Proč ještě zvolit při koupi nVidii ? Tisk E-mail
Napsal Ondřej Kašpárek   
Čtvrtek, 23 duben 2009
altAktuálně ATI jasně dominuje, ale proč zkusit i nVidia?

 

 

 

  V dnešní době jsou grafiky ATI více prodávané, než grafiky od Kaliforňanů. Pro někoho jsou ATI už v minulosti vítězem, jiní chtějí mít nejnovější technologie (DirectX 10.1, GDDR5 (HD 4870, HD 4890, HD 4870 X2), další zase mají pocit, že mají lepší ovladače, což se hlavně týká funkčnosti propojení více karet ve hrách a další mají zase jiné výhody v koupě ATI. Stále jsou ale i ty lidi, kteří věří nVidii (např. já) a chtějí přesvědčit , že výhoda DirectX 10.1 není vše......

  Nemusím skrývat, ač jsem její fanoušek, že nVidie dělá poslední dobou samé podfuky k oklamání zákazníků. Určitě každý ví, že 9800 GT je zcela známá 8800GT, ale u 9 verze můžete narazit na nový spoj v čipu nebo 55nm procesu. nVidia chtěla kartu znovu zrecyklovat na GTS 240, ale výrobci zelených grafik (ASUS, MSI, Gigabyte, Point of View, XFX a další) ji díkybohu přesvědčili, ať to nedělá. To samé je s 9800 GTX+, která je vlastně přetaktovaná 9800 GTX, akorát s G92b alias s 55nm procesem, která je aktuálně GTS 250. Ovšem se na ní změnilo PCB a nyní už připojujete pouze jeden 6pin konektor oproti dvěma na předešlém modelu. Teď už ale zpátky k tomu, proč zkusit i nVidii.

 

  Na trhu je velmi dobrá karta 9600 GT, která má výkon mezi 9800 GT a 9600 GSO+. Její výkon je velmi dobrý na její cenu a vím o čem mluvím. Tuto kartu jsem vlastnil od června 2008 do dubna 2009, než jsem jí vyměnil za GTS 250 1GB. Všechny hry jsem rozjel na maximální detaily, ale musel jsem často ubrat kvůli malým FPS. Největší lahůdkou ale pro některé je, že 9600 GT rozjede na max. detaily CoD 5 bez zapnutého AA s průměrnýmii 35 FPS, což je dobrý výsledek. Navíc, pokud by jste 9600 GT měli od ASUS, nabízí verzi s Black Pearl chladičem, který Vám dává možnost dostat vysoké frekvence do stability. Já jsem z původních frekvencí 650/900/1625MHz dostal kartu s tímto velmi dobrým chladičem v provedení ASUSu na 771/1022/1706MHz, což není tak hodně, ale bez zvyšování napětí docela dobré. K tomu je navýšení výkonu průměrně 8%.

  Dalším velice zajímavým modelem je 9800 GT, která se pohybuje okolo 2500Kč a má výkon vyrovnaný HD 4830. Další velice dobrou kartou je GTS 250 1GB v provedení ASUSu s chladičem Dark Knight, který je výkoný, jako HD 4850. Cena se pohybuje kolem 3300Kč. Pokud děláte levné herní PC, nejlepší volbou je 9800GT s C2D E7200 či Athlon X2 7850, 9600GT nanejvýš je výhodný s 5400+ či Pentium Dual-Core E5200 a GTS 250 je dobrý s Phenom II 710 nebo C2Q Q8200.

  Pokud ale potřebujete DirectX 10.1, budete muset koupit kartu ATI. Pokud ale nespěcháte s nákupem, čekejte na nové modely nVidia GeForce 300, které budou konečně od roku 2006 novou architekturou, která se i více zaměří na fyziku a větší hrubý výkon.

S pozdravem všechny zelené, červené i neutrální fanoušky grafických společností M4S4CR.

 

 




Jaká nejlepší série grafik nVidie je podle Vás ?


