Zákonodárci chtějí řešit mikrotransakce v počítačových hrách – EA píchlo do vosího hnízda? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 24 November 2017
altStar Wars Battlefront 2 je z běžné počítačové hry díky mikrotransakcím v podstatě hazardní hrou.

 

 

 

 

Spory kolem mikrotransakcí ve hrách, se přenáší na další level. Asi víte, že EA vyrukovalo s neuvěřitelně chamtivým modelem mikrotransakcí a jednoznačně pay-to-win systémem v nové očekávané hře Star Wars Battlefront 2. Klasické AAA počítačové hře za plnou cenu 60 dolarů (minimálně), kde však většinu obsahu musíte zdlouhavě hraním odemykat (stovky hodin), což však můžete přeskočit zaplacením dalších a dalších peněz EA. A ten, kdo platí, má výhodu na těmi, kdo neplatí, což v multiplayerové hře je velký problém. Bylo spočítáno, že pokud si koupíte hru a chcete si odemknout všechno hned, tak musíte do 60 dolarové hry nacpat dalších naprosto neuvěřitelných 2100 dolarů (skoro 50 tisíc korun!!!). Celý systém je neuvěřitelně chamtivý, sprostý, neférový, hloupý a vyjádření EA vůči hráčům cynická a vysloveně lživá. A také to EA pořádně schytalo:

V současné době je systém, který jakoby z oka vypadl některým podobně problémovým a chamtivým mobilním free-to-play hrám, již vypnutý. Údajně dočasně. EA současně výrazně upravilo podobný systém i v nedávno vydaném a nepovedeném NFS. U Star Wars BattleFront 2 však bylo EA k vypnutí vyloženě donuceno. A to ne hráči, jak si někteří mylně myslí, ale zejména Disney, kterému se nelíbila jednak značná negativní reklama, zejména před startem očekávaného filmu, ale i celý formát hazardních mikrotransakcí ve hře, určené pro neplnoleté publikum, což je hlavní cílová skupina celé společnosti. A právě tento druhý bod je tím, hlavním, co donutilo EA k urychlenému vypnutí celého systému.

Jak Disney, tak mnoho dalších lidí včetně politiků různě ve světě, je totiž přesvědčena, že celý systém je prostě normální hazardní hra tahající z lidí peníze. Hráč musí utrácet reálné peníze, za něž neví, co dostane, protože odměna je dílem štěstí a celý systém je postavený tak, aby hráč utrácel další a další peníze. Jestli tohle není návyková hazardní hra, což je přísně regulováno zákony všude ve světě (většinou je hranicí 21 let), tak už nevím, co je. A je nepředstavitelné, že se podobný systém objeví v počítačové hře, určené pro nedospělé publikum.

Nutno ovšem říci, že EA není zdaleka jediné, které tzv. lootbox, tedy náhodně generované odměny, v běžných počítačových hrách používá. Celý systém je fakticky návyková hazardní hra, i kdyby hráči neutráceli reálné peníze, což se ale často dnes děje. Nádhoné lootboxy jsou velmi rozšířené. EA to jen posunulo na zcela nový level a udělalo tak okatě, že se k jeho zděšení teď o tom baví lidé i mimo herní komunitu. Jak se říká, všechno zlé může být pro něco dobré a v tomto případě tak EA píchlo do vosího hnízda, či spíše si pořádně do svého hnízda n*****o. Mikrotransakce se totiž začínají stávat politickým tématem různě po světě. A nejen samotné placení ve hrách a tahání dalších peněz z často neplnoletých hráčů, ale i celý systém lootboxů, prostě vše, co připomíná prvky zahradního hraní, což je velmi nebezpečná záležitost.

