Několik důvodů proč kupovat ATI HD 58xx Tisk E-mail
Napsal Karel Heřman   
Tuesday, 06 October 2009
altVyplatí se čekat s koupí nové grafické karty nebo ne? Je stávající nabídka ATI HD58xx dobrou volbou?

 

 

 

 

   Mnozí potencionální kupci grafické karty se ptají (jak vidno z diskuzí), jestli se vyplatí koupit novou generaci grafických karet HD58xx či nikoliv a zejména, jestli jim nové technologie přinesou nějaký užitek už nyní, těsně před vydáním prvních DX11 her ve starších herních titulech. Dovolím si tvrdit, že beze zbytku ano, čip R870 totiž nabízí technologie, které vám budou k užitku i v těchto starších hrách pod DX 9, 10, 10.1.

 
   V dnešní době, kdy je kladen velký důraz na kvalitu obrazu málokterý hráč nezapíná podporu vyhlazování textur (AA), či nenastavuje anizotropní filtrování textur (AF) na vysoké hodnoty. A tady právě čip R870 exceluje, protože má technologie, které ostatní čipy nemají. V případě zapnutého vyhlazování totiž R870 jako první grafický čip na světě nepoužívá úhlové optimalizace obrazu, ale vyhlazuje celou scénu beze zbytku, takže je konečně konec s mihotáním textur, které jsou vidět v pohyblivém obraze (na statických screenshotech se nezobrazí) a působí na mnohé hráče velmi rušivě. Dále čip opět jako první na světě používá interně pravé trilineární filtrování textur (AF). Tato technika má totiž velký dopad na výkon, ale surový výkon R870 je tak velký, že si to designéři čipu mohli dovolit. Pokud namítnete, že to není možné, když si v setupu hry nastavíte trilineární filtrování, tak vězte, že dosavadní čipy i při tomto nastavení počítají interně něco na hranici mezi bilineárním a trilileárním filtrováním (krátce označované jako brilineární). Pokud uvídíte testy, kde je vidět mezi jednotlivými režimy (0AF,2AF,4AF až 16AF) mírně větší propady výkonu, než u minulé generace čipů, tak je to tím, že algoritmus používá právě toto pravé trilineární filtrování, o kterém si předchozí čipy mohou nechat pouze zdát.
 
Asus_HD5870

   Další výhodou R870 je obrovský GFlops výkon čipu, ten je neuvěřitelných 2700 GFlops (třeba nejlepší 4 jádrové Intel procesory s HT mají kolem 55 GFlops, ikdyž samozřejmě srovnávat to jde přímo těžko), přímá konkurence v podobě GTX285 má kolem 1063 GFlops. Ptáte se, jak na tom bude připravovaná Nvidia Fermi? Něco naznačuje na své stránce Ivan Golibev, programátor GPGPU aplikací. Třeba v kryptografické analýze má být výkon HD5870 o 37% vyšší než GF100! Jde o kvalifikovaný odhad, ale pravděpodobně se příliš lišit od pravdy nemůže (jde o výkon v celočíselných operacích, jak píše dále o grafickém výkonu to není vypovídající). Dále je zajímavé vidět, že výkon HD4770 je o 41 % vyšší než GTX260. Na čipu GTX280 jsou založeny GPGPU TESLY (o 25% víc jader než GTX260, tj přibližně stejně i v hrubém výkonu). Takže na ATI kartě za 2000 Kč posekáte o 16% Nvidia TESLU za 30 000 Kč, to je opravdu zábavné.

 

Z dalších charakteristik čipu je třeba u R870 zmínit plnou hardwarovou implementaci tesselace v DX11, jak to vypadá v praxi se můžete kouknout v připravované hře AVP2:

 

 

 

   Tesselace funguje adaptivně, teselují se plynule objekty v popředí v závislosti na vzdálenosti kamery (v AVP2 jsou tři režimy teselece - hrubá, jemnější a nejjemnější, krásně je to vidět na ocasu Aliena). Jak vidno, zjemnění meshe na objektech ve scéně je přímo drastické a dopad na kvalitu scén také. Tesselaci osobně považuju za jednu z nejdůležitějších fičur nového DX11. Nutno podotknout, že v novém čipu Nvidie (GF100) bude tesselace emulována softwarově a jenom doufám, že tuto technologii Nvidia nezavraždí, až se zjistí, že výkonově nestačí a tak jej herní studia spjatá s Nvidií nebudou používat.
HD5870_PCB

  Další z velice příjemných záležitostí je deklarovaná spotřeba R870, která v idlle režimu dělá kolem 27W, to je skutečný pokrok oproti předchozí generaci. V zátěži je spotřeba jen o málo větší než u HD4870 (která má poloviční počet tranzistorů) a u čipu s 2.2 mld. tran. dělá okolo 180W. Odhadovaná spotřeba čipu GF100 je kolem 230-250W (má o 1 mld. tran. navíc a je vyráběn stejným procesem).

