RECENZE hry a TEST výkonu: BATTLEFIELD V (5) - graficky zajímavá, ale nudná hra bez obsahu. Tisk E-mail
Sunday, 09 December 2018
RECENZE hry a TEST výkonu: BATTLEFIELD V (5) - graficky zajímavá, ale nudná hra bez obsahu.
Test výkonu grafik a procesorů a technické zpracování

• RECENZE hry a TEST výkonu: BATTLEFIELD V (5)

- graficky zajímavá, ale nudná hra bez obsahu.

Velký potenciál? Je z toho jen další ukázka stále viditelnějšího trendu. Vydávat drahé nehotové hry. Battlefield V (5) je mezi námi a vzhledem ke kvalitám předchůdců a zejména vzhledem k obsahovému zařazení do druhé světové války, se čekalo opravdu hodně. Dočkali jsme se ale jen další ukázky toho, jak současní velcí vydavatelé přistupují k „vyrábění“ her a prodeji zákazníkům. Další nedopečený titul, který z velké části jen kopíruje nedávno vydaného předchůdce, recykluje většinu obsahu, nikam nic neposouvá, a naopak i to co tam je a upravuje, dělá vlastně horší. K tomu všemu hromada slibovaného obsahu, který prý dorazí „někdy později“. Možná. A vše samozřejmě stále prodávané za plnou cenu, vlastně za víc vezmeme-li v potaz mikrotransakce a lootboxy, kterých jsou dnes hry plné a tvůrci nám tak prodávají ještě část obsahu, který kdysi byl běžně součástí hry pro všechny.

• Battlefield V působí jako Battlefield 1 s novým skinem a úpravami k horšímu

Ono není na téhle hře příliš mnoho co recenzovat. Hra opravdu působí stylem, že tvůrci vzali Battlefield 1, většinu věcí, včetně velké části zbraní a výbavy normálně ponechali, další trochu poladili, přidali pár dobových zbraní a výbavy, udělali samozřejmě pár dobových map a hotovo. Největší změnou měla být podrobnější úprava postav, včetně velmi nerealistických prvků, proti kterým se zvedla vlna nevole hned po prvním traileru, kde byla žena voják s mechanickou rukou.

EA ale nepochopilo, že nevole není proti přítomnosti žen ve hře, které samozřejmě statečně v 2svv bojovaly, ale proti okatě nerealistickým prvkům, jako přítomnost žen přímo v přední bojové linii, či proti různým sci-fi nerealistickým úpravám a prvkům výbavy, které mají nosit dle EA válečníci v této hře z 2svv. A tak EA couvlo a některé ty nejvíce nerealistické prvky byly zatím ze hry vynechány. Co tedy zbylo?

• Příběhová kampaň

Velký potenciál byl naprosto promarněn. Tvůrci chtěli vyprávět prý neznámé příběhy a na ty známé, které ale většina hráčů očekávala, se vůbec nedostalo. Bohužel kampaň stejně jako u předchozího dílu vypadá odfláknutě. Obrovský potenciál grafiky, prostředí dává jen znát, co by mohlo být, kdyby na kampaňové stránce tvůrcům a vydavateli více záleželo.

Mise působí, jako že máte trochu volnosti v rozhodování, ale ve výsledku je to jedno, skripty jsou velmi okaté, inteligence AI chybí. Hlavně však příběhům chybí uvěřitelnost a realističnost. Ano, jsou založeny na reálných událostech, bohužel tvůrci hry si vše tak upravili, že výsledek je zcela nerealistický, zejména severská mise je plivnutí do tváře všem jejím účastníkům (v podání EA).

Tvůrci navíc nedokáží udržet zajímavé charaktery ve hře. Sotva si na ně trochu zvyknete trochu se s nimi seznámíte, je konec a jedeme dál. Bohužel moc toho není. Kampaň má jen několik málo velmi krátkých kapitol, které tak jen ukáží obrovský potenciál, který nejen zůstal nevyužit, ale byl zašlapán pro nezájem tvůrců a vydavatele, a to kvůli tomu, že by vše vyžadovalo úsilí, a tedy peníze a čas udělat kampaň pořádně.

• Multiplayer

Hra vyšla bez spousty obsahu, které prý dorazí později. Pokud jste hráli předchozí BF1, tak BFV má vlastně to samé. Bohužel s některými změnami, pokud jde o výbavu, o složení teamu a jednotlivé herní třídy a jejich výbavu atd. Některé aspekty byly posíleny, jiné utlumeny. Bohužel celkově nemá teamová akce příliš velký prostor.

Z několika herních módů je opět hlavní atrakcí mód Conquest. Kdy se mapa a boje posouvají. Boj se odehrává až 32 vs 32 a působí to velkolepě, jenže také hodně zmatečně. Umřít je tak snadné a rychlé, že prakticky nic jiného neděláte. Asi nejzajímavější novinkou je tak možnost posilovat opevnění, i když vzhledem k síle zbraní a přítomnosti vozidel toho zase moc nevydrží.

Levelování a posilování výbavy je opět znát na vašich možnostech, kdy pro nováčky je hra neskutečně frustrující. Bohužel musím říci, že hra je prakticky kopií předchozího dílu a zbraní je zde opět hodně a mnoho naprosto nerealistických a ve 2svv samozřejmě nepoužívaných.

Hra se nevyhnula také mnoha chybám a bugům, které v MP hodně mrzí. Celkově však chybí slibované módy včetně Battle Royale apod. tedy nějaká skutečně novinka, která by hru opravdu něčím obohacovala. Řada úprav stávajícího obsahu a prvků známých už z předchozího dílu, nedělá hru lepší ani zábavnější, ale přesně naopak. Využití žádaného tématu 2svv se tvůrcům vůbec nepovedlo a se slzou v oku mnozí vzpomínají na Battlefield 1942.

Je tedy hra něčím zajímavá? Ano, grafickým zpracováním …

Spuštěno: 747x