RECENZE hry a TEST výkonu: Strange Brigade – nečekaně stylová a zábavná akce s DX12/VULKAN Tisk E-mail
Neděle, 23 září 2018
RECENZE hry a TEST výkonu: Strange Brigade – nečekaně stylová a zábavná akce s DX12/VULKAN
TEST výkonu CPU a GPU a technické zpracování

• RECENZE hry a TEST výkonu: Strange Brigade

– nečekaně stylová a zábavná akce s DX12/VULKAN

Dnes se podíváme na herní jednohubku, ale překvapivě povedenou a výborně optimalizovanou. AMD tuhle hru nabízí v rámci balíku třech her zdarma při nákupu RX 570/580/VEGA grafických karet, a to bylo také poprvé, co jsem o této hře slyšel. Nedávno tak vyšla, a tak jsem byl docela zvědav, jaká je. No a vyšlo z toho příjemné překvapení v podobě velmi zábavné herní jednohubky ve stylové akci od autorů Sniper Elite, s možnosti kooperativního hraní. Navíc s fantastickou technologickou optimalizací a ukázkou dobrého praktického využití a přínosu moderních API DirectX12/VULKAN.

• Strange Brigade – aneb mumie útočí!

Tahle hra není žádným velkým AAA titulem, nicméně rozhodně má potenciál. Co nabízí je především zábavná stylovost, kdy je zasazena do 30. let dvacátého století s typickým komiksovým zpracováním ze staré školy s herními prvky klasických „2D“ plošinovek. Vypadá to skvěle a funguje to skvěle.

Bohužel vlastní hra působí dojmem, že jinak vznikala jako takový vedlejší projekt v přestávkách mezi doděláváním Sniper Elite. Obsahu je pomálu a se žádnými prvky si autoři příliš nevyhráli ve smyslu hlubšího propracování. V základu tak máte možnost výběru z několika postav lovců pokladů, které ale nemůžete nijak upravovat. Omezený máte výběr arzenálu, který upravovat můžete, ale moc nečekejte. Nicméně mezi jednotlivými zbraněmi jsou velké funkční herní rozdíly.

Hra je primárně mířena jako kooperativní akce, tomu také odpovídají zástupy nepřátel, které se na vás budou hrnout. Já osobně jsem hrál sám, ale s nastavením maximálního množství nepřátel, což dává docela slušnou obtížnost a výzvu hře. Na rozdíl od jiných her vám tady praktická absence AI nepřátel chybět nebude, množství a odolnost to bohatě vyvažuje.

Jednotlivé levely mají sice přísně ohraničené koridorové uspořádání, ale jsou docela pěkné, a tvoří vlastně arény s občasným proložením nějakou tou hádankou. Skvělé zpracování mají různé druhy nepřátel, kteří se na vás budou ve vlnách valit. Hra pak funguje jako staré „2D plošinovky automatovky“ z nepřátel padají zlaťáky a také energie a za to si pak můžete vylepšovat výbavu a schopnosti. Moc toho ale není.

Ano, hra je velice přímočará, není ani moc dlouhá, ale velmi stylové grafické a výtvarné zpracování v podobě s fantastickým namluvením a atmosférou komiksů z 30.let 20.století spolu s oldschoolovou hratelností a mechanikami v moderní hře působí překvapivě zábavným a celistvým dojmem. Pro jednoho hráče má hra solidní výzvu, ve více hráčích pak minimálně zabaví.

A jak je na to, technické zpracování a optimalizace hry?

Assassin’s Creed Odyssey dostal editor příběhů
Assassin’s Creed Odyssey dostal editor příběhůÚterý, 25 červen 2019