 

  Z dalších technologií je nutno uvést ATI Eyefinity a možnost zapojit 3 (nebo až 6 dle verze) monitorů na jednu kartu, dále plnou hadwarovou akceleraci videa s true HD zvukovým přenosem po HDMI, nové algotitmy na kompresi HDR textur atd.

 

  Z uvedeného vyplývá, že v dnešní době je situace překvapivě jednoduchá, pokud kupujete počítač, nebo chcete ugradovat stávající, nic jiného než koupě gr. karty na bázi čipu R870 nedává smysl. Pokud je pro Vás stávající řada příliš výkonná (nebo drahá), můžete ještě počkat na uvedení slabších derivátů R870 (s menším počtem stream jader). Ty budou levnější, ale nabízí stejné technologie a stále velmi vysoký výkon.

pohled_z_boku_HD5870

   Dovolím si ještě jedno zamyšlení. Nvidia v současné době a minimálně ne dříve než na konci 1Q/2010 nebude mít technologicky proti R870 co nasadit. Na vlastní GPGPU konferenci si uřízla ostudu v podobě vystavování makety GF100, která byla ke všemu připravena tak amatérsky, že to rozum nebere. GF100 bude mít o 1 mld. trans. navíc, bude drahý a bude hodně topit. V době uvedení na trh, tak bude dražší než konkurence, která už pravděpodobně bude vyrábět další revizi čipu s ještě vyšší výtěžností. V čipu GF100 dokonce nebudou hardwarově imlementovány některé stěžejní technologie DX11 a sám jsem zvědavý jak bude řešeno AA a AF, zda bude jako u ATI zcela bez kompromisů mající dopad na kvalitu obrazu. No a v neposlední řadě přichází (už nyní) na trh od AMD-ATI zabiják ve formě 5870X2 s kombinovaným výkonem 5.4 TFlops (ten v podstatě z GF100 udělá mrtvě narozené dítě). Dejte si do PC 4 kousky HD5870X2 (a pořádný zdroj) a máte s výkonem 21,6 Tflops jeden z nejvýkonějších počítačů v ČR. :-)) NV tak nezbývá než rozjet ještě větší mediální masáž v podobě PhysX a CUDA, při tom surový výkon GF100 bude v SP (single precision) nižší než u konkurence a v DP snad o málo větší. Na čip s 45% transistorů navíc slabá bilance. Orientace čistě na GPGPU výpočty, může pro NV znamenat větší ztráty v hráčkém trhu, než případné zisky v GPGPU segmentu, no uvidíme, čekat na konkurenci v příštím čtvrtletí nemá smysl, žádná nebude a tudíš i tlak na snižování ceny (pro ty, co si myslí, že se vyplatí nejaký měsíc čekat). Přesto je cena HD5870 a HD5850 stále velmi dobrá u NV jsme byli zvyklý za takové novinky vysolit 15 000 Kč bez mrknutí oka. S čipem R870 jste připraveni na budoucnost, ale její technologie dokážete využívat i dnes ve starších hrách.

   Na závěr, pokud chcete více informací doporučuji podrobnou analýzu R870 na Bit-tech. Hezký graf lineárního škálování výkonu R870 je také vidět zde, klienty pro ATI STEAM A NVIDIA CUDA si můžete stáhnout zde. Pokud můžete, zkuste otestovat vaší grafickou kartu a výsledky dát do diskuse pod článkem, ať máme zajímavé a nezávislé srovnání.

NEXON




Jako grafickou kartu v horizontu 3 měsícu chystáte kupovat?


Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 10:39:16
avatar
Veľmi dobré zosumarizovanie, zrozumiteľné, plné faktov a žiadne zbytočné reči naokolo. Akurát som tiež zvedavý na tesseláciu, ak ju nvidia "zabije", tak to už ma neskutočne vytočí a úprimne budem dúfať že krachne. Lebo načo mi je konkurencia ktorá vývoj úmyselne brzdí?? To nie je žiadny rozdiel oproti tomu ak by tu žiadna konkurencia nebola .... a ospravedlňovať to tým že by boli vyššie ceny je tiež hlúposť, lebo aj keď si karty kúpite lacnejšie, ale nevyužijete jej technológie kvôli vplyvu konkurencie tak nasrať, radšej si priplatím a využijem.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:39:15

Děkuji za kladné hodnocení. V příspěvku vypadl odkaz na video ukazující tesslaci v připravované hře AVP2, odkaz je na http://www.youtube.com/watch?v=dVo_5VCWIzM ,prosím admina o doplnění do článku. Jinak k tesselaci: Jako taková s námi mohla být už minimálně několik let. První čip, který jí nabízel je ATI XENOS, grafický čip v konzoli XBOX360, dále pak všechny následující graf. čipy ATI. Měl být ve specifikaci DX10.1, z kterého nakonec díky Nvidii vypadl. No a aby toho nebylo málo, na implementaci DX10.1 se pak Nvidia vykašlala úplně a tím osud DX10.1 zpečetila. Opravdová škoda, kolik trans. zůstalo nevyužito, průměrný nárůst výkonu (FPS) v DX10.1 byl 20%, o lepší vizuální kvalitě her nemluvě. Poslední dobou je Nvidia faktickou brzdou herního vývoje, možná o tom napíšu nějaký příspěvek. Proto doufám (vzhledem k řadě HD58xx asi oprávněně) v masivní prodej ATI karet, jedině tak Nvidii trh přinutí podporovat standarty (např. portaci PhysX pod OpenCL, ikdyž můj názor na PhysX je jednoznačný, ta antifyzika ve hrách, kterou předvedl (např. tříštění skel v Mirror), je pro mě další důkaz nadbytečnosti). No a dále postoj k DX od Nvidie je také prazvláštní, neimplementuje DX10.1 (v posledních low-end čipech ji zabudovala, ale to už je s křížkem po funusu) v DX11 zase hardwarově neimplementuje některé stěžejní funkce, vymýšlí zbytečná proprietární řešení, které v případě prosazení budou mít negativní dopad na hráčskou komunitu (hru A si zahraješ jenom s naším hardware B, ovšem pokud nemáš v kompu také hardware C, asi víte na co narážím :-) ).
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:52:50
avatar
Dobrá práce. Jen bych byl opatrný na předpovědi ohledně Fermi-o nVidii často pochybuju, ale pokud by to dopadlo jak píšeš tak si může nVidia hledat kupce. Táta asi bude chtít nový PC takže to vidím na HD57xx, ale uvidím podle monitoru.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ještě pár poznámek 2009-10-07 13:49:50

K čipu R870, lehkou úvahou jsem si spočetl, že pokud by si ATI dala při návrhu stejný limit na počet transistorů v čipu jako Nvidia (tj. cca 3.2 mld.), tak by ke stávájícíh 1600 stream jednotkám mohla přidat dalších 800, tj. celkem by se její počet navýšil na 2400. Hrubý výkon čipu by se tak zvednul na cca 4.05 Tflops (!). Je tu ale jedno velké ale, takový čip by měl spotřebu kolem 250W (nemluvě o problémech s výrobou, kterou ted provází Nvidii) a ATI by si tím vyloučila možnost X2 karet (dvou čipů na jednom PCB), jenže stávající HD5870X2 má výkon 5.4 Tflops (tedy více než hypotetický high-end singl čip). I z tohoto hlediska je vidět, jak je design R870 chytře navržen. Hrubým výkonem HD5870X2 FERMI zcela jistě poseká o tom nepochybuje zřejmě ani Huang :-). Dále ATI už maká na generaci HD68xx (spekuluje se ale, že změní číslování a vrátí se k řadě 100), o té se tvrdí še bude architekturou zcela odlišná, já si troufnu tvrdit, že tomu tak nebude. Ta stávající je opravdu skvěle navržena, navíc ATI má obrovskou rezervu v navyšování stream jednotek, budoucí čip bude určitě vyráběn na 32nm nebo menším procesu, takže v navyšování streamů má ATI ještě větší rezervy. Dále může třeba zavést asymetrický takt stream jednotek, navýšit šířku pamětové sběrnice atd. Mimochodem, pro zajímavost rychlost L1 cache v R870 je 1TB/sec (slovy jeden terabyte za sekundu :-) )
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 15:36:03
avatar
jen par detailu...

