RECENZE hry a TEST výkonu: Wolfenstein: Youngblood – další díl akčního herního seriálu Wolfenstein Tisk E-mail
Neděle, 11 srpen 2019
RECENZE hry a TEST výkonu: Wolfenstein: Youngblood – další díl akčního herního seriálu Wolfenstein
TEST výkonu CPU a GPU a technické zpracování
altPřímé pokračování aktuální série Wolfenstein není ani tak nový díl, jako velký přídavek. Jaké je?

• RECENZE hry a TEST výkonu: Wolfenstein: Youngblood

– další díl akčního herního seriálu Wolfenstein3D

Wolfenstein je herní klasika a jsem docela nadšen z toho, jak se podařilo tuhle starou klasiku oživit pro současný svět a technologie. Ne každý je samozřejmě fanda toho složitějšího herního konceptu, který tahle dříve jednoduchá a přímočará akční série nyní razí. Tím spíše, že nejnovější díl (spíše přídavek k předchozímu dílu), opět posouvá hru spíše příběhovým/RPG směrem, než aby vylepšoval akční složku.

Můžete hrát nový Wolfenstein: Youngblood, aniž byste hráli předchozí díly. Ale obávám se, že to bude jako sledovat nějaký TV seriál a začít dílem uprostřed série. Protože tohle přesně tahle hra je. Je to další díl ze série Wolfenstein, kdy přímo a úzce navazuje na předchozí díly. Konkrétně se ocitneme v alternativní verzi Paříže v 80.letech 20 století, která je stále okupována nacisty. Dcery hlavního hrdiny předchozích her, B.J. Blazkowicze, se vydají hledat svého otce a samozřejmě přitom stejně jako on pořádně zatopí nacistům.

Příběh a samotná hra se tedy odehrávají jen v kulisách obsazené alternativní Paříže. Proto rozmanitost prostředí není zrovna veliká, ale je dostatečně zajímavé. Tím spíše, že ho prolezete několikrát. Tvůrci totiž do hry přidali RPG prvky, včetně vedlejších příběhů a misí. Ono je znát, že na hře spolupracovali tvůrci Dishonored (hra na tu hru obsahuje jasné odkazy). Samozřejmě ne každému fandovi Wolfenstein série, se tohle bude líbit. Tvůrci se výrazně soustředili na zapracování RPG elementů a mikrotransakcí, než na posílení hlavní složky hry, tedy akční hratelnosti.

I když i tady jsou jistá zlepšení. Například nově můžeme vylepšovat schopnosti hrdinek a také vylepšovat zbraně. I když ten systém je divný. Arzenál samozřejmě částečně kopíruje předchozí hry. Ke zklamání mnohých ale v tomto dílu z nějakého důvodu nemáme možnost držet dvě zbraně najednou (vyjma jednoručních). Stejně tak si moc neužijeme speciálních schopností, protože tu nejlepší získáme až v rámci příběhu na samém závěru hry. Zkrátka mám-li být upřímný, spousta herních prvků je v této hře vlastně k ničemu. To platí i o kosmetických změnách vzhledu obleku postavy. A stejně Bethesda nacpala do hry mikrotransakce. Sice je nejsme nuceni používat, ale místo aby tvůrci věnovali čas a práci herním prvkům, tak se věnovali mikrotransakcím.

Štve mě právě to, že řada aspektů hry působí nedopečeně. I samotná akční složka je trochu slabší, než v předchozích dílech, přitom by měla být hlavní náplní. Novinkou je nicméně kooperační režim, ve kterém vlastně hrajete i solo. Ale postavu vaší sestry, která je s vámi pořád, může klidně ovládat i lidský hráč (náhodný nebo kamarád). To samozřejmě pro některé hráče může být zajímavé.

Bohužel hra skutečně působí jako trochu experiment a rozhodně jako další díl seriálu. A to i po stránce technického zpracování. Hra měla mít RTX RayTracing od NVIDIA, ale protože vývojáři celý nesmyslný Ray Tracing od NVIDIA pochopitelně bojkotují a žádný vývojář jej nechce do her přidávat jen tak sám od sebe, musí si ho přidat NVIDIA. A tak slibované Ray Tracing efekty hádejte co? Nejsou! Prý dorazí někdy později. Což je zcela zbytečné, protože ti, co chtěli, už mají hru dohranou.

Každopádně jak šlape tahle hra na našich PC? Otestovali jsme to …

FORTNITE Chapter 2 výkon grafik v testu: Výrazné zlepšení pro AMD
FORTNITE Chapter 2 výkon grafik v testu: Výrazné zlepšení pro AMDSobota, 19 říjen 2019