Nové telefony od Nokie jsou zastaralé plasťáky Tisk E-mail
Napsal Tomáš Hort   
Úterý, 28 září 2010
altNemohu si odpustit reakci na aktuální článek na webu ohledně propadu operačního systému pro mobilní telefony Symbian a nástup Androidu. Nechci hodnotit samotné operační systémy, ale spíše to, že se sama Nokia viditelně snaží zakopat sama sebe i se Symbianem pod drn.

 

 

Nokia vždy pro mnoho zákazníků představovala a vlastně stále představuje jedinou volbu mobilního telefonu. Tato skupina zákazníků je neodborná veřejnost, která má Nokii zafixovanou jako kvalitního finského výrobce a v podstatě z ničeho jiného nechce vybírat. Jenže v posledních letech se tato skupina dle mého názoru zmenšuje. Jelikož mobilní telefony prodávám už dva roky (pozn. to neznamená, že bych jim nějak extra rozuměl), tak vidím, jak se zvyky lidí mění. Ač stále na prodejnu přichází také ti s větou: „Já chci pouze nějakou Nokii!“, už jich není tolik jako dříve. Lidé se už prostě začínají koukat i po ostatních výrobcích jiných značek. Ale co za to může?

Tak za prvé je to exkluzivita. Ta se přesunula zcela někam jinam. Zatímco ostatní výrobci se předhání v tom, kdo uvede rychlejší procesor, kdo bude mít kvalitnější či větší displej, Nokia je v tichu v koutku zalezlá a musíme si říci, že její modely rozhodně inovace nepřináší. Jednou z mála výjimek, která mě napadá, je jen Nokia N900, což je ale model, kde jsem nikdy u nikoho neviděl, a že těch lidí s různými telefony denně potkávám. Ale neodbočujme. Prostě marketing je v dnešní době hodně založen na „nej“ prvcích, a ty Nokia prostě nemá. A jelikož si na neodborných webech můžeme stále častěji číst články typu „HTC přišlo s telefonem s nejrychlejším procesorem na mobilním trhu“ či „Samsung jako první uvedl Super AMOLED displej“, je jasné, že i běžní zákazníci se začnou zajímat o jiné výrobce.

Takže první věc je, že Nokia neposunuje a vlastně se ani nesnaží posunovat mobilní telefony nikam dále a vše nechává na Asijských dravcích, kteří se příležitosti na získání trhu nepustí. Ač se tedy Nokia nepouští do technologických vylepšení a tak nějak vše sleduje z povzdálí, stále by mohla v pohodě držet trh v takovém procentuelním zastoupení, jaké má. Proč ale nedrží? Jednoduché. Její aktuální a také nové modely jsou stále horší a horší a pro zákazníka neatraktivní.

1. Každý, kdo ví, tak to na diskuzích vytýká a já to musím potvrdit – Nokia vyrábí i své nejvyšší modely jako šílené plasťáky. Zatímco ostatní používají kvalitní kovová těla už u telefonů střední třídy, Nokia má své portfolio založené na plastových, většinou nelícujících modelech, které se skoro bojíte vzít do ruky, aby se s nimi něco nestalo.

2. Většina aktuálně nových modelů je vyrobena pouhým přesunutím hardwaru do nového (ještě plastovějšího) těla. Nokia vydává novinky, které ale žádné novinky nejsou. Pak se nemůžeme divit, že se naše očekávání rychlejšího nástupce předchozího modelu nenaplní. Jak taky, když je pouze obal jiný, ale hardware zůstal totožný?!

Ale abych jen neplácal a nevypadalo to jako, že si tu něco cucám z prstu, ukážu vám to názorně.

Začal bych u zmiňované dvojice Nokia 5800 a Nokia X6. Telefony na první pohled vypadají o dost jinak, ale zdání může klamat. 5800 byla vydána v říjnu 2008 jako telefon řady XpressMusic a to rovnou ten nejvyšší. Na svou dobu celkem slušně vybavený telefon se vším, co jsme mohli chtít. A co přináší Nokia X6, vydaná v lednu 2010 nového? Design pomineme, neb by bylo divné, když by byl stejný. Dále Nokia X6 přináší poprvé kapacitní dotykový displej. To je fajn, ale vážný rozdíl to opět není. Nokia X6 má i vyšší rozlišení fotoaparátu. Místo 3Mpix je tu 5Mpixel. Ještě aby ne, přeci jen nejvyšší model musí mít lepší parametr foťáku než 3Mpix. Dobře, takže zatím jen takové změny, které jsou sice zajímavé, ale my chceme lepší model ve všech směrech. Jenže? Jenže nic…dále už se jedná o ten samý telefon. Můj názor je, že totiž Nokia vzala celou základní desku z 5800 a dala ji do „nové“ X6. To by mi možná potvrdili v servisu, ale nijak jsem se po tom nepídil.

Takže výrobce vezme rok a půl starý hardware a lupne ho do nového modelu, jen lehce přikrášlí lepším foťákem a aby se neřeklo, tak aplikuje kapacitní displej. Podle mě šílené na dnešním trhu, avšak viditelně reálné. Oba telefony totiž mají stejný procesor Freescale MXC300-30 s frekvencí 434 MHz a to je v dnešní době dost pomalý kousek. I po roce a půl tu máme také stejný operační systém Symbian 9.4 S60 5th Edition. Navíc o tom, že je použita stará základní deska svědčí hlavně nemožnost dobíjení přes USB. Většina telefonů i nejnižších kategorií ostantích výrobců to už v roce 2009 uměla. Nokia X6 do teď ne. To, že ve všech recenzích je připomínáno jako mínus plastová konstrukce telefonu ani nemusím po předchozích řádcích vysvětlovat. Na porovnání obou Nokií se koukněte třeba sem.

Možná si řeknete, že jeden přehmat od Nokia se dá pochopit. Jenže stejná podobnost jako u 5800 a X6 přichází třeba i u aktuálně vycházející Nokie E5. Jedná se o model s QWERTY klávesnicí nahrazující model Nokia E72. E72 je celkem pojem. Pro toho, kdo si na psaní na relativně malých písmenkách zvykl, neexistuje moc lepších telefonů. Zpracování E72 je dle mého luxusní. Použit je kov a telefon v ruce působí velmi kvalitním dojmem. Navíc na baterce vydrží extrémně dlouho a rychlost telefonu je oproti třeba Nokii E52 jako nebe a dudy. Celkově prostě skvělý telefon. Jenže se již přestal vyrábět a Nokie zařadila do svého nového „plasťákového“ portfolia jeho nástupce.

Ano, Nokia E5 má také QWERTY klávesnici. Jenže tím bychom asi chtěli skončit a čekat jen a jen vylepšení oproti rok starému modelu. Jenže smůla, E5 přináší maximálně to samé, a jelikož je potřeba prodávat telefony za nižší cenu, ještě se u ní dostalo k řádnému oškubání. Začíná to u displeje, který má „jen“ 262 tisíc barev, oproti 16 milionům u E72. Dále byl také lehce okleštěn fotoaparát. Zůstal sice 5Mpix, ale nemá již takový digitální zoom a ani automatické ostření již není k dispozici. Nejhorší je pak zpracování. Dle Nokia trendu je nová E5 už na pohled z obrázku ošklivé plastové káčátko. Už jsem měl možnost ji mít v ruce a i v reálu tomu tak je. Nic nepomůže ani zadní kryt baterie, který je kovový. Ten navíc působí vzhledem k okolnímu levnému plastu jako pěst na oko. No a pak je to uvnitř opět to samé. Stejný 600MHz procesor, stejný operační systém. Jedinný bonus je zvýšení velikost RAM, oproti 128MB je nyní 256MB. Jinak nic a jen degradace. Na celkové porovnání koukněte sem.

Předvedl jsem vám sice pouze dvě srovnání, kdy to prostě bije do očí, jak se chce Nokia propadnout z výslunní na dno, ale existuje mnoho dalších případů. Například po zmršené Nokii N97 přichází levnější Nokia C6-00, která je ale hodně těžká (stejně jako původní N97 má 150 gramů) a navíc její plasty jsou opět nekvalitní. Vše se prohýbá, zadní kryt často pořádně nedrží. Navíc třeba relativně nová Nokia C5 se sama od sebe po zapnutí připojuje k internetu a ani výrobce prý neví proč a kam a řeší to až nový software poté, co se zákazníkům účtovala data, aniž by s tím mohli cokoli udělat. Je také patrné, že nové modely Nokií chodí do servisu více než dříve. Příkladem je Nokia E52, která je snad složena z odpadu, neb reproduktor či samovypínání telefonu reklamuju den co den.

Nokia C6

A to bych mohl pokračovat dále a dále. Pokud by chtěl se mnou někdo diskutovat, zda to, co píšu, je pravda nebo ne, tak ani nemusí. Nikde jsem nic nečetl a vše mám pouze z vlastní zkušenosti a ze zkušenosti zákazníků, kteří mě na problémy a nekvality daných telefonů upozorňují.

Ne, že by ostatní výrobci se svými telefony problémy neměli, to určitě ne. Avšak u společnosti Nokia je nejvíce vidět, jak to vše jde aktuálně slušně řečeno do prdele, a to si dovolím tvrdit, že není ani tak přísné hodnocení stávající situace. Já jen doufám, že se Nokia výrazně zvedne a bude nabízet telefony, které budou opět kvalitní jako dříve a nebudu se už od pohledu muset rozmýšlet, zda není lepší zajít vedle k rákosníkovi, kterej má ty telefony snad v lepší kvalitě, alespoň co se zpracování týče.

