Bankovní "služby" 21. století (v elektronické době) Tisk E-mail
Napsal Jan P.   
Thursday, 10 December 2009
altDnešní pohled na výpis z účtu v aplikaci SERVIS24 od České spořitelny mi způsobil nemalé překvapení. Slušná sumička mi tak dala podnět k zamyšlení, jestli tam snad nemají místo strojů stále lidi.

 

 

  O co šlo? Zdánlivě jednoduchá věc - opět přes SERVIS24 jsem ze svého studentského účtu u České spořitelny převedl 100 eur na svůj irský účet. Jaké ale bylo moje překvapení, když jsem si kontroloval po pár dnech výsledek a všiml jsem si pěkné kulaté částky 500 Kč za urgentní úhradu. Aha, vzpomněl jsem si, chytře jsem vybral místo "Normální priority" "prioritu Urgentní" - jejíž jedinou "výhodou" je, že platba je uskutečněna do druhého pracovního dne.

  Když jsem posléze volal na linku služby SERVIS24, sdělila mi slečna/paní ne zrovna příjemným hlasem, že je jedno, že není v internetové aplikaci upozornění, že urgentní platba je zpoplatněna takovouto nehoráznou sumou. Ale přiznávám, moje chyba, asi mám před každou transakcí hodit pohled na sazebník. Nuže fajn. Alespoň jsem tedy sepsal reklamaci a uvidíme, co přijde za odpověď.K tomu by mě už jen zajímalo, proč třeba není v sazebníku rozdíl mezi cenou "urgentní" a ještě rychlejší "expresní" transakce? To pak očividně ukazuje na nesmyslnost tohoto poplatku.

  Když se ale koukne člověk do sazebníku pro zahraniční převody (nebo pozdě na výpis účtu), zjistí spoustu dalších zajímavých věcí a perel. Například to, že obyčejný převod na zahraniční účet stojí 220Kč (takže za převod cca 2600Kč jsem dohromady zasponzoroval Česku spořitelnu 720Kč, cca třetinou převáděné sumy). Kladu si ale otázku, jak je tohle, pro Boha, možné?!

credit-card-main_full

  Zvlášť když se na to podíváme takto: za platbu kartou v zahraničí neplatím ani halíř (cent, penny, ...). Stejně tak, pokud platím kartou na internetu třeba společnosti sídlící na ostrově Tuvalu, banka si nic neúčtuje. A přitom to jsou téměř totožné transakce! S jediným rozdílem, že tyto transakce kartou zadarmo jsou mnohem rychlejší - jsou prováděny téměř v reálném čase, přičemž za převod z účtu na účet se čeká několik dní a stejně i když člověk nastaví normální prioritu, zaplatí 220 Kč za samotný převod.

  Stojí snad "technické zázemí potřebné k realizování platby" 220 Kč? A pokud ne, tak za co tedy platím(e)? Stejně směšně působí poplatek 100 Kč za příchozí platbu ze zahraničí na váš účet. Jsem rád, že mi nikdo neposílá ze zahraničí 1 euro, na které bych si další čtyři doplatil, abych to jedno mohl vůbec přijmout - pokud se to tak dá nazvat. PayPal tohle vyřešil nutností přijmout platbu, u běžné banky to tak jednoduché nebude.

visa-classic-credit-card1

  Bohužel tohle není asi problém jen České spořitelny, ale obecně všech bank v České republice (a paradoxem je, že mají všechny zahraniční vlastníky). Na absolutně obyčejném účtu u jedné irské banky, jejíž jméno záměrně neprozradím, aby mě tu někdo nenařkl z reklamy, se neplatí žádné poplatky za vedení účtu, za příchozí zahraniční platby, neplatí se za výběr z bankomatu, ani za zrušení účtu. A co víc, člověk dostane úrok, který je skutečně úrokem a ne šesti haléři ročně. Ten tu činí 5% (slovy: pět procent ročně), pokud máte na účtu méně než 1500 eur (cca 38 000 Kč), což dá za rok slušnou sumičku cca 75 euro (1900 Kč). A kde jinde člověk takové peníze najde? U nás nikde.

