Call of Duty: Vanguard - TEST výkonu GPU a CPU a recenze hry aneb jako DEMO dobrý, kde je zbytek? Tisk E-mail
Pátek, 12 listopad 2021
Call of Duty: Vanguard - TEST výkonu GPU a CPU a recenze hry aneb jako DEMO dobrý, kde je zbytek?
Test výkonu GPU a CPU - technické zpracování hry

• Call of Duty Vanguard - TEST výkonu GPU a CPU a recenze hry

aneb jako DEMO dobrý, kde je zbytek?

ACTIVISION je vydavatel, který nevydal opravdu dobrou, nebo alespoň slušnou hru, už opravdu hodně let. Nepočítáme-li mikro-transakční noční můry, nestály by hry, co by produkty tohoto vydavatele, ani za zmínku. Bohužel, jak už to tak v dnešním světě chodí, čím horší produkt, tím má větší reklamu a tím se líp prodává. A nic jiného, než peníze ACTIVISION dávno nezajímá a dává to jasně najevo. Cílem je vyždímat slavné, kdysi populární značky do poslední kapy a vyrábět (nikoliv vyvíjet) co nejlevněji nové hry a každý rok shrábnou miliardy od důvěřivých hráčů. Na vývoj originálních zajímavých her se skutečně propracovanými prvky, příběhem a hratelností, u tohoto vydavatele speciálně, naprosto kašlou. Všechno tohle totiž stojí peníze a vyžaduje talent, a to jen brzdí maximalizaci výdělků a zisků. Takže nový rok a nové Call of Duty, nevím už přesně kolikátý díl, ale možná Call of Duty 18? Tak se na něj dnes podíváme …

• Call of Duty 18: Vanguard aneb zpátky ke kořenům? Skoro …

Letošním dílem se studio Sledgegammer snaží vrátit (už poněkolikáté) sérii ke kořenům. To znamená atmosférickou akční hru z 2svv s brutální rychlou akcí ve slavných kulisách. Přichází s novými postavami, s opravdu úžasnými filmovými sekvencemi do jinak klasického zažitého formátu, ve kterém známe hru už téměř 20 let. Bohužel potenciál a možnosti zůstaly naprosto nevyužity.

Vlastně je toho tak málo, že není ani moc co recenzovat. Kampaň nám představí opravdu zajímavě několik postav s možným potenciálem zajímavosti, a snaží se o nějakou hloubku příběhu, které mu dodávají velmi dlouhé překrásné filmové scény. Bohužel ty jsou tak dlouhé, že možná mnoha fandům série budou spíše na obtíž. Jenže než se příběh rozjede a s postavami se pořádně seznámíte, je konec. Kampaň je extrémně krátká. 4 maximálně 5 hodin, a to je všechno. Navíc většina těch akčních sekvencí působí dojmem, že už jste to někde hráli a viděli. Však ano, dokonce několikrát u jiných dílů CoD nebo také u Medal of Honor atd. To by mě osobně ani tak nevadilo, kdyby se tvůrci naprosto nevykašlali na jakoukoliv inovaci těch zastaralých mechanik.

Extrémně viditelné skripty, extrémně tupí skriptování nepřátelé bez špetky funkční AI, úzké nemoderní koridory bez trochy realističnosti vzhledem ke stále zcela nezničitelnému prostředí. Jakkoliv tvůrci slibují že zničitelné je, ale vyloženě lžou. Prostě nové COD Vanguard působí jako ty parádní první díly série, a to tak že doslova. Jediné, co se změnilo je vizuál a grafika hry, která je parádní a udělá mnohem lepší atmosféru než kdy dříve. Ovšem ty zastaralé mechaniky jsou problém, protože dnes máme dávno technologie a příklady mnoha her, jak ty věci udělat lépe. Autoři se zde ale nepokusili vůbec o nic. Což je neomluvitelné.

• Multiplayer? Ten ani nezkoušejte …

Bohužel v průběhu let se CoD stalo populárním nikoliv díky kvalitním akčním příběhovým kampaním, ale díky multiplayeru. Na ten by kladen důraz ve velkém. Nicméně u posledních dílů série tak nějak přestal dávat naprosto smysl. Jednoduše jsou zde dávno hry, jako Battlefield a mnoho dalších, které se na nic jiného, než multiplayer nezaměřují a dělají v této oblasti prostě všechno lépe. Proč má tahle nová hra multiplayer dost dobře vůbec nechápu, speciálně když celkem nedávno vyšel přímo na hru více hráčů zaměřený Call of Duty WARZONE.

A je znát, že ani tvůrci moc nečekají, že by multiplayer v novém Vanguard někdo hrál, takže si s touto částí hry nedali vůbec žádnou práci. Jakékoliv herní inovace na tomto poli z minulých dílů jsou pryč, všechno je osekané na úplné minimum a základ, prakticky to připomíná styl prvních dílů. Což nebylo špatné před těmi 20ti lety. Ale dnes? Sorry. Chybí tomu jakákoliv zábavnost, smysluplnost a přehlednost, rychle se to ohraje a konec. Situaci nezachraňuje ani vyčpělí Zombie režim, který je však viditelně nejodfláklejší složkou celé hry, a je tam jen jako aby tam něco bylo. Nemá doslova žádný obsah a viditelně není hotový v žádném ohledu a nedokáže v ničem konkurovat ani stejnému módu ze starších dílů.

Takže bohužel, takové je letošní Call of Duty. Návrat do 2svv je skvělou zprávou, velmi zajímavě se rozjíždějící příběh také, ale bohužel té hry v něm nakonec moc není. A když se konečně k hraní dostanete, tak vás autoři k ničemu pořádně nepustí. Třeba nádherná mise s leteckým útokem v Pacifiku neumožňuje ani plné ovládání letadla a za 10 minut je po misi a nic podobného už pak v kampani není. Prostě škoda.

Dobrou zprávou je, že nový díl většinou dobře vypadá a slušně šlape na našich PC. Jak dobře? Podívejme se …

Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Spuštěno: 454x