Outriders Worldslayer – RECENZE hry a TEST výkonu GPU – poctivý datadisk vylepšuje hru! Tisk E-mail
Neděle, 24 červenec 2022
Outriders Worldslayer – RECENZE hry a TEST výkonu GPU – poctivý datadisk vylepšuje hru!
TEST výkonu GPU a CPU - technické zpracování

• Outriders Worldslayer – RECENZE hry a TEST výkonu GPU

– poctivý datadisk vylepšuje hru!

Outriders od polského studia People Can Fly, není nějak extrémně originální objevnou hrou. V základu šlo o zábavnou Looter-shooter akci s excelentním výtvarným zpracováním, zajímavým ale nedokončeným příběhem a masivním Grindem v endgame části. Vydání hry však bylo poznamenáno zásadními technickými potížemi a některými nedomyšlenými prvky a nedodělaným vyladěním v samotné hře. Proč se tedy dnes k této hře vracíme?

Protože Outriders je jeden z dobrých případů toho, jak to vypadá, když tvůrci mají skutečný zájem o svou hru. A neopustili ji. Nejen že opravili ty zásadní chyby, ale přidali i řadu vylepšení. Nově navíc přichází velké placené rozšíření v podobě klasicky střiženého datadisku. Nikoliv jen nějakého malého DLC, ale skutečně datadisku v pravém původním slova smyslu. Worldslayer přidává nejen zcela novou endgame část, ale hlavně jde o výrazné příběhové rozšíření původní hry, která prakticky neměla žádný slušný závěr a nechala spousta věcí otevřených. Tento datadisk je placený, což je v pořádku, protože hra jinak neobsahuje (k velké hrdosti a cti autorů), žádné mikrotransakce, takže více jak rok veškerá vylepšení a servis byly „zdarma“. Nyní tvůrci servírují tento poctivý datadiskový přídavek, který je placený, ale ani ten nepřidává do hry žádný mor v podobě nějakých dalších mikrotransakcí.

Původně jsem po vydání hru ohodnotil v naší recenzi jen na 65%, protože prostě nedodělky byly značné. Hra byla svým pojetím také extrémně nepřátelská solo hráčům a působila z velké části jako nepovedený pokus o „hru jako služba“. Nicméně měla slušně dlouhou a solidní příběhovou kampaň, zajímavé měnící se prostředí, trochu svébytný humor i příběh a solidní audiovizuální zpracování s výborným výtvarným návrhem. A jak jsem tehdy řekl, pokud by tvůrci odebrali ty online prvky a soustředili se primárně na příběhovou kampaň, mohlo by to být zajímavé. A vypadá to, že tvůrci poslouchali naši odezvu, protože Worldslayer jde dobrým směrem. Takže jaký je?

• Outriders Worldslayer

– podstatný a smysluplný přídavek a vylepšení

Jádro hry se nezměnilo, bohužel je stále vždy online, i když by se bez toho obešla úplně pro značnou část solo hráčů. Nicméně technické potíže kolem toho alespoň už byly vyřešeny. Stále jde o titul, který opravdu hodně tlačí, abyste hráli ve skupině s dalšími hráči. Nicméně i pro SOLO hráče je o něco stravitelnější, než byla původně. Ačkoliv ve výrazně rozšířeném engame, kdy se neustále zvyšuje obtížnost, je stále doslova brutální. Nicméně alespoň zmizel tlak v podobě časových omezení, kdy jste museli ty finální mapy plnit do určitého limitu, abyste vůbec dostali odměnu. Tohle naštěstí tvůrci odebrali už dříve.

Datadisk nově přidává několik dalších vrstev a možností posílení postavy. Takže pokud máte dohranou původní hru a došli jste na konec, otevírají se zcela nové obzory :). Pravda, do značné míry jde o pokračování toho samého, tedy vše je o číslech a statistikách a exponenciální zvyšování všeho. Statistiky vaší výzbroje a schopností i vlastnosti nepřátel neustále rostou s každou úrovní. Současně byly přidány další vrstvy vylepšení, které pomáhají vašim schopnostem atd.

A speciálně pro SOLO hráče, je každé % schopností a damage navíc, velmi vítáno. Nově také může padat výbava se třemi perky místo jen dosavadních dvou. Což v praxi znamená že ve výsledku může vaše postava být běžně o třetinu „silnější“ + dalších minimálně 10% přidává systém drobných vylepšení extra stromu vlastností. Teoreticky by hra měla být hlavně pro SOLO hráče nyní o něco přístupnější, i když stále záleží na vhodné kombinaci vlastností postav a využívání výhod zvolené třídy. Zejména pokud jste dostatečně odvážní na to, abyste drželi obtížnost co nejvýše a postupovali Apocalypse Rank systémem až na vrchol:).

Zejména ve vyšších úrovních je rozdíl mezi jednotlivými levely obrovský. Nemáte prostě dost damage k poražení nepřátel. Vylepšovat můžete sice všechny zbraně a výbavu, ale poslední levely stojí obrovské množství in game měn, takže je to hodně velký grind (speciálně pokud chcete vylepšit legendární předmět), když chcete udržet svou pečlivě poskládaný build. Jedním ze zajímavých vylepšení, které tvůrci udělali už před vydáním nového datadisku, je možnost volby skinu výbavy a zbraní.

Protože hra obsahuje velké množství kvalitně navržených ale velmi vizuálně odlišných zbraní a zbroje, které padají náhodně, prakticky neustále vypadá vaše postava jako šašek, protože je navlečená v tom statisticky nejlepším vybavení, které ovšem vizuálně a designem k sobě příliš nepasuje. Nyní ale může, protože cokoliv seberete, tak ten skin můžete použít na cokoliv. A není to ani nijak drahé. Statistiky výbavy se nezmění, když použijete třeba legendární skin na běžný předmět. Vizuálně ale máte nově na výběr a vaše postava tak konečně může vypadat, jak chcete vy celou dobu a nemusíte tedy volit mezi vzhledem a statistikami :). Což je v této hře, kde máte kvůli pohledu třetí osoby postavu neustále před očima, docela zásadní.

Outriders Worldslayer je pro mě osobně zajímavý ale hlavně tím, že přináší rozšíření příběhu. Ten byl rozhodně světlou stránkou hry, dost brutálně cynický, ale zajímavý. Bohužel neměl úplně závěr. Nový datadisk posouvá věci dále, prodloužení kampaně sice zabere jen několik hodin (v závislosti na nastavené obtížnosti), ale je citelným příběhovým rozšířením, kdy si umetá cestičku k pokračování, neboť přidává hodně zajímavou zápletku celku. Pěkné jsou nové lokace, kdy po výtvarné stránce si s tím tvůrci opět vyhráli a přes omezení použitého Unreal Engine 4, vypadá hra velmi dobře.

Běhá také lépe?

Spuštěno: 1077x