ANTHEM je naprostý propadák EA a BIOWARE – RECENZE průměrné hry v mizerném provedení Tisk E-mail
Středa, 20 únor 2019
ANTHEM je naprostý propadák EA a BIOWARE – RECENZE průměrné hry v mizerném provedení
Anthem je naprostý propadák - ostuda mrtvého Bioware

• ANTHEM je naprostý propadák EA a BIOWARE

– RECENZE průměrné hry v mizerném provedení

Názorná ukázka mizérie současného herního průmyslu. Přesto se tohle někteří snaží omluvit.

Nechci dělat naší obvyklou obsáhlou kompletní Recenzi a náročný benchmark tohoto herního odpadku. Tahle hra si tohle prostě nezaslouží (a stačilo, že jsem se spálil s Fallout 76). Na čem se drtivá většina recenzentů shoduje, ANTHEM je další hra prodávaná za plnou cenu od velkého vydavatele, která vychází nehotová, rozbitá a bez obsahu. A už mě začínají silně štvát lidi z řad hráčů, kteří tohle omlouvají. Opět je tu skupinka, která brání současný stav hry, ve smyslu: „ano, hra toho teď moc neobsahujte, ale počkejte za rok po několika DLC a updatech to bude lepší“. Tyhle argumenty, že finální produkt za klasickou plnou cenu sice úplně nefunguje a není hotový, ale možná v budoucnu někdy bude fungovat bude, je tak zcestný a hloupý. Hlavně škodí všem hráčům, zákazníkům i vývoji her jako takovému, že nevím, kdo je horší.

Jestli EA a BIOWARE vydávající hru o které vědí dobře, že není hotová, nemá spoustu tuho, co slibovali že mít bude, či přímo lhali o mohla věcech, které jsou jinak. Nebo jestli jsou horší ti, kteří omlouvají hru vycházející za 1200 - 1500 korun, která zjevně není hotová, obsahuje chyby a je obsahově naprosto chudá, že prý je základ dobrý a máme počkat protože „určitě“ se to časem za rok možná dva, možná tři zlepší. Co to je za kravinu? Patche a update historicky vycházely proto, aby jemně doladily finální produkt. DLC a datadisky vycházely později a obohacovaly zásadně hru o nový obsah a prakticky novou hru. Ani jedno nesloužilo k postupnému dodělávání vlastní základní hry, která byla za plnou cenu prodávána a vydána na začátku.

Rád bych všem připomněl, že to není tak dávno, co třeba i EA a další vydávaly běžně hry, které hotové byly, které za tu plnou cenu nabízely kompletní herní zážitek bez zásadních chyb s ohromnou porcí obsahu, a bez mikrotransakcí!!! A nemusely být ani online. Jmenovat můžeme třeba Dragon Age Origin, Mass Effect 1 2 a částečně i 3 a mnoho dalších her, pokud chceme zůstat u tvorby EA-BioWARE. Nový ANTHEM se svým stavem k výše uvedeným hrám po vydání, ani nepřibližuje. Kdyby to bylo „free-to-play“, kdyby to byl titul od malého začínající studia čítající pár jedinců, stav by byl plně omluvitelný a odpovídal tomu, jaký je. Tohle je ale hra od EA/BioWare! Studia/vydavatele mající a vydělávající pravidelně miliardy dolarů. Žádní začátečníci bez koruny, za hrou je obrovský team a obrovské peníze a tohle je výsledek?

Argument, že hra se s dalším obsahem a aktualizacemi v dalších měsících a letech zlepší, je naprosto hloupý, nesmyslný a extrémně škodlivý pro hráče i vývoj her. Dělá totiž standard z toho, že hra jako produkt za plnou nemalou cenu. vychází nehotová, s chybami bez obsahu s drahými mikrotransakcemi (které kupodivu fungují ze všech věcí ve hře nejlépe). Je zvláštní, že podobný argument o tom, že přeci nemusí být produkt hned hotový, neslyšíme třeba když si kupujeme nový telefon, auto nebo dům.

Představte si, že si koupíte a zaplatíte plnou cenu za nový telefon. Po rozbalení zjistíte, že sice jde zapnout, ale display místo slibovaného FullHD jede jen na třetinové rozlišení, místo barev je jen černobílý, místo 8GB RAM má jen 2GB, místo 64GB paměti má jen 16GB a chybí mu zadní kryt. Ale přeci je to v pořádku. Výrobce slíbil, že potřebné díly a výbavu dodá a zprovozní v dalších měsících a letech.

Nebo si koupíte za plnou cenu hotový dům, zjistíte ale, že nemá dveře ani okna, v některých částech chybí zdi, voda není připojená a polovina střechy není hotová. Nicméně stavitel vás ujistí, že můžete čekat updaty každého půl roku, a že mají pětiletý plán dodělávek, takže během dalších 5ti let vám dům dostaví. Možná.

Anebo si pořídíte nové auto za plnou cenu. Zaplatíte a když chcete odjet, zjistíte že má sice 4 kola, ale náhon funguje jen na jedno, brzdí jen dvě, motor má polovinu válců vypnutých, chybí kapota, místo 4 sedaček máte jen jednu zadní, místo volantu máte kus trubky, klima nefunguje a rádio hraje jen jednu stanici. Ale nebojte, výrobce/prodejce slibuje, že vám zbytek dílů pošle v dalších měsících a letech. A pokud si něco málo k plné ceně, co už jste zaplatili připlatíte, tak vám je možná i nalakuje. No není to skvělé?

Mám plné zuby lidí, recenzentů a hráčů, kteří omlouvají stav her, v jakém dnes vycházejí. Fallout 76, ANTHEM a mnoho dalších, vycházející nehotové, rozdělané, s obrovským množstvím chyb a navíc zjistíte, že jsou obsahově extrémně chudé. Věci, které kdysi v jiných hrách byly považovány za ty nejokrajovější části herního obsahu, zde tvoří hlavní část a 90% obsahu hry. Každý, kdo obhajuje současný stav nového ANTHEM, jako že je to OK a máme počkat na další update atd., by zasloužil profackovat zleva zprava, aby se probral. ANTHEM a jakákoliv jiná hra/produkt prodávaný v určitý den za plnou cenu, má být prostě hotový, funkční a plně vybavený! A neexistuje omluva, pokud takový není (nikdo nemusí vydávat nehotový produkt). Navíc bavíme se o hře/produktu od jednoho z nejzkušenějších vývojářských teamů a největšího herního vydavatele na světě.

Takže jaký je nový ANTHEM?

Spuštěno: 703x