Jak v USA tak v EU se tak nyní chtějí úřady pořádně podívat počítačovým hrám na zoubek, jak systému mikrotransakcí, které nutní neplnoleté hráče utrácet další a další peníze za různé herní výhody, tak vůbec některým herním mechanismům, které i bez reálných peněz jednoduše odpovídají principům hazardní hry. Je tak dost možné, že mikrotransakce, jak je nyní známe, budou velmi rychle vývojářům her zatrhnuty, pokud nadále chtějí dělat hry tak, aby se mohly prodávat a byly přístupné i osobám mladším 21.let. Toho se lekli investoři, kteří poněkud poslali akcie EA dolů a v pozoru jsou i další vývojáři her a jejich akcionáři. Jak totiž mnozí přiznávají ve svých hospodářských výsledcích, mikrotranskace jsou nyní velmi velkou částí digitálních prodejů a příjmů. Potencionální zákonné omezení, nebo dokonce jejich zákaz, by tak byl pro mnohé velmi znatelným zásahem a jistě by ovlivnil ceny akcií, a tedy hodnotu jednotlivých vývojářů. EA teď tak možná lituje, že bylo až tak chamtivé a nechalo věci dojít až tak daleko, že si postupujícího moru mikrotransakcí konečně všimli i politici a úřady, a pro mnohé je to zajímavé téma. A popravdě, vzhledem k prokázané nebezpečnosti hazardních her, je rozhodně záhodno to řešit a pokud kvůli tomu budou tvůrci her donuceni s mikrotransakcemi, či jakýmkoliv systémem nutícím hráče platit reálné peníze za postup hrou apod. přestat, tak je to dobrý důvod. Nakonec tak možná budeme EA děkovat :). Samozřejmě vás budeme informovat, co z toho všeho bude a doufejme, že to nevyšumí do ztracena, i když je myslím už jasné, že ostatní vydavatelé si dají velký pozor, aby nepřišli s podobným systémem, který by upozornil i na ně, zejména teď, když je to nyní žhavé téma a všichni jsou v pozoru.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 03:41:23
avatar
Obchodovani na burze s derivaty atd. je minimalne stejne hazardni a nikoho to nijak zvlast netrapi, prestoze dopady jsou nesoumeritelne.

Problem u her tim nechci snizovat, jenom me neprestane udivovat na jake kraviny jsou schopni se politici zamerovat a ktere pro zmenu neresi vubec. Ach jo.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 05:39:41

Aj politici maju deti, a ked im odyjde zopar stovak € na nejaku hovadinu a žere to furt prachy tak to vytoči každeho. A je to spravne! Dnes sa stretavam s kopec hrami ktore pitaju peniaze za take a take vylepšenia a plať a plať a plať...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 06:37:22
avatar
Jo já taky a zásadně neplatím a neplatím a neplatím
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 15:47:38
avatar
Firmy mají dobře spočítáno (na F2P / P2W) titulech, že cca 90% hráčů nikdy nezaplatí nic. Rejžuje se na tom zbytku, který je ochotný do toho rvát prachy.

SW:BF2 to má ještě trochu nadsazeno tím, že nejde o F2P titul.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 08:57:13

Předně teda asi zamezím přístupu dětí k mé platební kartě. Ano, placené obsahy chtějí peníze. Jednoduché řešení - neplatit. Na to potřebujeme zákony? Já se na to dívám tak, že nás politici vidí jako opravdové stádo tupců, když je potřeba těm bezmozkům vše zakazovat.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 10:52:56
avatar
Na jednu stranu souhlasim, na druhou je ovsem v tomto pripade potreba zakrocit - je zcela okate, ze pokud takovyto skryty hazard neni presne definovan, tak se tihle vykutaleni vydavatele nestiti prodavat hazard mladistvym. Ten pripadny zakrok regulaci vnimam vylozene jako postup proti nenasytnym vydavatelum, pro ktere "co neni zakazano, je dovoleno" a to je cely problem.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 11:27:03

To, že mladiství vyhazují peníze za takový nesmysl, není vina nikoho jiného, než jejich rodičů, takže výchovu, nikoli zákon, je potřeba měnit Ale za hazard, tj. 18+, bych tohle klidně označil, to určitě.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-25 10:35:06
avatar
Ano, to je sice pravda, ale nevychovani jsou v tomto pripade i samotni ti vydavatele. Nepochybuji o tom, ze si v te firme byli mnozi dobre vedomi toho, ze vyuzivaji radoby skryty, hazardni mechanismus a bezestudne to prodavaji mladistvym, resp. vydelecne neaktivnim, kteri jsou veci suverene nejzranitelnejsi. Tvoje premisa by platila jen v utopisticke spolecnosti, kde neexistuje bezohlednost, vypocitavost, chamtivost a nenasytnost. Slusny a dobre vychovany clovek by si pouzite mechnaismy do hry pro mladistve nikdy nemel dovolit implementovat. Bohuzel v tehle pokrivene spolecnosti je ona restrikce jedinnym, jakztakz efektivnim mechanismem.
Sam restrikce nesnasim, ale v tomhle prasecaku, kde si kazdy druhy dela vse, co neni striktne zakazano (v lepsim pripade), to asi jinak nejde. Lidstvo jako celek bohuzel nema dostatecnou miru uvedomeni a zodpovednosti, aby si mohlo dovolit zit opravdu svobodne
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-26 15:36:38
avatar
magion, dufam ze tak silno bojujes aj za to aby sa aj cigarety a alcohol predavali aj mladistvym. navyse tato afera znamena podstatne viac. Predstav si ze si kupis nove auto ale zistis ze na nom nemas nainstalovanu klimu, ani autoradio ani stierace a ze ti to vyrobca nepovedal. A vyrobca ti povie ze vsetky tieto casti ti postupne bude pridavat pocas roka. alebo zaplat dalsich 2.000,€ a nainstaluje ti ich hned. Doslova odporne podlá politika na hranici zakona. Ak taketo nieco niekto obhajuje tak nema vsetko v hlave vporiadku.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-27 08:50:02

