Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – výborný PC port skvělé PlayStation hry Tisk E-mail
Wednesday, 29 May 2024
Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – výborný PC port skvělé PlayStation hry
Benchmark aneb výkon GPU a CPU a technické zpracování hry
altStylová samurajská hra z Japonska, která potěší všechny příznivce žánru. A konečně na PC.

• Ghost of Tsushima – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry

– výborný PC port skvělé PlayStation hry

SONY pokračuje ve vydávání svých dříve exkluzivních PlayStation her na PC. Po nedávném skvělém portu Horizon Forbidden West, která je jedna z nejlepších her generace vůbec a trestuhodně opomíjená, vydává SONY na PC také svůj samurajský hit Ghost of Tsushima. Ta vyšla už v roce 2020, a to ještě i na starý PlayStation 4, takže technologicky a graficky zdaleka nedosahuje úrovně třeba právě Horizon Forbidden West. Na druhou stranu výtvarně a stylově je na to stále skvěle. A výborně je na tom i hratelností.

Dnes se jako vždy u nás tradičně podíváme na kompletní recenzi hry, ale hlavně test výkonu na našich PC. Tedy grafických kartách a procesorech. Jak se PC port Ghost of Tsushima: Director’s Cut povedl?

Na PC vychází hra v kompletní edici, tzv. „Director’s Cut“. Obsahuje tedy všechny obsahové přídavky, včetně hlavního datadisku, který skvěle doplňuje hlavní příběh celé hry a přidává další věci. SONY se postaralo i o českou lokalizaci formou titulků. PC port mělo na starosti NIXXES, které už se o kvalitní PC porty postaralo dříve. Hru samotnou udělalo studio Sucker Punch Production.

Herně nejde o vyloženě objevnou věc. Podobnost například s Assassin´s Creed z hlediska hratelnosti, je značná. A tvůrci v tomto případě právě předběhli konkurenční Ubisoft, který Japonský Assassin´s Creed vydá teprve letos. A je otázkou, zda bude stylově a příběhově tak kvalitní, jako tahle hra. Ta rozhodně více ctí tradiční Japonské období a postavy, stejně atmosféra hry i podání příběhu připomíná záměrně Japonské samurajské filmy. Ostatně můžete si také zvolit kromě anglického dabingu i ten originální Japonský a také si můžete hru nastavit do černobílého filmového kabátku.

Hlavní postavou je samuraj, který bojuje proti mongolské invazi. Kromě hlavního příběhu je tu také několik vedlejších postav a jejich propojených příběhových linek. Hra se dočkala i datadisku, který vhodně doplňuje/uzavírá celý příběh a současně zpřístupňuje celou novou herní oblast.

Vedle příběhu se hra soustředí hlavně na akci. Mapa obsahuje různé lokace, všechno, co fakticky ve stejné funkční podobě známe zejména z „ubisoft“ her. Je také na vás, jak budete osvobozovat tábory a lokace od nepřátel. Můžete zvolit nenápadný ninja styl, nebo přímou brutální akci. K obojímu má vaše postava odemknutelné schopnosti, výzbroj a nástroje. Hlavní je tu samozřejmě šermování, tedy zde pochopitelně katana a její mistrné ovládnutí vaší postavou.

Soubojový systém je excelentní, překvapivě propracovaný ale zábavný, a i běžní protivníci dají zabrat. Pokud přeci jen nechcete řešit všechno katanou, máte zde také luky a další nástroje. Tvůrci se víceméně v této oblasti drží dobové věrohodnosti. Máte také koně, který urychluje pohyb relativně velkým otevřeným světem.

Vaši postavu můžete také převléci a vybavit velkým množstvím různých brnění a oblečků i talismanů, kdy každý má určité vlastnosti. Brnění, meč a luky lze ještě vylepšovat, i když tohle je velmi jednoduchý mechanismus, sloužící hlavně k tomu, udržet vás v určitých lokacích než se pustíte do statistikami silnějších nepřátel. Každopádně výzbroj a výbavu si tedy nakombinujete podle stylu, jakým hrajete. Nemusíte jej řešit, pokud hrajete na nižších obtížnostech, pak si noste, co se vám líbí. Ovšem na ty vyšší se každé % výhody hodí. Tady je škoda, že tahle hra nemá stejný systéme jako Horizon FW, který umožňoval používat vzhled nějakého brnění s vlastnostmi jiného. Tady by se to dost hodilo.

Herně skutečně nejde o nějak objevný titul, prostě dobrodružná hra v otevřeném světě s hlavním příběhem a spousty značek na mapě s jednoduchým RPG systémem atd. Nicméně hraje se to výborně, speciálně pokud tento typ her máte rádi. Všechno do sebe zapadá. A pro fandy japonských samurajských filmů pravděpodobně nejlepší hra posledních let vůbec, ale je skvěle přístupná i nejaponskému publiku a vlastně mainstreamovým hráčům. Kromě ústřední singleplayerové kampaně má i multiplayerový režim Legends, i když ten je herně oddělený od kampaně, protože je zaměřen trochu jinak.

A jak tedy hra šlape na našich PC?

Twisters uspěl v kinech, i když je horší než první díl.
Twisters uspěl v kinech, i když je horší než první díl.Pondělí, 22 červenec 2024