Recenze a test: Need For Speed: Most Wanted (2012) - poslední rána pro umírající sérii? Tisk E-mail
Neděle, 04 listopad 2012
Recenze a test: Need For Speed: Most Wanted (2012) - poslední rána pro umírající sérii?
Zpracování, HW nároky a test grafik
Hodnocení

První spuštění hry zanechá ještě slušný dojem. Parádní grafika, parádní hudba atd. hra vás ihned hodí do jízdy a následuje zásadní zděšení! Jízdní model je naprosto strašný s velkou prodlevou mezi vaší reakcí a reakcí automobilu. A můžete se snažit nastavovat klávesnici, gamepad, nebo volant, jak chcete.

Říkáte si fajn, až si vyjedu jiné auto a trochu si ho potuním a změním nastavení podvozku a všeho (jako to bylo možné v SHIFTech), výrazně se to zlepší a budete z toho mít pocit jako z auta? Následuje ovšem druhý šok. Všechna auta už jsou odemčená a vám stačí si k nim jen na mapě dojet a sednout do nich. Po jejich objevení k nim máte okamžitý přístup z menu. V tuto chvíli už si říkáte, co já v té hře budu tedy dělat? Místo těžkých začátků v základní plechovce se základním výkonem pod kapotou, kdy se snažíte vyjet si lepší auta a lepší díly pro jejich úpravu a vylepšení, se po pár minutách řítíte ulicemi ve Fordu GT40.

Rychle zjistíte, že veškerý obsah hry tvoří vlastně sbírání bodů, kdy po dosažení určitého počtu budete moci zúčastnit se závodu proti jednomu z TOP 10 řidičů v žebříčku nelegálních závodníků. Jejich konce jsou mimochodem kapitola sama pro sebe a to ne povedená. Abyste body posbírali, stačí se vlastně jen tak řítit krajinou a sbírat skoky, rychlostní průjezdy, jednotlivá auta atd. Kde je tedy tuning a vylepšování auta? To se sestává ze samostatných závodů s jednotlivými modely aut, za jejich vyhrávání získáváte nejen další body (významný počet), ale i upgrady pro váš vůz - lepší pneu, podvozek, nitro atd. Problém je, že žádné nastavení vlastností auta ve hře není, díl prostě namontujete a trochu se vám zlepší některé parametry. Ovladatelnost mezi ně ovšem nepatří.

Bohužel tím jsme téměř vyčerpali obsah celé hry. Ano, vlastně ještě nesmíme zapomenout na otravnou policii. Honičky s ní sice tvoří velkou část hry, ale hlavně tu otravnou. Nejedná se o nic nového, tvůrci skutečně kompletně převzali celý systém z původního Most Wanted. Jen je to v novém provedení ještě šílenější a policisté viditelně podvádějí. Nejhorší je asi fakt, že i s největšími plečkami vás dohoní jedna dvě, což by ještě nebylo tak špatné, pokud by nepáchali sebevraždné skoky, nájezdy a noví policisté se neteleportovali se přímo za vás. No a to je skutečně vše. Více hra nenabízí. Pomineme-li nesmysl typu srovnávání se s ostatními hráči přes Autolog.

To samozřejmě má smysl u skutečně závodních her a je to podstatou závodění, ale jen u her s jízdním modelem, který má hlavu a patu a auto skutečně ovládáte. V Need for Speed Most Wanted 2012 ale žádný takový jízdní model není! Všechna auta se chovají víceméně stejně a to stylem pevného bodu, pod kterým se smýká celé okolí.  Ani na chvíli nenabudete dojmu, že auto skutečně řídíte. To se smýká sem tam, zatáčet normálně neumí, brzdy jsou gumové a hlavně musíte dělat manévr tak o 1-2 sekundy dříve, než byste podle obrazovky měly, protože hra má velkou prodlevu mezi vaším pohybem a tím, než to udělá i auto a sklouzne se (nikoliv zatočí) v alespoň trochu požadovaném směru.

Tím se dostáváme k provedení hry ...

StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Spuštěno: 1201x