Přečti si to znovu prosím, píšu klidně zařadit mezi hazard, tj. 18+. Kde berou děti peníze - v tomto případě dokonce platební kartu - na zaplacení takových DLC? Tvé děti mají přístup ke kartě? Tak si udělej doma pořádek! S tím novým autem... ach jo, tak si prostě nekupuj nedodělek, co na to říct. O SW2 se to ví od začátku, že to má placená DLC, tak co? Jsem rád, že mi stačí prostě jenom použít mozek, abych takové blbosti nekupoval, někdo na to potřebuje zákony, tak ok no
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-25 01:11:08

Ja takovy hry nehraju
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 18:23:09

Obchody na burze s derivaty jsou regulovany jako prase. Get educated or hoax off.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 18:27:46

Já nechápu, že to někdo vůbec kupuje. Mikro i tu hru samotnou. Asi je to nemoc.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-25 20:11:34
avatar
no ja neviem ale obchodovanie na burze ma predsa dohlad a hlavne vies co kupujes a vies presne za aku cenu. Toto zaplatis a dostanes nahodnu vec.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-29 08:39:25

Ano, přesně to je ten hlavní problém. Zaplatím a roztočí se kolo (ne)štěstí = hazard
Tyrael888 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 07:11:37
avatar
Inak nedivil by som sa keby s toho EA vyšlo ako víťaz s prehlásením že chceli na túto problematiku len poukázať a prebudiť kompetentných aby konečne zakročili proti takýmto praktikám.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 08:06:10

At to zkusi. Tohle tema se tak provarilo, ze pri podobnem pokusu se vyroji takova hromada blogeru, co si daji praci poskladat uz zverejnene komentare k mikrotransakcim a lootboxum, ze si to EA vyzere nanovo.
z121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zahradní hraní 2017-11-24 07:28:26

...prostě vše, co připomíná prvky zahradního hraní, což je velmi nebezpečná záležitost...
Díky, při představě zákeřné šílené vosy, zběsile útočící na zahradního hráče, jsem se po ránu příjemně zasmál
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 07:31:50

Counter-Strike:Global Offensive sice není pay2win, ale aby se skin zbraně prodával i za 300-500 euro, to mi hlava nebere. Ve hře získáte občas po zápase bednu, k té si musíte za 3e koupit klíč a pak jak v automatu vám tam na bubnu naskočí náhodný skin zbraně, obvykle v hodnotě pár eurocentů.
Pak můžete tyto skiny sázet na zápasy, případně vkládat do něčeho, jako ruleta. Je toho plné Youtube, jak děcka doslova gemblí.
Ale tohle Steamu prošlo a to vše v hodnotě hry 14 euro.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 16:00:12
avatar
CS:GO ovšem nákupama nedává hráčům výhodu. A za druhé, pokud se nepletu, tak je hodnoceno PEGI jako 18+ (čiliž pro dospělé), kteří jsou už zodpovědní za své vlastní činy, takže je to OK. Ohledně toho, že tam gemblí děcka - od toho máme rating a rodiče by měli zajistit, že se taková hra nedostane dítěti do ruky.

Narozdíl od toho, SW:BF2 je ratingem, pokud koukám dobře, PEGI 16. Tam se nedá o plnoletosti mluvit ani u nás a už vůbec ne v US. A to je ten průšvih.

Lépe řečeno, nikdo nebude zakazovat gambling jako takový ve hrách. Ale vlna nelibosti se zvedla ohledně toho, že se evidentně dostala věc, kterou bychom nazvali gambling, do hry pro nezletilé.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 08:00:28

Nemam rad, kdyz politici do neceho kecaji. Jenze co se da delat, kdyz selhala PEGI i ESRB.

