God of War dorazilo na PC – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry, aneb když se SONY snaží. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 30 leden 2022
Přejít na obsah
God of War dorazilo na PC – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry, aneb když se SONY snaží.
Technické zpracování - TEST výkonu GPU a CPU
Závěr a hodnocení, aneb SONY vydává hry pro v
alt

 

 

 

 

  • God of War dorazilo na PC – TEST výkonu GPU a CPU

                                               a RECENZE hry, aneb když se SONY snaží.

V roce 2018 vyšel na PlayStation 4 další díl již roky vycházející exkluzivní herní série God of War. Tehdy stále ještě SONY striktně rozdělovalo hráče a uměle omezovalo své hry výhradním vydáním jen a pouze na svou PlayStation platformu. O PC verzích jinak často velmi dobře hodnocených herních exkluzivit, jsme si mohli nechat jen zdát. Jako PC hráči jsme tak měli smůlu, ale smůlu mělo také SONY, které se prostě k penězům bohatých PC hráčů utrácející tisíce za jedinou komponentu, nemohlo skrze svou platformu dostat.

O pár let později je všechno jinak. SONY zjistilo, že vývoj her je stále dražší, a především si spočítalo, že když omezí jejich vydání jen výhradně na svou vlastní exkluzivní konzolovou platformu, že zkrátka omezuje potenciál svých vlastních výdělků a následně financování stále nákladnějších her. Starosti mu také dělá konkurenční Microsoft, který vydává „Xbox exkluzivní“ hry pro Windows platformu jako celek. Tedy hry vychází současně jak pro konzole Xbox, tak i Windows PC a hrát můžete na obojím, jak je libo. A tím tak MS dokáže oslovit nikoliv desítky milionů, ale potenciálně minimálně stovky milionů hráčů po celém světě a své platformě tak přidává obrovskou přidanou hodnotu. U SONY se tak rozhodli, na poměry této dosud přísně uzavřené platformy, radikálně změnit svou strategii. Jako první vyrazilo na PC výborné příběhové RPG HORIZON ZERO DAWN, které vyšlo na PlayStation 4 jinak už v roce 2017. A PC hráči byli nadšení, SONY bylo spokojené s extra výdělky:

 

Nyní tak následuje ve stejném duchu PC verze dřívější exkluzivity GOD OF WAR a nebude zdaleka poslední SONY exkluzivitou, která na PC dorazí, byť tedy s časovým zpožděním. Konečně si tak budeme moci zahrát hry, které svého času sbíraly výborná hodnocení a umisťovaly se v hodnoceních mezi nejlepší hrami posledních let. Ale jako PC hráči na nejlepší herní platformě na světě, jsme o ně doposud byli ochuzeni. SONY nyní konečně tu možnost dává. Ovšem očekáváme také určitou kvalitativní úroveň portu, což je kámen úrazu mnoha jiných her, které na tom ztroskotaly. Naštěstí jak u HORIZON ZERO DAWN, tak i u God of War, si SONY dalo záležet. A i když nejde o úplně perfektní dokonalé porty (hlavně díky staršímu technologickému základu obou her), tak jak grafikou/vizuálem, tak hlavně povedeným přepracováním ovládání na myš + klávesnice, dokázalo SONY převést tyhle hry na PC velmi důstojně. A je vidět a musíme tedy ocenit, že v tomto případě má SONY prostě zájem.

A to je dobře, protože jako obvykle, když má zájem tvůrce hry (vydavatel), mají zájem i hráči a výsledkem je obvykle oboustranná spokojenost. A tak hned na úvod mohu prozradit, že PC verze GOD OF WAR se celkově povedla a je to velmi dobrá hra. Dnes se tedy podíváme, jaká je, a hlavně jak šlape na našich PC …

 

  • Gameplay

God Of War je hodně stará herní série už vlastně 20.let. V případě testované hry jde o přímé pokračování God of War III z roku 2010, a celkově už asi osmá hra v sérii. Na PC ale máme možnost teprve nyní do této série nahlédnout, což souvisí i s vyzněním a zážitkem ze hry. Nelze se totiž ubránit dojmu, že hrajete/sledujete prostřední díl nějakého velkého seriálu. Sledujete hrdinu s příběhem, který se odehrával dříve, a současně hra končí v okamžiku, kdy bude evidentně následovat další díl (God of War Ragnarök, zatím oznámený jen exkluzivně na PS4 a PS5, a vyjde už letos).