AUTOR: K4SPI
Začínal jsem a vyrůstal na konzolích PlayStation 1 a 2, v roce 2007 jsem dostal svůj první počítač, oblíbil jsem si firmu NVIDIA a jsem její fanoušek, avšak ne na takové úrovni, abych neřekl na ní i pravdivá negativa. Za 3 roky, co počítač mám, se považuji za uživatele s nadstandartními schnopnostmi.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 10:28:39

ja si tak myslim, ze vacsina ludi uz caka na nove generacie kariet..
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-04 23:32:17
avatar
to samé se dá opsat na konzole.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 10:51:24
avatar
Proč ještě zvolit při koupi nVidii ? Tento nadpis jsem chtěl dát ke svému článku, který měl být zaměřený trochu do budoucnosti. Asi každý kdo je trochu soudný musí říct, že je teď na tom ATI o trochu lépe než soupeř, ale budoucnost zatím patří NVIDIA a ptáte se proč. První důvod je pořád omývaný PhysX sice je možný, že za pár let o něm nikdo nebude vedět, ale může to být i naopak. No a potom NVIDIA má svoje 3D brejličky a to zatím podporujou pouze a jenom grafiky od zelených. Sice to má ted asi 0.01% hráčů, ale za 5-10 let ? Jsou to jenom úvahy, ale tak jako ATI nasadila Havok na PhysX a ted se čeká jak to celé dopadne tak zachvíli bude muset řešit další problém a to jsou ty 3D brýle. Osobně si myslím, že za 2-3 roky budou 120HZ monitory okolo 10000,-kč + brejličky za 2000,-kč a to už bych možná i přemýšlel o hraní her ve 3D.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 12:24:31
avatar
PhysX je už dneska mrtvola.