Ze se do BF2 mikrotransakce vrati, s tim pocitam. Jen moc nepredpokladam, ze to bude ve forme lootboxu, spis tam ted premysli, za kolik tam hodit odemykani lodi, postav, atd. rovnou (vydela jim to o dost min, ale porad daleko vic, nez kdyby se na to vykaslali uplne). I kdyz v cash shopu nebudou finalni itemy, tak se zaridi, aby jejich ziskani bylo bez placeni prakticky nemozne.
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 15:53:39

Docela sranda, ale politici jsou tu od toho, aby do něčeho kecali. Kvůli ničemu jinému tu totiž nejsou.
Jsou tu od toho, aby za nás řešili všeobecné věci, jako třeba po které straně mají jezdit auta. Protože dohadovat se každý s každým by bylo naprosto šílené.
A jestli se ti zdá, že se nestarají o to, co tobě přijde důležité, tak jim to musíš nějak říct nebo napsat.
Nejsou to telepati.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 08:31:25
avatar
Je jedině dobře když tohle zatrhnou. Ale trochu mě děsí, kdykoliv se ta banda politiků začne do něčeho srát. Obávám se totiž, že tímhle to neskončí, a budou se vrtat i v dalších věcech. Představa, že bychom skončili jako Němci, kteří musí Wolfensteina shánět v cizině, aby nebyl cenzurován, a pak aktivovat přes VPN emulující třeba ruskou adresu, je dost hnusná
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 08:58:25

Až zatrhnou bůček, bude to taky dobře? Škodí to.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 09:23:02
avatar
No nevím, ale nenavrhoval bych to v nějaké islámské zemi (Irán, Irák, Německo...)
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 09:26:03

Pointa je jinde, štve mně model vše škodlivé zakázat = nepoužívat vlastní mozek.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 09:45:14

Já bych neříkal, že se to má zakázat, ale udělal bych to jednoduše každá hra s placeným obsahem musí mít automaticky rating 18+ a v US 21+. Jednoduché řešení. Potom by si každý distributor sakra rozmyslel zda to do hry dá nebo ne. A tak samo všechny ty free to play hry na mobilní zařízení.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 10:12:43

Jasně, ať to označí jako hazard, ale zakazovat je nesmysl, ať si každej cpe prachy kam chce.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 11:58:43

Já bych byl pro to, aby u her za plnou cenu nebyly vůbec mikrotransakce povolené. Kurví to obsah a není ani jeden důvod, proč by tam dodatečné transakce měly být. Stačí, že máme ten výmysl zvaný moderní dlc.

Naopak u free to play, ať si monetizují co chtějí. Tam jsem nezaplatil nic, tak at si klidně dokoupím každý pixel.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 12:01:59

Proč zakazovat? Nutí tě někdo ke koupi/investici? Nebo to nehraj a hraj jinou hru. Výmysl moderní DLC? Takže když někdo dodělává dodatečně obsah = stráví u toho čas (peníze), tak bys to měl mít zadarmo? Proboha lidi, žijeme v kapitalismu a máme tu svobodu, vážně si chceme nechat vzít právo se svobodně rozhodnout?
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 12:25:04

Moderní dlc - obsah očividně vykradený ze hry prodaný separátně
Standardní DLC jako má třeba fallout nebo zaklínač je věc úplně jiná. Tam za pár šupů většinou dostaneš pořádnou porci zábavy.

A mikrotransakce u zaplacneých titulů nemají co dělal a pokud ano, tak ať je dopředu znám seznam, co za kolik bude. Jak k tomu přijdu, že vypláznu 40 éček a buď musím něco nesmyslně hrát stovky hodin, nebo znovu zapaltit? To prosím ne. Já si chci koupit hru a tu hrát, ne po nainstalování objeivt, že tam je nějaký obchod, kde si můžu věci dokoupit.

Chápeš to? když jdu na matějskou, tak si tam zadarmo vlezu a pak už je na mě, jestli si koupím tu nebo onu atrakci. Je to free to play. Můžu a nemusím. Dřív taky existovalo svinstvo, že tě za poplatek pustili do areálu, ale na atrakci jsi nesměl, ale to lidi sralo, tak to zrušili. Stejná situace s hrama.
Když si kupuju auto, tak dopředu dostanu katalog, kde si zaškrtám, co tam budu mít a vím co za své peníze dostanu. A není to tak, že nastartuju, rozjedu se a pak mi to napíše pokud chcete jezdit rychleji než 50, tak ujeďte nejdříve 20000km a absolvujete 4 povinné garanční prohlídky v autorizovaném servisu. Jako fuck off, já se nikdy nebráním zapaltit za něčí práci, moje knihovny na google play a steamu a dalších distribucích jsou rozsáhlé, stejně jako stovky originálních cdček, ale kurvadrát chi dopředu vědět, co za peníze dostanu. A ne že si koupím zadraho práznou krabici a tam mi pak nějaký zmrd řekne, že mám platit další keš, abych měl přístup k inzerovanému obsahu. Pravidla existují všude, i v bordelech, tak proč by to nemělo platit u her a nějací vývojáři si z nás dělali prdel a mohli s i s každým updatem měnit podmínky? To fakt ne.
A argument tak si to nekupuj není platný, protože to dopředu mnohdy nevím!
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 13:07:39