1) trilinearni filtrovani neni to same co AF (anizotropni filtrovani). af je pokrocilejsi a lepsi technologie...

2) nevim k cemu je nam vyhodne mit obrovsky vykon 2700 gflops. nam jde prece o herni vykon nebo ne? teoreticky vykon nam zadnou vyhodu neprispeje...jen to dobre vypada v marketingovych prezentacich. kdyz uz tak vyhodou je vysoky herni vykon nekde na urovni hd4870x2 (podle testu na ddworld pod ni, vetsinou par procent nad ni).

3)
Citace:
Takže na ATI kartě za 2000 Kč posekáte o 16% Nvidia TESLU za 30 000 Kč, to je opravdu zábavné

srovnavat herni a profesionalni vypocetni kartu je opravdu zabavne, ale take zcestne a hloupe. zvlast jen podle teoretickeho vykonu...to co se provozuje na tesle na zadnym hernim radeonu ani zdaleka nerozjedes. nevim o jakym sekani teda mluvis. zjisti si prosim co za ty penize u tesly navic kupujes. jenom o tu grafiku zdaleka nejde. a kdyz uz neco budes porovnavat podle nic nerikajiciho teoretickeho vykonu, tak zkus grafiky ze stejnych segmentu (tedy herni, profesionalni, vypocetni). hd4770 ti teda teoreticky o 16% poseka gtx260, ale prakticky je ta gtx260 o peknej kus vykonejsi.

4) co se tyce teselace tak tu podporoval uz radeon 8500. jenze byla tenkrat naprosto priserna a nepouzitelna. myslim ze sem videl naka videa z quake 3 areny nebo counter-strike. tenkrat sem se u toho s kamaradem smal, ze ty zbrane vypadaji jak robertky o to, ze nema fermi specializovane hardwarove jednotky na tesselaci bych se vubec nebal. cesta vede prece k unifikaci, kdy jedny jednotky maji vykonavat vse. vsak se i tady dost mluvi o tom ze v budoucnu by to mel zvladnout vsechno jen jeden cip - spojeni gpu a cpu. tak proc by mela tedka nvidie davat do cipu zase nejake specializovane jednotky navic, kdyz to zvladne pres stream procesory? a fermi je primo optimalizovana na paralelni beh vice uloh zaroven, at uz vypoctu jako treba fyzika, tak grafiky nebo prave tesselace.

5) proc si ses tak jisty tim ze bude fermi hodne topit? prave spise radeony jsou timhle proflakle...g200b ma take vice tranzistoru nez rv770 na stejnem procesu a pri tom nezere o moc vic (gtx260 zere stejne jak 4870 v zatezi) a v idle je o hodne uspornejsi. a s teplotou sou pak na tom take lepe. ja bych spis rekl, ze provozni vlastnosti fermi budou velmi podobne dnesnim kartam na g200b.

6) ono uz funguje crossfire s 8 cipy?
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 15:51:41

K tej teselacii - na GTC sa pri prezentacii DX11 len tak mimochodom prednasajuci (nebol to zamestnanec NV) zmienil o tom, ze pre vyvojarov je vyhodnejsie mat emulovane teselacne jednotky (NV), ako pevne (ATI).

EDIT: inac s tou vetou " Takže na ATI kartě za 2000 Kč posekáte o 16% Nvidia TESLU za 30 000 Kč, to je opravdu zábavné" to fakt zadrel ... zase dalsi oDDbornik

Inac vedeli ste, ze v najnovsom Star Treku a Harry Potterovi boli specialne efekty pocitane na GPU NVIDIA? A slavna ILM ako prva prejde na FERMI? Ja by som sa o NV fakt nebal ...
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 18:26:47

