Recenze: DEAD SPACE 2 – hororová akční jízda otevírá herní sezónu 2011 ve velkém stylu Tisk E-mail
Neděle, 13 únor 2011
Recenze: DEAD SPACE 2 – hororová akční jízda otevírá herní sezónu 2011 ve velkém stylu
Dead Space 2 - Herní mechanismy
Dead Space 2 - technické zpracování a náročnost na PC
Dead Space 2 - Poctivá akční hororová jednohubka

• Dead Space 2 – herní mechanismy

Jak už bylo řečeno, autoři nevymýšleli nic nového.Dead Space 2 je předvídatelná koridorovka postavená pouze a výhradně na skriptech, které spustí pečlivě připravenou situaci přesně v určitém místě, když tam jako hráč dorazíte. Tím se dá ve své podstatě shrnout celá hra.

V této hře prostě nemůžete zabloudit. Na rozdíl od prvního dílu je tu ale větší rozmanitost prostředí. Nutno ovšem říci, že silně připomíná pasáže z BIOSHOCKu, akorát že se to tedy odehrává ve vesmíru a ne pod vodou. Design levelů je tedy naprosto striktně ohraničený a prostě musíte projít přesně tou cestou, kudy to chtějí tvůrci. Žádná jiná možnost a odbočky neexistují, váš hrdina neumí přeskočit ani položenou kartotéku a musí jí obejít vedlejší místností.

Jednotlivé skripty se pak spouští v bodech, které začnete rychle předvídat. Dokonce začnete předvídat, odkud ta příšera asi vyletí. Často také narazíte na pasáže s halucinacemi vašeho hrdiny. Ty jakoby z F.E.A.R. vypadly. F.E.A.R. prvky jsou zde hodně patrné a řekl bych, že Dead Space je právě odpověď EA na tuto konkurenční sérii. Nicméně ta skriptovanost je prostě nutná, aby bylo docíleno kýženého filmového akčního zážitku.

Dalším prvkem, který Dead Space 2 využívá, a který si půjčila z jiné hry, je vylepšování zbraní a vybavení a také speciální kinetické schopnosti a zpomalování nepřátel. Silně to připomíná vylepšování v BIOSHOCKU. Rozhodně mohu doporučit. Mě osobně se nejvíce osvědčilo plné vylepšení základní pistole a pušky a obleku, což umožňuje procházet hrou i ve vyšší obtížnosti bez problémů. Bohužel, ačkoliv rozhodně pocítíte vylepšení zbraně, pokud jde o její vlastnosti, vizuálně se zbraň nevylepší, což je rozhodně škoda a v tomto ohledu je BIOSHOCK stále dál.

Stejně tak má Dead Space 2 jasně převzatý systém obchodování s drobnými vylepšeními, včetně převlékání oblečků. Mimochodem za dohrání hry dostane přístup ke špičkovému obleku, díky čemuž si můžete hru užít na maximální obtížnost bez problémů. Nicméně práce s inventářem a vůbec celé tenhle systém je stejně jako v BIOSHOCKu, poněkud nelogický v daném prostředí, ale jako takový jej chápu, i když HALF LIFE žádný inventář neměl a taky fungoval. Rozhodně bychom se bez toho obešli, ale když už to tam je, tak proč ne.

Pokud jde o vybavení, tak zbraní je dost, upřímně ale říkám, že až zbytečně moc. Navíc na vyšších obtížnosti je výhodné vylepšovat dvě zbraně než více zbraní jen o málo. Je zajímavé, že podle mě nejlepší zbraně ve hře, tedy pulsní pistoli a pušku, dostane jako první hned na začátku. Do konce hry jsem jiné zbraně nepotřeboval. Zajímavý je ale ještě plamenomet, se kterým si v pohodě udržíte všechna monstra od těla. Naopak úplně zbytečná je v této hře ostřelovací puška.

Další prvky, pokud jde o postavy, které během hry potkáte a jak vám v příběhu pomáhají, si pak autoři Dead Space 2 „vypůjčili“ z Half Life. I ta podoba postav tam poněkud je. Nicméně interakce s těmito postavami je veškerá žádná. Slouží jen jako dějové postavy, když se díváte na film. Celá hra je prostě film, jenom si pro ten příběh musíte dojít.

Bohužel postupem času si začnete hodně uvědomovat, jak je celá hra primitivně stavěna. Uzavřené lokace propojují průlezy a výtahy. Takže v druhé polovině hry už začíná být střídání průlez-výtah poněkud otravné. Naštěstí to autoři ozvláštní několika akčními filmovými scénami, kde se ovládání vaší postavy omezí na regulaci směru pohybu a mačkání E klávesy. Je to sice další z děsných zlozvyků současných her a klišé, ale prostě to funguje.

Podívejme se na technické zpracování …

Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024