A řešit, co BUDE !MOŽNÁ! za DVA ROKY při nákupu DNEŠNÍCH karet, to je opravdu, ale opravdu nesmysl.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 15:23:07
avatar
mno jo pro každého fanatika je physx mrtvola..pro každého nvidiota je dx 10.1 mrtvola
nemůžeš ale popřít že physx má lepší fyziku než havok
a ještě za to chtějí peníze ..pche
dx10.1 ? jasně, přidá lepší výkon ve 2 hrách, stín v STALKER clear sky nebude tak ostrej .. páni
fakt výhoda
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 16:57:04
avatar
a tu super fyziku mas uz vo viac ako dvoch hrach? v takej vacsej miere je pouzita v mirrors edge ( dva efekty tusim). uvidime kolko bude v mafii
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 20:33:32
avatar
her s physx je kolem 80 .. možná víc
ano... je pravda že 70 z nich sou hry za 200kč
ale s HAVOKEM je her několik stovek.. a stejně 90% stojí za prd
v PhysX je hmotnost objektu, prostředí kolem objektu, vítr... todle všecko HAVOK nemá..udělá krabičku a nechá ju pohyblivou
nic víc ;-)
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 23:12:53
avatar
tak ci hra stoji zaprd alebo nie tak to ja nerozlisujem podla toho ci sa bedna ked ju rozdrbem pajserom chova realne alebo nie no napr. v test drive unlimited je pouzity havok, a auta sa chovaju dost dobre. Samozrejme technologicke dema samotnej agei boli fajn, lenze jeden vyrobca si svoj standard asi nepresadi. Ja napr. stale cakam este na Fahrenheit, grafiku buducnosti, spolocne graf. rozhranie ktore malo byt spojenim open gl a direct x, pamatnici si spomenu ze malo dojst s windows 2000
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:30:58
avatar
Bože .... na ten argument že za HAVOK se platí zapomeň ... myslíš že by byl v 90% her, kdyby se za něj platilo? většina studií je členem skupiny, kterou vytvořil Intel a má HAVOK zdarma ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:45:53
avatar
nakej odkaz na zdroj odkud mas informace o takove skupine a o tom ze 90% vyvojaru ho ma zdarma?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:51:07
avatar
90% vývojářů určitě ne, to jsem neřekl, ale zdarma ho mají určitě členové skupiny (nedávno jsem to někde viděl) studií podporované Intelem, kam patří ta největší jako EPIC, Ubisofw a další... Intel by byl sám proti sobě, kdyby za HAVOK chtěl horentní sumy ;) v dnešní době by se HAVOK neobjevoval v béčkových hrách jako je třeba Wheelman, kdyby stál miliony, co tu někteří tvrdí ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 22:08:00
avatar
jo jasny..90% her..sem se nak upsal mozna ho nektery maji zdarma..no podle toho co ja sem cetl tak se za nej ale plati hodne, miliony treba ne, ale nakej stotisic to bude. jinak zrovna epic vyuziva physx, kterej je nativne implementovan v ut3 enginu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 22:22:42
avatar
jo? tak jakotže má sousta EPIC u3 her HAVOK ... příkladem může být třeba nový WheelMan ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 22:34:04
avatar
tak to uz zalezi na vyvojari jak s tim nalozi..vetsina her na ut3 ale pouziva physx stejne jak samotny ut3
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 23:34:08
avatar
no napr. teraz som dohral Hells highway a tam bol pouzity physx. Neviem sice v akej forme, lebo mam 1950pro ale logo tam bolo takze mas asi pravdu
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 13:38:24
avatar
PhysX má dnes nejpokročilejší fyziku ať chceme nebo ne a je to jedinný akcelerátor fyziky pro který vyšli a vycházejí hry. Jaká bude situace za rok nevím, ale ted to tak je. No a 3D brýle. Sice je to budoucnost, ale zase to nemusí být tak daleko a pokuď by to jedna grafická karta uměla a druhá ne tak jakou grafiku si koupím když budu chtít hrát hry 3D ?
Jo a pro tvojí informaci....já neřeším já jen spekuluju, ale ty spekulace jsou podložený.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 15:16:01
avatar
Tak osobně plně věřím že se Nvidia zase dostane na vrchol novou generací grafik DX11.
Jinak ale k té anketě. Osobně si pamatuji jako nejpovedenější grafiku od Nvidie meinstremovou 6600GT.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 15:44:11
avatar
Já považuju za vrchol nVidie 9600GT, která svojí cenou nabízí extrémní výkon v hraní na 17''.
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 17:23:10
avatar
Souhlas) 6600GT jsem taky měl, bohužel se jí roztekl chladič a shořela
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 6600GT 2009-04-26 06:49:27

Suhlas,na svoju dobu to podla pecka cena/vykon.Ku*vitko zapracovalo aj na mojej 6600GT ,odpadol vetrak a tma.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-24 21:01:11
avatar
no, držme sa zatiaľ pri zemi

inak ATI bude mať s DX11 náskok minimálne celý kvartál
WenySky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Forma a "obsah" 2009-04-25 13:12:20
avatar
Nooooo, chtelo by to hodne zapracovat na gramatice a stylistice, pripada mi to jako by clanek psalo tak 13 - 14 lete dite (bez urazky, ale jestli to psal ve skutecnosti nekdo starsi, tak by se nad sebou mel vazne zamyslet).

Obsahovou formu radeji ani hodnotit nebudu, protoze je to jen zplacanina par nic nerikajicich souveti. Kazdopadne odpoved na otazku "Proč ještě zvolit při koupi nVidii ?" jsem v clanku nenasel.
Teda jestli tim duvodem nahodou neni : "kupte si nVidia kartu, protoze je to proste nVidia a jak nebudete mit nVidia, tak budete muset chodit kanalama a kazdy s nVidii se vam vysmeje, ze nemate nVidia, a hlavne na nVidii spustite CoD 5, coz vam na jine nez nVidii karte urcite nepujde, protoze pri spousteni hry je tam logo nVidia. Yo dawg, buy the fucking nVidia or I kill your mother, you motherfucker."
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 14:12:12

Snaha napsat článek ale je, to je hodně velké plus. Obsah nekomentuju, sloh taky ne, nejsem češtinář a nikomu nechci pomlouvat jeho práci(dobrou i špatnou).

