Strategické hry roku 2012 dle DDWorld.cz
Závodní hry roku 2012 dle DDWorld.cz
MMO hry roku 2012 dle DDWorld.cz
Co se v herním roce 2012 nepovedlo dle DDWorld.cz
Závěr a výhled do roku 2013

• Nejhorší hry roku 2012 podle DDWorld.cz

Tak jako každý rok stojí drtivá většina her, které vychází, za starou belu. Zmařený potenciál, energie i peníze byly v roce 2012 opět ohromné. Mezi vyloženými propadáky a těžkými zklamáními nechybí ani pár velkých jmen a her, od kterých jsme si toho hodně slibovali.

• Nikoliv nutně nejhorší ale pořád velké zklamání

Následující tituly nejsou vyloženě nejhoršími hrami roku, ale přinejmenším z mnoha důvodů nepovedenými. Rozhodně velkým zklamáním skončilo třeba Call of Duty Black Ops 2, které snad už ani nemá cenu komentovat - hnusná grafika, 100x opakovaná hratelnost atd. Jen díky tomu, že technicky a graficky vypadal nový Medal of Honor: WarFighter o něco lépe než CoD, neskončil v úplných propadácích. Na druhou stranu těžko lze najít hru, která by ukázala všechno co je na současném herním průmyslu i hrách typu Call of Duty špatné, takhle pohromadě. Nový Medal by totiž přehlídkou odflánuté hry po technické i řemeslné stránce, přehlídkou skriptů, nudné hratelnosti, stupidní AI a přelétání z koridorové mise do koridorové mise bez ladu a sladu. O moc lépe ale nedopadly ani konkurenční Ghost Recon: Future Soldier. Všechno jsou to v podstatě hry na jedno brdo a neskutečně nudné. Letos jsem se ale bohužel dostal i k dalším hrám, které už byly opravdu hrůznou ukázkou zahozeného potenciálu, vyhozených peněz i energie. Pokud bych je tu měl všechny vyjmenovávat, byli bychom tu hodně dlouho.

• 3, Alan Wake - sliby chyby v praxi

Ačkoliv budou někteří nesouhlasit, musím říci, že Alan Wake je z mnoha stránek rozhodně velké zklamání. Proti tomu, co nám bylo před lety slibováno, nemá finální PC verze této hry vůbec nic. Otevřený svět plný záhad? Realita: úzký koridor a vedení za ručičku. Využití nejnovějších grafických a procesorových technologií? Realita: hnusná grafika, technicky velmi zaostalé už před lety. Různorodá hratelnost? Realita: kombinace baterka zbraň a tak pořád dokola. Opravdu nelze objektivně hodnotit Alan Wake jinak než jako jedno z největších zklamání roku. Jedinou dobrou věcí je, že vůbec na to PC dorazil a že to bylo přeci jen trochu něco jiného, než ostatní hry.

• 2, Need For Speed: Most Wanted 2012 - nazývejme věci pravými jmény

Co je na letošním NFS nejhorší, fakt, že nemá s NFS nic společného. Samozřejmě mimo toho, že hra je absolutně nudná, jízdní model otřesný a v podstatě postrádá herní obsah, tak tohle je vlastně převlečený BurnOut Paradise. Nic víc a nic míň. Proč se to jmenuje NFS nevíme, ale hra to opravdu není dobrá ani jako Burnout ani jako NFS. Další ukázka vyprázdněnosti a bídy současného herního průmyslu se vším všudy.

• 1, Dark Souls: Prepare to Die Edition - nejhorší PC port všech dob

Samotná hra se svými herními mechanismy a obtížností není vůbec špatná. Problém je, že se to nedá hrát. Neexistuje horší PC port. Něco tak strašného jsme nečekali ani v nejhorších snech, že někdo je schopen tohle v takovém stavu vydat a myslet to vážně. Tvůrci neuměli zvýšit rozlišení hry ani textur, takže to na PC vydali ve velmi nízkém rozlišení, že se na to ani nedalo koukat, navíc celá hra běžela jen na 30 FPS. Totálně zprzněné je i ovládání, kde se tvůrci neobtěžovali s vyladěním ovládání na mnohem přesnější kombinaci myši a klávesnice. Nebudeme tvrdit, že by tahle hra byla jako taková nejhorší, protože by to nebyla pravda, ovšem je to rozhodně nejhorší ukázka zpracování a uvedení hry na PC, kterou jsme snad kdy viděli, a totálně to zabilo vlastní hru. Srdečně gratulujeme.

Vyhlásit jednu nejhorší hru roku 2012 dost dobře ani nejde. Opravdu špatných her bylo požehnaně a to jsme asi nikdo všechny nehrál. Opět tedy musíme konstatovat, že z té velké herní produkce stojí sotva 10% za pozornost a sotva pár jednotlivých kusů z každé oblasti stojí vůbec za zahrání. Proč tedy těch her vychází tolik a plýtvá se lidmi, penězi i potenciálem, je nám stále záhadou.

StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Spuštěno: 737x