Čtvrtek, 09 listopad 2006
NFS Carbon se představuje
NFS Carbon se představuje
Zpracování, tratě, auta, zábavnost
Technicke zpracování
Need for Speed Carbon hodnoceni

Většina recenzí, které se objevily hned po vydání této hry působí dojmem, že jsou dělány z prvních pěti-deseti minut hraní. Já jsem si dal tu práci, že jsem celý díl dohrál a v v současnosti hraji podruhé, pro upřesnění dojmů a pojmů. Mohu tak zodpovědně a přesně poreferovat o tom, jaký Need for speed Carbon vlastně je.

carbon

Začněme pěkně od začátku představením celé série Need for Speed. Bylo nebylo, kdysi dávno v devadesátých letech minulého století vznikla závodní hra Need for Speed. V té době asi těžko někdo mohl tušit, kolika se tato hra dočká pokračování a že se stane jednou z nejdelších herních sérií vůbec. První díl sklidil naprosté nadšení na svou dobu disponoval nádherným zpracováním a fantastickým ozvučením společně s výbornou podporou herních ovladačů – volant. Nedlouho poté proto spatřil světlo světa druhý díl. Ten se po stránce grafiky zlepšil, mnozí Need for Speed objevili až společně s tímto dílem. Přesto, co do kvality, druhý díl první nepřekonal.

nfs1

nfs2

Co se nepodařilo na podruhé podařilo se napotřetí. Třetí díl ještě někteří dodnes hrají. Nabídl skutečně parádní herní zážitek a postupně se do něj objevilo nespočet modifikací a modelů aut. Objevil se také nový prvek v podobě policie, který troufám si říci zatím nebyl překonán žádným dalším dílem. Třetí díl Need for Speed patří k nejlépe hodnocením z celé série. Čtvrtý díl přinesl také několik nových prvků, ale zdaleka nesplnil očekávání fandů a tak je vůbec jedním z nejvíce zapomenutých.

nfs3

nfs4

Následoval pátý díl. Legendární Need for Speed Porsche. Dosavadní král a vrchol celé série. Výtečně zpracovaná historie vozů Porsche, úžasné jízdní vlastnosti, které se lišily model od modelu auta. Model poškození, možnost celkem reálně tunit auto. Skvělé tratě, obraz i zvuk. Dodnes ho mnozí, včetně mě, hrají a považují za absolutní vrchol celé série Nikdy potom se již nepodařilo u žádného dílu NFS zopakovat kvality a zábavnost NFS5. Následující šestý díl je opět jedním, na který stojí za to zapomenout.

nfs5

NFS6

NFS7 – to je oživení celé série. Need for Speed Underground. Noční závody s velmi pěkným zpracováním tuningu a velmi pěknou atmosférou. NFS7 se stali jedním z lepších dílů celé série, ale kvalitu NFS5 nikdy nepřekonaly – byly až přespříliš arkádové. Oproti předcházejícím dílům zmizela policie, zmizely překrásné přírodní tratě a dostali jsme se do města. A tam už jsme zůstali. NFS8 byly Underground 2 a to doslova. Stejný engine, stejná náplň hry stejné možnosti tuningu, ale budiž - rádi jsem si pohráli znovu.

nfs7

nfs8

Od Need for Speed 9 jsme čekali trochu změny a modlili se za návrat k NFS5 Porsche. Bohužel výrobce EA jen kouká po jistém zisku a tak slavné jméno zneužil k dalšímu pokračování Underground – tentokrát NFS s podtitulem Most Wanted. I tentokrát to byl stejný herní engine, jako u Underground I, jen předělán do podvečerní podzimní žlutě. To byla ovšem skoro jediná změna. Snaha navázat na minulost byla díky znovu přítomnosti policie. Ovšem tak nešťastným způsobem, že policisté jsou hodnoceni, jako jedna z nejslabších stránek celé hry. Most Wanted byly pro mnohé, včetně mě, velkým zklamáním – absolutní arkáda, stále stejné možnosti tuningu, neskutečně nereálné zpracování policie a stále stejná náplň celé hry, jako u  předcházejících dvou dílů.

nfs-mw

Tímto jsme se dostali k aktuálnímu dílu, kterým je Need for Speed Carbon. Pojďme se tedy podívat, jak se jubilejní desátý díl povedl a co přináší do série nového.

Spuštěno: 504x