PS: článek je hodně kritický a dle obrázků vám někdy můj názor nemusí přijít v pořádku. Ovšem obrázky mají být hezké a tak hezké jsou a telefony na nich vypadají dokonale. Druhá věc je ta, že nové modely přináší lehká vylepšení (třeba klávesnice u E5), avšak obecně jsou to tytéž a často horší telefony, než jejich předchůdci. Takže to berte s rezervou. Můj úmysl je upozornit na velmi se zhoršující produkty značky, kterou jsem měl vždycky rád.

AUTOR: Tomáš "holoway" Hort
Snažím se usměrňovat blogy se články od Vás, čtenářů. Pište o čem chcete, co chcete a jak chcete, ale ať to má hlavu patu ;) Pokud máte dotaz či chcete urgovat vydání článku v blogu, napište mi zprávu přes web nebo na icq.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 14:23:13
avatar
Neřekl bych, že je to jenom problém Nokie, dříve mi všechny telefony vydržely déle, teď se po pár měsicích vždy objeví první náznaky degradace.

Alcatel OT302, Alcatel 535 - kvalita
pak to šlo dolů SE K750i a nakonec
C702 po necelém roce problémy se samovypínáním, čtením s paměťoví karty, nyní mi "vypadává" SIM karta.
Wries [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2010-11-15 17:51:09

No já mam K750i už asi pět let a kromě jednou opravovaného joysticku a mírně vykloktaný baterky (dneska už jen kolem dvou dní) funguje perfektně. Kolikrát už mi spadl na zem a furt šlape jak hodinky.
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 23:02:44

tojo, K750i jsem mel od prvni ho objeveni na ceskym trhu (tehdy kolem 9000Kc ) az do lonskyho jara, kde mi ho nejakej trotl ukradl :// K750i nej telefon vsech dob
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-04 17:35:23
avatar
Podla mňa bola kvalita dlhým problémom Nokie najprv u nižších tried a postupne to prerástlo až do najdrahších modelov ...pamätám ked som mal 3210, 3310 a 3100 nezničitelné telefóny potom prišla 3200 a v prvý týžden sa mi pokazila (nedala sa zapnúť) nasledovali problémy s displejom a to dva razy po sebe tak mi vrátili peniaze ...z nokii som mal ešte 7600 tá fachala až moc dobre a to isté 6020 tá mi slúži dodnes ako záložný telefón moja posledná nokia bola 6120c trikrát po sebe sa mi pokazil repráčik na telefonovanie a raz skončila zapečená že mi museli meniť dosku odvtedy nokiu dakujem neprosím ;-) mal som v ruke N90 aj N95 funkčne riadne vybavené to hej ale rýchlosť mrtveho chrústa ...posledné čo som od nich držal v ruke bola n97 mini a naozaj za ten mobil by som tolko eur nevytlačil navyše keď som to porovnaval s mojou x10 mini pro bolo mi z nej až zle ...jedine čo ma plus je väčšie rozlíšenie displeja inak je to predražený shit a navyše ak je to mini tak moja xperia je asi micro ...nádej vidim v meego alebo keby nokia vyrobila nejake modely s androidom a nie krvopotne presadzovala svoj zastaralý symbian ....
carterkrieg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 17:07:08
avatar
S autorem se dá jenom souhlasit.

Já začínal v roce 2001 s nokií 3310 a tahle cihlička přežila až dodnes, nyní odpočívá v šuplíku, ale když je potřeba pak vyskočí a nahradí naše telefony, které se kupodivu pořád rozbíjejí, a to prosím s původní baterkou! taky jsem před 5 lety nechtěl měnit, ale doba šla a já při výběru nechtěl nic jinyho než nokii. Inu padlo oko na ne zrovna levnou 3230 (v te době 10000) - a hrůza ... 2 reklamace a při další závadě uz jsem ji radsi strcil do supliku a koupil obycejny sony-erricson za 2000, vydržel sice jen 2 roky, ale za ty peníze mi to tak nevadilo a takhle ted spotřebovávám telefony .. poslední dobou uvažuju nad nějakym smartphonem, ale mám pocit, že kvalita obecně je horší a bojim se že vyhodim zbytečně peníze, nepotrebuju chytrá telefon, duležitá je taky věrnost!

PS: vzpoměl jsem si že táta používá dodnes jako svůj hlavní mobil 10 let starou 5110, která je mu věrná(pouze baterku má asi čtvrtou) a to prosím minimálně dvakrát spadla z druhého patra a zažila jistě i jiné divočiny u kterých jsem nebyl - to je telefon - přítel, služebník!
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 17:58:22
avatar
Pekny clanek Holoway

S nokii 5110 jsem taky zacinal kolem roku 2000 (dokonce jsem mel vzadu nastavec na dve sim), dalsi tel byl bazarovka 6210, potom 6100, kterej nahodou nasla ma pritelkyne na hrade Loket a ted mi slouzi 6300! Osobne na nokii nadavat nemuzu, ale do budoucna to nevidim moc ruzove, pokud nezamakaj.

