Battlefield 1 – TEST DX11 vs DX12 výkonu CPU i GPU a RECENZE hry. Skvělá optimalizace dobré hry! Tisk E-mail
Pondělí, 24 říjen 2016
Battlefield 1 – TEST DX11 vs DX12 výkonu CPU i GPU a RECENZE hry. Skvělá optimalizace dobré hry!
Technické zpracování a TEST výkonu procesorů a grafik
Multiplayer a závěr

• Battlefield 1 – TEST DX11 vs DX12 výkonu CPU i GPU

a RECENZE hry. Skvělá optimalizace dobré hry!

Dnes se podíváme na recenzi a také výkonový Benchmark nového Battlefieldu. Po nějaké době tu máme opět sérii Battlefield a tentokrát s poněkud matoucím označením 1. Toto číslo ale neoznačuje herní díl, ale válku, kterou zachycuje. Tvůrci nějaké velké hry totiž konečně dostali dost odvahy, zpracovat První světovou válku (1914 - 1918).

Je to neuvěřitelné, ale až na velmi vzácné výjimky zůstávala První světová válka stranou velkých herních projektů. A to přes fakt, že 1. světová válka je jednoznačně nejzásadnější událostí 20.století a jednou z nejzásadnějších událostí lidských dějin, která změnila naprosto vše. Myšlení i chování lidí a vývoj celé společnosti, hlavně však totálně překreslila nejen územní mapu velké části světa (a zejména Evropy) a hlavně postavila základy řadě následných konfliktů a problémům, se kterými se neúspěšně potýkáme dodnes. Ač je dnes mnohem známější a pro běžné lidi zmapovanější a mnohem častěji připomínána a ve filmech, seriálech i hrách zpracovávána až Druhá světová válka (1939 – 1945), byla to právě ta První, která k ní položila základy. Ta rozhodla o tom, jak, kdo a čím se v ní bude bojovat.

Studio DICE tedy dostalo odvahu a přináší První světovou válku ve velkém herním AAA zpracování a to v audiovizuální podobě, které dnes nemá konkurenci. Bohužel, ne všechno se povedlo.

• Kampaň – dech beroucí momenty a spálený potenciál

Tvůrci hry přišli se zajímavým a podle mě velmi dobrým konceptem příběhové kampaně. Ta je v podstatě rozdělena do jednotlivých příběhů odehrávajících se v různých částech světa, mapující zásadní události a oblasti 1. světové války. Bohužel tento potenciál byl značně nevyužit až spálen tím, že celá věc je udělána spíše jako „tutorial“ jednotlivých herních tříd pro multiplayer.

V rámci kampaně se tedy podíváte na několik různých bojišť, zachycující reálnými událostmi inspirované bitvy. Po atmosférickém úvodu, který má navodit atmosféru Velké války jako konfliktu, kde jedinec nic neznamená, následuje několik na kapitoly rozdělených příběhů, kde naopak fungujete jako armáda jednoho. V tomto ohledu si myslím DICE zcela selhalo a je to velká škoda, protože samotné příběhy jsou skvělý nápad a některé momenty jsou vážně skvěle zachyceny.

Pravděpodobně nejzdařilejší jsou první dva příběhy, kde si prožijete roli posádky jednoho z prvních tanků na bojišti a pak v roli pilota a boj nad Londýnem při Německém napadení a bombardování Londýna vzducholoděmi. Další dvě mise, v roli Australského zvěda a Italského vojáka mají sice obrovskou lidskou hloubku, avšak herně zcela nerealistické zpracování (hlavně díky absenci AI u nepřátel) kde v podstatě vy sám postřílíte stovky nepřátel a vyhrajete celé bitvy jako lidský tank. Poslední kapitola vás zavede do Arabských pouští, kde autoři naprosto odfláknou potenciál Lawrence z Arábie takovým způsobem, že by za to zasloužili nakopat. No a to je všechno.

Kampaň je velkým a zbytečným zklamáním ze spáleného potenciálu. A je to o to větší škoda, že jsou tam momenty a pohledy, ze kterých vám spadne brada. Pokud si vzpomínáte na staré Call of Duty a vylodění v Normandii, tak podobně velký herní zážitek dokáže nabídnout Battlefield, zejména bitva nad Londýnem je neuvěřitelná. Kampaň však nejvíce kazí nejen nedostatečné propracování a nevyužití možností, ale zejména absolutně strašné zpracování AI nepřátel, kdy i na nejvyšší obtížnost je hra trapně jednoduchá, AI jsou tupé terče. Stupidní „objevování se“ nepřátel a nezvládnuté herní skripty dělají z některých momentů opravdu parodie.

Battlefield je ale hlavně multiplayerová hra, i když s tím nesouhlasím, protože potenciál i záblesky herní geniality ukazují, že by klidně mohla být skvělá v singlu i multiplayeru, kdyby tomu DICE a EA věnovali potřebnou péči. Každopádně na hodnocení MP se podíváme v závěru. Teď si povězme něco o technickém zpracování a také HW náročnosti. Připravili jsme pro vás samozřejmě i test výkonu …

Spuštěno: 759x