God of War dorazilo na PC – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry, aneb když se SONY snaží. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 30 leden 2022
Přejít na obsah
God of War dorazilo na PC – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry, aneb když se SONY snaží.
Technické zpracování - TEST výkonu GPU a CPU
Závěr a hodnocení, aneb SONY vydává hry pro v

 

 

  • Závěr a hodnocení, aneb SONY vydává hry pro všechny hráče?

God of War je dobrá hra, i když mě a mému vkusu více sedí HORIZON ZERO DAWN. Obojí jsou ale hry, které si zakládají na příběhu a jsou jen o té příběhové kampani jednoho hráče. Je naprosto evidentní, že jsou designovány tak, aby byly herně co nejlepší, bez toho, aby se tvůrci zabývali mikro-transakčními prvky apod. Dnešní hry jsou z velké části hlavně výrobky, designované tak, aby co nejvíce vydělávaly, pokud možno pravidelně, proto se vydavatelé tlačí do pro hráče nevýhodných a otravných systémů „hra jako služba“ apod. Ovšem když takovým stylem děláte hru, děláte ji automaticky herně horší pro hráče. Na God of War je prostě znát, že jde o hru pro hráče, je dělaná jako umění, bez ohledu na „dlouhou životnost“ apod. Zkrátka poctivý příběh, v poctivé kampani, s poctivými herními mechanikami ve výtvarně a umělecky kvalitním prostředí.

Ano, je obsahově docela malá, kdy opravdu nesnese srovnání s obřími příběhovými RPG apod. I herně jde o notně jednoduchou hru, ale soubojové mechaniky jsou propracované a snesitelné i pro ty, kteří vyloženě tomuto stylu her nefandí. Příběh, kvalita postav dokáže velmi zaujmout. A rozhodně zaujmou grafické/výtvarné detaily a stylizace. Jde po všech stránkách o poctivou příběhovou hru, která je ovšem jasně součástí většího seriálu.

PC verze God Of War je rozhodně nejlepší verzí této hry, kdy graficky, a hlavně ovládáním je lepší než PlayStation edice. Nativní 4K se všemi ostrými detaily, a k tomu až 120FPS místo jen 60FPS, prostě to šlape, když máte výkonný HW. Ano, optimalizace je díky zastaralejšímu technickému základu a DirectX11 trochu horší, speciálně na slabších PC, ale situaci zahraňuje technologie jako AMD FSR, která dokáže udělat hru hratelnou i na starších a slabších grafikách (což dokáže také přítomné NV DLSS jen částečně, protože je omezeno funkčností jen na novější a dnes relativně výkonné RTX 2000/3000 karty). Zkrátka kouzlo PC je, že si hru v docela vysokých detailech a svižných 60FPS+ dokáže užít obrovské množství hráčů. Jako PC hráč oceňuji výborné přepracování ovládání na klávesnici + myš, protože kdysi jsem hru zkoušel na PS4 a prostě přes ten gamepad, jsem se nepřenesl, nemluvě o nízkém rozlišení a FPS tehdy. Teď jsem si teprve hru mohl pořádně užít a ocenit její kvalitní design orientovaný jen a pouze na kvalitní gameplay.

Herní doba hry se pohybuje kolem 30 až 50 hodin, pokud zvolíte vyšší obtížnost a sbíráte vše. Já jsem splnil všechny vedlejší mise a sesbíral většinu věcí, a dostal jsem se ke 40 hodinám herní doby. Což považuji za solidní, speciálně u příběhové hry, která je součástí seriálu.

 

  • Závěr

Pokud bych měl něco vytknout, tak kromě designu lokací, které z počátku štvou tím, že nemáte přístup ke všem dovednostem, abyste otevřeli všechny dveře a sesbírali všechny věci, je to právě fakt, že tahle hra je prostřední díl příběhového seriálu. Jinými slovy jako PC hráč vám chybí hodně kontextu ze starších dílů, a současně protože se chystá na PlayStation přímé pokračování, jež přímo naváže na konec této hry, tak nemáte zatím oficiálně jistotu, že se pokračování na PC dočkáme.