PS: Tata mel taky 5110 a ted ma trosku lepsi 2600.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 19:27:21
avatar
taky mam 6300 a je to kvalitně udělaný telefon. Taky jsem teď chtěl koupit Nokii ale po pročtení pár fór jsem nechal Nokii Nokií a vzal Samsunga se kterým mám taktéž výborné zkušenosti. Měl jsem od něj dvě véčka, z nichž jedno bylo skoro dvacet minut pod vodou a po rozebrání a vysušení dodnes funguje , to byla tuším X460, před tím byl SGH-X450 a ten slouží dodnes, sice má trochu pomalejší reakce ale kupodivu baterka má pořád skoro stejný výkon jako nová a to jsem jí ani jednou neměnil
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 20:57:20

hh v obycajnej ci morskej ja som tak utopil SE C510 v mori, 30 minut sa kupal, bez sance, vsetko zoxidovane a hrdzave
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 21:30:37
avatar
mě se topil ve vodobahně u vodovodního uzávěru, cca těch 20 min. Vyčistil jsem a pečlivě vyfénoval a běhá dodnes
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-06 23:15:52
avatar
Kdo má 6300 a nenadává, věřím mu. Sám mám 6233, což je sice časově jeho předchůdce, ale již tehdy jsem si všiml, že to jde i ve střední třídě s Nokií z kopce. 6300 je proti 6233 dost ořezaný telefon. Oproti 6233 je ochuzen o ocelový rám a nemá dva stereo reproduktory, ale jen jedno šumítko... Pár telefonů jsem hrát slyšel, ale není lepší zvuk než 6233. Jedinou výhodou 6300 je tenčí tělo. Nemá náhodou 6300 microSD pod baterkou? Taky změna k horšímu, 6233 ji má mimo a jde tak vyndat během provozu telefonu.
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-07 13:20:12

6300 ma micro sd pod krytom, ale ked potrebujem zalozny mobil, tak je to najlepsia volba
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-01 14:38:41
avatar
Máti používá nokii 5110 dodnes. Jen jednou jsem jí koupil novou baterku. Který dnešní telefon vydrží 11 let?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 15:07:25
avatar
Otec před rokem přestal používat Nokia 5110, podsvícení bylo už dost slabé pro jeho zrak, jinak stále plně funkční a spolehlivý telefon s relativně novou baterií. Tak jsem mu daroval Motorolu T720i, kterou jsem měl od 2003 a valí taky úplně v pohodě, jen se do něj musela taky koupit baterie. Jinak ty Nokie 5110 jsou starší než 2000, mě se zdá že dokonce tak nějak 1998
EDIT: Tak podle Wikipedie je 5110 z roku 1998
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 18:26:31
avatar
Já se přidávám. Můj vůbec nejoblíbenější telefon byla 6310i. Výrobce to asi překvapí, ale já mám telefon na telefonování, SMS, kontakty, mobilní rychlá data a víc nepotřebuji. Možná bych uvítal u velkého displeje slušný interní mailový klient, ale to klidně vyřeším zde stokrát kritizovaným atomem, který má navíc další baterii, takže vydržím déle.
Nechci tedy mobil s přehrávačem, foťákem, kamerou FM rádiem ani dalšími blbostmi. Maily se mi nejlíp čtou černobíle, takže ani barevný displej nevyužiji.
A už vůbec nevyužiji mobil, který jde nejpozději za půl roku do servisu. Zmiňovaná 6310i mi vydržela 5 let a 3 baterie, držela 10 dní v pohotovostním režimu a běžnými hovory, mých 380 kontaktů pojala jako nic, jen data bych zrychlil o EDGE a 4+2.
Takže volám: POMOC! Hledám výrobce vysněného telefonu...
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 19:08:49

ja mam teraz obycajny SE Elm za 1€ tak som zvedavy co to vydrzi
mal som tiez 3310 to setko prezilo ale bohuzial odisiel mikrofon a co som mal 3110 tak nechtiac som ho prisadol a uz monitor bol na polovicku 1500 SK stala oprava to stale nemozem uverit ze som ho radsej nezahodil
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 21:11:26
avatar
Cihelnate nokie se mi nikdy nelibily, tak sem pred 8 lety poridil Sony cmd-J70, na svou dobu celkem pokrokovy telefon, a slouzi s origilalni baterii doted.
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-28 21:31:04

