RECENZE a TEST: World of Tanks (0.8.10) - co kazí populární hru? Samotní hráči a jejich hloupost
World of Tanks 0.8.10 - HW nároky a testy hry na GPU/CPU
Problémy hry, osobní poznatky aneb WoT = IQ test
Problém nevyváženosti tanků - jsou dobré a

• RECENZE a TEST: World of Tanks (0.8.10)

- co kazí populární hru? Samotní hráči a jejich hloupost

World of Tanks je veleúspěšná MMO F2P hra. Co se změnilo od poslední námi testované verze?

Pokud někdo tvrdí, že World of Tanks není úspěšná a dobrá hra, nemůže se více mýlit. Stačí se podívat na počet hráčů kteří hru hrají a její popularitu. Hrají ji i ti, kteří normálně počítačové hry nehrají. Dokonce jako jedna z mála nových her z poslední doby se probojovala do světového šampionátu počítačových her. Hra je neustále vyvíjena, o čemž svědčí stále vycházející poměrně klíčové update.

Na našich stránkách jsme WoT naposledy recenzovali ve verzi 0.7.1b (březen 2012). Od té době se ale výrazně mnoho věcí změnilo, přibylo a hra je rozhodně o hodně lepší (neplatí to ale ve všech ohledech). Bohužel stále má co zlepšovat a pravdou je, že WoT trpí problémem, který bohužel souvisí s tím, že je to MMO, tedy že hrají lidi proti lidem a s lidmi, což bohužel přímo závisí na tom, že vaše úspěšnost v této hře nezáleží zdaleka jen na vás. Zdaleka největším problém této hry jsou tak samotní hráči, respektive jejich hloupost. O tom ale až v předposlední kapitole. Nejdříve se podívejme na změny, kterými hra v poslední době prošla a také na to, jak běží na současném HW.

• World of Tanks (0.8.10) - vývoj je patrný v každém ohledu

Určitě nemůžeme vývojáře WoT obvinit z toho, že by se na svou hru vykašlali a dále ji nevyvíjeli. Nebo že by za pár DLC chtěli platit jako za celou novou hru. Hra je pořád zdarma a možná ještě víc zadarmo než dříve. Vlastní vývoj hry je jasně patrný a snad každá věc ve hře byla změněna. Jestli jsou to vždy změny nutně k lepšímu, to se bohužel říci nedá. Nicméně od naší poslední recenze verze 0.7.1 vyšlo hodně patchů, které podstatným způsobem hru změnily.

• 1, Herní fyzika

Asi se shodneme, že zdaleka největší změnou, která má dalekosáhlé důsledky na hratelnost, byl příchod fyzikálního modelu ve verzi 0.8.0. Zatímco dříve jste mohli tank postavit na kraj útesu a nespadly jste z něj (byli jste zastaveni neviditelnou bariérou), nebo vás soupeři nemohli nikam otlačit a 100 tunový tank nehnul s 10 tunovým, s příchodem fyziky se všechno změnilo. A rozhodně k lepšímu, s nárazovou destrukcí, možností sjíždění, topení tanků ve vodě a odstrkování nepřátel se nyní musí počítat. Pořád to není dokonalé (tanky se nedají převrátit, což je občas komické).

Vývojáři ale makají dále. Už delší čas slibují mnohem lepší fyziku s příchodem HAVOK engine do WoT, která by nabídla mnohem více po všech stránkách. Bohužel zatím je oficiálně ticho, i když se objevují náznaky, že už je to blíže, než si myslíme. Tak uvidíme.

• 2, Herní grafika

WoT odkoupilo před časem původního dodavatele technologií. Takže mu to umožnilo pořádně zapracovat na grafice. Hra ale stále běží na původním engine se základem ve FLASH. Nicméně vývoj grafiky od verze 0.8.0 je značný a hra v plných detailech rozhodně vypadá velmi dobře. Aktuálně byly přidány zase nové dynamické efekty a skripty a je to opět o něco hezčí. Bohužel technologicky a optimalizacemi hra stále pokulhává.

Přesto vizuální změna je značná, všechno ve hře je mnohem hezčí, ovšem nutnost nového engine na nové technologii je stále více očividná. Problém je stále přetrvávající absence optimalizací a to hlavně na více jader CPU - hra stále používá jen jediné procesorové jádro!

• 3, Herní mapy a režimy

Podstatnou změnou prošly i herní mapy. Obojí souvisí i se změnami ve fyzikálním a grafickém modelu. Zatímco starší modely map byly v podstatě hladké, současné modely jsou mnohem více realistické s mnohem větší členitostí atd. Opět tyhle změny měly značné dopady na hratelnost, i strategie na jednotlivých mapách. Ve hře sice zůstala řada původních map, ale ty jsou hodně změněné a v poslední 0.8.10 verzi došlo k dalším významným změnám na některých z nich.

Objevilo se také několik nových map, ale upřímně se autorům moc nepovedly a kvalit a oblíbenosti starších map většinou nedosahují. Jinak se také objevily nové režimy, kdy kromě klasického souboje o dvě základny, hra už delší čas obsahuje souboje o jednu základnu. A to buď v režimu obránci-dobyvatelé, nebo v režimu obou útočících teamů. Vzhledem ke značné nepopularitě a časté nevyváženosti režimu dobyvatelé-obránci, autoři před pár verzemi dodali možnost vypnout/zapnout tyto režimy v náhodných bitvách, což jsme všichni ocenili. Osobně vůbec nejezdím dobyvatele-obránce, ale druhý režim jedné základny a obou útočících teamů je hodně dobrý. Tedy až na mapu "Mines-Doly", kde má jedna strana v současnosti značnou výhodu (to může další patch zase změnit).

• 4, Prémiová munice pro všechny nejen za GOLDy!

No a obrovskou změnou, která přišla před pár updaty a výrazně (negativně) ovlivnila celou hru, je možnost používání prémiové munice, kterou můžete nakoupit i za herní kredity, ne tedy jen za placenou GOLD měnu. Prémiová munice je asi nejkontroverznější prvek hry.

Její výhoda, kterou je většinou mnohem vyšší průměrná penetrace, je opravdu značná. Ačkoliv stále nemáte 100% jistotu průstřelu a poškození, máte rozhodně mnohonásobně větší šanci probít i jinak pro vás normálně neprostřelitelné tanky. Tím trpí hlavně TOP tanky, které spoléhají na svůj pancíř, protože nic jiného nemají - jsou pomalé, pomalu střílí a tak musí spoléhat na pancíř a natáčení. Jenže s možností GOLDů za kredity, kdy dnes skoro každý vozí pár kousků této munice, tak tanky typu E100 či MOUSE jsou vyloženě chudáci a o svou výhodu díky tomu přišly - a zbytečně.

Osobně si myslím, že by hře značně prospělo úplné zrušení GOLD munice alespoň v random bitvách, protože takto jsou zcela devalvovány TOP tanky. Vy se těšíte, až si tu "desítku" s úžasným pancířem pořídíte a pak zjistíte, že je úplně na houby, protože z jeho hlavní (a jediné) výhody odolného pancíře, není nic.

Tak to by bylo stručně k hlavním změnám, teď se podívejme na aktuální stav hry a tomu, co nás/vás v ní čeká, co nabízí a jak dnes funguje/nefunguje ...

Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Spuštěno: 402x