Flat Out 2 – překvapení roku - Zpracování ... Tisk E-mail
Pátek, 01 září 2006
Zpracování ...
Zpracování ...
Závěr a hodnocení ...

Ovládání …

Hra Flat out je podle mého názoru primárně určena pro volant. Protože na klávesnici je zejména ovládání silnějších aut celkem dost velký problém – natož se trefit do ideálního průjezdu zatáček pod plynem apod. Na volantu si hru užijete asi tak o 90% lépe. A pokud vlastníte volant s výbornou zpětnou vazbou, pak si užijete ještě o něco více. Chování aut, jak už jsem napsal dříve je skutečně zpracováno bravurně. Samozřejmě jsou zde velké kompromisy aby hra byla i přes model rozbitelnosti hratelná. Tedy jízdní vlastnosti se i po zlikvidování většiny podvozku příliš nemění, ale rozdíl zde přeci jen je. Přesto si myslím, že právě tohle je ideální vyváženost mezi zlikvidovatelností auta a pořádnou porcí zábavy. NFS uč se …

race

Grafika – zpracování …

Po grafické stránce není hře moc co vytýkat. Skvělé zpracování detailů, tratí aut, i světla a stínů. Opět o několik stupňů nad posledním Need for speed a dost možná i podle posledních obrázků nad připravovaným NFS Carbon ( upřímně doufám, že se mýlím). I přes skvělé zpracování grafiky je hra excelentně optimalizována – opět by si EA měla vzít příklad, protože u NFS je většinou optimalizace veškerá žádná. Flat out 2 si v plné parádě s veškerým vyhlazováním pustíte i na hodně průměrném stroji s grafickou kartou na úrovni 6600GT. Prostě opět důkaz, že hra může vypadat pěkně a pořád nemusí být nijak náročná. Jediné co by si možná zasloužilo trochu více pozornosti by mohla být voda, ale ta se objevuje celkem minimálně.

config

race

Zvuk – hudba …

Po zvukové stránce je to opět za 1 s *. Každé auto má svůj vlastní zvuk a některé vozy je skutečně radost poslouchat. Podle zvuku také bezpečně poznáte, že se s vámi pomalu loučí váš motor. Výtečné zpracování má také ozvučení srážek, nárazů a likvidování městského majetku apod. Bezpečně také identifikujete, že váš soupeř měl nehodu, se kterou jste samozřejmě neměli nic společného :).

race

Hudební doprovod je jeden z nejlepších, který jsem kdy u jaké hry slyšel. Skvělý výběr interpretů a stylu hudby. Tenhle doprovod jen tak neoposloucháte a nevypnete. Ba naopak půjde volume hodně doprava.

Obtížnost hry a AI soupeřů …

Bohužel kladné body hře ubírá její náročnost. Ta je spíše z kategorie pro děti. Vyhrávat není vůbec těžké, zlikvidovat soupeře se také rychle naučíte a celou hrou budete procházet opravdu lehce. Chování soupeřů na trati je stále stejné. Jediným elementem, který jejich chování ovlivňuje jste víceméně vy. Pokud se začnete zabývat ničením soupeřů v zadních pozicích a necháte si ujet první dva, tak vůbec nezoufejte, během půl kola je klidně doženete a najdete je ve zcela nepoškozeném stavu na trati. Opovažte se ale od počátku ujíždět. I když budete používat opravdu hodně nitra, tak soupeřům neujedete. Bohužel inteligence soupeřů je veškerá žádná a nikde se nedá nastavit ani obtížnost hry. To jsou jednoznačné minusové body pro tuto hru.

race

Spuštěno: 482x