Ja som mám 5500 a ten keby vedel rozprávať tak by toho mal čo povedať. Nalietané a napadané ma viac ako nanosené, párkrát som ho v zúrivosti hodil plnou silou o stenu a telefón do dnes beží bez problémov.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 02:20:21
avatar
Já cihelnaté mobily rád. Je to týden kdy jsem si koupil Nokia 9500 a mám radost. Tuto čtvrt kilovou cihlu vždy najdu a jen tak neztratím. Jinak musím se přiznat že nokii nesnáším, stejně jako sonyericson, když jsem měl telefon sony cmd j6 tak jsem byl spokojen, pak jsem měl ericson t28, taky spokojenost, ale jak přišel jak se spojily a na K700 mi odešel po týdnu jejich odporný joystick tak šel pryč. Ono dneska si nikdo nevybere, čím novější tím víc na ho*no protože musí udržet brutální zisky(z pohledu smrtelníka). A toto bohužel platí všude, jen čekám na dobu kdy si u grafiky budeme muset přepájet kondíky aby chvilku vydržela a nechcípla hned, u LCD to už začíná platit kde oje*ávají napájení. Moje CRT je se mnou už 10 let bez poruchy.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 13:41:02
avatar
Pekny clanok no ja neviem ci chvalabohu alebo bohuzial no cely zivot som mal iba Ericsson, teraz SonyEricsson. Zacinal som klasika 628ckou, potom 1018nastkou, potom prisla T10, T18 potom myslim 302ka, potom K508i a K750i,, teraz T715 a C510. Ja zase som skalny a dalsi mobil bude istotne SE.... Ja mobil vyuzivam iba na volanie takze niesom nejak narocny zakaznik, jedine co ma potesi je vydrz baterky...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 08:04:56
avatar
Kazdy znas tak jak procitam prispevky nejake to NK mel a ja take nemohu nez priznat ze mi sluzila vzdy dobre.Tak nebudu kritizovat jelikoz ji dale beru jako kvalitniho virobce.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 15:14:14
avatar
Tak, protože mi pod rukama projde taky hodně telefonů, tak musím s autorem článku plně souhlasit. Já ale už nejméně 3 roky tvrdím, že Nokia už dávno není co bývala.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 13:15:54
avatar
ja som nikdy nemal nokiu a nechápal som ako to druhí môžu mať. podľa mňa bola vždy o ničom.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 15:12:26
avatar
Ja tiež nie, ale vždy ma niekto v rodine obťažoval, aby som mu Nokiu nastavil alebo migroval kontakty zo starej do novej. Vždy to skončilo hádkou a potom uzmierením a následným spoločným bohovaním na novú Nokiu...
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-01 10:28:13
avatar
tak to poznám. keď som sa im prehrabával v menu (že vraj najľahšie - to ťažko), tak som nadával jedna radosť, nič som nevedel nájsť.
dynamis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 13:58:21

konecne to niekto vysvetli ludom, ktori zubami nechtami brania nokiu aka je skvela....niekedy mozno bola, ale teraz pekne spi a nikto netusi preco...osobne sa mi paci velmi prebojnost HTC
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 14:54:58
avatar
clanek se mi libi, souhlasim s nim, jsem jednim z nestastnych majitelu N97 kterej po uzasny N95-8gb cekal neco lepsiho a dockal se horkyho zklamani... a vyraz ze to jde do prdele je vic nez presny
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 15:16:25
avatar
Neni přesný. Je to ještě slabý(slušný) výraz.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 16:05:25
avatar
no N95/N82 sa nerodí každý rok. N8 vyzerá sľubne, ale zas to zabíja slabý HW a samotný Symbian 3 ktorý je veľká neznáma. Keby mala N8 1GHz CPU s 512MB RAM a SAMOLED displej aspoň 3.7" tak s tým dizajnom a 12Mpix foťákom s Xeonom by sa jednalo o bestseller
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-07 13:21:53

ani nie, symbian to zabija dost drsne, ked zoberem ze to je najpopularnejsi OS, tak je na to strasne malo aplikacii, a je to este aj pomale
Astmatik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 21:54:58
avatar
Já jsem za svůj mobilní život stále věrnej NOKII počínaje 5110 která slouží mamině do teď. Jen jednou sem přeběhl k Motorole v220 s kterou sem byl taky spokojenej. Nokia mně přitáhla zpátky Symbianem a modelem 3230 (byl sem z něj naprosto unešen ), když přišla N73 nebylo co řešit, zůstal sem u ni 3 roky (před ní jsem do roka obmněňoval). I mně zasahla vlna dotykovek a opět jsem vybíral pouze u Nokie. Nicméně mam i bohaté skušenosti z mého okolí s ostatníma vyrobcena. Bohužel nyní si už za "svou nokajkou" pevně nestojím o pošilhávám po HTC . Nokia si nadále mou přízen udrží snad jen N8/E7, ale bude to boj.
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - E52 2010-09-29 20:55:36

jsem vlastnikem E52 a na to kolik stoji je zpracovani otresne, co se kvality tyka... ano souhlasim... docela se szivam s vetou ze je slozeny z odpadu :-D

Co mi ale prijde divne je ze mu tady vytykate procesor? to je snad jedine na co nemohu rict jedine krive slovo.

Jinak sluchatko, repro, mikrofon, antena, senzor otoceni - opraveno reklamaci.