GRNDL: dobre si napisal, podpisujem sa pod to
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 13:46:20

Ano, takže nezakazovat, ale avizovat dopředu, souhlasím s tebou.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 14:10:35

Jj, blbě jsem to předtím napsal. Prostě se nesmí stát, že kupuju zajíce v pytli a zakoupena hra skrývá další dopředu neznáme náklady.
U free her ať si dělají co chtějí, "hazardní" mikrotransakce dětí ať si řeší rodiče blokaci svojí kredity. I když by možná měla být známá pravděpodobnost dropu. Kdybych věděl že elitě drop je 1:miliarde tak na to kašlu, když vím že je to 1:10 tak třeba i koupím :-)
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 14:23:55

Jasně, jsem na tom stejně. Mne spíš rozčilujou zákazníci nadávající na hry typu Stellaris nebo Total War, kde každý placený obsah přidá smysluplný kus zábavy a peněz za tyto DLC rozhodně nelituji.
ButWhole [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-26 08:16:34

Vědět předem o mikrotransakcích ? Souhlasím !
A mít v shopu možnost koupit něco, co jinak trvá stovky hodin je taktéž nesmysl, souhlasím.

Ale aby tu byl i opačný pohled. Multiplayer hry (někdo zmínil CSGO, ale i SW:BF2 nebo jakékoliv MMO) ale stojí mnohem více peněz jak na výrobu, tak i na provoz. Nemůžeme vývojářům vyčítat mikrotransakce, jsou-li rozumně udělaný.

Dneska jsem četl zápornou recenzi na steamu na Black Desert(MMO). Hra je to B2P - 10Eur. Jako jediný zápor uvedl, že ho hra "donutila" koupit si pety na lootování - prý bez nich expil mnohem pomaleji. Ten člověk měl nahráno přes 500 hodin a vadilo mu utratit 40 dolarů navíc.

Jakýkoliv koníček stojí peníze. Vemte jakoukoli! zábavu a spočítejte si průměrnou cenu za hodinu. Hospoda ? 100/hod. Kniha ? 20/hod třeba.
v CSGO mam 3 000+hodin. I kdybych si cenil hodinu téhle zábavy jen na 5kč - furt mam cca 15 tis rozpočet.

Poslední věc co jsem chtěl říct je o lidech co "zásadně neplatím a neplatím a neplatím"
Vážně ? Ty bys šel na párty kde je dobrovolné vstupné, užil si to tam bez zaplacení a odešel, aniž bys pořadatelům poděkoval za tak super večer ?
Někdo do toho investoval úsilí a mě se to líbí. Proč nezaplatit ?
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - překlep 2017-11-24 10:40:04
avatar
"co připomíná prvky zahradního hraní" to asi nebude správně což?
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hry 2017-11-24 16:12:01

Pamatuji si doby kdy hry meli dema vychazeli datadisky pak prisla moda dlc pro vlastniky her zdarma pak za prachy a ted tu mame mikrotransakce.Firmy to proste zkousi co jim jeste projde.Ubisoft se aspon priznal
http://www.eurogamer.cz/articles/2017-11-08-mikrotransakce-u-vydlavaji-ubisoftu-vic-penz-ne-digitalni-hry
Co me vylozene stve je paradox firma a jeji dlc coz je neuveritelny hnus ktery nema obdoby.
Napriklad hra Europa uniiversalis a jeji dlc stoji komplet 220 euro a ve sleve 100 euro.
Ted probihaji slevy na steamu a 3 tydny po vydani az 40% slevy na nove tituly wolf a asasin coz dela rozdil i 40 euro na hre.
Takze rozhodne delam spravne ze si pockam na novy titul klidne i rok a pak to koupim za par euro.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-24 16:27:42

Naopak, Paradox vydává právě takový obsah, za který si klidně může říct peníze, kvalitní, obsahově bohatý a s těmi DLC vylepšuje patchema i původní hru, vůbec nechápu, proč si stěžovat. On Paradox někde psal, že bude zdarma podporovat hru třeba 5 let let po vydání bezplatnými DLC? To by asi nebyl moc dobrej byznys, platit programátory, co dělají zadarmo, co myslíš?
Zombik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Petice 2017-11-28 19:16:56

https://www.change.org/p/lucasfilm-revoke-ea-s-star-wars-license
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 468x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 653x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1209x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1047x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1078x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1741x
Komentářů: 6