Outriders Worldslayer – RECENZE hry a TEST výkonu GPU – poctivý datadisk vylepšuje hru! Tisk E-mail
Neděle, 24 červenec 2022
Outriders Worldslayer – RECENZE hry a TEST výkonu GPU – poctivý datadisk vylepšuje hru!
TEST výkonu GPU a CPU - technické zpracování

Outriders Worldslayer je podstatným rozšířením původní hry. Ano, jde o placené rozšíření, kdy největší výtkou je rozhodně cena. Pokud byste čekali rozumných 400 - 500 korun, budete zklamaní, protože stojí až 1000 korun. To mě přijde, se vší úctou k autorům, dost přehnané. Tím spíše, že základní hra dnes stojí od 500 korun běžně, nebo je dokonce sama součástí GamePass. Takže určitě to není levné rozšíření a svým rozsahem neodpovídá tomu, aby stálo jako celá nová hra.

Nicméně tady má zásadní kritika víceméně končí, protože ve své podstatně jde o klasické poctivé rozšíření. Prostě datadisk, jako dříve bylo běžné. Nepřidává do hry žádné mikrotransakce, kterými jsou současné hry jinak doslova zamořené a mnozí hráči jsou na nich závislí jak gambleři na drogách. Tvůrci této hry mají dost slušnosti a rozumu se jim tedy vyhnout. Mě osobně se původní hra líbila, i když hodnocení 65% nebylo vysoké, ale stojím si za tím. Odpovídalo stavu hry.

Nyní po více než roce, kdy hra byla vylepšována a teď i znatelně rozšířena poctivým datadiskem, své hodnocení posouvám výše. Je sice stále zbytečně pořád online pro všechny, a stále brutálně obtížná pro SOLO hráče (na vyšší levely), ale přeci jen je přístupnější než dříve. Líbí se mě také drobné, leč podstatné změny už před vydáním datadisku, jako možnost volby skinu výbavy, nebo odstranění časových limitů v engame obsahu. Hra tak o něco více baví, i když grind je to stále brutální. Datadisk k tomu přidává podstatné rozšíření hlavního příběhu, který má konečně nějaký uspokojivější závěr, i když tvůrci přidali dost divokou velkou zápletku, a nechávají si otevřené nikoliv dveře, ale rovnou hangárová vrata pro pokračování :).

Samozřejmě nejvíce potěší ty, kteří měli rádi ten looter-shooter grind a tu povedenou zběsilou akci, protože WorldSlayer přidává několik dalších vrstev, a nové kulisy té robustní endgame zábavy ve stejném stylu. Tvůrci zkrátka udělali datadisk jako „více toho samého“, než aby se snažili o něco zcela nového. Což je ovšem naprosto v pořádku. Pokud bych měl hodnotit datadisk samotný, bylo by to tak 70/100 maximálně, protože ač je povedený v mnoha věcech a vylepšuje skutečně hru, s ohledem na vysokou cenu je toho zkrátka málo.

Nicméně já chci hodnotit hru jako celek po vydání WorldSlayer rozšíření, protože se mě líbí, že se na hru po vydání tvůrci nevykašlali, což není zdaleka tak samozřejmé, jak by mělo být. Odolali a nepřidali žádné hloupé mikrotransakce, naopak poladili a vylepšili řadu věcí a poslouchali tedy komunitu. Stále je zde sice obrovský grind a hra tlačí do hraní s více lidmi, protože pro SOLO hráče je doslova brutální, ale některé to takhle jednoduše baví. A předpokládám, že mezi ně patří právě i tvůrci hry :). Obecně platí, že pokud se vám původní hra nelíbila, tak tento datadisk na tom nic nezmění. Pokud se vám ale líbila, tak se s nadšením do rozšíření zakousnete. No a pak jsou tady hráči jako já, kteří Outriders hráli kvůli příběhu a byla to prostě zábavná hra na více než jedno odpoledne, lehce vyčnívající nad průměr. I pro nás je vydání WorldSlayer zajímavé, protože rozšiřuje to dobré a současně díky všem těm dosavadním vylepšením a úpravám hry, odstranilo problémy a některé kritizované aspekty původní verze. Takže pokud trpíte herním suchem, přichází Outriders Worldslayer k chuti. Škoda té vyšší ceny tohoto datadisku.

Celkově ale zvedám hodnocení hry z původních 65% na 79%, protože se mě líbí celkový přístup autorů, práci kterou odvedli a hlavně jde ve výsledku o docela dobrou hru :). Stále ne objevnou nebo nějak revoluční a posouvající žánr, stále bych některé prvky udělal jinak, ovšem jako celek funguje a baví a neobsahuje mikrotransakce. Stát ten jinak poctivý klasický datadisk přijatelnějších 500 korun, bylo by hodnocení asi ještě o trochu vyšší. Každopádně pokud se vám původní hra líbila, tak WorldSlayer vám udělá radost a je dobrý čas se k Outriders vrátit.

Hodnocení hry: 79%

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům