Recenze: The Bureau: XCOM Declassified - zajímavý nápad a obrovský potenciál oživení XCOM Tisk E-mail
Neděle, 13 říjen 2013
Recenze: The Bureau: XCOM Declassified - zajímavý nápad a obrovský potenciál oživení XCOM
Zpracování hry a HW nároky

• Zpracování hry

Dlouhý, předlouhý vývoj se na hře hodně podepsal. Hra je postavena na Unreal 3 Engine, tedy jako velká spousta velmi podobných akčních her v posledních letech. To bohužel značně ovlivňuje jak zážitek z hraní, tak možnosti, které tvůrci mohou nabídnout.

Unreal 3 je opravdu zastaralý, ale hlavně hodně okoukaný. Největším problém je, že jej prostě použila velká spousta her, takže The Bureau má velmi podobnou vizáž jako třeba Mass Effect a hromada dalších her a bohužel i stejné chyby. Těmi je obrovská sterilita prostředí, koridorovost kdy běžíte často dlouhými prázdnými lokacemi a prostě vám ty hry začnou splývat.

Kromě toho je tu značná zastaralost tohoto systému, málo detailní modely, nízké rozlišení textur, zastaralé efekty a tak dále a tak dále. Tvůrci se snažili vylepšit to na PC implementací DX11, ale jak bohužel víme z minulých pokusů z roubování DirectX11 do Unreal 3, výsledek je, že těch pár efektů je zatraceně HW náročných, tedy pravý opak toho, o čem DX11 hlavně je.

U The Bureau je tu ale ještě jeden aspekt jménem PhysX. U této hry se opět setkáváme s tímto paskvilem. Dlouhá léta posloucháme o tom, jaké zázraky tahle fyzika přinese, ale dostáváme jen tohle. The Bureau je výmluvným důkazem, že PhysX je mrtvou technologií a jen marketignovým nástrojem k prodeji určitých grafik. Opět jako několikrát před tím dělá v této hře to, že pokud nemáte GF grafiku, nemůžete si užít všechny efekty, které se normálně jednoduše (a HW nenáročně se stejným vizuálním efektem) dělají přes grafické skripty. Takže hra vypadá ještě hůř.

PhysX v této hře opět dělá zbytečně náročně různé částicové efekty, mlhu a tak dále. Prostě hlouposti, na které fyziku nepotřebujete. A jako obvykle je to zatraceně náročné i pro grafiku, která PhysX umí (tj., jen GTX grafiky). Majitelé ostatní grafik mají smůlu, s PhysX si nezahrají. PhysX je totiž v této hře opět záměrně špatně uděláno pro procesor, kdy využívá jedno jediné jádro a ještě špatně. Jediné, co nás může těšit je, že snad už doba Unreal 3 her s roubovaným zbytečným a neefektivním PhysX končí. Náročnost hry je tedy značná na to jak je hra zastaralá, ale je to prostě proto, že Unreal 3 je neefektivní, roubovat do něj DX11 věcí ještě zhoršuje a PhysX tomu dává ránu z milosti. Majitelé GF grafik jsou na tom samozřejmě lehce lépe v této zastaralé hře, ale časy tohoto DX9 engine jsou u konce. Asi nepřekvapí, že díky zpackanému Unreal 3 engine korektně nefunguje Eyefinity, což opět musí napravovat nadšenci, kteří to dokázali použitelně zprovoznit. Tvůrci hry to samozřejmě řešit nebudou. Upřímně už nikdo nebude na této hře nic řešit, nikdo nemá žádný důvod.

Je škoda, že hra vypadá graficky tak nuzně, protože výtvarný návrh, atmosféra 50tých let a výtvarný návrh lokací nevypadá vůbec špatně. V nějakém modernějším engine a otevřenějším prostředí by to byla vážně podívaná. Výtku také nemáme k ozvučení, které je správně náladové, snad jen vaši parťáci i vaše postava by mohli mít trochu větší slovník (hodně se opakují). Rozepisovat všechny bugy a chybky na které při hraní narazíte tady snad ani nebudu, dohrát se to dá, ale hra hodně připomíná nějakou Beta verzi ...

Takže k závěru ...

Spuštěno: 409x