Recenze: Sims 3: Povolání snů – další přídavek k simulátoru života Tisk E-mail
Pondělí, 26 červenec 2010
Recenze: Sims 3: Povolání snů – další přídavek k simulátoru života
SIMS3: Povolání snů - hraní a hodnocení

• SIM3: povolání snů – hraní a hodnocení

Nebudeme z toho dnes dělat sáhodlouhou recenzi, protože zase není tolik o čem psát. Ostatně je to prostě DLC, které rozšiřuje původní hru. Kromě vlastních nových povolání přidává do hry i pár nových předmětů, ale nic až tak významného – můžete si ale prát a sušit oblečení :) a do města umístit pár nových pěkných budov, což vám přidá do hry další možné interakce a činnosti.

Jde ale hlavně o ta nová povolání, která rozšiřují možnosti činností a zaměstnání vašich Simíků. Opět tedy zaměstnáte Simika, nebo se stanete podnikatelem na volné noze a v určený čas chodíte do práce, nebo vykonáváte dané činnosti.

Asi nejzábavnější z nových povolání je krotitel duchů, k čemuž by samozřejmě měl mít váš Simík předpoklady a vhodné povahové rysi. Nicméně jako takové se principiálně neliší od ostatních, prostě chodíte do práce a chodíte po lidech a vyháníte zlé duchy, Za to dostáváte peníze, výzvy a stáváte se lepší a lepší v práci a dostáváte více a více peněz za lepší výsledky.

Samozřejmě i další povolání jako Hasič, či detektiv se setkáte se zajímavými úkoly, které jsou hlavně zábavné. Vtipné jsou některé scény, ale to všechno k SIMS3 patří. Bohužel tedy žádné změny v herním konceptu, ale na druhou stranu ani nejsou nutné. Celé to zkrátka přesně zapadá do samotné hry, do funkčních konceptů a rozšiřuje možnosti vašeho vyžití.

Nic se nezměnilo po grafické stránce ani technologické stránce hry, takže v tomto směru nic moc k hodnocení není. SIM3 vypadá dobře, moderně a přesně tak, jak by mělo. Všechno funguje, všechno je poměrně intuitivní a ergonomické na ovládání. Instalace samotných DLC je také sranda, když nedostanete vadné DVD. Ano, nějakým způsobem se podařilo špatně vyrobit některé kusy DVD a pak vám to při instalaci hodí chybu. To se stalo i mě, ale naštěstí druhý originální kousek DVD už šel bez problémů. Takže pokud máte originálku a zhruba v 70% instalace se vám to sekne a vyhodí chybu a za nic na světě to nejste schopní nainstalovat, DVD reklamujte. Je to poprvé, co jsem se osobně s podobnou chybou setkal, ale z některých ohlasů na Internetu, se to v tomto případě skutečně některým uživatelům děje. Se samotnou instalací s bezproblémovým kusem DVD, pak už žádný problém není.

Jako majitelé originální hry pak máte možnost si stáhnout v propracovaném systému zdarma nový balíček vylepšení a vybavení. Během těch pár měsíců už se jak obchod, tak hlavně výměnný systém, rozrostl o hromady vybavení v různých stylech, takže si přijdete na své, pokud jste fandové této hry.

• Hodnocení a závěr

Dnes je to opravdu stručné, takže si udělejme závěr a zhodnoťme současný stav hry SIM3 po vydání dodatku povolání snů. Ten už dlouho nezůstane posledním, protože v září vyjde obsahová kolekce na Plný Plyn, kde nám přibude řada jezdítek a věcí pro ně určených Před pár dny byl pak ještě oznámen nový dodatek s názvem Po setmění, kde vyrazíme s našimi Simíky vstříc nočnímu hýření a proflákaným hodinám v barech, diskotékách a dalších „zábavních“ podnicích.

Pokud jde o dodatek Povolání snů, tak pro fandy hry je to absolutní nutnost a povinnost. Nové hráče ale nejspíše nepřitáhne. I když SIM3 se díky němu opět stává o dost bohatší než v základu a ještě absurdnější. To není kritika této originální a povedené hry, která je rozhodně světlým bodem herní originality v současné herní krizi. Je to jen povzdech nad tím, o čem už jsem psal v recenzi samotných SIMS3.

Z mého pohledu, a to jsem herní fanda, je opravdu absurdní až šílené, trávit desítky až stovky hodin ve hře a simulaci života a hrát si na život, když ty hodiny mohu využít ke zdokonalování sama sebe a budování reálného vlastního života. SIMS3 tak ukazuje to, o co nás hry a mnoho současných činností připravuje – o vlastní čas a život, který doslova a do písmene prohrajeme. To není ale kritika samotné hry, která je hrou v pravém slova smyslu, stále je to originální a vynikající zábava pro ty, kterým tento druh zábavy vyhovuje. Je to moderní hraní s panenkami. Pořád mám za to, že je to spíše hra pro holky, ale i kluci si přijdou na své. Mě třeba baví stavět a budovat domy :). Nicméně pro hardcore hráče, který hraje, aby si odpočinul a pobavil se u vizuálně a příběhově dokonalých her, je samozřejmě SIMS3 poněkud stylově mimo. Přesto pokud máte někoho, koho podobné věci baví, je SIMS3 stále tím nejlepším na trhu a každý nový přídavek i DLC ukazuje a odhaluje možnosti a potenciál této hry. A to jak z hlediska zábavy, tak ekonomiky a příjmů pro vydavatele. Pokud máte SIMS3, tak vám dodatek povolání snů nesmí chybět.

Nepřináší nic nečekaného, nic inovativního proti SIMS3, ale přináší toho dost. Cena samozřejmě neodpovídá tomu, co nabízí – na DLC je toho za ty peníze strašně málo. 650 korun za tento dodatek je šílená cena, kterou ale fandové SIMS3 moc neřeší – bez původní hry za 1100 korun si jej navíc nezahrajete. A když už koupíte tohle, tak máte jistě i pro fandy SIMS3 stejně nepostradatelný přídavek Cestovní horečka, který také stojí 650 korun. K tomu samozřejmě můžete utrácet za ty kolekce, jako je Luxusní bydlení a brzy i na plný plny, které vycházejí i na DVD a stojí kolem 250 korun. Pak můžete utrácet dále za stahovatelný obsah mikro-transakcemi a tak dále. Jinými slovy tahle hra je o nadšení ze strany hráčů i autorů a skvělém i výdělečném nápadu. Povolání snů je toho jen dokladem.