Humankind – TEST výkonu a RECENZE hry. Povedený klon Civilization s vlastní identitou. Tisk E-mail
Neděle, 22 srpen 2021
Humankind – TEST výkonu a RECENZE hry. Povedený klon Civilization s vlastní identitou.
TEST výkonu GPU a CPU - Technické zpracování hry

• Humankind – TEST výkonu a RECENZE hry.

Povedený klon Civilization s vlastní identitou.

Letní herní sucho pomalu končí a jednou z vítaných novinek, která nám léto zpříjemnila, je nová tahová 4x strategie Humankind. Jaká je? Inu podoba s rozhodně nejznámější a nejúspěšnější sérií stejného druhu, tedy Civilization, se nedá schovat. Ostatně tvůrci se tím ani nijak netají. Humankind zkrátka staví na zcela stejném konceptu a hratelnosti, velmi podobně vypadá i se logicky hraje. Liší se však v detailech a některých funkcích, kdy něco dělá zkrátka po svém. Hlavně se nebere historicky vážně. Naopak, záměrně kombinuje různé civilizace, kultury a historické epochy.

Tvůrci inzerují, že v Humankind si můžete stvořit vlastní alternativní historii lidských dějin, no a přesně to hra také nabízí. Egypťani ve vesmíru? Žádný problém. Samurajové dobývající Washington? Proč ne. Římané v tancích vládnoucí celému světu? Jasně. Navíc prvky jednotlivých kultur lze kombinovat a v průběhu změny epoch si volit. Začněme tedy recenzí hry samotné, než se pustíme do technického testování a testu výkonu grafik a procesorů.

• Hmankind – gameplay

Pokud jste fandové budovatelských tahových strategií, určitě znáte sérii Civilization. No a Humakind je fakticky klon, ovšem s některými specifickými odlišnostmi a možnostmi. Tou hlavní je přítomnost desítek různých lidských kultur z různých období dějin a možnost je míchat bez ohledu na historickou realitu. Což vytváří specifické civilizace s různým mixem schopností, výhod i nevýhod. Strategické variace hraní jsou tak bohaté.

Pokud znáte Civilization, budete v Humankind jako doma. Princip, ovládání atd. je vlastně stejný. Což není kritika, protože zkrátka ten styl a systém funguje, je výborný, osvědčený, tak proč ho zcela měnit? Humankind jen dělá některé věci více po svém, a tím se od Civilizace, svého vzoru, odlišuje. Nabízí především tu mnohem větší variabilitu civilizací a jejich míchání.

Jde o tahovou strategii, takže klasicky máte omezenou velikost pohybu jednotlivých jednotek po mapě, stejně tak výstavba měst, výzkum technologií a tvorba jednotek atd. trvá určitý počet tahů. Důležitá je tak správná volba využití dostupných zdrojů v jednotlivých oblastech, jejich vylepšování atd. Jak objevujete mapu nacházíte nové zdroje, zajímavější území, ale také další civilizace.

Hra vám dává na výběr z klasických cest postupu, tedy vydat se cestou války nebo průmyslové a finanční převahy, nebo kulturní případně náboženské převahy. Případnými kombinacemi některých cest, kdy tomu odpovídají také výhody některých civilizací atd. Hra nabízí i docela propracovaný systém diplomacie, kdy je v tomto ohledu o trochu dál využitelností, než Civilizace.

Na jednotlivé Epochy se dostáváte s tím, jak objevujete nové technologie, osidlujete nová území a vycházíte se sousedy. Nové Epochy otevírají nové možnosti, speciálně možnost zvolit si nový mix kultur apod. Hra víceméně tlačí do toho volit vždy variabilitu kultur, než zůstávat u jedné a té stejné (jako u Civilization), ale i to je možné. Dostat se tak se starověkými Egypťany až do Vesmíru? Není problém.

To, jak budete ale úspěšní, silně záleží na nastavené obtížnosti AI protivníků. Těch stupňů je hned několik a silně ovlivňují sílu a použitelnost jednotlivých kultur a jejich vlastností. A zejména jak moc vám odpustí chyby v raných fázích, či nevyužívání hlavních výhod vaší kultury. Současně jak velký vliv mohou mít občasná herní rozhodnutí a jejich následky, před které vás hra bude stavět. Dá se říci, že na první tři obtížnosti je hra docela snadná a odpustí vám hodně, ale nejvyšší obtížnosti, to je docela peklo. Jen na té nejvyšší obtížnosti se spíše než že by PC překvapoval, tak je vidět že spíše vyloženě podvádí :).

Na velkých mapách se hry v pozdějších fázích, kdy ovládáte větší množství jednotek a měst, stávají trochu náročné na správu, protože každé město musí stále něco produkovat v každém tahu, současně musíte pečlivě vážit, které území udělat městem, a které jen připojit pod jeho správu, nemluvě o pohybu jednotek, který je samozřejmě omezen, což na větších mapách s více nepřáteli dá docela zabrat. Speciálně pokud v raných fázích hraní u vyšších obtížností uděláte nějakou strategickou chybu, budete to horko těžko dohánět.

Podívejme se teď na technické provedení hry a další hodnocení si nechme do závěru …

Spuštěno: 1053x