Po reklamaci je tu ovsem nove obcasne vytuhavani hudebniho prehravace a taky obcas po prijeti hovoru se sekne (hovor jde, ale na displayi stale blika prichozi hovor)
problem najit GPS s vypnutym datovym pripojenim (tohle mi neva)
podstatne kratsi vydrz baterie.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 21:26:44
avatar
no ja sem vyzkousel vsechno mozny a nejvic sem byl spokojenej s nokii, proto sem se k ni po horroru s k800i rad vratil. ale je fakt ze tyhle "novy" plastacky bych rozhodne nekoupil...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 21:46:50
avatar
Nějak musim souhlasit, měl sem Nokii E51 a ta byla luxusně zpracovaná, pěkně z kovu a prostě špičkové zpracování. Pak sem si koupil E52, která i přes větší rozměry byla výrazně lehčí než E51 a dojem z toho byl spíš špatný..prostě plasťák. Tak sem opustil tuhle dřív skvělou řadu E a koupil si HTC Desire a nemůžu si stěžovat (až teda na výdrž baterky : D )
Cechys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-29 22:19:37
avatar
Jako lidi nedivte se, ty stary telefony se nerozbijely, protoze proste nebyly tak slozity. Byly z velkejch neslozitejch soucastek, ktery se tak lehko nenici ;)
Na druhou stranu... moje HDcko uz me slouzi 2?3? rokem a i kdyz se jednou vykoupalo a potom mesic nefachal display tak ted zase jede jako hodinky
btw trochu offtopic ale neda me to:
Apple porad machruje jaky ma Iphone uzasny rozliseni (960 x 640) a pritom uz tahle staresina ma 800*480
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 16:12:50
avatar
Tak 800*480 má každej displej u lepšího telefonu aktuálně, tak iPhone přišel s ještě větším rozlišením no
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-07 13:23:37

ale stale ma HD1 vacsi display ako Ip4
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 19:01:01
avatar
Bohužiaľ tiež musím súhlasiť... ...mám už dva roky 5800vku a keď som videl kamošovu X6, tak až na pár vylepšení je to nenormálne dejavu a hlavne ako som si upgradoval softvér, tak je to presne to isté, teda až nato, že tá X6ka má také nenormálne šmejdové plastové prevedenie, že plasty na mojej 5800 sú oproti nej úplná špička...a to už nehovorím o mnou stále kritizovaných batériách - Nokia N900 High-End medzi mobilmi s revolučným softvérom a má to tú istú slabučkú zastaralú baterku ako v mojom mobile, teda keď som si túto 5800vku kupoval, tak tá baterka zadupala všetkú konkurenciu, ale keď po dvoch rokoch vydajú High-end za ceny poriadne cez 400 libier s oveľa vyšším výkonom a aj vyššou spotrebou samozrejme a pritom tam dajú rovnakú baterku ako do môjho mobilu...toto z môjho uhla pohľadu zhodilo mobil nenormálne, pretože načo mobil, ktorý nevydrží zapnutý ani toľko, koľko priemerný netbook, teda to už je skutočne nevyhnutnosť externý Energizer, lenže potom aby sme obvešaný tehlami, keď už samotný mobil je veľkú plus poriadna baterka...fakt, že je to fakt na smiech toto a dúfam, že Nokia nás milo prekvapí s novou N9, lebo takto to už ďalej nemôže ísť...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-30 19:11:43
avatar
Bohužel si myslím, že máš pravdu a Nokia nás s očekávanými nejvyššími modely opět překvapí. Nejhorší high-end na trhu? Docela bych si na to vsadil...
tteasy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2010-09-30 20:38:55

Sestra má Nokii 5310 už asi 2 roky a zrovna ji má podruhé na reklamaci. Otec měl zhruba 3 roky na zpět Sony Ericsson K750i a do roku mu odešel joystick (nakonec ale skončil v kapsách zloděje). Já mám už devátým rokem Siemens C55 a až na to že jednu dobu hlásil promerně často "chyba karty" - což zase nějak samo odeznělo - bez problémů stále funguje s druhou baterkou. Jsem s ním zkrátka velmi spokojený, protože psaní a volání mu jde pořád dobře.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-01 13:32:27

leader asi zaspal na vavrinoch..

Nokia.. Nvidia.. N...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-01 13:39:17
avatar
Nintendo zatiaľ nespí...
cardi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-01 15:04:57

Mam nokii od jakziba a nemuzu si stezovat na nic. a kdyz nekde ctu ze ma malou ram atd. nezapomente na ot ze symb. ju nepotrebuje 512 jako jine znacky a taky nepotrebuje 1GB procesor :X bay
Dvora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-02 08:32:45
avatar
Já nechci dotykový telefon, tak v poslední době uvažuji nad E52 nebo E72 a po tomhle článku teda nevim
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-02 13:58:58
avatar
E52 rozhodně nedoporučuji. E72 je super, to v článku píšu ;)
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-02 15:41:56
avatar
Dovolím si nesuhlasit a to tým že prave ano NOKIA ma kvalitovo telefony a konštrukčne ako jedna najlepšia spoločnost!Nokiu kazí len symbian,ale uz ma Maebo,po novom bude MeGoo čo je NOKIA + intel,inak ako telefony ma nokia kvalitné,a neviem čo by si čakal ked ma nokia v ponuke 40 nových modelov tak každý model má mat iní CPU a ram a GPU?Trochu porozmíšlaj nabuduce ked niečo vykotíš,a tie to udaje nie su moc doležité aj tak,moj byvalý iPhone 3GS mal IBA 600Mhz CPU a pritom valcoval o rok novšie smartphone z 1Ghz na plnej čiare že mu ani po päty nesahaly tak že asi tak.
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-07 13:27:28