  Ale úrok vem čert, mojí pointou je toto: Jak je možné, že za zahraniční platbu převodem přes účet zaplatí člověk 220Kč, kdežto stejnou transakci provedenou on-line platbou kartou má zadarmo? Je to tak, že 220Kč sponzorujeme my, klienti, tučné prémie bance? Nebo naopak banka nás dotuje, když platíme zadarmo kartou? Pravda bude zřejmě někde uprostřed, nicméně bych se vsadil, že mnohem blíž první variantě.

  A tak asi jediné, co vidím jako výhodu internetbankingu od České spořitelny, je, že tato aplikace je mnohem příjemnější a lépe propracovaná než od oné irské banky.

Zdroj: csas.cz

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bankovní služby 2009-12-10 11:09:34
avatar
Bankovní služby jsou u nás fakt kritické. Shodou okolností mám úplně to samé co autor, studentský účet i ČS a pracuji přes servis24. Ten systém je v pohode, libí se mi hodně, ale zbytek.

Třeba sem šel na pobočku, že chci změnit tel. číslo pro zasílání zpráv. Jsem si ho totiž změnil přes systém, ale paní mi řekla, že to sice ano, ale stejně to bere to staré číslo z jiného systému. No fajn, pro kontrolu občanku, změnila to a přinesla mi dva papíry na podpis, že jsem si změnil číslo pro zasílání sms. Ok no, tak zbytečnej papír jeden.

Jenže pak jsem chtěl umožnit platby s kartou přes internet, taky jednou dvakrát klikla a bylo to, ale opět mi přinesla papír na podpis, že s tím jako souhlasím, že mi to půjde i přes internet...tam cokoliv změníte na podobočce, dostanete k tomu tuny papírů na podpis. Když jsem si dělal ten studenstký účet, podepisoval jsem jich 5! a to jen o nastavení služeb, aktivaci služeb...fakt megahustý.

Z toho vyplývají i poplatky. U nás banky mají zisk kvůli nim, protože jinak tam na vedoucích pozicích sedí zřejmě neschopní manažeři. Přesně takhle jsem o tom někde četl v novinách.

Poslední věc je teď jak stát zákonem zakázal zpoplatnění výměny karty po krádeži, tak si banky zvýší poplatek za bankovní převod (nevím přesně jaký, taky to bylo ve zprávách). To je prostě extrém
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 15:18:40

Je to hrůza, já mám zatím mBank a nezaplatil jsem jim ani korunu, účet jsem si otevřel přes net a šel podepsat smlouvu (což chápu). Pak přišla karta poštou a vše jsem si nastavil přes net. Bohužel s ní nemám moc zkušeností, ale můžu říct minimálně toto: 3 měsíce otevřený účet aniž by mi tam přišla jediná koruna (zdarma samozřejmě, nepřišla protože jsme se nedohodli a ja byl opět bez práce-peněz), pak jsem práci našel takže - příchozí platby zdarma a výběr z bankomatu, jakéhokoliv zdarma. Výpisi chodí na mail, zdarma. Tištěný výpis je placený (chápu někdo musí vytisknout a poslat.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 15:50:34
avatar
Zajímavé. Hlavně výběr z jakéhokoli bankomatu zdarma? To je mazec, teď to mám asi za 30 korun

Asi mám kandidáta na svůj nový účet, když Vás tak čtu
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 09:19:44

Tak jsme zjistily že 3x do měsíce, ale stejně. Ono hlavně nějak jsem ještě nenarazil na bankomat mBanky.
horner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 18:47:21
avatar
protože žádný nemá:-)
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 13:23:32

No právě
Mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 19:19:30
avatar
Jj, ucet u mbank mi taky prisel nejlepsi, jen bych dodal, ze ten vyber je myslim moznej bezplatne 3x do mesice, to je takovy jediny maly minus, ale co by taky clovek chtel zadara . Jinak v Ameru jsou studentsky ucty naprosto za vodou, protoze poplatky za zavedeni, vedeni atd samozrejme neexistujou (mam Bank of America), dokonce i kdyz vam nekdo bouncne sek, tak za to neplatite, na bankovnictvi v Americe nemam jedinou stiznost.
btw co mi prislo dost vtipny u mbanky, je ze u nas jde vybirat bez poplatku jen 3x do mesice ale v zahranici je to mozny neomezene
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 09:08:38