Jinak výsledek ankety mi byl předem jasný.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 20:19:16
avatar
tak napíš to ty , keď sa ti nepáči , budme radi, že tu vôbec niekto píše ...
WenySky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 21:20:49
avatar
Ja nemam potrebu se realizovat v psani blogu.

Stejne lidi, kteri chteji nVidiu tak si ji koupi i kdyby byla 2x pomalejsi nez ATI a za dvojnasobnou cenu. To same samozrejme plati naopak, tedy ze zaprisahli priznivci ATI si koupi 2x pomalejsi a 2x drazsi kartu nez nabizi nVidia ... Tyto lidi stejne nikdo nepresvedci. Pak tu jsou BFU, kteri si nechaji skladat PC popr. si koupi hotovou sestavu, takze pro takove je takovy clanek k nicemu. Nakonec je tu skupina lidi, kteri kupuji nejlepsi pomer cena/vykon/kvalita a je jim jedno od koho.
Pokud se podivas na ty skupiny, tak pro prvni skupinu nema cenu psat, protoze te posle do prdele kvuli tomu, ze nehajis jejich "spravny" nazor. Druha skupina takoveto clanky necte. Posledni skupina si radeji najde pet sest "nezavislych" testu, porovnaji je a budou znat jakz takz objektivni srovnani vykonu a podle toho se rozhodnou.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 15:25:13
avatar
hlavně že ty píšeš jak 14letej hňup...
narážíš tady na nvidii a děláš ze sebe něco
chudáku ;-)
WenySky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 16:59:19
avatar
Skoda, ze jedine na co se zmuzes jsou osobni utoky. Zadna konstruktivni kritika, ale to je pro omezene zastance te ci one firmy identifikujici. Taktez je pro ne priznacne, ze ve vsem vidi narazky na jejich oblibenou znacku.

Tak a radeji se uz budu drzet rady : "Nikdy se nehadej s blbcem, nekdo by si nemusel vsimnout, ze je mezi vami rozdil"
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 20:35:47
avatar
1 ,,Skoda, ze jedine na co se zmuzes jsou osobni utoky,,
2 ,,Tak a radeji se uz budu drzet rady : "Nikdy se nehadej s blbcem, nekdo by si nemusel vsimnout, ze je mezi vami rozdil",,
taky to mohu brát jako osobní utok
ale musím uznat že s tvým komentářem začínajícím ,,Ja nemam potrebu se realizovat v psani blogu.,, plně souhlasím ;-)
takže mír a lásku
Ricki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-25 18:23:54
avatar
Ale důvod proč zvolit nV je! Ačkoli používá zastaralé GDDR3 a DX10 na mnoha hrách fungují lépe(není pravidlo). nV se může zdát předražená, ale není to tak zcela pravda. GTX275 je takový mix 260/280(5) a má nejlepší poměr cena-výkon a OC verze za nižší cenu kolikrát překoná i GTX280(a ekvivalentní ATI).
viz.Odkaz
ATI má zdánlivě levnější karty, když se ale podíváme na skutečný výkon, ceny se liší pouze podle výrobců, takže obecně ATI má obecně lepší ceny u levnějších karet a naopok
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 18:32:18
avatar
No nevím, Nvidia mě po 6600GT, 8800GTX hodně zklamala, čekal jsem nějaký High End který by vypálil ATIně rybník a ono nic. ATIna si zatím tiše přišla s RV770 a nandala to Nvidii. Tzn že PhysX se bude hůř prosazovat spolu s 3D blejličkama. Čas ukáže jak moc byla dobrá koupě společnosti AGIEA, ale moc tomu nedávám. Nvidia udělala chybu že nepřipravila GTX260@280 na DDR5, výrobní náklady by klesly a karty by byly prodejnější. Ale ATI (R4870)mě zas nepotěšila absolutně nefunkčním powerplay kdy se 3D frekvence zapínala i ve winXP, k tomu spotřeba ve 2D, vyřešeno podtaktováním v biosu GPU400@MEM200 a ručním nastavením výkonu ventilátoru podle teploty. Tehdy jsem 2 dny hluboce litoval že jsem koupil za 6500 vysavač který topí a dají se na něm hrát hry.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 20:38:29
avatar
jasně
ale nezapomínej že nVidia byla do 8800GTX horší hráč...
to ona je ta co dohání .. tak nevím proč ju všichni odsuzujete za to co dělá
myslím že v jejich situaci se drží víc jak dobře ... ATi je na koni a má první tah
je v předstihu, takže pokud nVidia s G300 neuspěje.. je ,,konec,, ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:32:25
avatar
Konec? Ale kdeže .... Už GT200 je průser a podívej pořád v pohodě podíl na trhu 50 na 50 .... to by se musely řádně podělat tak další 2 generace během dvou let aby to bylo nějaké ohrožení ....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 15:03:33

