Resident Evil 4 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry. Výborná i dobře optimalizovaná hra. Tisk E-mail
Neděle, 23 duben 2023
Resident Evil 4 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry. Výborná i dobře optimalizovaná hra.
TEST výkonu GPU a CPU a technické zpracování hry

• Resident Evil 4 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry.

Výborná i dobře optimalizovaná hra.

Velkým studiím došly nápady, a tak hrají na jistotu s REMAKE a REMASTERED verzemi starých úspěšných titulů. Těch už několik dostala i Resident Evil série, které se ovšem na rozdíl od jiných daří i s novými díly. Nyní však přišel na řadu REMAKE nejpopulárnějšího dílu v podobě Resident Evil 4, který už od svého vydání platí za nejzásadnější hru svého žánru a vůbec výbornou počítačovou videohru obecně. Ostatně není to náhoda. Hra vyšla původně už v roce 2005, tedy v době, kdy končila zlatá éra počítačových her. Kolem let 1995 – 2005 vyšly vlastně nejlepší a nejpopulárnější hry, kdy mnohé značky a série z nich žijí dodnes. Stejně jako bez jejich tehdy revolučních herních i technických prvků si současné hry neumíme ani představit.

Tvůrci tak k REMAKE této zásadní hry (dále už jen jako RE4) přistoupili opravdu se vší vážností. Tohle není žádný remaster s lehce vylepšenou grafikou. Tohle je opravdu REMAKE, kdy tvůrci udělali celou hru od píky znovu, v technicky aktuálním herním engine. A podstatně sáhli také na obsah, herní prvky, upravili příběh a jeho podání, a to tak aby současně co nejlépe zachovali esenci původní a oceňované hry. Díky současným technickým a grafickým možnostem ale mohli nabídnout něco, co původní díl prostě mít nemohl (ne v současné míře). Opravdu pořádně hutnou atmosféru! A jak se jim to povedlo?

Tradičně vám na DDWorld.cz přinášíme kompletní recenzi, ale hlavně také TEST výkonu GPU a CPU v této hře.

Představovat RE4 je jako nosit dříví do lesa. Tedy alespoň pro hráče mého věku, tedy nad 30 let. Jde o ikonický titul velmi populárního žánru. Nicméně přeci jen kvůli staré grafice i hernímu podání ji dnes už v původní verzi asi moc lidí hrát nebude. A tak je REMAKE velmi vítaná možnost představit tuhle zásadní herní klasiku mladším hráčům. Současně ale ukazuje, proč dnes prakticky nové zajímavé hry už nevychází. Prostě to nejlepší už zjevně bylo na herním poli vymyšleno :).

RE4 je akční hororová adventura, která v nové REMAKE verzi dostala ještě notnou dávku atmosféry a akční hratelnosti. Samozřejmě na dnešní dobu nenabídne nic revolučního, ovšem původní verze svým pojetím revoluční byla. Svým přístupem k vyprávění příběhu, tehdy neobvyklým pohledem z třetí osoby, posunem v rámci celé série díky kompletní změně stylu i prostředí, napínavými souboji s bossy i celkovou stylizací. Ano, nic z toho dnes nepřekvapí, celé to zní jako generická akční příběhová hra, což svým způsobem prostě je, ovšem před téměř 20ti lety to revoluce byla.

CAPCOM si je dobře vědom popularity originálu, a že by ho fandové sežrali za živa, kdyby to zpackal. Současně ale nechtěl udělat prostě modernizovanou kopii, takže se nebál sáhnout na příběh, lokace i postavy. Spousta věcí výrazně upravil, přidal i nové věci, změnil dokonce pořadí některých událostí apod. Pozměnil i celý tón hry, čehož si fandové jistě všimli. Hra nyní působí o něco dospělejší a hlavně zapadá do stylu posledních dílů a výborně tak pasuje do celé série.

Hlavní postavy Ashley i Leona dostaly také mnohem větší hloubku a jejich vystupování i celkový příběh byl značně „vyleštěn“. A to platí i o hratelnosti, kdy hra je více akční a všechno bylo modernizováno. Některé věci samozřejmě zásadněji, což se týká zejména pohybu postav v prostředí, kdy v originálu jste třeba nemohli střílet a chodit současně :). Tohle dnes bereme jako samozřejmosti, ale kdysi bývaly hry mnohem statičtější. Díky tomu všemu je tak možné hrát hru novými způsoby než originál, nejen stylem rambo :).

Přesto styl a duch originálu zůstaly zachovány. Jen to máme v mnohem plynulejším a lépe vypadajícím gameplay. A ten je opravdu hororově drsný. Hra má částečně otevřené prostředí, byť jej tvoří série propojených map a lokací, v rámci kterých se pohybujete. Nechybí vedlejší úkoly, obchodník, inventář a jeho správa a pořádný nově rozšířený arsenál. Zkrátka RE4 Remake skvěle zapadá do stylu novějších dílů série a současné moderní podoby příběhových akčních stříleček.

Samostatnou kapitolou je pak technické zpracování = předělávka původní hry do zcela nového engine. Tak se podívejme, jak to šlape …

Spuštěno: 842x