Fakt? No je pravda že já peníze hned vyberu, mám rád hotovost, takže jedno max 2x do měsíce.
Arkan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 12:56:58
avatar
Na toto existuje jedina odpoved: www.mbank.cz (ale zatial este nespustili zahranicne prevody).
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 13:04:45
avatar
Zajímavé, máš tam účet? Je to fakt tak, jak píšou, všechno zdarma? Docela zajímavé, jen aby tam právě pak neměli takový ty megapoplatky za věci, co se běžně nestávají (donedávna třeba výměna ztracené karty za 2 litry).
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 15:21:32

to nevím, já mBance ješte nezaplatil ani korunu, ale nestudoval jsem ceník... Peníze jenom přijmám a vybírám...
Arkan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 18:30:08
avatar
Ja mam ucet v slovenskej mBank, a naozaj som este za nic nemusel platit (platba karou, prevody z uctu atd.).Len si treba dat pozor nato, ze nie uplne vsetko je bezplatne. Zadarmo su 3 vybery v mesiaci z bezneho uctu (mKonto) zato vyber zo sporiaceho (eMax) je spoplatneny vzdy a podobne. Medzi tymyto dvoma uctami vsak mozes peniaze neobmedzene (a bez poplatkov) presuvat, takze to nepredstavuje ziaden problem. Este k tym vypisom: nejako nevidim rozdiel, ci mi ho banka posle elektronicky a v pripade potreby si ho vytlacim sam, alebo ho posle poste a vytlacia a poslu mi ho oni...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 09:23:32

No rozdíl bude asi v razítku a podpise, když ho doma vytiskneš pro nějaký úřad (že si něco zaplatil) tak tam ten elektronický podpis banky... v photošopu si můžeš nakreslit cokoli a vytisknout, nevim jak to funguje, každopádně napsrosto stačí výpis mailem pro běžného uživatele.
Arkan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-15 10:37:04
avatar
Praveze nie, mesacny ani rocny vypis z uctu totiz ziadne razitko ani podpis neobsahuje.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-17 12:24:09

Aha, tak to pak nevim
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Poplatek 2009-12-10 13:18:44

Aniž bych chtěl obhajovat ČS a její poplatky (taky tam mám účet a taky mě odírá), platba kartou a převod do zahraničí nejsou úplně totožné. Při platbě kartou banka zkásne o poplatek obchodníka, který z úhrady kartou zaplatí určité procento (které se tuším pohybuje od 2,5 do 5 % hrazené částky - velikost poplatku se určuje dle velikosti prodejce). Pro mě jako majitele účtu vypadají transakce stejně, ale poplatky za platbu kartou platí obchodník a poplatky za převod holt já jako převodce :-(. Jinak ale souhlasím, jsou to nekřesťanský peníze.

Jo a btw. reklamace asi nepomůže, mě už jednu vyřizujou asi rok a stále nic. Takže už jsem založil účet u Mbank.
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 14:20:45
avatar
Jj, předpokládám, že obchodník za to bude platit (ostatně platí myslím i nějaký paušál za to, že má takový ten terminál pro akceptování karet), ale i kdyby to bylo těch 5 %, tak např. z mých 2600 Kč by bylo 5 % jenom 130 Kč. Samozřejmě kdyby člověk převáděl 100 000 Kč, tak by 220 Kč poplatek byl výhodnější, to jo.
Jen mi šlo o naznačení situace - karta v reálném čase a pro člověka levně, pro obchodníka už míň; kdežto účet extra draze pro člověka a navíc ještě pomalu.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 14:57:34

souhlas, výše poplatku je za tuto službu naprosto neadekvátní, zvlášť umí-li to jiné banky za míň či zadarmo.
Taky proto s CS brzy vymetu a zruším účet úplně. Po té co mbank umí i embosované karty a neplatím za blokaci / vydání nové karty není co řešit.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 19:02:07
avatar
Vítej v Čechách
Já jsem se vrátil z UK a jsem z toho taky DOST NASRANEJ!!!
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 20:38:30
avatar
Konečne niekto napísal to, ako sa veci skutočne majú!
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-10 23:42:49
avatar
To už napsalo milion lidí, každej to ví a stejně se nic nezmění. Proto možná zkusim mBanku... Nemá někdo zkušenost? Kámoš jí má a prej pohoda.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 12:06:17

