HORIZON ZERO DAWN: RECENZE hry a TEST výkonu GPU a CPU – Velká malá hra v úžasném prostředí Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 24 srpen 2020
Přejít na obsah
HORIZON ZERO DAWN: RECENZE hry a TEST výkonu GPU a CPU – Velká malá hra v úžasném prostředí
Technické zpracování a TEST výkonu CPU a GPU
Závěr a hodnocení

 

 

  • Technické zpracování a TEST výkonu CPU a GPU

Hra využívá vlastní herní engine studia GUERRILLA, s názvem DECIMA. Na PC vychází v čistě DirectX12 verzi a pohání také nedávno vydanou hru Death Stranding. Bohužel v případě HORIZON ZERO DAWN si tvůrci nedali příliš práci s optimalizací. Prostě jen vzali 2 roky hotovou kompletní PS4 edici (včetně datadisku) a odemkly vyšší detaily, 4K rozlišení a hlavně více než 30FPS pro PC verzi. A šup s tím na trh. Partnerem hry je AMD, které tvůrce přesvědčilo alespoň do hry přidat TressFX. Takže na PC je hrdinka hezčí a lepší než na konzoli, díky realističtějším vlasům. Hra má také FidelityFX a Asynchronous Compute optimalizace pro Radeon GPU. Stejně tak FreeSync Premium PRO. Ale nic z toho není zásadní technickou optimalizací samotné hry.

Já se nicméně nesetkal s většími problémy, jen během mé asi 40h herní doby, hra 4x spadla. Nicméně optimalizace grafiky je poměrně mizerná. Hra vypadá velmi dobře v pohybu, kdy graficky a zejména výtvarný styl a celé prostředí je fantastické. Ale když si začnete všímat detailů, zjistíte, že prostředí je objektově chudší, modely mnoha věcí jsou zastaralé a rozlišení mnoha textur nízké. Tvůrci si hodně pomáhají systémem rozmazání přechodů, věcí, splývání barev apod. Dokáží tak hodně zakrýt a vizuální zážitek hra poskytuje překvapivě skvělý, originální a dokáže být hodně atmosférická s několika velmi rozdílnými herními prostředími.

Pokud jde o ovládání, je znát, že hra byla dělaná na gamepad. Na PC je totiž na 4 z pěti obtížností příliš snadná. Rozdáváte headshoty a zásahy na zranitelná místa prakticky bez námahy. Tvůrci sice trochu pro PC to ovládání přizpůsobily ale zůstaly některé gamepadové nešvary. Například ovládání inventáře a prodej věcí přes držení tlačítka je otravné. Zvukově ale zase paráda, namluvení všech postav hlavně hlavní hrdinky je prvotřídní, hudebně skvělé a filmové záběry úžasné. Tohle je velmi slušná sci-fi i jako samostatný film :). A jak to šlape na našich PC?

Doporučené požadavky:

  • CPU: Intel Core i7-4770K nebo Ryzen 5 1500X
  • 16GB RAM
  • GPU: AMD Radeon RX 580 8GB nebo Nvidia GTX 1060 6GB
  • HDD: 100GB

Minimální i doporučené požadavky jsou nízké. To proto, že na PS4 je hra cílena na maximálně 30FPS. Takže tvůrci to samé cílí i na PC. A uvedené sestavy dokáží v nižších anebo omezených originálních PS4 konzolových detailech v 1080p při 30FPS, hru prostě rozběhnout. Pokud si ale chcete zahrát v podstatně lepších 60FPS, potřebujete něco silnějšího. Na druhou stranu musím říci, že tvůrci odflákli technickou optimalizaci na PC, protože některá nastavení v menu vlastně ani nefungují. A některá dělají jen hru výkonově náročnější, bez toho aby bylo vizuálně cokoliv poznat. Každopádně takhle to běhá v praxi:

  • TEST výkonu grafických karet

V nejvyšších detailech je hra velmi náročná, takže doporučuji je omezit o stupeň níže, protože vizuálně neuvidíte žádný rozdíl, zato získáte cca +25% FPS. Bez toho už v 1080p je hra dost náročná a na 60FPS potřebujete docela výkonné karty. Ale dá se to.

To platí i o 1440p, kde na 60FPS v maximálních detailech stále stačí Radeon RX 5700. Jinak vidíte, že optimalizace AMD přeci jen fungují, protože Radeon RX 5700 XT je výkonnější než 2070 SUPER a blíží se 2x dražší 2080 SUPER! A to platí i o dalších Radeon grafikách vůči NVIDIA konkurentům.

Pokud jde o náročnost ve 4K rozlišení, tady už končí sranda:

60FPS na maximální detaily nedokáže ani RTX 2080Ti! Nicméně jak jsem řekl, doporučuji to omezit, některá nastavení nedělají vůbec nic (kromě vyšší náročnosti, vizuálně není nic poznat). Takže osobně jsem se svým Radeon RX 5700 XT hrát na vyšší detaily (s maximální kvalitou textur, dohledu apod.) a bez potíží jsem měl ve 4K rozlišení kolem 55FPS v průměru. Tedy bez potíží krásně plynule hratelné.

  • TEST výkonu procesorů

Hra není moc dobře optimalizovaná na využití CPU, tady je podle mě problém, že i když na PC vyšla jako Directx12, na PlayStation používají jiné API a tvůrci nevěnovali ani chvilku tomu, aby to pro DirectX12 správně technicky optimalizovali. Takže i když hra technicky dokáže zatížit 16+vláken procesorů, nedělá to efektivně. Prakticky se všemi současnými procesory s více jak 8vlákny na taktu kolem 3,5GHz a více, je hra stejně hratelná.

Nejvýkonnější je překvapivě ThreadRipper 3960X, který ukazuje záda 9900K i 10900K, ale rozdíly jsou v praxi z hlediska hratelnosti hry zanedbatelné.

Takže k závěrům …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 181x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1348x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1706x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1185x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1221x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3811x
Komentářů: 0