Pokud by ses podíval do odkazu krypto analýzy, tak tam máš v tabulce uvedeny teoretické (na základě Flops výkonu) a dále potom praktické hodnoty hashování. Z toho jsou odvozeny i rozdíly mezi teoretickým a praktickým výkonem čipu (na konci tabulky). Z rozboru vyplývá i to, co je celkem logické, Nvidia čipy vykazují vyšší efektivitu vytěžování (mezi teoretickým a praktickým výkonem na úrovni cca 94%, tj. lepší cca o 16% od ATI), protože používají skalární architekturu, na rozdíl od ATI která používá VLIW, která nevytěžuje 5D jednotky tak efektivně. VLIW architektura ATI však umožňuje snadněji přidávat větší počet stream jednotek (jsou jednodušší a nepotřebují tolik transistorů jako jádra u Nvidie), takže v konečném důsledku vychází WLIV architektura celkově efektivněji (výkon na počet transistorů v čipu, u R770 to vycházelo na cca 1,6 násobek výkonu proti G200b). Celkově se nic nemění na tom co bylo v příspěvku uvedeno, že praktickým výkonem HD4770 porazí TESLA kartu. Nevidím důvod proč nesrovnávat herní a výpočetní grafiky, v obou případech jde o identické čipy, na kterých spustíte stejné GPGPU aplikace. Výraz zábavné byl myšlen ironicky, spíše je to k pláči, že karta za 2000 Kč výpočetně porazí kartu za 30 000 Kč. To, že nespustíš GPGPU aplikace Nvidia na ATI, není daný tím, že by je ATI nezvládala, ale proto, že je psaná pro CUDU, to se samozřejmě změní tím,že aplikace budou psané pro standart jakým bude OpenCL (nebo DC11), oba čipy budou podporovat obojí. K tomu ještě malou poznámku s GPGPU výpočtama přišla první ATI, Nvidia až v závěsu, ale mediální masáž zafungovala, takže si dneska lidé myslí opak, jen tak mimochodem první klient pro GPGPU výpočty ve Folding@Home, který GPGPU tak zpopularizoval byl pro ATI karty.
Co se týká tesselace, dopad na herní kvalitu je obrovský, přidám jedno video toho, co už zvládala fousatá HD3870 a co jsme tu mohli mít už několik let, viz http://www.youtube.com/watch?v=C8TKUlMzcbw a proč tesselaci implementovat hardwarově? Jednoduše proto, že je výpočetně velmi náročná, softwarová emulace má značný dopad na snížení výkonu. Pokud ji FERMI bude zvládat emulovat, proč ne, pokud ne, tak se nám tahle fičura zase vzdálí na hony daleko.
Radeony, jak říkáš byli profláklé spotřebou v idle s tím souhlasím, v zátěži byli v normálu a vyšší teploty byli dány ne zrovna kvalitně osazeným chlazením (vyšší teplota čipu v zátěži, pak znamenala i celkový vyšší odběr karty, až 25W při rozdílu teplot 30 stupňů). Tvůj optimismus ohledně spotřeby FERMI v zátěži však rozhodně nesdílím, 230W je spodní hranice, v idle by mohla být podobná jako u G200b tj. na úrovni 25-30W. Nic to nemění na tom, že Nvidia v horizontu jednoho kvartálu s ničím nepřijde, jednoduše proto že ani nemůže. Jediné co má v ruce je pár eng. samplů, na řadu musí přijít další revize čipu, výroba litografické masky, samotná výroba čipu z waferu zabere dost času, v případě potřeby ještě další revize, no a pak výroba dostatečných zásob pro výrobce karet. Podle všeho Nvidia nemá ještě ani design PCB (na GPGPU mávala jenom nefunkční maketou). Takže jestli někdo očekává, že přijde Nvidia s něčím v řádů týdnů, musím ho zklamat, nepřijde.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 18:42:13
avatar
Zajímavé s těmi výpočty! Těch 30 tisíc u Tesly je částka za podporu, ovladače special...jinak by ta karta stála jako normální kus pro consumery. To s tou teselací bych nechal, je to zatím nepodložené, fermi je zatím jen "nefunkční maketa", takže nemůžeme soudit, jak to dopadne a co bude lepší.

// jinak už tam je to video, to je docela porod ho tam aspoň obstojně dát, na tom se ještě musí zapracovat
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 19:03:06

"Celkově se nic nemění na tom co bylo v příspěvku uvedeno, že praktickým výkonem HD4770 porazí TESLA kartu" ... v ktorych aplikaciach? V tej jednej na ktoru si dal odkaz? Ako je to s dalsimi aplikaciami? Informacie o realnom vykone v GPGPU aplikaciach si bral z kadial? Len zo stranky Ivana Golibeva? (vyzera to totiz tak). A nehnevaj sa, ale porovnavat beznu grafiku s profi je jasne nadrziavanie jednej znacky (hlavne ked poukazujes na cenovy rozdiel). Ked porovnavat, tak rovnaky segment - Radeon ku GeForce, nie Radeon k Tesla, tam by totiz malo byt FireGL ku GeForce. Tymto krokom si proste pekne ukazal, ze nadrziavas ATI ... vypovedna hodnota clanku sa tak rovna nule, nakolko nie je objektivny.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 19:08:51
avatar
Citace:
zjisti si prosim co za ty penize u tesly navic kupujes