Určitě bych to zkusil. Já teda jenom peníze přijímám a vybírám z bankomatu, takže nevím jak je to s trvalým příkazem a převodem, ale jsem spokojenej. Určitě bude i v jiných věcecch lepší než klasické banky. Zrovna teď mě docela překvapila, měl jsem peníze na účtě dřív než kolega s CS.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:47:49
avatar
pouzivam vyse roka a nemozem si stazovat, dokonca sluzby ktore by si v inych bankach riesil iba pri okienku priamo v banke, mozes tu robit cez internet z domu
beYYYk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 15:03:30

Jojo ,já byl v Kanadě a tam je naprostou samozdřejmostí mít účet zdarma a VEŠKERÉ pohyby, transakce a další věci jsou zdarma.
Já mám Studentskou kartu u ČSOB a zatím spokojen, do zahraničí jsem platil jen jednou a banka si naúčtovala zdá se mi 200 kč.
Klamath [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 17:55:17
avatar
Jo mam stejny zkusenosti. Ale banka v zahranici taky neni banka v zahranici. Mel sem puvodne ucet u Bank of Ireland a od nich sem presel protoze posilani penez taky nebylo zrovna nejjednodussi. (ted se nebavim o poplatcich ten byl 0,25E) ale protoze nema BoI grid kartu tak na kazdou novou transakci sem cekal 7 dni nez mi prisel dopis s aktivacnim cislem k transakci. Ja preferuju AIB. Zadny poplatky + grid karta. Transkace taky za 0.25E. no neberte to lidi. snad i kdyz budu v cechach tak si budu nechavat posilat penize na AIB v irsku
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 18:51:15
avatar
mě zase dostalo když jsem si chtěl přes net v Internetovém bankovnictví KB stáhnout měsíc starý výpis. Jakmile chcete stáhnout výpis starší než měsíc, stojí vás to 10Kč. 10Kč za jedno pdf o velikosti pár kB. nejhorší je že KB vás výpisy neposílá na mail, ale musíte si je ručně vyzvednout. Tudíž když jeden měsíc zapomenete, zaplatíte. A přitom vám banka každej měsíc strhne 20Kč za vedení účtu a výpisy. Zkrátkja ČR země neomezených možností... Ted jim to ale myslím utnula EU a vedení účtu je free u každý banky
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 19:04:57
avatar
Tak to jim utnula i poplatek za výměnu karty, a proto české banky oznámily ihned nějaké navýšení poplatků jinde Ono je to jedno, si to zvýší jinde, kde jim to nezakázali, je to humus. Ale na zadlužování státu to nemá...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-11 19:54:36
avatar
Ako si hovoril o tom Írsku, tak ono ja som v Anglicku a to tu je také nepísané pravidlo - žiadne poplatky za prevody, bankové príkazy, vedenie účtu, či akékoľvek výbery z bankomatov a pod. u všetkých bankách a tak isto i v Írsku a nie len u tej tvojej jednej. Ale keby som si posielal na svoj účet na Slovensko nejaké peniaze, tak by ma to možno dačo stále, ale nie som si tým istý. Viem, ale isto, že na svojom slovenskom ČSOB účte ma za žiadne takéto nezmysly nečadžujú. Za príjem peňazí zo zahraničia by som určite nič neplatil, tak isto ako neplatím ani výbery z vlastných bankomatov, vedenie účtu a nič za všetky možné bankové príkazy a pod. Totižto mám študenský účet i keď samozrejme ostatné banky samozrejme takéto zhovievavé k študentom určite nie sú(jedine možno tak Ľudová Banka...totižto keď som si zakladal účet na Slovensku, tak som si dobre preveril všetky dostupné banky...nie som idiot aby som platil za nič, keď nemusím). A čo sa týka Českej Sporiteľni, tak to sú fakt obyčajný socialistický mafiáni...pár rokov do zadu som poslal jednému známemu nejaké keše na jeho účet v Českej Sporiteľni a samozrejme som dal, že všetky poplatky hradím ja. Transakcia bola vo výške asi len smiešnych 450KČ(alebo tak podobne...už si nepamätám). Moja banka si nevypýtala ani korunu. Česká Sporiteľna si za prijatie peňazí zobrala 300SK!!! Moja banka za poslatie peňazí nič a tí vaši český mafiáni za to, že museli prijať peniaze si ešte ďalšie odomňa nasilu zobrali...čo k tomu dodať...
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 11:07:01

