RECENZE hry a TEST GPU a CPU: THIEF 4 - další hra zničená zastaralým technologickým základem Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 11 březen 2014
Přejít na obsah
RECENZE hry a TEST GPU a CPU: THIEF 4 - další hra zničená zastaralým technologickým základem
THIEF 4 - Gameplay a zpracování
THIEF - Benchmark GPU a CPU
Závěr a hodnocení

 

 

  • THIEF - benchmark GPU a CPU

Hra tedy staví na Unreal 3 engine, snad v jeho nejpokročilejší verzi. Graficky předvádí ještě více než BIOSHOCK INFINITE, nicméně i tak jsou v detailech jasně vidět mezery, ale díky celkově temnému hávu se daří řadu věcí zamaskovat. Ovšem i tak jsou jeho léta znát. Sice se tvůrci snažili hru vyšperkovat, co to dalo, ale prostě neskryjete vše - drobná vylepšení díky lehkému využití technologií jako je Tessellace, lepších stínů atd. sice potěší a věci zlepší, ale je to tam zkrátka naroubované, což výkonu 2x nepomáhá. Naopak je tahle hra příklade toho, proč jsou nové DirectX, či ové API důležité - protože se stoupající kvalitou grafiky rostou i nároky na výkon, jenže nový HW je udělán tak, aby tu lepší grafiku zvládal s menšími nároky. Bohužel protože herní engine, DirextX a tak dále pokulháváají v jejich využití, je v nich ta lepší grafika mnohem náročnější. U3 nemá nativně ani AA, takže i to je tam doroubováno, ale alespoň funguje dobře a s přínosem. Graficky to tak celkově hra vypadá dobře, ale vypadat by mohla ještě lépe s mnohem lepší optimalizací a menšími nároky na HW, kdyby stavěla na něčem novějším než je U3E, problém je prostě v technických omezeních.

  • Požadavky na systém - Minimální:

OS: Windows Vista with platform update SP2
CPU: High-performance dual core CPU or quad core CPU
RAM: 4 GB
Graphics Card: AMD Radeon 4800 series / Nvidia GTS 250
DirectX 10
HDD/SSD: 20 GB

  • Požadavky na systém - Doporučené:

OS: Windows 7 or 8
CPU: AMD FX 8000 series or better / Intel Quad i7 Core CPU
RAM: 4+ GB
Graphics Card: AMD Radeon HD 7800/R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better
DirectX 11
HDD/SSD: 20 GB

Hra měla mít i API MANTLE podporu a další věci díky spolupráci tvůrců s AMD, ale ta nakonec bude realizována až později. Nicméně důvod proč si AMD tuhle hru vybralo pro prezentaci možností MANTLE, zcela chápeme. Takto totiž vypadá optimalizace pro procesory:

Zastaralý Unreal3 engine na neoptimalizovaném DirectX11, který vlastně ani nevyužívá jak by měl, dokáže sice využít výkonný CPU, ale ne odpovídajícím způsobem. Opět navíc špatně využívá architekturu AMD čipů, které zaostávají, což samozřejmě vzhledem k tomu, že víme, že ten výkon mají a jejich zaostávání není dáno nedostatkem na jejich straně, asi příliš nepřekvapí. Zde blížící se MANTLE patch výrazně s velkou pravděpodobností situaci zlepší. Nejen, že ještě výkon zvýší pro Intel i AMD, ale AMD procesory s velkou pravděpodobností doženou Intel konkurenty. Zkrátka nejsou procesory se špatným výkonem, ale hry a jejich herní engine se špatným výkonem. Rozdíl mezi THIEF s čistým Unreal3 engine s naroubovaným DX11 a THIEF s U3 jedou na  API MANTLE místo jen na DX, bude velmi zajímavý.

Příliš bych od MANTLE ale nečekal na poli grafického výkonu. Se zastaralým U3 engine, který zkrátka nevyužívá možnosti současných grafik, MANTLE asi příliš nezmůže jako API. Samozřejmě na to, jak hra vypadá a jak je technicky zastaralá, je poměrně náročná, ale opět to jde na vrub zastaralosti U3 engine, jehož základy jsou napsány na starý DX9 ne na nový DX11 a ačkoliv o optimalizaci DX jako takového můžeme s úspěšností pochybovat, víme určitě, že architektury a technologií moderních grafik nevyužívá ani z pětiny. Jinak musíme pochválit za perfektní optimalizaci pro více monitorů. Hra také nemá příliš mnoho jiných technických chyb.

  • Testovací sestava recenzenta hry - dojmy z hraní atd.

  • CPU: Intel Core i7-3820 (OC 4,2GHz) - Intel X79 platforma
  • GPU: Sapphire Radeon HD 7970GHz 6GB TOXIC (1200MHz OC)
  • RAM: 16GB (4x 4GB) DDR3 1866MHz
  • SSD: Intel SSD 520 240GB + Kingston SSD HyperX 240GB
  • OS: Windows 7 Ultimate 64-bit DX11
  • LCD: Eyefinity system rozlišení 5760x1200 (3x ACER AL2723W S-PVA)

Ovládání funguje dobře, i když základní namapování tlačítek je trochu zvláštní, ale lze jej případně změnit - týká se hlavně klávesy pro útok. Zvuková stránka je dobrá, hudba podtrhuje atmosféru. Ale rád bych to slyšel třeba s využitím AMD TrueAudio technologie, což by mohlo být zajímavé.



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 927x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1838x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1863x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1252x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1266x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3877x
Komentářů: 0