Games DDNews – přehledně a aktuálně o hrách – herní konzole zaostávají za PC Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 09 srpen 2009
Přejít na obsah
Games DDNews – přehledně a aktuálně o hrách – herní konzole zaostávají za PC
Aktuality a novinky
alt S koncem týdne máme čas se podívat na to, co nám týden dal a co vzal ve světě počítačových her.

 

 

 

Uplynulý týden nám přinesl opět bohužel pár negativních informací, zejména spojených s odsunutím vydání některých počítačových her. Taktéž se hned několikrát rozebíralo téma herních konzolí vs PC. To, že hry jsou dnes dělány multiplatformě, už nikoho nepřekvapí. Bohužel tato skutečnost se negativně odráží na vývoji her, protože hry jsou (musí být) přizpůsobovány nejslabším platformám. Hry jsou tak vyvíjeny tak, aby je herní konzole Xbox360 a PS3 zvládly. Jenže ty velmi rychle zastarávají po technické stránce a i současný průměrný PC jim začíná notně utíkat. Postěžovali si na to hned některá herní studia. Například iDSoftware (Carmack) si postěžoval na to, že jejich nový titul RAGE je velmi těžké odladit pro konzole a konkrétně pro PS3, která oslabuje grafické jádro NVIDIA pocházejí ještě z doby před 8800GTX (2006). Konkrétně je prý těžké tu hru odladit na požadovaných 60FPS. Konzole PS3 prý poskytne jen 30FPS se stejným vizuálním nastavením, jako Xbox360, který to na 60FPS zvládne. Ten je ale vybaven grafickým čipem ATI XENOS (návrhem ovšem také ještě z doby před R600 (HD2900XT). Ani jedna z konzolí se však absolutně nemůže měřit s PC. Výkon obou herních konzolí po grafické stránce je ubohý a i současná grafická karta za 2000 typu HD 4770 tomu dost uteče. Problém je i s nedostatečnou pamětí u konzolí. Herní vývojáři zachraňují plynulost her výraznými ořezy na grafických i herních detailech (méně objektů na mapě, horší fyzika, méně nepřátel atd. atd.). O detailních texturách se dá mluvit jen s velkou rezervou. Pro PC bude RAGE samozřejmě dostupné ve vysokém HD rozlišení a s možností nastavení daleko větších detailů a detailnějších textur, což je ale pravidlo téměř u všech her. I tak se nemusíme bát, že by průměrný PC tuhle hru nezvládl v nejvyšších detailech.

Nicméně iDSoftware není zdaleka jediným studiem, které pokazuje na zastaralost současných konzolí. Studio GEARBOX, které stojí za vývojem zajímavé hry Borderlands, se nechalo slyšet, že PC verze doslova zničí po vizuální stránce obě herní konzole. Hra je mixem FPS a RPG a tak také přiznalo, že nejlepší způsob ovládání je klávesnice a myš, čímž naštvalo některé ortodoxní konzolové fanatiky, kteří si myslí, že pohodlné křeslo a velký monitor k PC vůbec neexistuje. Herní konzole opravdu herní vývoj začínají silně brzdit a s nástupem nové generace multijádrových procesorů, Windows 7 s optimalizacemi pro vícejádrové CPU a grafiky a samozřejmě s nástupem DX11 grafik se ten rozdíl znásobí. Směšná je představa, že tyto konzole jsou prý navrženy na 10 let prodejů. To by znamenalo, že jsme stěží v polovině jejich existence. Jak dlouho bude vývoj her ještě trpět? Odpověď je jasná, tak dlouho, dokud bude na PC tak rozšířené pirátství a herní studia jej nebudou chtít řešit. Uvidíme, zda nová protipirátstká opatření zaberou …