CS je snad to nejhorsi a nezkostnalejsi co v CR je. Nechapu ze tam muze nekdo mit ucet, kdaz je dnes tolik moznosti. Jasne u duchodce je to fuk ale lidi co delaj denne v internetbankingu no nevim. Treba GE ma vybornou internetbanku se spoustou vychytavek. A dalsi banky urcite taky. Treba byvala ebanka.
Enduras [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-12 16:24:09

No hoši já mám mBank asi rok a jsem maximálně spokojen. Úrok se mi pravidelně připočítává na konci měsíce, a opravdu žádné poplatky. Horší to pro někoho může být s limitem výběru z bankomatu 3x za měsíc pak zpoplatní, ovšem výhoda toho je, že to není vázané na bankomat urč. banky. Což je veliký bonus. (např čs měla výběry zadáčo pouze u ČS bankomatů. Nevím jak je tomu dnes) Můj osobní poznatek je ten, že ČS a RF patří mezi nejdražší banky.
Seraph [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 14:13:07

Souhlas s autorem, ze pravda je obvykle nekde uprostred, a tedy i v tomto pripade :-)

Nekolik faktu tykajicich se preshranicnich plateb ke zvazeni:

1. Platbu, kterou provedete z CR do banky zapojene do mezinarodniho zuctovaciho systemu SWIFT (nebo jineho) je sluzba, ktera je povazovana vsude na svete za nadstandartni. Nadstandartni ne ve slova smyslu "vyjmecna", ale ve smyslu, ze ji bezny klient jakekoliv banky neprovadi ani 5x tydne, ani 3x tydne a dokonce mnohdy v prumeru ani 1x tydne/mesicne (oproti napr. prumernym 3x transakcim/tydne - inkaso,platba kartou,prevod, vyber kartou, sipo apod.). Zde lezi prvni duvod vyssiho zpoplatneni. Snad ve vsech oborech lidskeho podnikani je zcela bezne (a siroce akceptovane beznymi zakazniky) pravidlo, ze za "nadstandartni sluzby" se plati. (u bank je pravidlo jeste upraveno na verzi "...se plati nekrestansky". :-)

2. Duvodem c.2 je fakt, ze jakakoliv banka/bankovni skupina, ktera chce svym klientum poskytnout sluzby zahranicniho prevodu, musi splnit celou radu kriterii a narizeni, pred tim nez je ji umozneno zapojit se do systemu mezinarodniho zuctovani SWIFT (coz je v podstate elektronicky informacni system, do ktereho velmi zjednodusene banka A zada pozadavek na platbu a banka B pozadavek obdrzi a pripise prijemci na ucet). Jelikoz jsme na ddworldu, a tudiz tu jsou lide vzdelani v ICT, neni treba se rozepisovat o nakladech na tvorbu/udrzovani systemu v bezchybnem chodu + dalsi vyvoj a support bankam, a to nehovorim o tom, ze spolecnost/ti, ktere tento system udrzuji/delaji support, to samozrejme nedelaji z lasky k bankovnictvi, ale za ucelem vydelat tvrde penize za prevody. Na stejnem principu funguje take system zuctovani plateb v ramci eurozony tzv. TARGET, resp. dnes zavadeny TARGET2. Nepredpokladam, ze by si nekdo myslel, ze snad banky prevadi penize tak, ze si je posilaji primo z pobocky banky A na pobocku banky B. Samotne fyzicke zuctovani se provadi o neco pozdeji souhrne - logicke, tj. je to levnejsi. Tyto poplatky prechazeji na banku, ktera je samorejme z lasky k vam nebude za vas platit :-)

3. Banka/bankovni skupina nema ovsem agendu jen se zapojenim do SWIFT/TARGET/apod., ale tez s vybudovanim potrebne infrastruktury na sve strane - a to predevsim v ramci svych internich bankovnich IT systemu - potrebne k napojeni do techto zuctovacich systemu. Tj. dalsi naklady pri zavadeni sluzby. Banka samozrejme neni, stejne jako jakakoliv jina soukroma spolecnost zakladana proto, aby sla na ruku klientovi, ale logicky za ucelem nehorazneho zisku! To je fakt, se kterym asi nebude nikdo polemizovat. Z toho ovsem plyne, ze pokud banka vynalozila hromadu penez na napojeni do systemu mezinarodnich plateb a dalsi hromadu dalsim IT firmam, ktere ji dodaji potrebne infrastrukturni napojeni na interni systemy banky, musi mit za :

a) dobry duvod si ve sve rozvaze myslet, ze ji v dohledne dobe klienti tyto naklady zaplati a dale na tom bude jiz vydelavat,

b) bude mit dostatek klientu, kteri budou chtit vyuzivat tuto pro banku pomerne nakladnou sluzbu i nadale v budoucnu.

Proc myslite, ze napr. ceska mBank stale slibuje zahranicni platby a jeste je nezavedla ? Neni totiz splneno ani a) ani b) (a to samozrejme zjednosuduji, je zde cela rada dalsich podminek) a navic se to neshoduje s rozvahou mBank jako nizkonakladove banky poskytujici standartni sluzby.

Resume:

I.
Pokud potrebujete poslat penize jednou za cas do Eurozony je nejvyhodnejsi posilat je napr. pres FIO - slovenska pobocka je diky Euru na slovensku zapojena do TARGET2, a prevod stoji myslim nejakych lidovych 50Kc (samozrejme castka prevodu pouze v EUR).

II.
To, ze za expresni/zrychlenou platbu se plati nehorazne penize je znamo. Idealni je platby do zahranici planovat, a odeslat je s dostatecnym predstihem. Sam posilam penize cca 1 za dva 2 mesice do USA, a do 3 dnu jsou pripsany na ucte prijemce (tj. v pondeli odeslu a ve stredu, nejpozdeji ve ct jsou tam), to mi prijde jako solidni/unosna rychlost - tj. nevidim zde potrebu platit extra poplatky za express platbu.

III.
Pokud posilate penize do zahranici pravidelne, resp. obchodujete se zahranicim, tak se cela situace neresi samozrejme studentskym/beznym uctem ve sporce. Firmy maji obvykle podle objemu prevadenych prostredku upravy a dodatky ke smlouvam, stanovene lepsi kurzy apod. a hlavne, od urciteho objemu prostredku maji ucty u bank primo v danch zemich/menach - Nebo si snad nekdo mysli, ze Micro$oft posila vyplaty vsem svym zamestnancum na svete z pobocky JP Morgan Chase z Redmondu ? To by se mu setsakramentsky prodrazilo :-)

Pozn.: Ne, opravdu nejsem zamestnancem zadne banky, a opravdu neobhajuji nekrestanske a ve vetsine pripadu prihlouple poplatky nasich "malych" ceskych peneznich ustavu.
Prave naopak, jsem z nich "rozcarovan" :-) stejne jako vy. Jen jsem diky svemu konicku mel moznost videt i tu druhou stranu mince, a jedine co rikam je, ze nic neni cernobile, a jak sam autor clanku uvedl - pravda je obvykle nekde uprostred.

At se Vam vsem dari a gratuluju Honzovi k perfektnimu umisteni v Kristalove lupe! Tak snad pristi rok to bude 1. misto ! Drzim palce.

S.
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-13 18:46:46
avatar
Díky za hodnotnej a informacemi nabitej komentář! Respekt..
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-16 13:10:45
avatar
Ahoj, tak to byl perfektni a vycerpavajici koment. Vidim ze se v danem tematu solidne orientujes. Pro me velky prinos. Nemas v umyslu, nebo treba i chut na nejake podobne tema napsat nejaky clanek? Jak je videt, psani ti jde velice dobre, jen tak dale
bezy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zkušenost s KB 2010-01-10 09:51:32

Platil jsem skrz ebanking KB do německa 20 euro. Jako způsob platby jsem zaškrtl OUR místo SHA, za tuto chybu jsem zaplatil 1000Kč, tedy dvojnásobe částky co jsem posílal. Opět žádné upozornění ze strany bankovní aplikace.

