DDGames News – velký přehled aktuálních herních novinek – PC platforma pod palbou novinek Tisk E-mail
Napsal Marek "Marucs" Škácha a Jan "DD" Stach   
Pondělí, 05 duben 2010
Přejít na obsah
DDGames News – velký přehled aktuálních herních novinek – PC platforma pod palbou novinek
Aktuality a Novinky
alt

 

 

 

DDGames News – velký přehled aktuálních herních novinek

– PC platforma pod palbou novinek

 

Protože DDWorld není primárně herní magazín, věnujeme se počítačovým hrám jen doplňkově a jednou za čas přinášíme velký přehled toho nejaktuálnějšího, abyste byli v obraze.

Nemusíte tedy sledovat desítky herních webů denně, DDWorld pro vás novinky pečlivě hlídá a poskytuje vám kompletní zpravodajství v ucelené formě na jednom místě. Takže dnes je právě čas se podívat na to, co se na nás na té herní scéně chystá …

  • PC hraní žije, roste a rozvíjí se …

PC platforma jako herní platforma vymřela? Opak je pravdou. Některá herní studia i herní tvůrci kritizují současné poměry, kdy se zveřejňují jen statistiky prodejů her na konzole a do toho jsou srovnávány jen s dílčími statistiky prodejů na PC, ze kterých pak vyplývá, že PC tvoří 10tinu prodejů. Jenže to není vůbec pravda. Protože se do statistik započítávají jen fyzická média, která jsou pro konzole nezbytná, ale pro PC ne. A protože se na PC už dnes prodá daleko více online, a údaje z online prodejů nejsou veřejné a kompletní, tak dochází ke zkreslování situace. Jenže někteří tvůrci a herní studia vědí své a upozorňují na fakt, že PC se opravdu hodně daří. Ostatně nedávno nějaká ta konečně kolem PC platformy zveřejněna byla a jasně ukázala, že více než 70% příjmů z her plyne z online prodejů! Takže dávat do statistik vedle 100% prodaných fyzických médií na konzole a u PC platformy ignorovat 70% trhu a dávat tam jen těch cca 30% fyzicky prodaných kusů, je poněkud zvláštní.

Nicméně že zkrátka ty statistiky nevypovídají o ničem, o tom svědčí rekordní růst prodejů herního HW na PC, který na rozdíl od prodejů her v roce 2009 stoupl, o tom svědčí i další raketový růst v Číně, kde se na PC hraje takřka výhradně a také zvýšené tempo tvorby nových MMO her a faktu, že téměř všechno, co vyjde na konzole, už není exkluzivní a vychází na PC také. Zkrátka PC na tom vůbec není špatně a prodeje online jsou pro mnohé vydavatele velmi lákavé a jednodušší. To, že nemají takovou marketingovou podporu, je proto, že hlavní výrobci konzolí, mají z prodeje her velké peníze, aniž by na nich cokoliv udělali, takže propagace konzolí je jasná věc. Microsoft samozřejmě ví, že Windows platforma mu vydělává nepoměrně více než Xbox, a tak mu podporu dávat nemusí, zároveň za hru vydanou na PC nedostane nic, nebo skoro nic na licenčních poplatcích. Zkrátka je to všechno jen business. S PC platformou je ale evidentně všechno v pořádku, a má takovou pozici, že se o ní mluvit ani nemusí. Naproti tomu nekvalitní produkty potřebují o mnoho více reklamy a podpory, takže podle toho to s konzolemi vypadá. Co z toho plyne, si přeberte sami …

  • StarCraft2 – propracovaný multipalyer ale bez LAN

Strategická multiplayerová událost roku nebude mít podporu LAN, aneb, bez internetu a originální hry si prostě nezahrajete. Doba bezinternetového hraní spěje definitivně k zániku. Mnozí nadávají na UBISOFT a jeho nutné stálé internetové připojení k hraní her, ale příkladu UBISOFTU dávno následují i další. Dlouhodobě to připravuje Blizzard se svým novým Battle.net systémem. To bude u nových her od Blizzardu jediný způsob, jak si zahrát multiplayer. Tedy nutnost stálého propíjení k internetu je podmínkou i pro hraní Starcraftu2, minimálně MP části. Samozřejmě tím se také omezí pirátství, protože každý, kdo se bude chtít připojit k battle.net, musí mít samozřejmě unikátní klíč.

Osobně nemám s nutností stálého internetového připojení problém, ano, je možné, že to některé uživatele může omezit, ale protože to firmy inzerují na hře samotné a víte o tom před nákupem hry, jste s touto skutečností seznámeni a máte tedy na vybranou, hru koupit-nekoupit. Navíc dnes už je internet všude, takže žádný problém v tom nevidím.

  • The Witcher 2: Assassins of the Kings

Zaklínač byl pro mnohé překvapivě úspěšná hra. Překvapivě pro většinu světa, ale zejména u nás a v Polsku se těšit velké přízni od počátku. Ostatně všichni, kdo znají Zaklínače, vědí, jak těžký úkol před sebou měli herní tvůrci, protože zaklínač je dosti specifická a ohraničená postava a tak zdaleka neměli takovou volnost, jako autoři jiných RPG. Nicméně první díl se opravdu vydařil a naštěstí byl tvořen přímo a exkluzivně pro PC a vyhnula se mu tedy mainstreamovost a konzolovost. Zda i druhý díl nebude konzolemi poznamenán a nepoznamená jej ani snaha přilákat ke hraní více lidí zjednodušením a převzetím mainstreamových herních prvků, je zatím otázka. Nicméně primárně je opět určen na PC a autoři nám slibují vylepšení ve všech směrech. Tentokrát si nechali více prostoru, ale je otázka, nakolik to ještě bude věrné literární předloze a nakolik z toho udělají klasické tuctové RPG. První záběry z druhého dílu vyvolaly lehké obavy, zejména vzhled a vizáž nového zaklínače příliš nezaujal.

