoje hry. A jak je na tom současné World of Tanks? Špatně. Vědí to i sami tvůrci. Za uplynulý rok se podařilo splnit tak asi 10% toho, co se mělo splnit, místo toho tvůrci udělali řadu nešťastných rozhodnutí a výsledkem je, že World of Tanks na konci roku 2014 (verze 0.9.5) je mnohem méně zábavné a mnohem méně taktické než bylo kdysi. Letošní rok se pak nesl ve znamení značných zásahů do hratelnosti hry, a většina z nich šla od horšího, k ještě horšímu.

Představovat samotnou hru už dnes nebudeme, na to tu máme starší články. Vlastní jádro hry se nemění, změnil se ovšem přístup tvůrců ke hře. Zatímco na začátku to bylo čistě o tom, udělat co nejlepší hru z hlediska hratelnosti, v letošním roce naplno dali tvůrci od tvorby tímto stylem ruce pryč. Aktuální hra je dělaná evidentně především s ohledem na zisk = vydělat na ní peníze. Tomu odpovídá nechuť udělat herní změny, které by zlepšily hratelnost (například zrušení, nebo výrazné omezení GOLD/APCR munice), neustálé spravování něčeho, co spravit nejde (zastaralý a v podstatě více nefunkční než funkční herní engine), rezignování na vývoj hry (na HAVOK, nový engine a nutné změny v "match-makingu" v dohledné době zapomeňte), utajené zhoršování vlastností některých prémiových tanků (majitelé Type 59 mohou vyprávět) a hloupé (vlezné) nabídky herního obsahu za reálné peníze (vrcholem byl letošní adventní kalendář, se slevami, co nebyly slevy atd.). O většině problémů tvůrci hry dobře vědí, některé přiznají, o většině však mlží a o jiných zcela mlčí (výjimkou nejsou ani výmazy tazatelů na oficiálním fóru). Vývoj chce peníze a nač je utrácet, když hra s minimální prací dnes vydělává stejně - právě tento posun tvůrců WoT, od nadšenců s cílem udělat co nejlepší hru, do pozice "spokojených rentiérů" hledající jen další možnost jak vyrabovat hráčovu peněženku, je letos velmi patrný. Tvůrčí team WoT letos strávil zcela nepokrytě více času přemýšlením nad akcemi a nabídkami, jak hráče udržet u hraní a hlavně aby raboval peněženku, než vývojem samotné hry.

Možná obalamutí někoho, kdo WoT nehraje moc často, ale u mnoha z nás jim to zkrátka neprojde. Osobně jsem WoT s výjimkou asi 2-3 měsíců, hrál celý rok a vývoj všeho jsem pečlivě sledovat. A vím, že spousta z vás je také hráči WoT, protože to byla jedna z mála her, kde i starší hráči nacházeli své. Aktuální podoba WoT tak jistě zajímá hodně z nás a dnes se na ní podíváme.

  • Z jakého pohledu hodnotím - Jste Noob nebo Unicum?

Na rozdíl od některých recenzí, či videí, které se nejen na CZ webu objevují, a která pro vás připravují hráči, jejichž statistiky rozhodně neodpovídají tomu, že by opravdu uměli tuhle hru hrát, já si dovolím tvrdit, že docela dobře vím, jak se WoT hraje a co je podstatné. Nepovažuji se přitom za kdovíjak skvělého hráče, protože nehraji v četách a nejsem členem žádného klanu (takže něco jako teamovou hru moc nepěstuji, což mě u WoT dost penalizuje). Zkrátka a dobře hraji jen pro sebe a základ mého hraní je znalost mapy, znalost vozidel a sledování mini-mapy a teamu. Moje aktuální statistiky:

Abyste viděli, že opravdu nejsem žádný Noob ani Bot :).

I když hraji už tři roky, mám pořád jen 14 tisíc bitev. Nicméně mé hodnocení je 8737 (WarGaming Personal Rating), nebo ještě lépe 2317 WN8 Ratingu, což jsou hodnoty patřící do horního 1% hráčů (konkrétně jsem na místě 11 000 někde kolem 99,38%). A že jsem se letos u WoT vyloženě neflákal, k tomu tady mám roční vývoj hráče:

Jak vidíte, celkem mám letos kolem 5300 bitev (ano, to je dost málo na velkého hráče WoT, ale já na to fakt nemám tolik času), nicméně zlepšil jsem si všechny hlavní parametry důležité pro hru a team. Letošní Winrate mám 61,86%, letošní průměrné poškození na bitvu 1531 atd. A letošní WN8 solidních 2628 na bitvu (takže ve hře opravdu něco dělám). Samozřejmě díky tomu, že jsem se minulé 2 roky učil, jsou celkové staty o něco horší, ale já se zlepším (možná, když WG dovolí).

Takže jdeme na to ... jaké je aktuální World of Tanks?



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Videa
World War Z zdarma na EPIC Games Store
World War Z zdarma na EPIC Games StoreSobota, 28 březen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1600x
Komentářů: 0
Wonder Woman 1984 odložena! Jako další filmy.
Wonder Woman 1984 odložena! Jako další filmy.Čtvrtek, 26 březen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 705x
Komentářů: 3
Vyšel Half-Life: Alyx – je to naprostá pecka!
Vyšel Half-Life: Alyx – je to naprostá pecka!Středa, 25 březen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2024x
Komentářů: 14
V praxi: Jak se v praxi šíří viry a bakterie?
V praxi: Jak se v praxi šíří viry a bakterie?Sobota, 21 březen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1297x
Komentářů: 0
Microsoft s AMD odhalují nový „DirectX 12 Ultimate“
Microsoft s AMD odhalují nový „DirectX 12 Ultimate“Čtvrtek, 19 březen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2821x
Komentářů: 11
Jak se vyrábí vodní chlazení pro PC?
Jak se vyrábí vodní chlazení pro PC?Úterý, 17 březen 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 848x
Komentářů: 0