nie ,sam si protirecis, lebo nokia si kupila symbian, velmi dobre vedela co to je. A to meeGo, cakal som ze to rychlo supne do N8, ale ked som videl "symbian^3" tak uz dopredu viem ze to bude odpad. Nezabudaj ze uz aj v mobiloch ide o GPU - Iphone 3GS ma gpu z atomu Zxxx a hry na tom vyzeraju krasne, a vlastne cele UI je akcelerovane cez GPU, preto im staci len 600 MHZ (mimochdom je to podtaktovany 800 Mhz), a HD2 nezvalcoval,boli na tom rovnako ...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-02 17:10:30
avatar
Velmi pekny clanok holoway, ja som sa rozhodoval medzi Nokiou C6 a Samsungom Galaxy 3, na Nokiu som vsade pocul staznosti a teraz mi uz je jasne, ze ta kritika na plasty nebola vobec prehnana Idem teda na ten Android ... Inak co sa tyka Nokie, tak teraz pouzivam nokia 6120 classic (pozicanu od otca kym bude novy fon) a som celkom spokojny,i ked niekedy je hodne pomaly ale spracovanie az na zadny kryt slusne
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-03 08:48:22

Pěkný článek... spousta věcí je pravdivých, např. to, že Nokia moc neholduje technickým vylepšením... s tím plně souhlasím, ale s kvalitou jsem udělal jinou zkušenost. S mobilem mám zkušenost pouze jako uživatel, neprodávám je, takže nemám moc velký vzorek pro hodnocení, ale... Mám už čtvrtou Nokii v řadě a nikdy s ní nebyl jediný problém. Momentálně mám zde hodnocenou E52-ku a jsem s ní spokojený. Dokonce mi párkrát spadla na zem, prošla se mnou Amazonií (hrozné vlhko) a nikdy s ní nebyl jediný problém. Já jsem s Nokií spokojený. Naproti tomu přítelkyně měla třikrát Sony Ericson a třikrát odešel do věčných lovišť. Ikdyž šlo očividně o konstrukční chybu nebo nekvalitní výrobu, odmítli jí reklamaci. Podobnou zkušenost udělalo asi pět lidí v mém okolí. Např. právě Sony Ericson bych viděl jako mnohem větší zmetky než Nokie.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-04 23:54:41
avatar
A co HTC???
Snapdragon byl poprvé použit v HTC HD2 pak o půl roku později v HTC Desire a nyní je rok stará platforma jen s 8mpix fotakem v Desire HD a Z... Nokia není jediná kdo recykluje...

S nokii to jde z kopce od dob Nokia N-Gage QD. Od té doby má celkem špatnou pověst.

Nedávno nám odumřel Sonyericson.

Po zkušenostech s Iphony 3G a 3GS se divim že si tu 4ky někdo koupí.

HTC recykluje stejně jako Nokia.

a Black Berry kašle na evropu.

Samsung kopie iPhona a raději by měl zůstat u ledniček.

LG svižně taky kopčí iphona čím může.

Ono je dost težké si dnes vybrat.

Mám HTC Desire, ano je to šlupka a ten telefon je nedodělaný a soft plný nelogiky - ale co jiného dnes ??

Kde jsou ty doby když každá kategorie měla svého jasného vítěze a daný produkt byl prostě dokonalý. Dnes je to samá rychlokvaška útočící na vaší peněženku a vítěz není jasný každý svůj produk v nečem odflákne není nikdo kdo by to přebyl, vystoupl nad davem a předběhl svojí dobu.

To je tak težké pro HTC (třeba) místo 4 modelů(a každej naprd) za 11 000 - 15 000 udělat jeden pořádný za 10 000(díky vyššímu nákladu výroby), který by měl výbojkový blesk přisvětlovací diodu 8mpix foták, a cortex arm CPU s AMOLED displajem a doladěným SW? Koho by pak zajímala vyšší váha o 25gramů ? OMG ! Proč má můj desire slabší baterku než měl HD2 ???? Asi výdrž nepotřebuje co... To je takovej problém tam seknou Li-ion blok kterej ho utahne tyden narust vahy 30g ta baterka co tam je uplně malinká místa v tom telefonu je až až. Kdo by to klido nenosil ona nutnost tahat každý den nabíječku pak mobilitě moc nepřidá.

Myslím že trh je připraven na novou značku. Které to rosekne stejně jako 1 iphone...
pyriah [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-10-06 15:32:07

No s tím snapdragonem nemáš vůbec pravdu .
u HD 2 a Desire je požittý procesor qualcomm T 8282 a grafika andreo 200. U desire HD je použitý procesor 8522. Ikdyž má nižší označení je vyráběn 45nm procesem a má otrošku lepší výkon při nižší spotřebě a grafickjou čás andreo 205 , která má při stejné spotřebě 5x vyšší výkon, takže posun dopředu je tam za rok víc než dost. Desire z má stjnou grafickou část akorát procesor je taktován na nižší výkon , pro udržení rozumné pracovní doby.

Místo aby se všichni honili za co největším výkonem , by se měl někdo vzpamatovat a začít s vývojem baterií!! Na co nám je pak výkon netbooku v telefonu když vydrží chvilku ??

Jinak máš pravdu , že dnešní telefony sou jen klon ... každej kopíruje každýho a pak z toho vypadne desing typu šedá myš ... vypadají skoro stejně
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-07 13:32:37

HTC - co sa tyka procesorv , je to svata pravda, od HTC diamond (MSM 528 Mhz) - 2008 pouzil to aj v Touch Pro , HD1, Xperia X1, G1 (to sa este da pochopit - ta ista generacia) potom keby nestacilo Hero, Touch pro2, diamond2. A co sa tyka procesorov, Desire HD pouziva NOVU cipovu sadu QSD s 2x (a viac) vyssim vykonom GPU, Desire Z pouziva uplne inu procesorovu rodinu (MSM 800 Mhz quallcomm ze vraj rychlejsi nez prvy 1GHZ)
Bublo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 19:28:49
avatar
Aj vo Wildfire je 528ka :-)
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-05 13:38:00
avatar
Já mám Nokii E71, je to má první nokie. Já byl vždy pro SE, ale všechny se porouchaly takže jsem na tuhle značku zanevřel.Ečko pár pádu už zažila a nemazlím se sní a je to super telefon na vše co potřebuji. Opera mobile 10 na ní chodí rychle, GPS navigace taky super věc a ten zbytek ujde klávesnice je boží . No další telefon bych vyděl na HTC ja Nokii nikdy moc nemusel. Ale finální rozhodnutí dělám dle for a testů na netu.
pIXo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-15 10:05:43
avatar
ze ktora znacka vydrzi a ktora nie je aj otazkou toho ako sa clovek o mobil stara, ja mam k810i uz skoro 3 roky a keby som si sam nerozbil joystick tak je ako novy a aj baterka stale vydrzi zhruba 3 dni...
kubcosnv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 12:55:01

Nedalo mi na to vyjadrit svoj nazor/postoj..jedoducho som musel na to nieco napisat...vyrastal som som na Nokii 3310 ..presiel som potom cez Siemens,SE az k doterajsiemu Samsungu..nokia je fukcna az na beterku doteraz..Siemens..tak ten som mal v dazdi tak uz je nefunkcny a Se,ten po servise sa mi vratil asi v 3x horsom stave v akom bol povodne..Mam Samsung omnia..hoc displaj uz nesluzi ako by mal ( 2-2.5 roku ) ale ani sa necudujem,cim vsetkym som po nom prechadzal kolko krat mi spadol a navyse,bol medzi jednymi z prvych ktory maly dotykovy ( myslim ) a funguje mi doteraz..o to nejde..stale sa najde raz lepsi a raz horsi telefon,no nemyslim si ze ine firmy nerecykluju,recykluju ale v minimalnom mnozstve...no urcite davaju prednost technologickym novinkam a posuvaju to v pred..
Nerozumiem ludi,ktori vidia za naj mobil Nokiu...pre mna to boli kedysi Vyborne telefony..neskor boli vyborne telefony len za 15k+ ( od nokie ) a lacne,nestali za nic..
Nerozumiem ani otca,ktory je verny nokii vyssej rady..no..kazdy daval reklamovat minimalne 2-3x v priebehu roka ( maximalne 2 )...no napriek tomu ze ma len negativne skusenosti s tym ako mu nic nefunguje ako mu vsetko mrzne ako sa mu telefon vypina i tak chce takyto telefon...
Nokia neponuka nic nove..su drahe a pomale..no i tak ich ludia bastia..preco ??? Rovnako ako aj Apple a jeho Ipod...
jogin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-18 18:14:11

Mam E66 pred 2lety to byl luxusni kousek. Kvalitni telefon s kovovym zadnim krytem, dobrym licovanim, nic nevrze a krasne vypada na tu dobu draha hracka 13 800Kc sem dal 2mesice po vydani. Dneska stoji nova par korun tusim neco kolem 4500Kc. Docela me stve ze nelze nahrat novy Simbian a uz se poohlizim po poradny telefonu Samsung I9000, HTC Desire HD, E66 jeste mozna naky tyden bude slouzit ale to je tak cele.

Kdyby nahodou mel nekdo zajem o E66 pak: jogin3@seznam.cz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 635x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1557x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1240x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1917x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1167x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1916x
Komentářů: 3