Recenze hry a TEST GPU/CPU: Riddick – Assault on Dark Athena: Herní pecka jara na OpenGL
Riddick: Assault on Dark Athena - Technologie
Riddick: Assault on Dark Athena - Testy a Hardwarové naroky
Riddick: Assault on Dark Athena - Grafické karty
Riddick: Assault on Dark Athena - Výkon procesoru
Riddick: Assault on Dark Athena - Hodnocení

• Riddick: Assault on Dark Athena – obsah hry

Pokud přemýšlíte, co tedy je recenzovaná hra stylově zač, tak je to klasická FPS akce s prvky velmi klasickými i méně klasickými ve svém vlastním stylu i tempu. Ve hře najdete klišé i originální prvky, ale jako celek to působí slušně, velmi slušně.

Původní Escape from Butcher Bay byla v podobném duchu, takže mnozí vědí, co mají čekat. Příběhově hra navazuje, občas najdeme ve hře v příběhu i odkazy na předchozí díl, ale protože jej možná někteří nehráli, nemusí se chytat. Na druhou stranu součástí hry je právě i předchozí díl a tak to mohou ještě před započetím hraní Riddicka 2009 napravit. Samotný příběh není epický a není vlastně ani moc důležitý. V podstatě tam automaticky je a tak nějak tak patří bez toho, abyste se nudili a nutili jej sledovat. V příběhu se těšíte hlavně na hlášky samotného Riddicka, který jich má i tentokrát v rukávu dost a dabing přímo Vin Dieselem (naštěstí české titulky) je přesně to, co by to mělo být.

Původní Riddick z roku 2004 byl přeci jen novinka a velmi originální akční hra, druhý díl pro ty, kteří znají první díl, bude proto lehce okoukanější až tuctovější, ale rozhodně nebude špatný. Už první záběry vás navnadí hlavně na skvělé technické zpracování, o tom ale až později. Hra a celý váš dojem z ní se bude lišit v závislosti na tom, na jakou obtížnost ji budete hrát – na nejlehčí to není pro průměrného hráče problém projít, sranda začíná až na nejtěžší, což už je skutečně výzva a celá hra dostane úplně jiný nádech. Tvůrci ale velice inteligentně umožnili měnit úroveň náročnosti kdykoliv během hry.

Hra je v podstatě kombinací čisté akce a Stealth akce, přičemž téměř vždy máte na výběr, jakým způsobem budete své protivníky odstraňovat. Riddick ale není akční hra, kde kosíte stovky, či dokonce tisíce nepřátel. Jejich počty jdou maximálně do desítek, ale protože jsou souboje po většinu hry opravdu osobní, akčnosti hry to vůbec neubírá, spíše naopak. Hru můžete hrát jako Rambo (tedy ne vždy vám to okolnosti umožní), anebo jako stealth akci a likvidovat potichu své protivníky. Rozhodně hodně zábavné je postupně čistit velkou místnost od nic netušících hlídek a protivníků.

Riddick je velmi dobře vybaven na akci i plížení. Kromě zbraňového arzenálu, kdy i jeho ruce jsou velmi nebezpečná zbraň, natož pak dvojice čepelí, má speciální výhodu i ve vidění ve tmě, díky kterému nepotřebuje baterku. Navíc se může plížit tmou, aniž by jej nepřátele detekovali a přepadat je tak ze zálohy. Ve srovnání s prvním dílem, je druhý Riddick o poznání akčnější, což je možná trochu škoda. Zejména jeho druhá část. Hra je stejně jako první díl rozdělena v podstatě na dvě velké kapitoly s rozdílným prostředím.

V prvním díle jste si málokdy sáhli na střelnou zbraň, tedy pořádně až v závěru hry. V novém díle jsou mnohé pasáže skutečně hodně střílecí a je otázka, zda to je ten Riddick, kterého chceme. Právě tyto přestřelkové pasáže patří k těm méně povedeným chvilkám hry. Tedy bavit se budete u nich asi dobře, ale přeci jen klišé se zde na povrch derou nejvíce.

Zbraňový arsenál je tentokrát pořádně rozsáhlý a není možné jej snad ani celý využít. Navíc vaší nejoblíbenější střelnou zbraní se rychle stane speciální zbraň, která střílí jakési energetické miny, které se přichytí, a pak je druhým tlačítkem odpálíte. Zbraň není omezena municí (jen počtem aktuálně vystřelených min na 5). Ve hře ji také dost potřebujete i na pročištění a zpřístupnění cesty. Nejlepší zbraní ve hře jsou podle mě ale dvojité čepele, se kterými lze v podstatě porazit každého protivníka. Tyto souboje na blízko vás navíc nikdy nepřesnou bavit, a je tu hned několik komb, které Riddick efektně používá. Škoda jen, že autoři se na téhle věci více nevyřádili a její potenciál nevyužili.

Hra nemá žádný překombinovaný a rušivý HUD a o zdraví jste informování prostřednictvím čtverečků, kterých je zatraceně málo. Dobíjet si zdraví můžete, pokud najdete speciální dobíjecí stanici, ale také musíte mít často nabíjecí baterii této stanice. Zdraví se dobíjí postupně, ale jen do plných čtverečků, pokud o nějaký přijdete, už se nedobije automaticky, ale musíte navštívit tu zdravotní stanici. Moc toho nevydržíte, takže se zdravím opatrně. Co si ale dovolit můžete, je seskakovat i z velkých výšek, protože to vám nikdy neubere ani jeden ten čtvereček. Riddick je tedy pořádný akrobat :).

Podívejme se na technologické zpracování …

SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Spuštěno: 1057x