RECENZE hry a TEST GPU a CPU: THIEF 4 - další hra zničená zastaralým technologickým základem Tisk E-mail
RECENZE hry a TEST GPU a CPU: THIEF 4 - další hra zničená zastaralým technologickým základem
THIEF 4 - Gameplay a zpracování
THIEF - Benchmark GPU a CPU

• RECENZE hry a TEST GPU a CPU: THIEF 4

- další hra zničená zastaralým technologickým základem

Nový důkaz, že jen dobrou hru sice ultra technologie nedělá, ale dokáže ji zničit, když není.

Občas se setkáme s názorem, že dobrá technická a grafická stránka není důležitá, tedy že kvalitní hru nedělá. Ze zkušenosti ale víme, že to není pravda. Většinou, když je hra dobře technologicky udělaná a má i parádní grafiku, tak je to velmi dobrá hra i hratelností a opravdu nenajdete příliš her, které by dokazovaly opak. Ovšem her, které by mohly být dobré, ale jejich hratelnost je výrazně narušena špatnou technologickou a grafickou stránkou, těch je mnoho. Dnes tu máme bohužel další podobný příklad.

Fakt, že technologická a grafická stránka hry je velice důležitá, dokazuje právě nový THIEF. Ten je bohužel smutným důkazem, jak zastaralý technický základ i grafika dokáží zkazit potenciálně velice dobrou hru, ačkoliv graficky na tom na první pohled THIEF není špatně. Nový THIEF na nedostatky na poli hlavně technologické kvality kvalitativně i herně doplatil.

• THIEF 4 - návrat bez velkého N

Jedna z velmi populárních sérií dostala letos nové pokračování. Ve hře se dostaneme do kůže zlodějského mistra Garretta ve velmi ponurém městě, kde není nic, jak se zdá. Tam se odehrává mystický příběh. Nechci zbytečně prozrazovat detaily. Pravda, na poměry série THIEF je příběh až moc sci-fi, ale celkově funguje, je napínavý, ačkoliv úplný konec je trochu zklamáním. Co však potěší, že na rozdíl od mnoha jiných her, Garrett za kterého hrajete, není jen mlčící postavou a to i když hrajete tuhle hru v pohledu první osoby. To je rozhodně velmi sympatické - má osobnost - nemám příliš rád ty mlčenlivé typy, zvlášť když s vámi všichni kolem hovoří, působí to hloupě. V této hře je tak kladem fakt, že váš hrdina jen tupě nemlčí.

Samozřejmě stále se jedná hlavně o stealth akci, a hra je na to postavena. Můžete se samozřejmě zúčastnit soubojů s nepřítelem tváří v tvář, ale nejste žádný superman a na vyšších obtížnostech to máte těžké i vůči jednomu, natož více protivníkům, takže se to zde příliš nedoporučuje. Vašimi zbraněmi jsou nenápadnost, možnost nenápadného plížení, využívání speciálních cest, a využívání zajímavých zbraní, pomůcek a dokonce speciálních schopností, jejíž získání je součástí příběhu a to vše používáte k rozptýlení nepřátel a dostání se ke svému cíly. Když na to přijde, celá hra je vlastně celkem nenásilná ;), vlastně  snad s jedinou výjimkou ve hře nemusíte nikoho přímo zabít. Hra obsahuje řadu zajímavých vedlejších misí, kde si všechny schopnosti můžete otestovat při krádežích. V tomto případě nový THIEF rozhodně nezklamal.

(1920x1200 vs Eyefinity 5760x1200)

Bohužel, zastaralá technologická stránka se velice negativně podepsala na herních možnostech, gameplay a celkové kvalitě hry a zážitku z ní. Nový THIEF totiž staví na archaickém UNREAL3 engine, který jednoduše nestačí, neposkytuje to co by měl a jeho omezení jsou hlavně zoufale vidět a cítit. Podívejme se tedy, v čem je problém ...

Spuštěno: 99x