Recenze: The Bureau: XCOM Declassified - zajímavý nápad a obrovský potenciál oživení XCOM Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 13 říjen 2013
Přejít na obsah
Recenze: The Bureau: XCOM Declassified - zajímavý nápad a obrovský potenciál oživení XCOM
Gameplay
Zpracování hry a HW nároky
Závěr a hodnocení

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

Jak jsem napsal už do úvodu samotného, tohle opravdu není hotová hra. Tedy ve smyslu že se dá hrát a má začátek a nějaký konec ano, hotová je, ale ve smyslu XCOM převedení do FPS akce se silnou strategickou částí hotová není ani náhodou. Připomíná takovou BETA verzi a směsici rozpracovaných nápadů a funkčností, kde v podstatě není nic hotového, dotaženého ani vyladěno. Stejně je na tom i technická a grafická stránka hry, kde ocenit musíme stylizaci a výtvarnou stránku návrhů a tomu odpovídající atmosféru prostředí. Bohužel hra vznikala na zastaralém Unreal 3 Engine a to mnoho let. Je tedy technicky a graficky už dnes velmi zastaralá, nemluvě o tom, že okoukaný Unreal 3 engine kazí dojem ve všech hrách, kde se dnes objeví, protože pak vypadají všechny velmi podobně (hlavně dost sterilně). Mass Effect, Bioshock, The Bureau, Dead Space a hromadu dalších stříleček posledních let, podobnost je více než vidět a cítit a to rozhodně dobrému dojmu neprospívá, protože máte skoro neustále pocit, že tohle už jste prostě hráli.

Množství technických nedodělků, neoptimalizace hry a opět přítomnost absolutně zbytečného a věci komplikujícího GPU PhysX dobré funkčnosti hry také nepřispívají. A bohužel jsou často jejich negativa a nedodělky tak velké, že narušují silně zážitek z hraní. Zkrátka a dobře je tahle hra spíše takovou BETA verzí než skutečně finální hrou. 2K ale určitě za ta dlouhá léta vložil do vývoje spoustu času a peněz a chtěl to prostě zpět. Chápeme to, ale prostě musíme říci na rovinu, že tahle hra hotová tedy rozhodně není. I ten příběh ve hře má značné díry a ten konec je tam jako spousta dalších věcí ve hře, tak nějak naroubovaný aby to nějak bylo a mohlo vyjít.

Jako ukázka možností a prezentace potenciálu převedení klasického XCOM do mixu strategie s FPS střílečkou to ovšem slouží dobře. Ohromná spousta dobrých nápadů a vývoj dobrým směrem připisujeme k dobru. Nic z toho ale prostě není doděláno, mnoho věcí potřebuje rozpracovat, a hlavně značně rozšířit a tak dále. Nicméně The Bureau ukazuje, že XCOM z pohledu první osoby může fungovat!

  • Závěr

Tohle ale prostě není ono. Je potřeba změnit úplně herní engine na něco mnohem modernějšího (třeba CryEngine), což výrazně pomůže úplně všemu. Je nutné přidat mnohem více na příběhu a hlavně vzájemné interakci osob, včetně následků některých nutných rozhodnutí atd. A samozřejmě je nutné dostat do hry všechnu strategii, budování, výzkum vývoj, management a tak dále, co je a bylo v klasických XCOM sérií. The Bureau jako betaverze ukazuje, že to může fungovat, tak teď z toho udělat opravdovou XCOM hru.

Pokud bych měl říci, nakolik % je The Bureau hotovou XCOM hrou, tak řeknu tak 15%. Víc rozhodně ne - naštěstí BETA stavu odpovídá i cena, protože hra se prodává za 499korun. A upřímně, hrál jsem už horší a méně zábavné hry za vyšší cenu. Takže snad se vedle klasické tahové strategie XCOM dočkáme ještě vedlejší linie akčních strategických FPS XCOM, ale chce to čas. Hlavně se vyhnout zjednodušování.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Surio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-13 23:15:33

Prečo dávate physx do mínusov a tressfx do plusov? Na nv kartach beha mizerne,tak ako aj DX11.1 a DX11.2
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-13 23:33:33
avatar
PhysX není přínosem, protože dělá něco, co lze zvládnou ve stejné vizuální kvlaitě mnohem méně naročněji a dělá se to tak v jiných hrách naprosto běžně. Zadruhé PhysX tak jak je používán je zcela zbytečný a hlavně a především špatně udělaný (a to už roky ve stejném stavu) a ani nejede na každém HW a okrádá tak některé uživatele o detaily (zbytečně viz první bod) protože jej prostě nemohou rozjet ... tudíž je objektivně záporem sám o sobě.

TressFX je naproti tomu technologie, která dělá něco, co nelze jinak s menšími nároky udělat - řeší dříve neřešitelnou věc jednoduše, elegantně a hlavně pro všechny bez rozdílu! Funguje na každém HW bez rozdílu není omezen na konkrétní HW a není omezena jeho optimalizace ani přítomnost pro žádného výrobce (TressFX není technologií AMD, udělali jej vývojáři her, AMD je jen spolutvůrce a ve hrách není žádný velký rozdíl jestli máte NV nebo AMD grafiku, jede víceméně stejně -otestováno) a hlavně nedělá věc, kterou lze udělat se stejným vizuálním výsledkem méně náročně. Jeho přínos je tedy neoddiskutovatelný.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-14 15:53:58
avatar
Script jsou hnusne a po kratke dobe je trapne jak se veci pohybuji a rozpadaji na 5 zpusobu.
PhysX je bohuzel spatne pouzito a skoda ze ho koupila nvidia, ale je to ta spravna fyzika a mohl to byt krok vpred.
TressFX mi prijde takove divne. Koukal jsem na to v Tomb Raider, a porad tak divne povlavaji jak v lehkem vetriku po 3 hodinove kure u kadernice a tune kondicioneru.
pokud si tedy hlavni hrdinka kazdou pulhodinu nemyla vlasy nebo mela nejakej specialni sampon odpuzujici spinu, vodu, pot a vlivy prostredi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-16 12:21:21
avatar
Jenže když se podíváš na to, jak vlasy atd. vypadaly dříve bez TressFX, je to velký pokork a nezapomeň že to byla první verze v TR, a v dalších verzi už to simuluje i další věci a lépe a pořád je to nenáročné ...

co se týká skriptů, pokud to není špatně uděláno, tak nevnímáš že je tam třeba jen 10 těch skriptů a splní to svou funci stejně jako by to bylo dělaný fyzickou, ale je to neáročné a pro všechny.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-10-15 09:18:24
avatar
To není enginem ale rukama.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1114x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1618x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2289x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2028x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1347x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1320x
Komentářů: 1