MAFIA 3: Recenze a Benchmark hry – poprava potenciálu a českého vývojářského odkazu Tisk E-mail
Pondělí, 17 říjen 2016
MAFIA 3: Recenze a Benchmark hry – poprava potenciálu a českého vývojářského odkazu
MAFIA 3 - Poprava potenciálu a technické zpracování

• MAFIA 3: Recenze a Benchmark hry

– poprava potenciálu a českého vývojářského odkazu

Příznivcům MAFIA a českým tvůrci předchozích dvou her zbyly jen oči pro pláč. 2K hru zabilo. Už z našeho Preview jste asi pochopili, stejně jako z mnoha jiných ohlasů na MAFIA 3, že tohle se nepovedlo. Ano, MAFIA 3 je neuvěřitelně zpackaná hra a ne kvůli konzolím, a vlastně ani kvůli vývojářům (jen částečně). MAFIA 3 zabil sám vydavatel (2K) a jedno z nejstupidnějších manažerských rozhodnutí v herním průmyslu za poslední roky. Vypadá to totiž, že osud a kvality MAFIA 3 byly zpečetěny už v roce 2014, kdy se 2K rozhodlo uzavřít 2K Czech, tedy českou pobočku vývoje her, která mimochodem měla na starosti právě vývoj her MAFIA a pracovala i na třetím díle. Uzavřením studia v ČR však došlo k tomu, že kusy částečně rozpracované hry byly poslány do USA do jiného herního studia, které hru mělo dokončit. No a tak to také dopadlo a podle toho MAFIA 3 vypadá ….

• MAFIA 3 – Skvělé kulisy, příběh a obří potenciál!

Na MAFIA 3 je výborně vidět, které části hry byly alespoň částečně vytvořeny českým studiem, kterému na hře a její kvalitě opravdu záleželo, a které části už se dokončení z jejich strany nedočkaly a hlavně to, jak je to bez zájmu o kvalitní výsledek poslepováno dohromady, jen aby to mohlo vyjít. Začněme tím, co se povedlo …

Tím je určitě neokoukané prostředí jihu USA okolí ikonického New Orleans a éra období 70tých let dvacátého století, která je ve hrách nezmapovaná a kterou tady tvůrci vystihly opravdu skvěle. Možná některé překvapím, ale říkám, že MAFIA 3 má zdaleka nejlepší a nejuvěřitelnější realistické zpracování skutečného světa ze všech MAFIA her. A pak je tady Soundtrack! Hity v rádiích můžete poslouchat zas a znovu, rádia jsou skvěle udělaná hudba návyková, jeden z nejlepších herních soundtracků vůbec. Hra je také jasně mířena na dospělé publikum svým příběhem i zobrazením reálií doby, které mnozí (zejména v USA) mohou považovat až za politicky nekorektní. Bohužel z velké části to byl záměr původních autorů, který už nedostali příležitost skutečně věci dokončit a propracovat. Ale o tom až později.

Co se dále povedlo, je příběh, který má skvěle vymyšlené základy, zajímavé odbočky a potenciál vedlejších postav a opravdu vybízí k tomu, jej pořádně zamotat. Ovšem zase, hlavní pointa zjevně byla vymyšlena dobře, ale někdo už nedostal příležitost hru opravdu dokončit a právě na příběhové lince je to zoufale vidět. Nicméně skvěle vyvedené filmové sekvence s výbornou animací postav (jednou z nejlepších v herní historii) a namluvením a velmi silný příběh a docela zajímavé finále (alespoň 2 ze 3 možných vyústění hry na základě vašeho rozhodnutí – a to včetně krátké fantastické konspirační filmové sekvence během závěrečných titulků), prostě tady z toho dýchá kvalita v pravdě s potenciálem legendární hry.

No a tady jsme bohužel skončili. Všechny ostatní aspekty hry jsou zjevně v různých fázích rozpracování a nedokončení, potenciál i připravenost pro další dopracování řve skoro ze všeho. Jenže 2K se rozhodlo, že hra vyjde stůj co stůj, takže američtí vývojáři ze studia HANGAR 13 poslepovali, co mohli a výsledkem je hra, která se dá „hrát“, ale hra je vlastně to, co jí zcela chybí. Jediné co MAFIA 3 drží nad vodou je parádní prostředí, historická doba a solidní příběh a hlavně jeho filmové podání. Vše mezi tím a okolo je doslova: „WTF“?!.

Spuštěno: 413x