Upřímně se ale nejvíce těšíme na propracované dějově, příběhově a jinak propletené RPG ala první díl. Hra by měla vyjít snad někdy v příštím roce.

  • Alan Wake – pravda o tom, proč (zatím) nevyjde pro PC

Alan Wake byl před lety prezentován jako technologická herní pecka budoucnosti. Chlubil se sním Microsoft, chlubil se s ním Intel. Hra měla plně využívat DirectX10 a vícejádrových CPU. Vývoj hry také dlouho běžel na PC, jenže tvůrci podle všeho přecenili své síly. Hra byla několikrát odložena a před časem, byl kvůli své náročnosti, na kterou malé studio nestačilo, vývoj technologicky pokročilé PC verze odložen do šuplíku. Autoři se snaží dodělat hru tak, aby se alespoň dostala na zastaralý Xbox360 a k vydání PC verze prý nedojde.

(Alan Wake na IDF)

Zrušení PC verze nás samo o sobě ani tak nenaštvalo, jako spíše to, jak se to snažil Microsoft zdůvodnit různými řečmi o tom, jak hra vyjde na té nejvhodnější platformě a tak. Zkrátka hodil PC a Windows přes palubu a nebyl ochoten říci pravdu, že prostě hra nemá technické kvality, které byly slibovány a velkolepě vytrubovány roky do světa a ve stavu, ve kterém by hra vyšla, by na PC sklidila hodně kritiky. Nicméně podle všeho PC verze není úplně ztracena. PC verze existuje ve velmi pokročilé fázi (Xbox360 má k PC dost blízko) takže hru není problém pro PC dodělat a autoři nechtějí vyhodit roky práce. Hra tak pro PC se zpožděním vyjde a pravděpodobně je to prostě jen politika a také snaha zamést pod koberec to, že hra zdaleka nesplní technologicky to, co nám před lety bylo slibováno. Takže hra vyjde pro Xbox360, kde si technologicky moc vyskakovat nelze, ale je to jedno, vysoké hodnocení na konzoli posbírá snad všechno, a až opadne vlna, která rozhoduje o úspěchu a neúspěchu hry, vyjde to na PC, kde to technologicky tedy bude zklamání proti slibům, ale už to už prodeje minimálně na konzolích neovlivní a na PC, protože data o online prodejích a tedy více než polovině PC trhu nikdo nezveřejňuje, tak už to ani je neovlivní, nebo se to nedozvíme. Takže Alan Wake je stále pravděpodobný i na PC, jenom prostě raději výrazně snižte očekávání. Ostatně ze zákulisí unikla hromada informací o tom, že studio přecenilo své síly nejen z hlediska špičkové technologie na PC, ale i ohledně některých herních prvků, takže ze hry nakonec bude spíše klasická hororová koridorovka atd.

  • Crysis2 prý překoná graficky Crysis1 … doufejme

Poté, co bylo oznámeno, že Crysis2 vyjde multiplatformně, tedy i na konzole stávajících generací, které jsou proti současným PC už hodně zastaralé (jen grafické čipy už dělí 3 generace!), se samozřejmě řada lidí bojí, že Crysis2 zůstane jen stínem stále asi technicky a graficky nejdokonalejší hry Crysis1.

(CryEngine na konzolích ... )

Bohužel je těžké odlišit, co je marketing a co realita. Jen doufáme, že Crytek udělal v podstatě dvě verze své hry. Jednu pro konzole v ořezaných detailech a kvalitě, které podle všeho, co jsme měli možnost vidět, vypadají jak Crysis1 na střední detaily (s horšími texturami a bez efektů, které DX10 umí, ale konzole ne), které už před 3 lety zvládl tehdy průměrný herní PC, a zároveň pro PC připravil verzi, ze kterého se i ten nejvýkonnější HW, pokud si budeme chtít užít ultra detailů, skutečně opotí. Víme, že nejnovější herní engine, CryEngine3 umí DX11, má vlastní vyspělý fyzikální destrukční systém a další vylepšení, takže snad opravdu dvojka překoná jedničku a stane se zase na pár let herním etalonem. HW na to brzy bude, šestijádrová CPU Intel a AMD a pravděpodobně i nová grafická generace ATI HD 6000 bude pravděpodobně v říjnu s vydáním hry dostupný …

  • Call of Duty 7 vyzve Medal of Honor

Konec roku bude ve znamení exkluzivního souboje dvou značek se stejným původem. Call of Duty, které bude opět stavět na upraveném předchozím dílu a tentokrát se vydáme do bojů v druhé polovině 20tého století a novém pokračování medal of Honor, které nás vezme do Afgánistánu a to prý ve velmi realistické podoby.

(Medal Of Honor 2010)

Oba tyto akční tituly mají nabídnout vynikající akční atmosféru. Call of Duty, které opustili jeho původní tvůrci, kvůli rozporům s vydavatelem, má na starost studio Treyarch, které stojí za Cod3/5. Nečekejme tedy žádné novinky. Medal of Honor naopak má v rámci své série přinést podstatné novinky, a hlavně důraz na realističnost, což u Call of Duty dávno nehrozí. Obě hry vycházejí na konci roku v rozmezí několika málo týdnů a na společné poměřování rozhodně v mnoha recenzích dojde. Kdo zvítězí?

Podívejme se dále ...



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1385x
Komentářů: 6
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1855x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1124x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1898x
Komentářů: 3
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Úterý, 12 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1858x
Komentářů: 1