RECENZE hry a TEST - Wolfenstein: The New Order - jedna z nejlepších FPS za poslední roky Tisk E-mail
Neděle, 01 červen 2014
RECENZE hry a TEST - Wolfenstein: The New Order - jedna z nejlepších FPS za poslední roky
Technologické zpracování a testy výkonu

Wolfenstein: The New Order je důstojným pokračovatelem legendárního Wolfenstein 3D. Bohužel ale není ve své době zdaleka tak dobrý a ani náhodou revoluční a evoluční, jako byl kdysi právě Wolfenstein 3D. Pravdou také je, že se vlastně díváme na hru od jiného studia, než bylo legendární iD Software studio. To vlastně už neexistuje. Jeho hlavní postava John Carmack byl kdysi vyhlášený programátor a vizionář, v posledních letech ho má spousta lidí spíše za blázna a v posledních týdnech už je dokonce u mnohých i za zloděje. Ano, tak špatné to je. Člověk, který si zakládal na precizních hrách využívajících maximálně technologie PC a posouval jejich hranice na to rezignoval a poslední hry od iD Software stály za houby dokonce RAGE už bylo dělané hlavně na prehistorické Xbox360/PS3 konzole, což se na kvalitách hry negativně podepsalo. Id Software tak formálně už neexistuje (vzhledem ke kvalitě posledních titulů se chce říci naštěstí), studio odkoupila společnost ZeniMax, a nový Wolfenstein: The New Order tedy vznikal už pod křídly zcela jiného studia, i když byl jeho vývoj zahájen ještě ve "starém" iD Software.

Možná i to je důvod, že nový Wolfenstein: The New Order prostě ani náhodou nenavazuje kvalitami technologického pokroku na svého předchůdce. Neukazuje vlastně žádný posun vpřed v žádném ohledu. Technologicky je zastaralý, nevyužívá moderních technologií a prvků a ani moc dobře nevypadá (ne na 50GB hru). Ani herně vlastně nic nikam neposouvá, ale zatímco u technologické stránky nás ta předvedená úroveň mrzí, u herní stránky nás rozhodně nemrzí.

Stojím si za tím, že Wolfenstein: The New Order je jedna z nejlepších FPS her za poslední roky. Ukazuje názorně, o co nás tvůrci her připravili, když z her zmizely lékárničky a ten prvek hospodaření se zdravím. Móda automatického doléčování v úkrytu je zcela stupidní. Wolfenstein: The New Order nabízí vše co známe ze starých FPS her se vším všudy - obrovský šílený zbraňový arzenál, koridorové úrovně s více přístupy, lékárničky i brnění a prostě všechno, co má pořádná akční řežba mít. Výsledkem je velmi zábavná střílečka, kterou si fandové FPS nemohou nechat ujít a zvláštní kladné body získává i modernizovaná úroveň z původního Wolfenstein 3D, kdy bych byl rád, kdyby tvůrci ve stejném stylu předělali celého starého Wolfenstein 3D. Musím říci, že v Eyefinity a vysokém rozlišení se to hraje naprosto skvostně a starý Wolfenstein 3D by v této podobě strčil do kapsy všechny poslední Call of Duty i Battlefieldy :).

DDWorld.cz hodnotí: Wolfenstein: The New Order je herně vynikající FPS a znovuzrození žánru, které nám připomíná, jaké byly FPS hry dříve. Dobré na tom je, že zároveň obsahuje i moderní prvky včetně velmi zajímavého příběhového prostředí a stylizace. Ano je plný klišé, ale to nám nevadí. Herně určitě jedna z nejlepších akčních her z pohledu první osoby za mnoho posledních let. Škoda, že technologická a grafická stránka není zdaleka tak povedená a občas zbytečně shazuje i tu herní stránku.