Volal jsem na informace KB, tam mi řekli že to není jejich chyba a že můžu transakci za 400 reklamovat a za další cca 250 poslat jiným způsobem přes nějakou euro platbu. Dále jsem to nahlásil na technickou podporu e-bankingu mojebanka a asdi po dvou měsících mi přišlo vyrozumění, že nepovažují za nutné aby v elektronickém bankovnictví byly uvedeny sazby, když jsou v pdf ke stažení na kb.cz.

KB nikdy víc :-) Naštval jsem se a přešel k mBank, zatím jsem jim zaplatil pouhých 25 za změnu zapomenutého pinu, jinak pohoda. Gaudeamus od KB jsem si nechal jen jako druhý účet.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 11:32:06
avatar
Já mám běžný učet u Poštovní spořitelny zatím spokojenost. Peníze skoro nevybírám, jen když potřebuju větší hotovost. Příjmy mám cash. Jen přes učet platím penzijko apod. Ty úroky ale nic moc, spíše nic
Jirka_k1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mBank 2010-01-11 10:22:54

Všechno je to o lidech. Konkrétně o českejch lidech. V zahraničí, kdyby nějaká banka zavedla poplatek za vedení účtu, do 14 dnů nemá jediného klienta. Tady, v čechách, se lidé náramně diví, když uvidí něco jako mBanku, nevěří tomu, říkají podvod.... A banku nezmění, zůstanou u své staré která je bude dál okrádat.... Timhle přístupem se nikdy nic nezmění... Proč by zlodějské banky (ČS, RB, KB,...) měly něco měnit? Lidi jim platí jak blbci... Lidi musí změnit banku!! Já jsem spokojenej uživatel mBanky už 2 roky, vše je opravdu tak jak tam píšou, všechno zadara, jak je to normální v zahraničí... 3 výběry měsíčně z libovolnoho bankomatu zadara, v zahraničí výběry z bankomatu zdarma neomezeně!! Přes net si rychle uděláte trvalák, inkaso, změníte okamžitě pin, nemusíte za to platit ani korunu! Převody mezi účty jsou okamžité, když stojim u bankomatu a nutně potřebuju prachy, zavolam tátovi ať mi půjčí, on je odešle a já mohu hned vybrat z bankomatu kolik je libo.... Žádný skrytý poplatky, ztracenou embosovanou kartu s čipem mi poslaly zdarma. Takhle to nefunguje jen kvůli lidem, který se bojí změn a raději platí a platí.... Úplně stejná situace je co se mobilních operátorů týká.... Lidi budou rači platit 3x tolik, než aby vzali svoje číslo a šli k jinýmu. Velká většina lidí ani neví, že jde přejít se svym číslem zdarma k jinýmu, když řeknete lidem, že Vodafone nabízí se svym Odepiš za 12 Kč měsíčně! 40 minut zdarma do vlastní sítě, smsky za pakatel, tak v tom zase hledají háček, podvod (jako by to snad bylo O2). Nebo babičce jsme zrušili pevnou, teď má předplacenej paušál, 120 Kč + 260 Kč program na pevnou, platí méně než před tím za pevnou, má volání do pevný mimo špičku zadara, 20 minut do všeho ostatního zadara a hlavně se musela naučit používat dobře mobil, nosí ho všude s sebou, kdyby se jí něco stalo, před tím ležel na skříni a propadal na něm kredit... Vodafone je v čr pořád proti jinejm státům EU sakra drahej (i když v čr JE nejvýhdnější), ale proč by ti operátoří něco měnily, když lidi platí jak blbci??? Neexistuje tady konkurenční boj.... Tak se lidi seberte, my to musíme změnit!! Nebuďte líní, ještě na tom vyděláte!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 303x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1188x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1880x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1135x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1902x
Komentářů: 3