Podil na trhu 50/50 je mozna tady u nas v Ceske kotline. Celosvetove JPD hlasi mezirocni pokles u ATi o 1,5%, u Nvidie o 1,6%. Q4/2008 - Q1/2009 - ATI pokles o 2,2%, Nvidie narust o 0,7%. Shipment je jeste horsi - ATi pokles mezirocne o 4,9%, Nvidia pokles o 7,7% mezirocne. Kvartalne si ATi pohorsila o 1,2%, Nvidia polepsila o 1,2%. Vzhledem k tomu, ze Q4/2008 byl co se tyce prodeje i shipmentu velmi spatny i diky krizi, lze z vysledku vyvodit, ze v soucasne dobe Nvidia bere ATi procenta z podilu na trhu. Zrejme dusledek cenove valky, kdy Nvidia dala sve produkty velmi lacino a atakuje tak domenu ATi, pomer cena/vykon. Kazdopadne ATi ma dobre prognozy na kvartal Q2/2009, kdy by se melo odrazit ve vysledku uvedeni HD4770. Pokud tedy problemy s dodavkamy nebudou pretrvavat delsi dobu.

A zapomnel jsem zminit podil na trhu Nvidia/Ati je takrka stejny jako pred rokem - cca 60/40.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 21:52:14

nevím o čem diskutujete DD a MicrO
nVidia byla vždy dominantní nad ATI a trvá to i dnes. Ikdyž misky vah se jakžtakž vyrovnali.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 22:10:50
avatar
ty kde zijes ze vzdy? v roku 99 predala ati asi 3x viac cipov ako nvidia.. Tomu hovorim dominancia. To boli casy, ked este existovalo 3dfx. Ktore potom kupila nvidia a miesto peckoveho rampage vydalo fx ktoremu to ati vtedy poriadne natrela
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-26 22:21:55
avatar
byly doby kdy ATI měla 80% celého grafického trhu, Intel grafiky neměl a NViDIA moc taky ne
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-27 18:56:09

jj, zapoměl sem na prahistorii, sorry teda
kubino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ati dominuje? 2009-04-30 10:41:18
avatar
V cem ATI dominuje, v popularite na DW? Na pctuningu je analyza prodeje grafik, ATI tam ma od roku 2008 skoro polovicni cisla oproti nvidii. Jak prisel autor na to, ze se ATI prodava vic?
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 13:44:56

Tak sice pctuning taky není úplně objektivní web ale oproti DD je to slabota . Jinak samozřejmě je to blbost, jako většína věcí co jsem se zde dočetl a nejsmutnější na tom je že jsem tomu i věříl! Sbohem DDworlde
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-30 15:56:56

wow, to by mě hodně zajímalo od koho jsem dostal +, čekal jsem tak -20 . Každopádně už mám slíbený smazání účtu, tak je mi digiaura už ukradená
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2009-05-04 10:26:53
avatar
Ak je autor fanusik Nvidia tak ja som papez. :-D
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 695x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 753x
Komentářů: 2
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1392x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1231x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1122x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1762x
Komentářů: 6