Recenze: Battlefield: Bad Company 2 PC DX11 – válečný meganářez nastavuje nový standard FPS her Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 07 březen 2010
Přejít na obsah
Recenze: Battlefield: Bad Company 2 PC DX11 – válečný meganářez nastavuje nový standard FPS her
Battlefield Bad Company 2 - Technické zpracování
Battlefield Bad Company 2 - Mutliplayer a hodnocení

 

  • Battlefield: Bad Company 2 – technické zpracování

Konečně po delší době hra, která využívá možností současné generace PC a není to jen konzolový port s hnusnými texturami a rádoby pěknými efekty. PC verze se od konzolových liší v mnoha ohledech. Tvůrci dokonce pro PC vydali asi 300MB patch, který obsahuje HD textury, lepší efekty, zvuky a další věci, které hru opravdu výrazně vizuálně vylepšují. Na plné detaily tak hra opravdu skvěle vypadá a většina textur ve hře nepůsobí tím hnusným konzolovým nedetailním rozmázlým vzhledem. PC má více operační i grafické paměti a může ji v tomto případě i využít.

(První mise je šitá horkou jehlou - 2D jako 3D v roce 2010? Fuj!)

Battlefield Bad Company 2 podporuje a je optimalizován na nejnovější technologie. V čele je DirectX11, bohužel bez tessellace, takže v oblasti zpracování modelů má hra mezery. DX11 je využit pro lepší stínování, nasvětlení scén, postprocesing efekty a také práci s AA. DX11 se zapíná automaticky, pokud máte vhodný HW i SW.

(Ultra HD PC textury oblečení)

Hra dále podporuje i ATI Eyefinity, pro které je hodně optimalizována a dojem je naprosto fenomenální. Hru jsem začal hrát na jediném 1920x1200 LCD, ale v polovině hry jsem přešel na Eyefinity 5760x1200 a hra dostala úplně jiný rozměr. Do teď nemohu pochopit, jak jsem to kdy mohl hrát na jediném LCD. Najednou totiž vidíte to, co byste skutečně vidět měli. Nekoukáte na hru z pozice řidiče tanku za průzorem, ale máte periferní vidění a vidíte to, co ve skutečnosti. Naprosto fenomenální.

(1920x1200 vs 5760x1200)

Než se opět objeví připomínky typu: „jé a co ty rámečky, ty tam musí vadit“, tak to řeknu jasně. Nevadí ani v nejnemenším. Všechno důležité je na prostředním LCD na které koukáte, další dva máte jen pro ten periferní dojem. Rámečků si vůbec nevšímáte. Samozřejmě, čím větší LCD, tím lépe, i když zkoušeli jsme to i na 3x 22“ LCD a hraje se to stejně dobře. Vyzkoušeli jsme to i na 22“ 3D LCD s NVIDIA 3D setem (grafika GTX 285) systémem, pro který je hra také optimalizována, ale jsou tam nějaké problémy s funkčností a vykreslením stínů a se zaměřovacím křížem, nebyly jsme schopni to doladit k plné spokojenosti a i tak, dojem z hraní na malém 22“ LCD 1680x1050 ve 3D se ani zdaleka nepřiblížil Eyefinity 5760x1200, nemluvě o tom, že po hodině mají vaše oči ve 3D skutečně dost.

(1920x1200 vs 5760x1200)

Takže naše zhodnocení je jednoduché, pokud si chcete užít Battlefield tak jedině 3x LCD ATI Eyefinity a budete se nadšeně tetelit blahem. Bohužel kolega nestihl otestovat pro samé hraní grafiky, takže vám dnes výkony neukážeme, ale pracujeme na tom. Mohu vám ale říci, že na mé testovací sestavě uvedené na začátku článku to na jediném 1920x1200 LCD jede v plných detailech (DX11/8AA/16AF) na HD 5870 1GB přibližně 50-60FPS+, tedy ideální. Když jsem zapnul 5760x1200 rozlišení a snížil detaily na DX11/2AA/4AF vše ostatní stále na max, drží se FPS stabilních zcela plynulých 30-35FPS i v nejvypjatějších momentech je hra bez problémů hratelná i na multiplayer. Opravdu parádní výkon a optimalizace – 5760x1200 na jediné grafice v DX11 na max!

Někteří budou chtít hru srovnávat s Crysis. Ale jak už jsem řekl ve starší aktualitě, Battlefiled Bad Company 2 sice vypadá celkově dobře, ale při pohledu na jednotlivé detaily a části je rozhodně stále technicky tak o dvě třídy za Crysis zaostává. Crysis je stále ale výrazně náročnější a HW, stále ale vypadá ve všech detailech zdaleka nejlépe. Jednotlivé modely všeho možného včetně techniky nejsou v BFBC2 tak detailní, jak by měly být a působí trochu zastarale. Textura, či spíše fotka země v pralese a na tom vystupující kytky také není úplně to pravé ořechové.

Hře by rozhodně prospěla Tessellace, ale na to si budeme muset ještě počkat, ale pravděpodobně se dočkáme u dalšího dílu. Takže Battlefield Bad Company 2 vypadá prostě jen dobře – což je důležité, protože je to stejně rychlá hra, kde si nemáte moc čas prohlížet detaily, když kolem vás všechno létá. Důležité je, že vypadá tak o třídu lépe a moderněji než konkurenční Call of Duty MW2 a hlavně je skvěle optimalizován i technicky aktuální.

(Tessellace chybí ...)

Hlavním prvkem je ale zničitelnost prostředí. Hra jede na asi nejlepším současném fyzikálním destrukčním systému – HAVOK. Ten je pro destrukce použit v mnoha hrách, ale v žádné tak vynikajícím způsobem. Tradičně jsou zničitelné prvky graficky jednodušší od statických, ale v Battlefieldu není ten rozdíl zdaleka tak znatelný, jak jsme zvyklí. Fyzika je ale opravdu vynikající, ne všechno je úplně reálné, ale je to rozhodně výrazně lepší, než co jsme znali doposud. Zatímco jiný fyzikální systém se jinde používá pro zbytečné prvky a efekty, které nemají pro hru stěžejní význam a lze je udělat i méně náročným způsobem, tady je HAVOK destrukční fyzikální systém skutečně přímo stěžejní herní složkou hry a snad poprvé je takhle účelně použit a netvoří jakési pozlátko k ničemu.

Svou fyziku má ve hře téměř všechno, rozdíl je i v materiálech. Můžete udělat i reálnou díru do země v zavilosti na síle vaší zbraně. Krytí se za dřevěným plotem, či dřevěném baráku nemá moc smysl, skrz dřevo všechno létá. Kovové předměty se jen tak nezničí a neprostřelí. Prostě Battlefield bad Company 2 je konečně pořádná akční FPS s realistickým prostředím. Takhle si představujeme využití herní fyziky, ne na žádné pitomosti jako létající papíry, třepotající se vlajky nebo mlhu.

Zmínit se rozhodně musím o zpracování zvuků. Pokud máte kvalitní zvukovou kartu a reproduktory, budou se sousedi krčit za gaučem. Zvuky všeho jsou ve hře opravdu parádní. Jasně slyšitelný rozdíl je při střelbě, když střílíte venku a v místnosti. Praskající beton a hroutící se stavby, vše perfektně ozvučeno. Zkrátka vynikající.

K ovládání hry nemám větší námitky, vše nastavitelné a kombinace klávesnice+myš dává jasnou převahu v rychlosti a přesnosti proti gamepadu v každé situaci.



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1051x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1012x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1443x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1099x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1860x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1959x
Komentářů: 3