RECENZE a TEST: Total War Saga: Thrones of Britannia – první z historických dílů nové série Tisk E-mail
Pondělí, 25 červen 2018
RECENZE a TEST: Total War Saga: Thrones of Britannia – první z historických dílů nové série
Technické zpracování hry a test výkonu CPU a GPU

• RECENZE a TEST: Total War Saga: Thrones of Britannia

– první z historických dílů nové série

Dnes se podíváme na první díl z nové série v rámci strategických historických TOTAL WAR her. Pokud jde o historické RTS, nemá dnes Total War série příliš konkurence. Propracovaný koncept, který však v minulosti trpěl nevyladěním u mnoha dílů a trvalo dlouho, než se zásadní problémy po vydání her podařilo odstranit, se příliš nemění.

Po překvapivě povedené odbočce do fantasy světa Warhammer, kdy Total War: Warhammer a hlavně Total War: Warhammer 2 jsou dost možná nejlepšími díly Total War vůbec, se vracíme zpět k historickým kořenům. Kromě toho, že se v letošním roce dočkáme opět velkého dílu (TW: Three Kingdoms), nás čeká několik menších příspěvků v rámci Total War Saga série, soustředící se na konkrétní menší historické území a období. Total War SAGA přichází s první epizodou, nazvanou Thrones of Britannia, ve kterém se vypravíme na Britské ostrovy kolem roku 878. Série se tak vrací k realistickým historickým kořenům.

Zahrát si můžete za několik frakcí na Britských ostrovech, ale i za Vikingy, Galy a podobně, tedy za dobyvatele. Tvůrci se do toho snažili napasovat historické postavy a události. Samozřejmě za jednotlivé frakce se liší vaše výchozí možnosti, ale také jednotky, zaměření „říše“ atd.

• Jak se hraje a jaký je Total War Saga: Thrones of Britannia?

Pro protřelé hráče RTS a hlavně Total War série nemá výrazně smysl popisovat, co vše „novinka“ nabízí, jelikož používá již ověřený koncept. Bohužel s některými drobnými změnami, které podle mého názoru nejsou ku prospěchu věci. Začínající hráči Total War mohou mít s tímto dílem docela problémy a osobně bych jim doporučil začít v rámci historických Total War her u SHOGUN 2.

Co mě překvapilo, že ačkoliv se hra tváří jako menší díl nové ságy, jde o rozsahem a délkou o velmi rozsáhlou hru. Mapuje sice pouze Britské ostrovy, ovšem ty jsou velmi detailně propracovány a jsou jako území velmi velké.

Bohužel se zdá, že hra vznikla před Warhammer sérií, jelikož vynikající rozhraní, ovládání a přehlednost, na kterou jsme z Total War Warhammer her zvyklí, je pryč. Řada prvků je krokem zpět, nebo chybí zcela. I stylizace a celé rozhraní je o třídu až dvě horší. Chybí řada možností, na které jsme zvyklí, ovládání hry, budování a přehlednost je výrazně horší než u Warhammer dílů, což je velká škoda.

Některé funkční prvky navíc byly upraveny, ve hře prakticky chybějí hrdinové. Nahradil je systém guvernérů, jejich manželek a loajality. Ač je to vzhledem k historickému zasazení možná lepší koncept, rozhodně mohl být udělaný s lepším rozhraním, přehledností a ovládáním. Každopádně správa vaší rodiny a říše je v tomto ohledu jedním z hlavních prvků nové hry.

Nepříliš přehledný a jasný je také ekonomický systém a udržování spokojenosti obyvatel i výzkum nových prvků. Pro nováčka v Total War sérii bude tento díl těžko uchopitelný, pro protřelejší hráče je však jednoznačně krokem zpět v přehlednosti proti Warhammer sérii, ale i SHOGUN 2. Pokud si ale dáte tu práci do systému a možností hry a budování proniknout, objevíte, že hra nabízí několik cest hraní. Bohužel jednoznačně převažuje výhodnost budování silné armády nad diplomacií atd.

Hra jako obvykle nabízí tahovou část, a pak přímé boje (ty lze přeskakovat rychlými bitvami). Reálné bitvy naplno odhalují možnosti této hry, kdy se utkávají armády s tisícovkami jednotek, kdy všechny jsou velmi detailně zpracovány. Různorodost a unikátnost jednotek je na vysoké úrovni a tvůrci ždímají historii do maxima. Co lze rozhodně ocenit je fakt, že hra funguje velmi dobře od vydání, AI nemá výraznější problémy, jednotky se nezasekávají a fungují uspokojivě dobře. Celkově hra stále nabízí návykovost Total War her poslední doby, tedy ještě jeden tah a jdu spát. Ovšem těch tahů na dohrání hry (kampaně), přičemž postupných cílů dohrání je hned několik, musíte udělat opravdu hodně.

Jak funguje hra po technické stránce a jaké jsou její nároky na náš hardware? Otestovali jsme ji …

Spuštěno: 515x