zjisti si to a pak to srovnavej a reaguj na me klidne znovu. jinak se k tomuto tematu radsi nevyjadruj, kdyz nevis o co de.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 18:38:27
avatar
1) souhlas
2) no ono se to celkem marketingově prodá ten výpočetní výkon. jestli si četl o fermi, tak tam půjde právě o ten výpočetní výkon, podle té první prezentace více, než o ten herní (protože ten herní zatím asi ani nevědi). Takže ATI měla s čím "machrovat" a tak to dělala/dělá, stejně jako by to dělala nvidia, kdyby to měla. mě jen pořád nedochází, kde se to pozná, resp. kde se to porovná reálně a kde to uvidíme, že ATI má ten výpočetní výkon lepší, já na to ještě nic nečetl teda.
3) njn viz 2), neporovnatelné, nereálné, avšak pisatel myslel pouze srovnání na úrovni čipu, ne podpory apod (která stojí ty peníze)
4) tak s tou minulostí je to jedno, pokud to tak bylo, tak to byl pokus. je celkem jedno, jak to jaký čip dělá a přece fermi ještě není na světě, tak nemůžeme zjistit, zda pevné jednotky pro teselaci budou výhodnější než virtuální.
5) podle mě to topení je dané velikostí (u toho co porovnávání), spotřeba byla dána lepším propracováním u nvidie, což se dá očekávat i u fermi, i když ATI hodně zapracovala.
6) není potřeba asi snad zatím, ikdyž magoři se najdou, co by chtěli folding na osmi jádrech

EDIT k 2): tak už na to koukám, ono je to v tom odkazu, co tu nexon dal, takže to je dobrý
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 18:57:54
avatar
2) vykon ve flopsech je jen teoreticke cislo. v praxi ho nikdy nedosahnes. ani v grafice ani v aplikacich jakehokoli charakteru..akorat tak v benchmarcich
4) vsak ja ani netvrdim, ktery pristup je lepsi. to uvidime az v praxi. jen na jednu stranu tady skoro vsichni chvali vyvoj smerujici k jednomu cipu co zvladne vse a na druhou stranu se bude kritizovat nvidia ze neimplementuje do jadra zvlastni HW jednotky urceny jen pro tesselaci, ktery nic jinyho delat nedokazi.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 20:22:00

k bodu 2.V tom souhlasim.Nvidia ma podstatne lepe podchyceny vyvoj aplikaci v GPGPU.I kdyz tu ATI Stream bylo prvni .GPGPU se pokud vim dela prakticky jen pro Nvidia diky jeji podpore.Ocividne to zacina byt jeji primarni smer vyvoje..ATI muze mit glops kolik chce kdyz na to prakticky zadna aplikace neni.A hlavne je Fermi procak ktery se na GPGPU soustredi primarne.Abych to vysvetlil jak sedlak[samozrejme ne tobe] je to podobna situace jako u core i7 a AMD phenomII.uz neplati ze vyssi freknekce se rovna vyssi vykon jako driv.I pri podstatne nizsi frekvenci ma mnohem vyssi vykon diky sve architekture.A protoze Fermi bude v GPGPU diky optimalizacim neprekonatlene tak si ATI hruby vykon muze strcit za klobouk.teda aspon do te doby nez zaplavi FUNKCNIMI GPGPU aplikacemi trh
k bodu 2.V tom si asi nerozumime.HW tesselace preci smeruje k tomu mit vse v jednom cipu.Casem uvidime vykon v testech ale nemyslim si ze emulace dokaze prekonat nativni hardware.Nvidia preci jen neposkocila dopredu o 5 generaci.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 20:36:24

Ide o to, ze SW tesselacia by mala byt pre vyvojarov jednoduchsia a budu mat menej problemov s jej implementacio do hry. Na druhej strane je jasne, ze emulacia je len emulaciou = ATI bude v tomto pripade na tom vykonnostne lepsie.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 20:59:17
avatar
V čem má být ta implementace jednodušší? Emulovaná jednotka by se přece měla chovat stejně jako ta fyzická a využívat stejný prostředky. Programátor to implementuje jenom jednou a jestli to jede přes emulovanou nebo nativní jednotku ho vůbec zajímat nemusí. Takhle to aspoň běžně funguje. Jestli je to v tomhle případě jinak, tak sem hoď link - docela by mě to zajímalo.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 21:25:54

link nevim,je to jen vyplod meho choreho mozku .Predpokladam ze hra bude bude vyuzivat Cuda procesory.ty se musi naprogramovat nativne aby vubec fungovali.a k tomu je tam nadstavba tessalace.NADSTAVBA,EMULACE.to znamena praci navic a o vykonu ani nemluve.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 21:37:45
avatar
No tvoje teorie je taky trochu divoká . Podle mě by to mělo fungovat tak, že ať už je to karta od ATI nebo NV, tak obě dostanou stejný instrukce, jen je každá zpracuje odlišně, ovšem se stejným výsledkem. Za rychlost emulace bych taky ruku do ohně nedal, ale to se teprv uvidí.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 21:39:06

CUDA procesory nebudu musiet vyvojari nijak specialne programovat ... SW emulacia bude na urovni ovladacov, takze ziadna robota pre programatorov navyse, len viac moznosti pri vyuziti tesselacie. Zajtra skusim najst ten rozhovor a hodim na rapid tu cast o SW tesselacii.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 20:53:12

no nevim.myslis ze je jednodussi programovat nativne nebo programovat Cuda procesory a potom to programovat znovu aby zmakli emulaci tessalace?sice tomu vubec nerozumim ale pripada mi to jako delat 2 slozite veci misto jedne jednoduche.
prototype [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Důvody? 2009-10-09 11:31:40

Proč chcete dávat do jednoho pc čtyři HD5870x2?Většina lidí v téhle zemi bude mít problém koupit jednu tuhle kartu.Jestli nebude NVIDIA konkurence schopná tak ATI sama od sebe aasi nezlevní.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-09 12:11:39

Niekolko dovodov preco si nekupit ATI Odkaz
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-11 13:45:33
avatar
Hezké...
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-10 00:18:24
avatar
Proč mám takovej pocit že bez tohoto článku bych klidně žil dál - porovnávání neporovnatelného atd a nakonec třešnička - ANKETA -skvěle odvedená PR práce nechybí tam třeba jedna otázka?! třeba - Počkáte s rozhodováním o koupi až budou i novinky konkurence? - já osobně bych volil tuhle
Gdfox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-11 12:56:18

Nezlobte se, ale tolik nesmyslů, polopravd a zaujatých "argumentů" v jednom článku jsem ještě neviděl. Kolik jste od AMD dostal za tuto prezentaci? Pouze osel, který se v tématu absolutně nevyzná, vám na toto může skočit. Běžte s takovýmito články víte kam. Až vydá svůj ekvivalent i Nvidia, tak potom udělejte pořádný srovnávací test (a srovnávejte v něm srovnatelné /například bych doporučoval si něco zjistit o rozdílu mezi skalárním a vektorovém výpočtu/), do té doby raději nepište nic.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-11 13:32:05

Ale vsak to je zname, ze na tomto blogu sa skutocnosti ohybaju tak, aby co najlepsie vyzerali v cervenom svetle
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LOL 2009-10-11 15:01:59
avatar
"Až vydá svůj ekvivalent i nVidia, tak potom"
HAHA v článku jsou určitá zkreslení ohledně Tesly + spekulace ohledně Fermi(vzhledem k tomu, že ještě nejsou), ale to že má Ati DX11 a špičkovou spotřebu v Iddle už teď není problém Ati. Nemusíme čekat na nějakého výrobce pokud má skluz. Byl bych zvědavý jestli jste se takhle zastával i prvních Phenomů(jenže ty měli aspoň zajímavou cenu a výkon ve vícevláknovejch programech).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-11 15:23:42
avatar
zkus si tady najit a precist par starych clanku o hd2900xt nez vysel
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-11 16:17:38

Presne tak, pri HD2900XT to bolo tvrdenie, ktore vsak plati aj teraz - ze tu kartu si kupi 1 az 2% populacie a vlastne nic hrozneho sa aj napriek takemu meskaniu nedeje
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-11 18:36:25

přesně tak, viz Raigor
Nač čekat, je to stejnej případ jako s 2900XT.
Čekalo se a na ...
Takže další důvod proč nečekat a koupit AMD kartu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 455x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1506x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1210x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1893x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1148x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1905x
Komentářů: 3