Jinak hra není nějak herně objevná, využívá klasické mechaniky v relativně malém dosti uzavřeném světě, ale propracované a stylizované funkčně a zábavně. Vizuálně je to stále pěkná hra, ve výtvarně originálním působivém pojetí. Příběh i postavy jsou také dostatečně zajímavé. Zkrátka je to velmi dobrá hra, která sice není z několika důvodů jako taková na absolutní hodnocení 10/10, jak tyhle známky v době jejího vydání na PS létaly, protože ji prostě chybí některé detaily a hlavně velikost a rozsah jiných velkých příběhových her, které si absolutní známky zaslouží. Ale více než solidních 82/100 ji dám, kdy bych možná dal i blíže 85/100, pokud by to technicky/optimalizací bylo dotaženější.

Za mě osobně je pak aktuálně největším negativem prostě fakt, že již oznámené God of War Ragnarök pokračování, které přímo příběhově a vším navazuje, je stále oznámeno na letošní rok jen exkluzivně pro PlayStation a nemá oznámenu také PC verzi. Nicméně v tuto chvíli nepochybuji, že se dočkáme i na PC. Zejména po posledním vývoji věcí v herním businessu, SONY prostě už nemůže jinak, než vydávat hry na Playstation i PC s tím, že se snaží zatím udržet alespoň tu časovou exkluzivitu konzolových verzí. Každopádně God of War na PC vřele doporučuji, je to nejlepší verze téhle poctivě udělané příběhové dobrodružné akční hry a snad se dočkáme na PC co nejdříve toho pokračování, které vypadá skvěle a posouvá se zase o něco dál.

Hodnocení God Of War (PC): 82/100

Za poskytnutí hry na TEST a recenzi děkujeme SONY Playstation

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:

 

 

Hra odehrána na sestavě:

 

  • Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
  • Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
  • Grafická karta: PowerColor AMD Radeon RX 6900 XT  RED DEVIL (OC 2750MHz)
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: G.SKILL 2x 16GB OC DDR4 3800MHz
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-01 00:22:00
avatar
Ano souhlas dá se říct vlastně ve všem. Já teda dohrál God of war na PS4 Pro a dalo se to i na gamepadu, ale na PC a klávesnici s myší je to rozhodně lepší ve všem, o tom není pochyb. Každopádně souhlasim i s tím, že na Horizon to nemá, pro mě Horizon je na 90% hodnocení a God of war na 80% Každopádně ty si dal DD Horizonu 83% takže ještě míň a přitom Horizon je podle mě příběhem, gameplayem i graficky hezčí hra a prostě celkově lepší. Hrál jsem před týdnem new game+ na nejtěžší i s datadiskem Frozen wilds (který je mimochodem výborný a doporučuju hrát výhradně s ním) a slovenština je na to udělaná perfektně, naprosto profesionálně a jsem za ní hodně vděčný a taky doporučuju. Horizon si rozhodně nezaslouží menší hodnocení než God of war. I když samozřejmě 100 lidí, 100 chutí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-01 02:00:52
avatar
máš pravdu, trochu jsem nekonzistentní, článek upraven, hodnocení je teď konzistentní ... Horizon má i větší míru znovuhratelnosti.
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-01 06:49:10
avatar
Uplne nesouhlasim, ze nastaveni nad original neni znat, minimalne model quality je znat hodne v pohybu, protoze je v tom zahrnute nastaveni lod objektu, takze na originalu je tam hodne otravne doskakovani detailu terenu a objektu relativne blizko kamere. Na high je to vyrazne lepsi
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-01 12:35:27
avatar
Docela se zapomíná taky na Days gone a podle mě to je skvělá hra. Dying light je lepší, to rozhodně a na dvojku za pár dní se hodně těšim, ale Days gone jsem si užil hodně, rozsáhlost hry v pohodě, příběh mě bavil, čeština byla, za mě dost dobrý
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-01 14:17:21
avatar
- Z toho co jsem viděl ve videích srovnávající grafická nastavení je zásadně viditelný rozdíl snad ve stínech, odrazech a nějakým filtrováním textur.
Z grafů mi tedy vyplývá že při nastavení detailů na kombinaci low/mid by RX580 měla zvládat hru při 1080 na 60fps a při 1440 na 30fps.
Prostě taková Alžběta II. mezi GPU.
- Aby hra fungovala jen na DX11 api je dost zhůvěřilost.
Btw: PS4 api se může zdát kvůli stáří konzole zastaralé, jde ale podle všeho vynikající low-level api. Kdyby nebylo a vývojáři měli k dispozici jen něco co povoluje pouze high-level programování (jako DX11) byly by všechny hry na PS4 graficky nanejvýš na úrovni GTX750ti.
- Dost by mě překvapilo kdyby na PC hra neuspěla. Pořádných AAA her s ne moc špatným gameplay a slušnou story o sbližování otce se synem moc nevychází.
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-01 16:01:48

