Need for Speed: Undercover – den kdy umřelo NFS aneb závodní propadák Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 30 listopad 2008
Přejít na obsah
Need for Speed: Undercover – den kdy umřelo NFS aneb závodní propadák
Need For Speed: Undercover
Technické zpracování ve stylu EA ...
Need For Speed: Undercover - Závěr a hodnocení

 

 

 

 

 

  • Technické zpracování ve stylu EA ...

   Společnost EA si v poslední době po technologické stránce moc dobře nevede. Její hry až na výjimku (Crysis), působí lehce omšele, některé vyloženě zastarale. Nejnovější díl NFS je bohužel opravdu špatně udělanou hrou. Jak už jsem napsal, autoři se celkovou oslňující světlostí, všudypřítomnými odlesky, rozostřením textur snažili zamaskovat to, že herní engine je prastarý a pochází z NFS7! Až na modely samotných aut, které vypadají hezky, je vše ostatní strašně zastaralé, mnohé prvky do prostředí nezapadají a mnohé krabicové modely se svými texturami, když se na ně zahledíte, vypadají jak z her z přelomu let 2001/2002. Veškeré efekty jsou okoukané ze starších her a dnes nepůsobí příliš realisticky.

nfs-undercover-17

   Hra sice nevypadá ve výsledku nekoukatelně, ale na současnou špičku nemá ani náhodou. Race Driver Grid je fenomenálním zpracováním o světelné roky daleko vpředu před NFS Undercover. I FlatOut Carnage je o dost lépe zpracován a optimalizován.

nfs-undercover-15 

   A právě aby tragédie byla završena nejspíše jako výsměch všem zbylým fandům NFS, tak ani po všech těch letech se u EA naučili nic o optimalizaci. Hra na to jak nepříliš špičkově vypadá, je náročná až hrůza. Navíc pro NVIDIA grafické karty je opravdu strašně optimalizovaná. GTX 280 se ani po OC na plné detaily nepřinutil k plynulosti v HD 1920x1200. O něco lepší je to s ATI Radeon, se kterými to není tak hrozné, ale ani pak to není vždy a všude bez trhání. Kapitolou samo o sobě je dokreslování textur! Při jízdě se vám prostě jen pár metrů před vámi dokresluje scéna a tak občas vlítnete do zdi, protože tam prostě před tím nebyla a nevěděli jste, kam jet. Rozhodně není chyba jen na straně grafických karet, ale jednoznačně ve hře samotné.

test-2

    Asi to nejlepší na zpracování je zvuková stránka hry. Motory Ok a hudební soundtrack je kvalitní. Zvukový tvůrčí team si tedy svoji odměnu za kvalitně vykonanou práci zaslouží.

  • Jízdní model a auta

  Nejdůležitějším prvkem ve hře jsou samozřejmě automobily. Těch je zde několik desítek, ale méně než dříve a bohužel až na světlé výjimky nic nového. Navíc chybí mnohé značky, jako Honda, Ferrari a další. Nemluvě o tom, že stále absentuje jakékoliv TDI auto a že tu na světě pár pořádných dieselů popojíždí :). Auta jako taková jsou dobře zpracovaná, jejich jízdní vlastnosti jsou lehce odlišné, tedy až do bodu, kdy nasadíte 3 výkonový uprade, pak už jezdí všechny víceméně stejně. Jízdní model je jiný, než ve starších dílech, je to arkáda (to chceme), ale jízdní model není uvěřitelný, i když auto vám z místa udělá otočku a z pomalejších zatáček jde do smyku. Nicméně jinak drží jak přilepené a můžete řezat zatáčky, jak se zachce. Upřímně se mi více líbil jízdní model v ProStreet. Každopádně ať tak jako tak, na špičkové závodní arkádové hry se NFS dnes dívá z jízdního dojmu hodně z povzdálí.  

nfs-undercover-12    

   Model poškození auta je zde přítomen a je nejlepší, co kdy v NFS byl, ale proti současným arkádovým hrám jako jsou GRID, FlatOut, BurnOut je vyloženě směšný. Muchlání uhlíkových kompozitů? Dobře, přehlédneme, ale proč se autům otvírá zadní část (všem stejně) a proč nemá poškození byť jen minimální vliv na jízdní vlastnosti? Tuning auta je už značně okoukaný a v tomto směru autoři hry snad ještě více vše zjednodušili a stala se z toho nezábavná rutina. Žádné statistiky aut, jako opravdových aut, pořádné nastavení vlastností, prostě nic. ProStreet byl o notný kus v tomto ohledu lepší.

nfs-undercover-14

  Obtížnost hry a závodů je poměrně snadná, později sice trochu přituhne, ale to už máte většinou natuněné Buggati veyron, takže nikdo nemá šanci. Mrzí mě tradiční nevěrohodnost - nechápu, proč se nám autoři snaží vnutit dojem, že některé špatná auta ve skutečnosti jsou ve hře prezentována jako lepší než jinak v reálu skvělá auta. Technologicky zaostalý Viper by v reálu stěží stačil současným moderním sportovním automobilům, nemluvě o ještě starších amerikách, které ve hře prohánějí nejnovější supersporty. Takové Audi R8 je nejspíše nejlepší auto na světě, prohání i Zondu :). Do očí bijící je také podle autorů NFS fakt, že nejnovější Lancer Evolution je lepší než EVO 9,10. Už se ani nepozastavuji nad tím, že když si koupíte Veyrona, tak vám v NFS záhadně nejede 407km/h, ale jen 360km/h. Až po natunění vám těch 407km/h pojede. I ceny v dolarech jsou u zdejší nabídky aut poněkud zvláštní. Pokud Veyron stojí jen necelých 400 000 dolarů, tak beru dva :). Celkově je tahle arkádová hra jednou z nejhorších arkád vůbec, nevěrohodný jízdní model je ještě umocněn do očí bijícími nelogičnostmi ve vlastnostech různých modelů aut a jejich chování.

nfs-undercover-13

  Raději už do toho nebudeme dloubat, ještě bychom zjistili, že si z nás EA tropí krutou legraci, protože to myslí s touhle hrou vážně. Přejděme k finální kapitole článku ....



 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1224x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1632x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1147x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1210x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3794x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1474x
Komentářů: 0