RECENZE The Elder Scrolls Online podruhé - Aneb měsíční DEMO hry za 1300 korun a konec? Tisk E-mail
RECENZE The Elder Scrolls Online podruhé - Aneb měsíční DEMO hry za 1300 korun a konec?
Technické zpracování - zastaralost, grafika, chyby ale i opravy
Skvělé RPG ale umělý žrout času a snadné jako MMO
The Elder Scrolls Online za ty peníze nestojí

• Technologické zpracování

- zastaralost, grafika, chyby, ale i opravy

Během poměrně krátké doby se už stihlo objevit několik zajímavých módů pro tuto hru. Některé jsou celkem šikovné a vylepšují ovládání hry, menu a další věci. Za zcela zásadní ale považuji Sweetfx mód, který zásadně vylepšuje grafiku hry, nasvícení a celkový dojem. Co bohužel stále chybí je nějaký solidní HD texture pack a nejlépe s výrazně složitější síťovou strukturou pro objekty.

Přesto už jen díky jednouchému SweetFx módu hra dokáže vypadat výrazně lépe než v základu. Bohužel stále je znát, že se jedná o technologicky velice zaostalou záležitost, optimalizace pro moderní HW jsou pro vývojáře sprosté slovo a tak bychom mohli pokračovat. Pořád musím připomenout, že tahle hra má po nainstalování kolem 30GB! Argument, že je to Onlinovka prostě neuspěje, protože hra je nainstalována a běží zcela na našem počítači - server jen posílá data o ostatních hráčích.

A rozhodně nesouhlasím s tvrzením (spíše výmluvou), že proto že je to onlinovka, musí zákonitě vypadat hůře, než offline hry. Není k tomu žádný důvod, naopak, pokud by autoři využili alespoň trochu moderní HW a udělali pár optimalizací pro využití moderních CPU a GPU, TESO by mohlo vypadat klidně líp než SKYRIM a běhat lépe. Takže žádná omluva pro odfláknutí hry, zvlášť když nemá ty optimalizace a už první jednoduchý mód dokázal udělat hru výrazně hezčí.

Přesto to radši zopakuji: "Ano, TESO je v současnosti jednoznačně nejhezčí a dospěle působící MMORPG na trhu"! Rozhodně se mi líbí styl a výtvarná stránka, které nepůsobí zdaleka tak hnusně dětinsky a hloupě jako například World of Warcraft a mnoho dalších MMORPG, které vypadají jako určené pro děti od 5 do 10 let. Takže v tomto ohledu TESO rozhodně beru, chválím a líbí se mi - stejně tak je parádní nadabování většiny postav a prostě to vypadá jako solidní dospělé RPG. Problém je prostě v tom, že zpracování mohlo a hlavně mělo být mnohem lepší. Zvlášť když hra má tolik GB kolik má, vychází v rok jaký je s technologickými možnostmi které dávno máme, a je zde spousta moderů, kteří dokáží vylepšit vzhled i fungování hry, což autoři hry evidentně nedokáží.

• Chyby i s dopadem na hratelnost

Ačkoliv co chvíli se stahoval nějaký update pro hru, ve hře je stále obrovská spousta chyb. A některé zůstávají stále bez opravy, i když se jedná o chyby spojené s některými úkoly. Občas jsem musel celý úkol opakovat (díky že autoři nechali možnost pustit úkol, čímž ho zrestartujete), či zvolit jiný způsob řešení, abych se přes chybu dostal. Je to otravné.

Stále se ale ve hře vyskytují chyby technického rázu. Hra mi například co pár hodin spadne s odesláním hlášení pro autory. To by se dalo ještě přežít, horší jsou chvíle, kdy na chvíli vypadne zvuk, ale to by se také dalo přežít, úplně nejhorší jsou hale chyby v kolizním systému. Zejména při soubojích.

• Soubojový systém má mouchy

Ačkoliv v základě hodnotím soubojový systém jako velice zdařilý a zábavný, má bohužel vážné vady. Kolizní systém moc nefunguje. Sice máte možnost rány zablokovat, či udělat úhybný manévr, či utéci jako ve velkém SKYRIMu, ale v praxi to moc nefunguje. Velice často se totiž stává, že rány dostáváte, ačkoliv jste udělali kryt včas, úskok nebo jste několik metrů od protivníka - počítač nebo server váš pohyb prostě neregistruje přesně. Prostě to nefunguje jak by mělo a asi nejsem jediný, co si toho všiml.

Ze všech věcí na technickém zpracování tedy dokáži překousnout (ale ne omluvit) neoptimalizaci a HW náročnost, dokáže překousnout grafiku hry, protože se dá vylepšit a výtvarná stránka je fajn, dokážu se dostat i přes některé chyby, ale hodně mi vadí ten špatný kolizní systém a kvůli tomu haprující jinak zajímavý soubojový systém.

Podívejme se dále ...

Spuštěno: 566x