Citace:
protože ji prostě chybí některé detaily a hlavně velikost a rozsah jiných velkých příběhových her

popravde tech rozsahlych AAA her, s milionem otazniku na mape, kde se opakuji jen stejne nepratelske kempy a nenajdes tam nic zajimavyho uz mam celkem dost... a celkove asi minimum hracu takovou hru projde celou a naopak znam dost lidi (vcetne me), kteri takovy hry uz pak otravili az tak, ze je vlastne nedohrali. konkretne posledni tri AC, z drivejska treba skyrim/oblivion/fallout, i to rdr2 at je to jakkoli uzasna hra, tak ta velikost tomu ve vysledku vlastne skodi.

tady je za me vada jedina, a to zminovane nepristupne lokace dokud neziskas nejakou schopnost. tenhle dementni konzolovej koncept fakt nechapu a stvalo me to v uplne kazde hre kde to bylo..naposled fallen order.
Ellasar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - D 2022-02-02 18:32:09
avatar
Odkaz
Techpower doslovně píše, karty NVIDIA běží podstatně rychleji než AMD Radeon navzdory skutečnosti, že GPU Sony PlayStation 4 je založeno na architektuře AMD GCN.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-03 10:34:29
avatar
To by mě zajímalo, v čem je problém u mě. Mám Ryzen R3 3100, 16GB DDR4 3200MHz, GTX 1070 8GB (aktuální ovladače), SSD disk, ale nastavení mám fullHD při orig.nastavení a přesto se mi to posekává. Hlavně při přechodech mezi cut scénou a hrou. A to jsem zkoušel i nějaké to low nastavení a nebo i FSR ultra.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-03 23:48:05

Máš W10 nebo W11? Co jsem četl, tak pod W11 je možný problém v softwarovém fTPM přes procesor AMD. Já mám W11 a nejnovější sw čipsetu a záseky mám jen v GTA 4 Tam je to ale normální
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-04 07:28:16
avatar
W10. Na W11 přejít zatím nechci.
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tech 2022-02-03 16:22:55

Dokonce bych řekl, že to tak nějak vůbec nesedí s grafama tady.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-03 19:14:29
avatar
u nás jsme testovali na jiné sestavě s aktivním rBAR/SAM a nejnovějšími ovladači ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-03 19:15:34
avatar
hlavním důvodem je DX11, tohle zastaralé API Radeon nesedí .... speciálně RDNA generaci, je dělaná na DX12. To není novinka, ale ani chyba Radeonů ... ostatně je to nesmysl dnes u AAA hry používat DX11
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-03 22:21:28

Ona ani GCN zrovna nezářila v dx11. Možná proto má delší životnost než Pascaly - GTX 1060 6GB vs RX 580 8GB. Ono to možná nebude ani tak o zrání ovladačů jako o API samotném. Bude zajímavé vidět RDNA2 vs Ampere jak výkon bude časem vypadat. Tipuju, že obě generace budou výkonostně stárnout už stejně.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 359x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 615x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1120x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 965x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1049x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1731x
Komentářů: 6