  • Microsoft Games for Windows Live 3.0

Když už jsme u těch protipirátských opatření, tak Microsoft přišel s novou verzí systému Live. Opět trochu více sblížil herní konzoli Xbox360 a PC. Novinkou je in-game tržiště. Některé hry, které tento systém budou obsahovat, totiž mají možnost různého rozšiřování obsahu. Ten si právě zde budete moci koupit, přímo ze samotné hry. Váš účet má také další nové možnosti. A špatná zpráva pro piráty. Microsoft ve spolupráci s herními studii integroval nový systém ochrany her. Ten ověřuje hru způsobem, že bude žádat na unikátní klíč unikátní stažení unikátních souborů a tedy autorizace na straně serveru. Některé (možná brzy všechny) hry bez této aktivace nebude možné hrát. Systém trochu připomíná MMORPG hry. Poměrně zajímavou vychytávkou je i časové omezení. Dnes se často setkáváme s tím, že mnohé hry jsou dostupné ilegálně před oficiálním vydáním a hrají je tisíce, či spíše miliony hráčů na celém světě. Nově už to nepůjde. Pokud bude hra tímto systémem vybavena, stáhne si spolu s aktivací i potřebné soubory, které budou obsahovat časový kód, kdy se hra zaktivní. Zkrátka před oficiálním vydáním hry si ji nezahrajete. Systém bude v nějaké ještě rozšířenější verzi používat například UBISOFT a další studia, které vyhlašují protipirátstkou mobilizace na konec letošního roku a hlavně na rok příští. Jsme zvědav, zda to bude k něčemu …

A teď už ke hrám samotným …

  • Co bylo odloženo

I tento týden nás nepotěšilo několik zpráv. Největší zklamání asi zavládlo mezi příznivci Star Craft II. Blizzard prostě vydává hry, až když jsou hotové a tím hotové myslí prostě až se mu bude chtít. Letos se tedy oficiálně SC2 nedočkáte. Blizzard při té příležitosti ujisti, že odklad se nedotkne vydání Diabla3, o jehož datu vydání ale jinak nepadlo ani slovo. Největší optimisté si tak myslí, že DIABLO3 může vyjít letos. Realisté to pak vidí na příští rok. A znalci poměrů v Blizzard říkají, že rok 2011 je také dost možný.

Posunulo se nám i vydání PC verze Batman: Arkham Asylum. Na PC dorazí hra později. Důvod je poměrně úsměvný. Na poslední chvíli zacinkala NVIDIA penězi, a PC verze dostane vylepšení v podobě PhysX a 3D NVIDIA, které bude pravděpodobně možné využít i bez speciálních 3D brýlí NVIDIA (má domněnka poté, co se to samé objeví i u Resident Evil 5). Potvrzené zpoždění je zatím kvůli PhysX, které tam bude narychlo dodělané. Máme se těšit na hezčí mlhu a létající plechovky, papíry a různé harampádí. PhysX tam ale bude dodatečně naroubováno, takže nelze čekat zázraky a rozhodně ne nějaké velké zlepšení co se vlastní hratelnosti hry týká nebo stěžejních efektů. Bohužel tak tahle hra bude vyžadovat PhysX ovladače, ať už PhyX akcelerujete přes Cpu nebo GPU. Tak si dejte někteří pozor, protože bez aktuálních PhysX ovladačů dělají některé hry dost potíže. Ale jsme rádi za každý technický zlepšovák, jen by si to příště mohli tvůrci rozmyslet trochu dříve, než měsíc před vydáním hry a udělat to pořádně …

A do třetice odložení hry. Dragon Age: origin. Očekávané, dlouhá léta vyvíjené akční RPG od BIOWARE se objeví později. Naštěstí ne o moc. Místo 20.10. a současného vydání na PC, Xbox360 a PS3, se tahle hra objeví pro PC a Xbox360 až 3.11. PS3 verze, která tradičně dělá největší problémy, díky složitějšími portu, vyjde se zpožděním a tvůrci doufají, že to bude do konce listopadu. Alespoň to není příští rok, jak u mnoha jiných her, na které jsme letos čekali, a nepřijdou.

Podívejme se na pár novinek, než to pro tento týden ukončíme …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1198x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 987x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1105x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3697x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1437x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1262x
Komentářů: 5