God of War Ragnarök – TEST výkonu GPU a RECENZE hry – SONY prostě umí skvělé hry, když chce. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 08 říjen 2024
Přejít na obsah
God of War Ragnarök – TEST výkonu GPU a RECENZE hry – SONY prostě umí skvělé hry, když chce.
TEST výkonu GPU a CPU - Technické zpracování
Závěr a hodnocení

 

 

  • TEST výkonu GPU a CPU - technické zpracování

Hra používá stejný technický základ, jako předchůdce. Jde o vlastní herní engine tvůrců ze Santa Monica. Zde samozřejmě vylepšený a modernizovaný. Potěší velmi detailní textury, vylepšené efekty atd. Na PC měli možnost tvůrci proti PlayStation verzi zvýšit detaily, zlepšit textury, přidat nativní 4K a 144FPS režim atd.

Hra má vylepšenou AI, kdy nepřátelé jsou zajímavější a obecně herní soubojový systém byl vylepšen a působí dynamičtěji a přirozeněji. A to máme mnohem více možností. Tvůrci zapracovali i na RPG mechanikách, kdy statistiky, kterou vám udílí různá výbava, má svůj vliv.

PC verze dostala také pořádnou podporu myši a klávesnice a nepotřebujete tedy gamepad. A na klávesnici se hraje výborně, i když jakmile se dostanete k oštěpu, díky přesnosti myši u PC je hra poněkud jednodušší, protože dáváte headshooty apod. Ale po technické stránce je ovládání vyladěné na PC výborně.

Bohužel PC verze má v současné podobě jednu vadu. Z nepochopitelného důvodu neobsahuje nastavení FOV! Což je problém, protože výchozí nastavení je 74 a kamera je tak prakticky za ramenem postavy a moc toho tedy nevidíte (dokonce nevidíte ani nohy postavy). Na rovinu, v tomhle stavu je podle mého hra prakticky nehratelná. Naštěstí existují mód a nástroje na možnost nastavit si FOV. Já používal jednoduchý Chat Engine prográmek, kdy jsem z těch výchozích 74 nastavil FOV na hodnotu 100 a rozdíl je to opravdu zásadní:

(vlevo výchozí FOV, vpravo mód s FOV na 100)

Na rovinu, bez toho FOV módu bych tu hru ani nehrál a většina mých screenshotů ze hry v této recenzi je při použití toho FOV 100 nastavení, takže to vypadá mnohem lépe, než bohužel přímo ve hře bez té možnosti nastavení. Pokud jde o HW nároky, nejsou vyloženě krvavé, což s ohledem na fakt, jak dobře hra vypadá, znamená solidní optimalizaci.

A jak tedy hra šlape na našich PC? Opět jsme provětrali naši testovací sestavu a vyzkoušeli tedy GPU a CPU. A na co jsme přišli?

  • Výkon GPU v 1920 x 1080

Nároky se liší v některých prostředích, testovali jsme tedy to nejnáročnější. Ale i v maximálních detailech bez FSR/DLSS je to plně hratelné na každé slušné grafice:

  • Výkon GPU ve 2560 x 1440

PC verze umožnuje tedy vyšší rozlišení a vyšší FPS v nich, a ve 1440p tedy sice potřebujete slušnou grafiku na více než 60FPS, ale není to zase takový problém.

  • Výkon GPU ve 3840x2160

PC verze má také nativní 4K a tomu odpovídající vyšší rozlišení textur a detailů. Je to náročnější, ale i v námi testovaném nejnáročnějším prostředí se kolem 60FPS a nad 60FPS dá se současnými lepšími kartami bez potíží pohybovat.

Jinak lze samozřejmě snížit detaily, kdy třeba s mou Radeon RX 7900 XTX mám v plném Ultra nastavení 78FPS, ale když snížím detaily na HIGH, kdy vizuální rozdíl v pohybu proti ULTRA nepoznáte, rázem mám 90FPS. Na středních detailech pak v pohodě kolem 105FPS ve 4K. Takže ani netřeba zapínat DLSS/FSR které v menu (na rozdíl od FOV nastavení) najdete. Jinak na většině map/prostředí lze mít více FPS, protože nejsou tak graficky náročné.

  • Test výkonu CPU

Optimalizace na CPU je stále slabá, protože SONY dělá hry na svou PlayStation konzoli, kdy PS5 mají starší RYZEN 7 3700 procesor. Tedy 8jader/16vláken ZEN 2 architektury. Snaží se tedy dělat vše na něj. Hra tak aktivně využívá maximálně 12 vláken a ideálně 8 jader. RYZEN 7000X3D jsou king:

Až starší a slabší CPU jsou výrazným omezením, běžné procesory současné a minulé generace jsou v pohodě. Ale samozřejmě s výkonnou grafikou v 1080p rozdíly budou. Nikde ale takové, aby to mělo vliv na hratelnost.

Hra vychází už v plné verzi a vyladěná. I když jsem používal ten FOV mód, byla stabilní a všechno včetně filmečků běželo v tom vyšším FOV naprosto v pohodě. Všiml jsem si jediné chyby v jedné scéně, kde ruka hlavní postavy rotovala. Ale to byl jediný bug za celou 40h herní dobu. Takže za mě dobrý. Pojďme k závěrům …



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Šok! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 skutečně vyjde?!
Šok! Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 skutečně vyjde?!Pátek, 29 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 244x
Komentářů: 0
No Man's Sky dostává další velký update – postavte si loď!
No Man's Sky dostává další velký update – postavte si loď!Čtvrtek, 28 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 329x
Komentářů: 0
Heroes of Might and Magic herní série slaví 30 let! Kdy bude nový díl?
Heroes of Might and Magic herní série slaví 30 let! Kdy bude nový díl?Středa, 27 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 755x
Komentářů: 0
Anno 117: Pax Romana vypadá skvěle!
Anno 117: Pax Romana vypadá skvěle!Úterý, 26 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1289x
Komentářů: 0
Surviving Mars dostane remaster a vylepšenou edici!
Surviving Mars dostane remaster a vylepšenou edici!Pondělí, 25 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 948x
Komentářů: 0
LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight – facka pro Rocksteady
LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight – facka pro RocksteadyPátek, 22 srpen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 659x
Komentářů: 0