Nicméně God of War se dá hrát slušně i bez znalosti předchozích her, jen si prostě většinu doby uvědomujete, že nemá víceméně začátek, a vlastně ani pořádně konec, že je to prostě díl seriálu, což se tvůrci ani nesnaží nijak schovat. Ale i tak zaujme. Jde o příběhovou akční adventuru s prvky RPG. Odehrává se většinou v přísně uzavřených koridorech, akční sekvence jsou „chodička-mlátička“ s kombinací úderů apod. Zajímavou inovací vůči předchozím dílům je fakt, že máte vždy vedle sebou druhou nehratelnou AI postavu. V tomto případě malého syna hlavní postavy, který tak v soubojích i při řešení hádanek je užitečný a můžete jej částečně ovládat/využívat.

Právě společné putování a vztah otce a syna je hlavním obsahem tohoto dílu. Navíc se z Řecka přesouváme do Severské mytologie. Hra se tak trochu veze na populární vlně, kdy v podobném duchu je i aktuální díl série Assassin´s Creed. V mnoha směrech herně vlastně velmi podobné hry, kdy AC je ovšem výrazně větší prostředím i příběhem, se samozřejmě vlastním stylem a příběhem. God Of War je mnohem menší hra s menšími lokacemi, mnohem menším počtem oblastí, nepřátel a aktivit. Hlavní je zde opravdu ten příběh a vše stylizované do výtvarně a umělecky extrémně dobře zpracovaného světa, kdy tahle hra jasně dokazuje, že počítačové hry tohoto ražení a singleplayerového příběhového stylu jsou (a měly by být) v první řadě umění.

Pokud jde o herní mechaniky, nedá se říci, že by v tomto ohledu God Of War přinášelo nějaké novinky a inovace. Využívá prověřených věcí tak, jak potřebuje. Na adventuru je tu docela propracovaný soubojový systém s možnostmi volby stylů, úderů apod. RPG systém je zastoupen sbíráním zkušeností a jejich využívání k naučení nových úderů apod, stejně tak k vylepšování výbavy atd. Potěší možnost volby z mnoha kompletních brnění s velmi propracovaným unikátním vzhledem a bonusy ke statistikám postavy.

Naopak volit nemůžete zbraně, kdy jste z příběhových důvodů odkázáni na sekeru, později ještě meče. Ale na pomoc máte syna s lukem, který můžete ve vhodné chvíli „ovládat“. I výbavu a schopnosti syna lze trochu modifikovat. Ale možnosti jsou celkově docela omezené, ovšem vše funguje dostatečně dobře a má herně smysl.

Soubojový systém tak dokáže bavit i ty, kteří obvykle podobný styl her nebaví (což je i můj případ). Dá se najít takový „nejméně otravný“ styl, a hrou tak procházet hladce. Potěší zajímavé prostorové hádanky. Co mě trochu štvalo, že v přísně koridorovém prostředí, se často musíte do některých lokací vracet opakovaně později, když teprve odemknete schopnosti vyřešit některé hádanky a otevřít dveře, dostat se za bariéru apod. Já se totiž jako vždy snažím najít, sebrat a splnit všechno, což se mě skoro podařilo i tady, chybí mě snad jeden set předmětů a pár havranů :). Jinak všechny i vedlejší příběhy jsem splnil. Hra víceméně je především o příběhu a ten dokáže chytnout a nepustit …

Takže jak šlape technicky na našich PC?



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vyšlo F1 22 – nejlepší herní zpracování formulí?
Vyšlo F1 22 – nejlepší herní zpracování formulí?Neděle, 03 červenec 2022
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 485x
Komentářů: 0
Construction Simulator – stavět je dnes drahé, ale ne na PC!
Construction Simulator – stavět je dnes drahé, ale ne na PC!Neděle, 26 červen 2022
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 915x
Komentářů: 2
Forza Motorsport – nový simulátor s dech beroucí grafikou!
Forza Motorsport – nový simulátor s dech beroucí grafikou!Úterý, 14 červen 2022
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2565x
Komentářů: 15
Remake legendární hry System Shock se blíží!
Remake legendární hry System Shock se blíží!Pondělí, 13 červen 2022
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1984x
Komentářů: 1
Aliens: Dark Descent – nová Alien hra se blíží!
Aliens: Dark Descent – nová Alien hra se blíží!Pátek, 10 červen 2022
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1745x
Komentářů: 4
Call of Duty: MW2 představeno – naposled od hamižného Activison?
Call of Duty: MW2 představeno – naposled od hamižného Activison?Čtvrtek, 09 červen 2022
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1197x
Komentářů: 3