Fallout3 – Skvělý, fantastický avšak nikoliv bezchybný - hra roku 2008?
Jak se hraje Fallout3
Fallout3 - pravé RPG
 Fallout3 - technické zpracování
Fallout3 - hodnocení a závěr

•   Jak se hraje Fallout3

Síla, Vnímání, odolnost, Charisma, Inteligence, Hbitost a štěstí. To jsou vaše hlavní atributy a každý je nesmírně důležitý. Můžete si rozvrhnout jejich stupeň dle vlastního uvážení. Během hry se ještě dostanete například k brněním a oblečení, které upravuje tyto hlavní statistiky (dolů i nahorů), taktéž je možné během hry nacházet tzv. bambulky, kterých je ve hře přesně tolik jako všech vašich základních a druhotných schopností. Vyzdvihnout musím atribut štěstí, který opravdu podstatnou měrou ovlivňuje ve hře vše, co děláte, od rozhovorů, potkávání speciálních osob, nebo od pravděpodobnosti zásahů jak vašich, tak soupeřů při boji. Rozvažujte velmi, ale velmi opatrně ...

fallout3-20

Kromě hlavních atributů si pak po absolvování speciálního testů (který mimochodem dává ochutnat vtip starších dílů), vyberete své dovednosti. Tradičně jich je velká spousta přes různé specializace na zbraně, po odemykání zámků, plížení, opravování, vědu atd. Na začátku hry si vyberete tři hlavní, které vám budou navýšeny z 15 na 30 bodů. Nutno říci, že zde už se dá hodně taktizovat.

fallout3-15

Ve hře můžete dosáhnout celkem 20 úrovní. Že se vám to zdá málo? Inu má to svůj hluboký význam. Za každou úroveň budete dostávat body do schopností a také možnost výběru perku. 20 úrovní je ale tak akorát, aby hra měla smysl. Být to více, tak si můžete udělat více dovedností na maximum a co by to pak bylo za hru .... 20 úrovní je přesně tak akorát.

fallout3-16

Perky jsou důležitou součástí hry. Můžete jich mít i více než 20. Za každou úroveň sice dostanete jen jeden, ale lze jich získat i více za splnění speciálních vedlejších úkolů. Mnohé perky na sebe přímo navazují a doporučuji skutečně přemýšlet do budoucna. Seznam Perků je vám totiž k dispozici a vy si můžete skutečně taktizovat do budoucna. Některé perky opravdu výraznou měrou přispějí k vašim schopnostem v rozhovorech či v boji a podstatně ovlivní celou hru.

Všechno co ve hře uděláte je pečlivě sledováno a za to získáváte Auru (nikoliv DigiAuru). Ta může nabývat kladných i záporných hodnot a podle toho se k vám také budou všichni chovat a budete se moc přátelit se zlými nebo hodnými frakcemi a dostanete se také ke speciálním misím a vybavení. Já osobně si vždycky vybírám hru za klaďasy, protože to je těží, než hrát za záporáka, kde prostě zastřelíte, co potkáte :). Má karma ve hře tomu tedy odpovídá:

fallout3-17

Co bylo ostře sledováno je bojový systém hry. U starších Falloutů byl boj dělán tahově na takzvané akční body. Velká sranda. Doba však pokročila a dost dobře si nedokáži představit stejný, dokola se opakující systém na tahy v současné době. Autoři hry ale udělali skutečně fantastický kompromis. Hra je FPS v reálném čase. K dispozici však máte známé akční body, jejich počet vám ovlivňují různé perky. Hru si můžete zastavit a stejně jako v prvních dílech si na protivníka pečlivě zacílit.

fallout3-2

Perky a vaše schopnosti ovlivňují pravděpodobnost i účinek zásahu opravdu výraznou měrou. Já osobně jsem šel cestou obouručních zbraní a míření na hlavu, takže když teď zamířím na hlavu, na 99% se trefím, na 99% je to kritický zásah a pokud ne, tak každý další do hlavy má větší účinek a tak jsem schopen sejmout i ty největší potvory na několik málo ran laserovou puškou. Musím říci, že celý systém akčních bodů a následných animací se opravdu povedl a je to vynikající kompromis.

Pojďme se dále podívat na to, jak vypadá svět Fallout3 a jak se v něm pohybovat ...

Spuštěno: 1181x